Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Nieuw TopicBerichten: 201
Reg. datum: 27 oktober 2007
Reg. datum: 27 oktober 2007
Dat kan niemand, omdat je niet weet hoe de fysieke koperkabels lopen, dus de werkelijke lengte van die kabels kan best 3,5 - 4 km zijn en dan kom je niet veel verder van 4 Mbit/s.quote:BaldaBalda schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:12:
Volgens een check zit ik 2972 meter van de centrale vandaan, en dat is een ADSL 2+ centrale. Zouden jullie daar een theoretische hoogst haalbare snelheid aan kunnen hangen?
sinds gisteren het DSL signaal ontvangen. (opleverdatum 8 feb.) Laptop eraan, internet open, activeren en klaar.
Met speedtest kom ik iets boven de 14000, mijn modem geeft 16000 nog wat aan. Het zou blijkbaar sneller moeten kunnen (afstandgegevens uit modem e.d.), maar ik zal later de aansluitingen in mijn huis een controleren. Ik zie bv. dat op de wandcontactdoos waar ik op aan moet sluiten, dat daar ook een leiding naar boven gaat. Deze kan het signaal ook verzwakken. Al met al toch een grote vooruitgang t.o.v. mijn oude 3000.
Dit komt allemaal nog wel, ik woon nog niet op mijn nieuwe adres en de enige reden dat ik de boel al aangesloten / geactiveerd heb, is dat komende vrijdag als het goed is mijn telefoon ook overgaat en ik wel graag wil blijven bellen. Nu kan ik als het goed gaat gelijk de telefoon installeren en activeren, en daarna dan maar even doorschakelen naar mijn mobiel
Met speedtest kom ik iets boven de 14000, mijn modem geeft 16000 nog wat aan. Het zou blijkbaar sneller moeten kunnen (afstandgegevens uit modem e.d.), maar ik zal later de aansluitingen in mijn huis een controleren. Ik zie bv. dat op de wandcontactdoos waar ik op aan moet sluiten, dat daar ook een leiding naar boven gaat. Deze kan het signaal ook verzwakken. Al met al toch een grote vooruitgang t.o.v. mijn oude 3000.
Dit komt allemaal nog wel, ik woon nog niet op mijn nieuwe adres en de enige reden dat ik de boel al aangesloten / geactiveerd heb, is dat komende vrijdag als het goed is mijn telefoon ook overgaat en ik wel graag wil blijven bellen. Nu kan ik als het goed gaat gelijk de telefoon installeren en activeren, en daarna dan maar even doorschakelen naar mijn mobiel
^^
Vergeet niet dat er altijd een kleine overhead is. Meestal rond de 10%
Vergeet niet dat er altijd een kleine overhead is. Meestal rond de 10%
Het is een prachtige dag om een hert te omhelzen
Reg. datum: 10 juni 2007
Reg. datum: 10 juni 2007
Zeg,
ik ga dit weekend verhuizen: stel ik vraag vandaag Telfort Internet aan op m'n nieuwe adres, hoe lang gaat 't hele grapje dan ongeveer duren tot de lijn wordt opgeleverd?
Kan iemand me daar een indicatie van geven of is dit zeer wisselend....
Ik las ergens anders al iets over vier fases en 5-6 weken, maar daar word ik niet zo veel vrolijker van...
(5 weken geen tweakers bij m'n kopje koffie
)
ik ga dit weekend verhuizen: stel ik vraag vandaag Telfort Internet aan op m'n nieuwe adres, hoe lang gaat 't hele grapje dan ongeveer duren tot de lijn wordt opgeleverd?
Kan iemand me daar een indicatie van geven of is dit zeer wisselend....
Ik las ergens anders al iets over vier fases en 5-6 weken, maar daar word ik niet zo veel vrolijker van...
(5 weken geen tweakers bij m'n kopje koffie
Heb je geluk dan is het in 3 week klaar.
Heb je pech dan moet je 6 week wachten.
Heb je pech dan moet je 6 week wachten.
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Reg. datum: 23 mei 2007
Telfort zou 30 november al opgeleverd worden, maar nog steeds geen signaal. Mijn schoonouders hebben het ook genomen en die hebben als opleverdatum van Telfort 20 januari gekregen, maar ook die geen signaal. Het dsl lampje gaat niet branden:(
Ik heb zelf al tig keer met Telfort gebeld, gelukkig hebben ze nu ook een keer teruggebeld zodat ik ook een 030 nummer heb en niet meer naar dat fucking dure 0900 nummer hoef te bellen.
