Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
snoeki schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:57:
waar kan je een tabelletje vinden met hoeveel attenuation downstream de lengte van de lijn is? Of weten jullie dit uit ervaring?
Dat zit in ieder ADSL modem, ik heb nog geen uitzonderingen gehoord/gezien.

Bij de ZyXELs gaat het via: Maintenance - Diagnostic - DSL Line - DSL Line status

Die waarde delen door 13,8 zoals al gezegd werd.

Volkert wijzigde dit bericht 04-02-2008 22:33 (6%)

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

quote:
job schreef op maandag 04 februari 2008 @ 17:53:
[...]

1 lijn, oke.. dan zou je nog even kunnen kijken naar hoe de boel is aangesloten.
Uit het isra hoef je maar 2 draadjes te pakken ipv 4 (wat ik op de foto meende te zien).

2 toestellen moet prima kunnen.
Elk toestel heeft namelijk een bepaalde aansluitfactor. Het kpn isra en het telfort modem heeft een maximale aansluitfactor. Ga je daar met je telefoons overheen dan krijg je problemen (telefoons die niet overgan e.d.). Het KPN isra heeft een aansluitfactor van 5.
De zyxel heeft een maximal aansluitfactor van 3 per poort, waar je wel 3 moderne toestellen aan kan hangen. Als je maar 2 van de 12 aansluitingen gebruikt zou ik zeggen dat het moet werken.
Okee bedankt, er zitten in principe dus wel meer lijnen op aangesloten maar die worden niet gebruikt. Dus dan zou het gewoon moeten werken? Hoe het verder zit kan ik zo 1,2,3, niet zien want ik ben nu op mijn kamer in Tilburg en niet thuis bij mn ouders.

Ik denk dat wij gewoon precies hetzelfde hebben als in een ander huis alleen met wat meer telefoonlijnen door het hele huis. Dat het er wat ingewikkeld uitziet kan komen door een ex isdn aansluiting.

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Reg. datum: 11 januari 2008

quote:
Theojoris schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:13:
[...]

Zijn een beetje laat nog geen rekening op de site...
Ik ook nog niet sinds aansluiting op 4 januari; vast ook daar achterstand.

Reg. datum: 04 februari 2008

Ik wil binnenkort upgrade van Tiscali naar Telfort. Maar welke modem kan ik het beste kiezen?
Want ik lees hier af en toe dat de Wireless Zyxel modem niet het maximum uit je verbinding haalt omdat die al op 100% CPU gebruik zit. Of is dit verhaal onzin en kan je gewoon "20" Mb halen met de draadloze modem.

quote:
Janusz schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:39:
[...]

Okee bedankt, er zitten in principe dus wel meer lijnen op aangesloten maar die worden niet gebruikt. Dus dan zou het gewoon moeten werken? Hoe het verder zit kan ik zo 1,2,3, niet zien want ik ben nu op mijn kamer in Tilburg en niet thuis bij mn ouders.

Ik denk dat wij gewoon precies hetzelfde hebben als in een ander huis alleen met wat meer telefoonlijnen door het hele huis. Dat het er wat ingewikkeld uitziet kan komen door een ex isdn aansluiting.
In mijn optiek is het niet zo moeilijk.
- de kabel die van ISRA naar modem loopt, gaat in de WAN aansluiting modem
- de kabel die nu in de phoneaanluting zit, gaat in de eerste telefoonaansluiting.
- de kabel van splitter naar modem en de splitter zelf vervallen.

En dan zou alles na nummer portering gewoon moeten functioneren.

Reg. datum: 04 februari 2008

Ik heb sinds kort Telfort en heb net als PTRdesign ook een lage downloadsnelheid. Het rare is dat Telfort via de site gewoon 20Mb aangeeft terwijl ik 6,5 a 7 Mb haal. Mijn modem geeft dit aan dus ik zal ook wel ver van de centrale zitten.

noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 36 db

Wat ik wel heel raar vind is dat de standaard Zyxel modem sneller intraint dan mijn aangesloten Zyxel 2602 (deze had ik al). Ik wil hier ook de laatste firmware van Tiscali wholesale inzetten maar dat pakt hij niet en geeft een error.

quote:
TeDDoNL schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:44:
Ik wil binnenkort upgrade van Tiscali naar Telfort. Maar welke modem kan ik het beste kiezen?
Want ik lees hier af en toe dat de Wireless Zyxel modem niet het maximum uit je verbinding haalt omdat die al op 100% CPU gebruik zit. Of is dit verhaal onzin en kan je gewoon "20" Mb halen met de draadloze modem.
Dat is nu echt al verscheidene malen besproken in deel 4. Zoek eens op mijn userid daarr en lees er wat berichten omheen; dan vind je ook wat conclusies.

