Reg. datum: 02 augustus 2004
Opteron 170 @ 2,9GHz/2GB Kingston HyperX @ 245MHz/DFI Lanparty NF4/ATi X1950PRO
Forum » Internet & Netwerken » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Nieuw TopicOpteron 170 @ 2,9GHz/2GB Kingston HyperX @ 245MHz/DFI Lanparty NF4/ATi X1950PRO
_-_-_
Als je de Telfort lijn op SIP1 insteld, en de VOXALOT lijn op SIP2, en je stelt het onder Phones even zo in dat het Phone1-poortje alleen gebruik maakt van SIP1 voor in- en uitgaand en je doet hetzelfde voor het Phone2-poortje, dan zou dat wel moeten werken volgens mij...quote:Magma schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:20:
Ik zit op dit moment nog steeds bij Tiscali en zou de switch naar Telfort al gemaakt hebben ware het niet dat ik dan verplicht ben om mijn Tiscali Telefonie abo mee te nemen naar Telfort omdat dit contract pas per september 2008 afloopt. Nu is dat op zich niet zo'n groot probleem, Telfort + KPN Belbudget of alleen Telfort maakt qua kosten niet zoveel uit, zolang je maar uit belt via Telfort. Nu hebben wij thuis 2 telefoonsets en het voordeel van een Telfort/Tiscali + KPN Belbudget combinatie is dat mocht de ene lijn bezet zijn we op de andere lijn nog bereikbaar zijn. En dát gaat volgens mij met een Telfort + Telfort Vast Bellen niet lukken omdat je maar één nummer hebt, ondanks dat mijn ZyXEL 2602HW modem 2 SIP connecties heeft.
Nu kan ik volgens mij (ik zit nu niet thuis) in mijn Zyxel aangeven dat lijn 1 de Telfort lijn is en lijn 2 een VOIP accountje via VOXALOT waarbij ik dus met een telefoon op lijn 2 kan uitbellen en met een andere telefoon op lijn 1 nog gebeld kan worden en/of ook kan uitbellen. Gaat dat werken? Kan ik met 2 telefoons op 2 lijnen met 2 verschillende VOIP accounts tegelijkertijd bellen cq gebeld worden?
Saying that Java is nice because it works on all platforms is like saying that anal sex is nice because it works on all genders. <--> [Whatpulse! Doe mee!
Dat vermoeden heb ik ook maar ik zou voor ik overstap wel zekerheid willen hebben. Maar nu zit ik net te bedenken dat ik dat natuurlijk ook makkelijk kan testen met mijn huidige Tiscali zetting. Doh! Ik zal dat in de loop van de week eens testen en dan inderdaad Tiscali op 1, VOIP op 2, modem instellen zoals jij al hebt aangegeven en testen met die hap.quote:Dav0s schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:45:
[...]
Als je de Telfort lijn op SIP1 insteld, en de VOXALOT lijn op SIP2, en je stelt het onder Phones even zo in dat het Phone1-poortje alleen gebruik maakt van SIP1 voor in- en uitgaand en je doet hetzelfde voor het Phone2-poortje, dan zou dat wel moeten werken volgens mij...
Dom als ik ben (..) begin ik bij andere opties dan optie 1. Net even tussen de middag. Verder nog een reg tweak (van tiscali site) gedaan. Alles had geen effect.quote:hvgsel schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:12:
[...]
1. TCPOptimizer draaien op de twee PC's; scheelt stukken.
2. Sterkte signaal kan verder heel bepalend zijn.
3 Drivers Linksys NW-kaarten vervangen; op de site van Linksys staan vaak zeer oude en buggy drivers. Welke kaarten van welk release met welke chipsets heb je ? Google maar eens.
4. Is er ergens een USB 1.1 poort? Dan ben je gebonden aan ong. 500 Mbps. Met USB 2.0 moet gemakkelijk rond 2000 halen.
5. WZC gebruiken en instellingen NW-kaarten optimaliseren.
Op persoonlijke ervaring afgaande zou ik zo weer telfort aanvragen. Mijn aanvraag is dan ook volgens het boekje verlopen. Op 2 jan. de aanvraag gedaan en afgelope vrijdag 1 feb (mijn opgegeven wensdatum) om 12uur smiddag oude provider eraf en telfort erop. Even vanuit mijn werk snel naar huis gegaan om het nieuwe modem erop te prikken en alles draaide weer met meer snelheid :-) (Ik had 10Mbit en telfort traint in bij mij op 16,5Mbit en die snelheid lijkt tot nu toe stabiel. )quote:korna schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:08:
Ik ben opzoek naar een ander ADSL abonnement en ik vind Telfort wel interessant. Alleen alle klachten in de Telfort threads brengen me aan het twijfelen. Als jullie nog konden kiezen (of voor degene die dat nog kunnen) zouden jullie dan nog steeds met Telfort in zee gaan? Of zouden jullie kiezen voor bijvoorbeeld Orange of Compuserve?
Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred
Dat is vreemd, ik heb nog nooit iets getweaked aan m'n 2 windows XP (SP2) laptops qua netwerk en haal draadloos iets van 1,3MB/s (als ik download via Telfort, bedraad max 1.6MB/s). Gewoon draadloze filecopy (van server naar laptop bijv) zelfs 2MB/s.quote:Masimo schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:17:
[...]
Die 550 KB/sec is het maximum voor een standaard XP draadloze verbinding. Bij internet abo's boven de 4 Mbits moet je gaan tweaken.
Bij jou is er ook nogal wat tijd overheen gegaan. We deden beide eind dec de aanvraag, die van mij werd geweigerd, m'n 2de aanvraag wordt op de 8ste opgeleverd.quote:JohnStaakke schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:34:
Als het goed is word mijn lijn 7 februari opgeleverd, ik hou moed dat ik nu eindelijk na 6 maanden kan internetten in mijn eigen huis
Waarom moeilijk als het makkelijk kan?quote:Rekkie schreef op maandag 04 februari 2008 @ 11:40:
Weet iemand het 'goede' faxnummer van Telfort?
Ik wil namelijk een verhuizing doorgeven. (en dat moet zo snel mogelijk)
Het kan volgens mij niet via mail....
quote:Verhuizing Telfort internet- en vast bellen-abonnement
1.
Samenvatting
Samengevat gelden voor een verhuizing (adreswijziging) de volgende richtlijnen:
Verhuistermijn 4-6 weken voor verhuisdatum
Manier van aanmelden Op Mijn Telfort. Hier kiest u voor "Verhuizen".
Verhuiskosten ¤ 59,-
2.
Voor wie is deze handleiding
Deze handleiding is van toepassing indien u momenteel beschikt over een Telfort internetabonnement en u gaat verhuizen naar een ander adres.
Let op! Heeft u ook een Telfort mobiel abonnement? Dan dient u de verhuizing tevens aan te melden op Mijn Telfort mobiel
3.
Hoe werkt het?
U kunt uw huidige Telfort internetaansluiting meeverhuizen naar het nieuwe adres. Wij zorgen ervoor dat de internetaansluiting op uw oude adres wordt opgeheven, en dat de aansluiting op de door u gewenste datum (met inachtneming van de minimale meldingstermijn van 4 tot 6 weken) weer op het nieuwe adres wordt geactiveerd. Daarnaast zorgen wij er uiteraard voor dat alle gegevens in onze administratie worden gewijzigd.
Damn, wordt automatisch opgezegd als ze je nummer overnmenquote:dSje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:29:
Ik heb vanmorgen Telfort aangevraagt en zit nu op Surfen en bellen van Het Net .. wanneer kan ik het beste dat abbotje opzeggen ?? (Opzeggen kan tegenwoordig per maand daar).Als ik de bevestiging van telfort heb gehad?? of kan dat gelijk al?? alvast bedankt
Hardstyle Movements
Ik zou het natuurlijk niet durven zeggen, maar als je het zelf zegt is het waar natuurlijk !quote:gyedema schreef op maandag 04 februari 2008 @ 12:42:
[...]
Dom als ik ben (..) begin ik bij andere opties dan optie 1. Net even tussen de middag. Verder nog een reg tweak (van tiscali site) gedaan. Alles had geen effect.
Dan draai ik TCP Optimizer, kies voor optimized settings, ok, ok, reboot, en hup. Download met 1.23mb/sec. Top dus!! Dank voor die (gouden) tip!
hvgsel wijzigde dit bericht 04-02-2008 14:25 (17%)
Inderdaad. Het gekke is: bij de Tiscali T6 aansluiting haalde ik op de pc downloads van zeg 650kbps. Na omsluiten naar het (goedkopere én snellere) Telfort abo bleek dat de download niet verder kwam dan ca. 550. Zijnde ongeveer de helft van hetgeen de laptop voorelkaar kreeg.quote:sverzijl schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:52:
[...]
Dat is vreemd, ik heb nog nooit iets getweaked aan m'n 2 windows XP (SP2) laptops qua netwerk en haal draadloos iets van 1,3MB/s (als ik download via Telfort, bedraad max 1.6MB/s). Gewoon draadloze filecopy (van server naar laptop bijv) zelfs 2MB/s.