Eerst komen ze met het verhaal dat ik een Imtech monteur heb geweigerd, niets van waar,maar het staat in het systeem dus is het wel waar:(. Die hoefde volgens Imtech zelf niet bij mij thuis te komen omdat de kpn lijn van huis naar de centrale wel goed is, maar het probleem in de wijkcentrale zelf zit. Daarna hebben ze drie week het verhaal lopen houden dat er een uitbreiding van de wijkcentrale moest plaatsvinden en dat dan alles opgelost zou zijn, nou het is nog steeds niet opgelost. En nu zijn we weer terug bij het verhaal dat ik een monteur geweigerd heb. Dat is ook de reden dat ik niet meer van het contract af kan.....
Je wordt er toch niet goed van:( IK WIL WEG BIJ TELFORT!!
Ik heb zelf al tig keer met Telfort gebeld, gelukkig hebben ze nu ook een keer teruggebeld zodat ik ook een 030 nummer heb en niet meer naar dat fucking dure 0900 nummer hoef te bellen.
Eerst komen ze met het verhaal dat ik een Imtech monteur heb geweigerd, niets van waar,maar het staat in het systeem dus is het wel waar:(. Die hoefde volgens Imtech zelf niet bij mij thuis te komen omdat de kpn lijn van huis naar de centrale wel goed is, maar het probleem in de wijkcentrale zelf zit. Daarna hebben ze drie week het verhaal lopen houden dat er een uitbreiding van de wijkcentrale moest plaatsvinden en dat dan alles opgelost zou zijn, nou het is nog steeds niet opgelost. En nu zijn we weer terug bij het verhaal dat ik een monteur geweigerd heb. Dat is ook de reden dat ik niet meer van het contract af kan.....
Je wordt er toch niet goed van:( IK WIL WEG BIJ TELFORT!!
Reg. datum: 06 augustus 2001
Reg. datum: 06 augustus 2001
Beste optie prijstechnisch is een basismodem voor 0 euro bij Telfort en voor rond de 25 euro een 2e hands speedtoch of draadloze switch.quote:TeDDoNL schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:44:
Ik wil binnenkort upgrade van Tiscali naar Telfort. Maar welke modem kan ik het beste kiezen?
Want ik lees hier af en toe dat de Wireless Zyxel modem niet het maximum uit je verbinding haalt omdat die al op 100% CPU gebruik zit. Of is dit verhaal onzin en kan je gewoon "20" Mb halen met de draadloze modem.
Kan je dat 030 nummer met ons delen? Dan kunnen wij dat allemaal bellen in plaats van 0900... ?quote:piraterob schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:40:
snoeki wijzigde dit bericht 05-02-2008 13:06 (65%)
030 2149600
Dat is het nummer van waar de helpdesk mij twee keer heeft teruggebeld. Succes ermee en ik hoop dat het bij anderen niet zo lang hoeft te duren. Heb inmiddels Kassa en Radar ook maar gemaild. Dit wordt zo langzamerhand erg vervelend!
Dat is het nummer van waar de helpdesk mij twee keer heeft teruggebeld. Succes ermee en ik hoop dat het bij anderen niet zo lang hoeft te duren. Heb inmiddels Kassa en Radar ook maar gemaild. Dit wordt zo langzamerhand erg vervelend!
Reg. datum: 20 december 2004
Reg. datum: 20 december 2004
Ondertussen heb ik het 100% belasting probleem met de ZyXel opgelost door de firewall uit te schakelen, alleen nu blijkt mijn draadloze verbinding de bottleneck te zijn:
Modem traint in op 18mbit
En ik trek, zoals een paar mensen voor mij meldden, er 1,3mbps uit met een WMP54G PCI adapter.
Zijn er mensen die draadloos wel hoger dan dit komen? Want in principe draait mijn wifi op 54mbit (maximaal bereik) dat is toch ruim voldoende?
Al zou ik de volle 20mbit halen, dan nog is dit minder dan de helft van de haalbare bandbreedte?
Ik draai overigens windows vista, dus ik ga er vanuit dat TCP Optimizer geen positieve invloed zal hebben op de verbinding. Verder staat het modem op Short Preamble en 802.11G only
Met de firewall uitgeschakeld zit de CPU load van het modem zo rond de 65-70% met 1,3mbps.
En ik trek, zoals een paar mensen voor mij meldden, er 1,3mbps uit met een WMP54G PCI adapter.
Zijn er mensen die draadloos wel hoger dan dit komen? Want in principe draait mijn wifi op 54mbit (maximaal bereik) dat is toch ruim voldoende?
Al zou ik de volle 20mbit halen, dan nog is dit minder dan de helft van de haalbare bandbreedte?