Ik heb een losse router achter een basismodem en dat bevalt uistekend. Bovendien kun je tegenwoordig voor die ¤ 70,- een behoorlijke router kopen, soms zelfs al met NW-adapter.

Reg. datum: 16 september 2003

quote:
Volkert schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:16:
[...]

Da's heel makkelijk, als je "toontjestabel" boven de 256 gaat, heb je ADSL2+.

Bij bijvoorbeeld PTRdesign zie je dus dat ie daadwerkelijk ook ADSL2+ heeft, alleen die laatste tonen zetten qua extra snelheid niet zoveel zoden meer aan de dijk, omdat daar maar heel weinig bits in gepropt kunnen worden.
Sorry voor mijn wellicht niet al te slimme vraag maar wat is een toontjestabel?
Ik heb momenteel nog een kabel verbinding van @home dus ik kan niet zien wat voor signaal of wat voor toontjes er op de lijn zitten :)

Ik wil alleen voorkomen dat ik achteraf erachter kom dat mijn centrale gewoon niet geschikt was en ik daarom de 20mbit niet kan halen. Volgens een tooltje op inet zit ik iets van 379m van de centrale af (wellicht is dat laatste overbodige info aangezien het niks over de centrale zelf zegt).

Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
TeDDoNL schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:44:
Als je een draadloze verbinding gebruikt is de kans zowiezo niet erg groot dat je 20 mbit haalt.

Verder hangt de keuze van je modem af van wat jouw wensen zijn.
Als je een draadloos router/ accesspoint heb kan je deze gebruiken in combinatie met het gratis basismodem van telfort, hiermee ontlast je de cpu van het modem doordat je router/ap het draadloze gebeuren overneemt.
Heb je nog geen draadloze apparatuur maar wil je toch perse draadloos gaan dan zul je het draadloze modem moeten kopen of het basismodem nemen en hier apart een accesspoint bij kopen.
Nogmaals: waarschijnlijk haal je met geen van beide draadloze opties 20 mbit, dan zul je (als je modem al op die snelheid intraint) utp kabels moeten gebruiken.

Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
RvdMeer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:54:
[...]
Sorry voor mijn wellicht niet al te slimme vraag maar wat is een toontjestabel?
Ik heb momenteel nog een kabel verbinding van @home dus ik kan niet zien wat voor signaal of wat voor toontjes er op de lijn zitten :)

Ik wil alleen voorkomen dat ik achteraf erachter kom dat mijn centrale gewoon niet geschikt was en ik daarom de 20mbit niet kan halen. Volgens een tooltje op inet zit ik iets van 379m van de centrale af (wellicht is dat laatste overbodige info aangezien het niks over de centrale zelf zegt).
OK, ik had niet goed begrepen dat je nog geen ADSL hebt. En een toontjestabel is een tabel met toontjes die gebruikt worden voor dataoverdracht in een ADSL modem, bij de diagnostics zeg maar. Op dit forum komen ze regelmatig voorbij, en onlangs nog van PTRdesign.

Anyway, ik zou dan gewoon op verschillende sites kijken (Telfort, Alice, Orange) op wat voor snelheid ze je inschatten. Als dat steeds 8 Mbps max is, zou ik me zorgen gaan maken, maar als het overal ca. 20 Mbit/s is, zal het wel goed zitten.

Reg. datum: 11 februari 2005

Zit even met het volgende:

Wil ook graag de overstap maken van xs4all basic (6Mb) naar telfort.
Nu heb ik 2 maanden geleden problemen gehad hier met mijn snelheid, bleek (na twee maanden de kpn helpdesk bellen!) dat het een dslam was die niet naar behoren werkte. Er is toen een monteur langs geweest die de lijn heeft doorgemeten, die vertelde mij dat ik op mijn lijn maximaal 8Mb kon halen, ook de kpn helpdesk zei zoiets. Als ik ook in mijn modem ga kijken (Linksys WAG200G) staat die op multimode, adsl2+ doet het niet. Nu zal dat wel te maken hebben met het feit ik nu geen adsl2+ abo heb maar alles bij elkaar verontrust het me wel een beetje. Als ik de postcode check doe bij bbned geeft hij aan dat adsl2+ beschikbaar is, ook de telfort check geeft 19,5Mb aan.
Kan ik er vanuit gaan dat ik daadwerkelijk op een adsl2+ centrale zit?