Maar goed, voor sommigen blijkbaar wel nodig om TCPOptimizer te draaien.
Ben zelf een verwoed BF2 speler en had op de Tiscali T6 een ping van 10-12. Nu met Telfort ca. 24. Het blijkt dat dat inherent is aan het netwerk; niet aan de gebruiker dus.quote:Lexus! schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:16:
Ik heb Telfort ook aangevraagd een tijdje geleden, maar nu las ik wat verontrustende berichten in het Call of Duty 4 topic. Spelers van online games zouden problemen hebben met de ping snelheid? Hebben hier al meer mensen last van gehad of zou dit probleem bij gebruikers zelf zitten?
Haha, ja, bij mij duurde het een tijd voordat ik van Orange af was. Veel succes iigquote:Snoes schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:53:
[...]
Bij jou is er ook nogal wat tijd overheen gegaan. We deden beide eind dec de aanvraag, die van mij werd geweigerd, m'n 2de aanvraag wordt op de 8ste opgeleverd.
Maar goed, hopen dat ie bij beiden werkt straks.
Intel Core 2 Duo E6850 | Gigabyte | 2x TWIN2X2048 4-4-4-12 | XFX 8800 GTX | 2x Western Digital Raptor 72GB RAID0 | 1 x 500GB Samsung Spinpoint T166 | Scythe Infinity | Antec Nine Hundred
Hoeveel telefoons gebruik je nu eigenlijk? met 4 telefoons zit je namelijk al over de aansluitwaarde van je kpn verbinding heen. Heb je nu eigenlijk 1 kpn lijn of 2? (hoeveel telefoonnummers heb je?)quote:
Wat zou deze speciale procedure dan moeten zijn?quote:Pizzaman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:27:
Heeft iemand hier al ervaringen mee ?
job wijzigde dit bericht 04-02-2008 15:11 (54%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Telfort internet 20 Mb bestellenquote:Pizzaman schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:27:
Goed ik heb weer een nieuwe vraag voor dit topic.
De oude bewoner van mijn huidige huis heeft zijn internet-abo niet opgezegd. Er staat dus nog signaal op de lijn. Volgens de KPN-helpdesk moet ik om dit geregeld te krijgen bij Telfort via een speciale procedure internet aanvragen.
Heeft iemand hier al ervaringen mee ?
There are 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't
quote:job schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:01:
[...]
Hoeveel telefoons gebruik je nu eigenlijk? met 4 telefoons zit je namelijk al over de aansluitwaarde van je kpn verbinding heen. Heb je nu eigenlijk 1 kpn lijn of 2? (hoeveel telefoonnummers heb je?)
Zomaar 12 telefoons aan je telfort hangen gaat niet lukken, grote kans dat je dan aan een telefooncentrale moet (als dat al werkt).
[...]
Wat zou deze speciale procedure dan moeten zijn?
We hebben maar 1 lijn van KPN en ook maar 1 nummerquote:job schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:01:
[...]
Hoeveel telefoons gebruik je nu eigenlijk? met 4 telefoons zit je namelijk al over de aansluitwaarde van je kpn verbinding heen. Heb je nu eigenlijk 1 kpn lijn of 2? (hoeveel telefoonnummers heb je?)
Zomaar 12 telefoons aan je telfort hangen gaat niet lukken, grote kans dat je dan aan een telefooncentrale moet (als dat al werkt).
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Tsja, de wondere wereld van Microsoftquote:gyedema schreef op maandag 04 februari 2008 @ 14:23:
[...]
Inderdaad. Het gekke is: bij de Tiscali T6 aansluiting haalde ik op de pc downloads van zeg 650kbps. Na omsluiten naar het (goedkopere én snellere) Telfort abo bleek dat de download niet verder kwam dan ca. 550. Zijnde ongeveer de helft van hetgeen de laptop voorelkaar kreeg.
Of er nu verschil in heeft gezeten kom je niet meer achter; de situatie is niet meer terug te draaien. Feit is dat toch na de overgang 2 pc's niet verder kwamen dan die 550 en na de TCP optimize daar toch in één keer 1.3MBpsec van konden maken. Weird....
ik zou zeggen lees het TS evenquote:dSje schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:29:
Ik heb vanmorgen Telfort aangevraagt en zit nu op Surfen en bellen van Het Net .. wanneer kan ik het beste dat abbotje opzeggen ?? (Opzeggen kan tegenwoordig per maand daar).Als ik de bevestiging van telfort heb gehad?? of kan dat gelijk al?? alvast bedankt
Dirkson wijzigde dit bericht 04-02-2008 17:17 (0%)
Reden: smilie fix
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Dit topic is gesloten.