Ik draai overigens windows vista, dus ik ga er vanuit dat TCP Optimizer geen positieve invloed zal hebben op de verbinding. Verder staat het modem op Short Preamble en 802.11G only
Met de firewall uitgeschakeld zit de CPU load van het modem zo rond de 65-70% met 1,3mbps.
http://specs.tweak.to/15620
Off topic: voor alternatieven voor veel meer 0900 nummers: http://www.vraagalex.nlquote:piraterob schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:23:
030 2149600
Ik heb de Telfortspulen al ruim een week binnen maar als overgangsdatum heb ik pas 3 maart opgegeven.
You can conquer the world, but i'll still be in it.
Reg. datum: 11 december 2004
Reg. datum: 11 december 2004
die 030 is de receptie van tiscali 
Wat betreft mijn Telfort drama:
sinds half december geen internet. De aansluiting moet op een nieuw ISRA punt komen. Er zou een KPN monteur langskomen en deze wordt elke week beloofd maar tot nu toe niemand! Kheb ook nog geen modem, maar die zou ik vorige week krijgen...... zucht...
ga maar weer bellen
Wat betreft mijn Telfort drama:
sinds half december geen internet. De aansluiting moet op een nieuw ISRA punt komen. Er zou een KPN monteur langskomen en deze wordt elke week beloofd maar tot nu toe niemand! Kheb ook nog geen modem, maar die zou ik vorige week krijgen...... zucht...
ga maar weer bellen
P990
Nu zie ik hier verschillende ervaringen voorbij komen wat betreft de line attenuation en de daarbij behaalde snelheden.
Ik stap hier 20 feb. ook over op Telfort Internet, maar heb nu nog Speedlinq 12Mb en haal dat ook makkelijk met onderstaande waarden.
Nu is mijn vraag zal ik met Telfort ook nog steeds deze waarden verkrijgen of misschien iets meer.
En wellicht wel minder zoals ik menig ander hier zie met bijna dezelfde lijnwaardes.
(Telfort check geeft zo'n 15 a 16Mb weer)
code:
Ik stap hier 20 feb. ook over op Telfort Internet, maar heb nu nog Speedlinq 12Mb en haal dat ook makkelijk met onderstaande waarden.
Nu is mijn vraag zal ik met Telfort ook nog steeds deze waarden verkrijgen of misschien iets meer.
En wellicht wel minder zoals ik menig ander hier zie met bijna dezelfde lijnwaardes.
(Telfort check geeft zo'n 15 a 16Mb weer)
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Modulation: G.992.5 Annex A Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 920 / 13.660 Data Transferred (Sent/Received) [GB/MB]: 3,30 / 495,98 Output Power (Up/Down) [dBm]: 12,0 / 8,5 Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 12,0 / 33,0 SN Margin (Up/Down) [dB]: 8,5 / 7,5 Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN |
Reg. datum: 15 januari 2001
Reg. datum: 15 januari 2001
Met firewall aan kom ik tot 1,3MB/s (en kom dan vrijwel niet meer in webconsole van de modem, load 100%), met firewall uit kom ik tot 1,4MB/s (modem load +/-90%) EN heb ik ook geen last meer van hortende en stotende telefoonverbinding.quote:Phorze schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:37:
Ondertussen heb ik het 100% belasting probleem met de ZyXel opgelost door de firewall uit te schakelen, alleen nu blijkt mijn draadloze verbinding de bottleneck te zijn:
Je mag blij zijn als je 2MB/s haalt op 802.11g, maar zou in principe wel wat hoger moeten kunnen dan 1,3Mbps.quote:Al zou ik de volle 20mbit halen, dan nog is dit minder dan de helft van de haalbare bandbreedte?
Als je het modem met een kabel aan je pc knoopt dan zou je dmv. Internet Explorer of een andere browser in het modem moeten kunnen kijken.quote:TheKillingBean schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:33:
Is het ook mogelijk om bij je modem instellingen te komen als je nog geen internet hebt?
Type adsl-modem of het ip-adres in en dan kun je met password 1234 inloggen.
There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't
Vind dat ze bij Telfort wel een aparte manier van factureren hebben, per maand vooruit, we zitten krap in februari, en dan krijg je al een factuur over maart, heel apart.....
Reg. datum: 05 februari 2008
Heb op 28 december 2007 Telfort internet aangevraagd en mijn chello abo per 6 februari beeindigd. Dat moet toch voldoende zijn dacht ik zo.
In de tussentijd allerlei brieven van Telfort gehad. De laatste brief deelde mee dat alles op 30 januari 2007 in orde moest zijn. Op 30 januari had ik echter nog niet eens een modem. Op 5 februari (1 dag voor einde chello) ontving ik dan toch mijn installatiepakket. Alles toch nog goed gekomen... dacht ik.
Ik die zooi installeren... geen DSL signaal. Bellen naar helpdesk (20 min wacht) en ja hoor... Er is geen signaal. KNP moet er naar kijken en dat duurt tussen de 5 en 10 werkdagen.
Ik zit dus 2 weken zonder internet. Bedankt voor het luisteren...