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
RvdMeer schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:54:
Doe de postcode check op de telfort site.
Is jouw huis aangesloten op een adsl centrale, dan zal deze test nooit meer dan 8mbit aangeven.
Gaat deze over de 8mbit, dan zit je huis aan een adsl2 of 2+ centrale aangesloten.

Maar als ik zie dat je in zwolle woont denk ik dat je gewoon op een adsl2+ centrale zit.
ohja, echt 20mbit halen de meeste niet, je zal bijna altijd lager scoren.

job wijzigde dit bericht 04-02-2008 23:47 (10%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 21 januari 2007

Heb een 2tal vragen, een over Telfort, de ander iets algemener (misschien).
De eerste vraag, en die heb ik niet in dit topic en de voorgaande kunnen vinden, maar ligt hem vast aan mijn zoekmethoden, hoe luidt de FUP van Telfort? Hebben ze die sowieso wel, kon hem op de site nergens vinden. Ik download redelijk veel, en wil dus niet dat Telfort straks komt dat ik te veel download, dan kan ik beter bij mijn huidige provider blijven.
Mijn 2de vraag betreft de snelheid die ik theoretisch zou moeten kunnen halen. Volgens een check zit ik 2972 meter van de centrale vandaan, en dat is een ADSL 2+ centrale. Zouden jullie daar een theoretische hoogst haalbare snelheid aan kunnen hangen?
Alvast bedankt voor het - eventuele - antwoord op deze 2 vragen.

GSI Zuigt

Kan iemand mij vertellen wat de pingtijden zijn op het Tiscali netwerk?

Heb Telfort als 2e adsl lijn aangevraagd en in juni wordt mijn Orange verbinding ook omgezet naar Telfort.
Wil deze 2 lijnen gaan combineren dmv dual WAN router. 40 mbit down en 2 mbit voor 40 euro in de maand :).

Maar ik weet niet wat de pingtijden zijn op het oude Babyxl netwerk..
Niet dat het heel belangrijk is. Ik game bijna nooit.

vr6-only wijzigde dit bericht 05-02-2008 01:12 (7%)

La Marmotte
Reg. datum: 21 mei 2004

quote:
hvgsel schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:49:
[...]

In mijn optiek is het niet zo moeilijk.
- de kabel die van ISRA naar modem loopt, gaat in de WAN aansluiting modem
- de kabel die nu in de phoneaanluting zit, gaat in de eerste telefoonaansluiting.
- de kabel van splitter naar modem en de splitter zelf vervallen.

En dan zou alles na nummer portering gewoon moeten functioneren.
Eeuhm, nu ga je voorbij aan de functie van de splitter of heb ik het nu mis? Waarvoor dient de geleverde splitter dan?

Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.

Reg. datum: 22 juli 2005

quote:
vr6-only schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:12:
Kan iemand mij vertellen wat de pingtijden zijn op het Tiscali netwerk?

Heb Telfort als 2e adsl lijn aangevraagd en in juni wordt mijn Orange verbinding ook omgezet naar Telfort.
Wil deze 2 lijnen gaan combineren dmv dual WAN router. 40 mbit down en 2 mbit voor 40 euro in de maand :).

Maar ik weet niet wat de pingtijden zijn op het oude Babyxl netwerk..
Niet dat het heel belangrijk is. Ik game bijna nooit.
Ik meet gemiddeld pingtijden van 23ms

quote:
Janusz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:22:
[...]

Eeuhm, nu ga je voorbij aan de functie van de splitter of heb ik het nu mis? Waarvoor dient de geleverde splitter dan?
Die splitter splitst het telefoon (POTS/ISDN) en internet signaal, echter aangezien je bij Telfort VOIP hebt hoeft er niks gesplitst te worden. Je telefoneert dan via de internetverbinding.

Bijzondere albumtracks, rarities, oldies en leuke actuele hits. Je hoort het op .: musicfreakradio :. !

* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

quote:
Janusz schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:22:
[...]

Een splitter heeft als functie het signaal wat door de telefooncentrale wordt doorgegeven te splitsen in een analoog telefonie signaal en een DSL-signaal.

Bij Telfort wordt VOIP-telefonie geleverd en geen analoog. Er is dus alleen een signaal die geschikt is voor internet.

Hier wordt het allemaal precies uitgelegd http://nl.wikipedia.org/wiki/Adsl

De splitter wordt meegeleverd als tussen oplossing voor je oude signaal als er al wel internet van telfort opzit. Deze kan er tussen uit als je telefoniesignaal wegvalt en Telfort-voip-telefonie actief wordt. Er is dan geen analoog-telefoniesignaal meer. De splitter heeft dan geen functie meer.