In de tussentijd allerlei brieven van Telfort gehad. De laatste brief deelde mee dat alles op 30 januari 2007 in orde moest zijn. Op 30 januari had ik echter nog niet eens een modem. Op 5 februari (1 dag voor einde chello) ontving ik dan toch mijn installatiepakket. Alles toch nog goed gekomen... dacht ik.
Ik die zooi installeren... geen DSL signaal. Bellen naar helpdesk (20 min wacht) en ja hoor... Er is geen signaal. KNP moet er naar kijken en dat duurt tussen de 5 en 10 werkdagen.
Ik zit dus 2 weken zonder internet. Bedankt voor het luisteren...
Reg. datum: 14 augustus 2004
Reg. datum: 14 augustus 2004
Nofi maar heb je wel gewacht met opzeggen tot je in stap 4 was? Of heb je wellicht meteen opgezegd. Het klinkt alsof de lijn gesloopt is voordat duidelijk was dat het om een overstap ging.
Hij had chello..... is dus geen overstap.quote:objectief2 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 18:12:
Nofi maar heb je wel gewacht met opzeggen tot je in stap 4 was? Of heb je wellicht meteen opgezegd. Het klinkt alsof de lijn gesloopt is voordat duidelijk was dat het om een overstap ging.
If it ain't broken......... fix it anyway.
Is wel overlap. Zit op dit moment nog achter mn chello. Als het goed is gaat daar morgen de stekker uit.
Probleem?
Probleem?
Reg. datum: 26 februari 2001
Reg. datum: 26 februari 2001
ik dacht precies hetzelfde, this meer dat je 2 maanden vooruit betaald, net zoals bij een KPN aboquote:Slasher schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:24:
Vind dat ze bij Telfort wel een aparte manier van factureren hebben, per maand vooruit, we zitten krap in februari, en dan krijg je al een factuur over maart, heel apart.....
Reg. datum: 26 juli 2002
Reg. datum: 26 juli 2002
Na veel bloed, zweet en vooral tranen per 5-1-2008 opgezegd bij IPB van Planet. Gelijk aangemeld bij Telfort dat ik per 5-2-2008 overga naar Telfort 20MB incl. bellen. Technisch is alles prima voorelkaar: gisteren al internet van Telfort en sinds vandaag ook telefonie. Net Planet gebeld dat de overgang naar Telfort gelukt is en dat het abonnement per direct stopgezet kan worden. Dit moest ik doorgeven volgens een dame van Planet op 5-1-2008. Nu krijg ik te horen van Planet dat Telfort dat moet doen omdat ik anders mijn nummer niet mee kan krijgen. Telfort gebeld en die zeggen dat ik het wel zelf moet doen en dat van dat nummer is onzin omdat ik al over ben. HELLUP!! Het bekende kastje/muur verhaal is begonnen. Wat moet ik nu doen? Iemand anders hetzelfde meegemaakt?
groet Huub
groet Huub
Reg. datum: 31 januari 2008
Reg. datum: 31 januari 2008
Heey,
Ik ken deze zaken dus ik vraag het hier
http://i27.tinypic.com/6xuaa8.jpg
Die rechter is toch die ISRA punt ofzo?
Ik ken deze zaken dus ik vraag het hier
http://i27.tinypic.com/6xuaa8.jpg
Die rechter is toch die ISRA punt ofzo?
Tot een paar weken geleden had ik ongeveer hetzelfde met een Draytek Vigor 2910G op G & Super-G; ik kwam toen niet verder dan een downloadsnelheid van 1,2 MBps op 54 en ook 108mbps. Ik heb toen 3 verschillende Super-G en 3 Draft-N kaartjes getest & kwam tot de conclusie dat het de router moest zijn..quote:Phorze schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:37:
Ik heb toen een Draytek Vigor 2820n gehaald & die geeft wel gewoon een redelijke snelheid (rond de 1,7 MBps wireless, 1,9 MBps bekabeld => att downstream 23db > volgens Telfort meting 1732 meter)
Via de Vigor 2820n:
D-Link DWL-G520 op 54mbps

Netgear WN311T op 300mbps

Nu ben ik tijdens het uitdokteren er alleen wel weer achtergekomen dat ik ben aangesloten op een centrale die 800 meter verder van mijn huis staat dan waar ik voorheen met XS4all ADSL2+ op zat..
Ik heb dit bij KPN & Telfort nagevraagd, & volgens KPN zou ik gewoon op die dichtstbijzijnde centrale kunnen worden aangesloten & kan Telfort dit regelen, maar volgens Telfort zelf niet.. tenminste, de supportmedewerkers die ik tot nu toe heb gesproken zijn te lui om hier achteraan te gaan..
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Dit topic is gesloten.