Thombias wijzigde dit bericht 05-02-2008 08:12 (23%)

There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't

Reg. datum: 14 maart 2006

Is het ook mogelijk om bij je modem instellingen te komen als je nog geen internet hebt?
Ontwikkelaar

quote:
TheKillingBean schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:33:
Is het ook mogelijk om bij je modem instellingen te komen als je nog geen internet hebt?
Lokaal (dus LAN) wel. PC('s) aangesloten op je modem krijgen een dynamisch IP-adres toegereikt en moet je de moden kunnen bereiken via http://192.168.1.254.

Reg. datum: 02 januari 2004

quote:
BaldaBalda schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 01:12:
Heb een 2tal vragen, een over Telfort, de ander iets algemener (misschien).
De eerste vraag, en die heb ik niet in dit topic en de voorgaande kunnen vinden, maar ligt hem vast aan mijn zoekmethoden, hoe luidt de FUP van Telfort? Hebben ze die sowieso wel, kon hem op de site nergens vinden. Ik download redelijk veel, en wil dus niet dat Telfort straks komt dat ik te veel download, dan kan ik beter bij mijn huidige provider blijven.
Mijn 2de vraag betreft de snelheid die ik theoretisch zou moeten kunnen halen. Volgens een check zit ik 2972 meter van de centrale vandaan, en dat is een ADSL 2+ centrale. Zouden jullie daar een theoretische hoogst haalbare snelheid aan kunnen hangen?
Alvast bedankt voor het - eventuele - antwoord op deze 2 vragen.
Over de FUP zijn geloof ik nog niet echt duidelijke cijfers gegeven, soms wordt er 350gb per maand gezegd, soms 500GB of nog iets anders.
Je snelheid is niet te voorspellen, hangt van veel andere dingen af zoals koperkwaliteit en aansluiting binnenshuis.
Jouw afstand van 2972 meter is trouwens hemelsbreed waarschijnlijk en hier komt meestal nog een paar honderd meter bij

Reg. datum: 14 maart 2006

quote:
robertpNL schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 08:53:
[...]

Lokaal (dus LAN) wel. PC('s) aangesloten op je modem krijgen een dynamisch IP-adres toegereikt en moet je de moden kunnen bereiken via http://192.168.1.254.
Ok, dat lukt me dus niet. Ik heb de pc's aangesloten op de modem. En ik kan ook alle computers zien die ook aangesloten zijn, maar via http://192.168.1.254 lukt het me niet. Ik krijg steeds de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.
Reg. datum: 05 februari 2008

quote:
Zasa schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:59:
Hallo,

Ik wil hierbij mijn vraag opnieuw vragen

Ik was bij Telfort geweigerd omdat mijn lijn niet actief was het betreffende een nieuw bouw woning

Nou is mijn vraag hoe ik mijn lijn actief kan krijgen

Alvast bedankt
Dat is een lijnkwestie, het gaat via het KPN netwerk.

Ik heb sinds 2 weken telfort bellen/internet en zeer tevreden.

Tin'net te ljieuwen

Reg. datum: 28 februari 2005

Bedankt voor de reacties. Ik ga Telfort proberen. Naast de snelheid is er prijs technisch niks beters zonder KPN telefoon.

Op dit moment heb ik ADSL1 en ik heb ook even de lijn info bekeken. De attenuation zit wel goed. Maar die SNRM/Margin is (denk ik) behoorlijk hoog. Nou heb ik hier er wat over gelezen http://forums.whirlpool.net.au/index.cfm?a=wiki&tag=ADSL%20Theory maar het is me niet echt duidelijk wat het effect van hoge of lage ruis is. Misschien kan iemand toelichten?

Downstream Upstream
Margin [dB] : 23.0 38.0
Attenuation [dB] : 22.5 11.5
OutputPower [dBm] : 5.0 11.5
Intrinsic/Actual Bandwidth %
Upstream : 21
Downstream : 18
Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 3639 1543
Upstream : 613 260

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Mennoslaats.nl
Reg. datum: 19 september 2001

quote:
TheKillingBean schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Ok, dat lukt me dus niet. Ik heb de pc's aangesloten op de modem. En ik kan ook alle computers zien die ook aangesloten zijn, maar via http://192.168.1.254 lukt het me niet. Ik krijg steeds de melding dat de pagina niet gevonden kan worden.
Welk gateway ip-adres krijgen je pc's? is dat 192.168.1.254 of een ander ip? Indien het een ander ip is, probeer dat eens in je browser in te tikken.
Daarnaast maakt het niks uit, wel of geen internet.

Dich bis echt unne foëzen haas

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: