Reg. datum: 28 februari 2005
Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.
Forum » Internet & Netwerken » Internetproviders en Hosting » Telfort Internet ervaringen topic - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Nieuw TopicMultiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.
Bedankt voor je hulp. Ik heb eens even goed in de meterkast gekeken en onderstaande niet kwalitatieve foto gemaakt dat hopelijk meer inzicht geeft in de situatie. Let niet op de montage, dit heb ik ooit voor mn ouders gedaan toen ik 14 wasquote:job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:47:
[...]
Oooooh. zo.
Als je de boel goed aansluit wel. Ik neem aan dat je nog een homefox/telefooncentrale hebt hangen?
Je kan namelijk nooit 12 lijnen aansluiten op 1 isra (dan is de weerstand te hoog).
Ga nu eerst maar eens kijken hoe de boel exact is aangesloten.
Dus bekeken vanaf het isra punt (die dikke blauwe/grijze kabel).
De gouden regel is. De splitter en/of modem moet je aansluiten als allereerste. Daarna pas gaan splitsen.
Het enige waar ik nog aan twijfel is de vraag of je telfort telefonie kan gebruiken icm een telefooncentrale. tenminste ik neem aan dat je met het vraagstuk over telefonie hebt.
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Als je in de threads van andere providers kijkt zie je ook veel klachten. Als je kijkt naar consumentenprogramma's zie je ook veel klachten. Mensen die tevreden zijn over hun, in dit geval, provider profileren zich meestal minder. Het is een persoonlijke keuze die je moet maken. Enige advies dat je iemand kan geven is dat hij/zij een abonnement afsluit die aan zijn/haar wensen tegemoet komt. Kortom; kies gewoon zelf en laat je leiden door je eigen gevoel, kijk niet teveel naar de negatieve wanklanken hier en elders op het net. Ik ben zelf van Tiscali overgezet naar Telfort. Tot nu toe niet veel klagen, ware het dat ik nog steeds niet snap waarom mijn download niet boven de 15 mbit uit komt, alles wijst erop dat mijn upgrade namelijk doorgevoerd is. Heb er 1,5 mbit bij gekregen terwijl de afstand van mijn huis tot aan de wijkcentrale 840 meter is. Aansluitsituatie in huis is optimaal, dus moet ergens buitenshuis liggen naar mijn mening. Doordat ik van Tiscali afkom weet ik niet in hoeverre mijn ervarigen van belang zijn, wil echter wel opmerken dat ik, van wat ik gemerkt hebt, een zeer stabiele verbinding heb. Draai al meer dan een jaar zo en heb één keer een korte storing van 15 min. gehad. Ik wens je in ieder geval succes met het maken van de keuze.quote:korna schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:08:
Ik ben opzoek naar een ander ADSL abonnement en ik vind Telfort wel interessant. Alleen alle klachten in de Telfort threads brengen me aan het twijfelen. Als jullie nog konden kiezen (of voor degene die dat nog kunnen) zouden jullie dan nog steeds met Telfort in zee gaan? Of zouden jullie kiezen voor bijvoorbeeld Orange of Compuserve?
Mosquito wijzigde dit bericht 04-02-2008 20:43 (0%)
Reden: Afstand wijkcentrale geupdate n.a.v. meting.
...
Ja oke, maar wil je straks bellen via kpn of via telfort?quote:Janusz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:28:
Klik voor de foto
Wat ik wil:
- Draadloos internet door heel het huis
- Kunnen bellen zoals nu ook overal kan
Super bedankt alvast!
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
Telfort inderaadquote:job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:40:
[...]
Ja oke, maar wil je straks bellen via kpn of via telfort?
Paul Rusesabagina: If I give a businessman 10,000 francs, what does that matter to him? He is rich. But, if I give him a Cohiba cigar straight from Havana, Cuba. Hey, that is style, Dube.
Ik ben het met de vorige spreker eens. Als ik hier naar het toch betrekkelijk gering aantal negatieve en soms ongenuanceerde reakties kijk, dan moet de meerderheid van de aansluitingen goed gaan. Ik heb inmiddels ervaring met twee goed verlopen aansluitingen en een derde onderweg. Dat Telfort een beetje slachtoffer van het eigen (aanbiedings-)succes wordt, is helder, echter geldt dat alleen voor de helpdesk die natuurlijk ook weer vaak onnodig geraadpleegd wordt (zie dit forum). Ik neem aan dat dat een tijdelijke kwestie is, gezien de aanloopdrukte. De oude Tiscali (nu Telfort) helpdesk kende in ieder geval een goed service-niveau.quote:korna schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:08:
Ik ben opzoek naar een ander ADSL abonnement en ik vind Telfort wel interessant. Alleen alle klachten in de Telfort threads brengen me aan het twijfelen. Als jullie nog konden kiezen (of voor degene die dat nog kunnen) zouden jullie dan nog steeds met Telfort in zee gaan? Of zouden jullie kiezen voor bijvoorbeeld Orange of Compuserve?
Hmm, zoek eerst eens uit hoeveel kpn lijnen jullie nu hebben. Op de foto lijkt het alsof jullie beide lijnen gebruiken, of het is "verkeerd" aangesloten.quote:Janusz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:42:
Telfort inderaad
job wijzigde dit bericht 03-02-2008 23:41 (20%)
Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging
We hebben inderdaad maar 1 lijn van KPN. Die verkeerde aansluiting is volgens mij het overblijfsel van een oude ISDN lijn. Maar als er onbeperkt telefoons aan gehangen kan worden moet het in principe gewoon goed gaan dus.quote:job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:41:
[...]
Hmm, zoek eerst eens uit hoeveel kpn lijnen jullie nu hebben. Op de foto lijkt het alsof jullie beide lijnen gebruiken, of het is "verkeerd" aangesloten.
En hoeveel telefoons hebben jullie. Je kan namelijk straffeloos veel telefoons aan het modem hangen.
Ben nu de hele dag buiten geweest, denk er nog steeds zo over.quote:Lekkere Loempia schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:19:
[...]
Ik denk dat je even rustig adem moet halen, even naar buiten, etc![]()
Ten eerste is het nu al tig keer duideljk gemaakt dat alle systemen en het netwerk van Tiscali waren. Dan kan je op jouw tenen aanvoelen, dat ze doortellen op basis van wat er al in het systeem aan Tiscali troep staat. Je moet gigantisch veel klanten hebben, wil je 503 klachten per dag trekken.
Hoe weet jij dat ze omkomen in klachten? Je maakt een aanname die nergens op gegrond is. En voor de rest is het heel simpel: een betere wereld zonder debielen begint toch echt bij jezelf
550 zal ongeveer wel kloppen met 54g adapters in combinatie met Windows XP. Dat is namelijke een beetje de limit van je wifi. Vista haalt er iets meer uit vanwegen de iets betere netwerkstack. Als je echt full speed wil moet je of naar 802.11N verkassen, of naar the good old UTPquote:gyedema schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:24:
Ben dit weekend overgezet van Tiscali naar Telfort. Alles lijkt te werken, alhoewel de ping over het Telfort koper plotseling 24 is, daar waar ie via Tiscali altijd 10-12 was naar NL servers.
Maar dan wat anders. Ik heb in totaal 3 pc's aan een Linksys WAG200 hangen: een laptop met ingebouwde WiFi, en 2 pc's met linksys adapters: 1 usb en 1 ingebouwde.
Als ik de speedtest van bbned doe (is redelijk betrouwbaar) dan kom ik met de laptop rond de 1,1M/sec downloadsnelheid uit. Dat lijkt me ok; volgens de lokatietest van Telfort zou er rond de 12MB snelheid (max uiteraard) haalbaar moeten zijn van de 20, op mijn adres.
De pc's echter komen niet verder dan 550? Gek genoeg is dat precies de helft? Ook als ik alles uitzet en één voor één op de lijn gooi, blijft het hetzelfde. Ik heb met gpedit.msc gekeken naar de bandwith van de QoS maar die staat overal gelijk...
Wat kan dat nou weer zijn? Kan niet de WAG zijn; die regelt het voor allemaal identiek toch? Instellingen zijn verder standaard.
Golf? The 2008 GoT-Open!
Maar dan is het toch gek dat (met een ingebouwde 54g adapter) de laptop de dubbele snelheid haalt?? En los daarvan: ik ben het niet met je eens dat 550kbps de limiet is; volgens mij moet je theoretisch (!) dus rond de 5mb/sec kunnen halen; dus zou met een 20MB adsl lijn (waarvan 12 effectief) in theorie ook een download van ca. 1,2MB/sec mogelijk moeten zijn en dat is precies wat de laptop wél doet en de pc's slechts de helft.quote:DeX schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:50:
[...]
550 zal ongeveer wel kloppen met 54g adapters in combinatie met Windows XP. Dat is namelijke een beetje de limit van je wifi. Vista haalt er iets meer uit vanwegen de iets betere netwerkstack. Als je echt full speed wil moet je of naar 802.11N verkassen, of naar the good old UTP
Is inderdaad raar. Of ik doe iets massaal fout want ik draai met 2 laptops op 54G en haal op allebei max 550 - 570 KB. Mijn PC echter pompt lekker over de max snelheid 1,2 - 1,4 MB/squote:gyedema schreef op maandag 04 februari 2008 @ 07:53:
[...]
Maar dan is het toch gek dat (met een ingebouwde 54g adapter) de laptop de dubbele snelheid haalt?? En los daarvan: ik ben het niet met je eens dat 550kbps de limiet is; volgens mij moet je theoretisch (!) dus rond de 5mb/sec kunnen halen; dus zou met een 20MB adsl lijn (waarvan 12 effectief) in theorie ook een download van ca. 1,2MB/sec mogelijk moeten zijn en dat is precies wat de laptop wél doet en de pc's slechts de helft.
Golf? The 2008 GoT-Open!
Hier 3 laptops met 54g (1x vista, 2x XP), allemaal halen ze rond de 1.3MB/s (max snelheid telfort lijn is hier 1.6MB/s via UTP). 550KB/s lijkt me toch iets mis te zijn.quote:DeX schreef op maandag 04 februari 2008 @ 08:14:
[...]
Is inderdaad raar. Of ik doe iets massaal fout want ik draai met 2 laptops op 54G en haal op allebei max 550 - 570 KB. Mijn PC echter pompt lekker over de max snelheid 1,2 - 1,4 MB/s
Ja precies. Maar wat? Helemaal omdat het op de laptop wél gehaald wordt, en de twee pc's niet. Overigens alle 3 xp pro. Ik zal tussen de middag voor de zekerheid de instellingen van de qos nog eens nalopen, of die óf allemaal disabled zijn óf allemaal enabled op 0% maar als ik me niet vergis staat dat allemaal standaard ingesteld.quote:sverzijl schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:13:
[...]
Hier 3 laptops met 54g (1x vista, 2x XP), allemaal halen ze rond de 1.3MB/s (max snelheid telfort lijn is hier 1.6MB/s via UTP). 550KB/s lijkt me toch iets mis te zijn.
Ik zit met hetzelfde "probleem", maar kan pas in de week van 5 mei aanvragen omdat m'n appartement dan pas wordt opgeleverd. Ik blijf gewoon tot die tijd de threads volgens en hoop dat er tegen die tijd minder problemen zijn cq de eerste drukte voorbij isquote:korna schreef op zondag 03 februari 2008 @ 21:08:
1. TCPOptimizer draaien op de twee PC's; scheelt stukken.quote:gyedema schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:52:
[...]
Ja precies. Maar wat? Helemaal omdat het op de laptop wél gehaald wordt, en de twee pc's niet. Overigens alle 3 xp pro. Ik zal tussen de middag voor de zekerheid de instellingen van de qos nog eens nalopen, of die óf allemaal disabled zijn óf allemaal enabled op 0% maar als ik me niet vergis staat dat allemaal standaard ingesteld.
Die 550 KB/sec is het maximum voor een standaard XP draadloze verbinding. Bij internet abo's boven de 4 Mbits moet je gaan tweaken.quote:gyedema schreef op maandag 04 februari 2008 @ 09:52:
[...]
Ja precies. Maar wat? Helemaal omdat het op de laptop wél gehaald wordt, en de twee pc's niet. Overigens alle 3 xp pro. Ik zal tussen de middag voor de zekerheid de instellingen van de qos nog eens nalopen, of die óf allemaal disabled zijn óf allemaal enabled op 0% maar als ik me niet vergis staat dat allemaal standaard ingesteld.
1. OK; ga ik proberenquote:hvgsel schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:12:
[...]
1. TCPOptimizer draaien op de twee PC's; scheelt stukken.
2. Sterkte signaal kan verder heel bepalend zijn.
3 Drivers Linksys NW-kaarten vervangen; op de site van Linksys staan vaak zeer oude en buggy drivers. Welke kaarten van welk release met welke chipsets heb je ? Google maar eens.
4. Is er ergens een USB 1.1 poort? Dan ben je gebonden aan ong. 500 Mbps. Met USB 2.0 moet gemakkelijk rond 2000 halen.
5. WZC gebruiken en instellingen NW-kaarten optimaliseren.
Check ook nog de driver van je laptop met ingebouwde wifi-adapter. Als het een intel is, installeer dan absoluut de nieuwste driver. Check dan in de adapter eigenschappen. Daar zit ergens onder geavanceerde instellingen een instelling die voorkomt dat je adapter zich iedere keer terugschakelt naar lagere snelheid om zo energie te besparen. Die 24 mbps melding van je herinnerde me aan een probleem dat ik ooit had. Toen viel me verbinding iedere keer weg omdat de driver energie wilde besparen.quote:gyedema schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:24:
[...]
1. OK; ga ik proberen
2. Sterkte signaal: bij de twee pc's allebei varierend van "zeer goed" tot "uitstekend"; allebei "verbonden met 54MBps" in taakbalk te zien; laptop verbinding doorgaans "zeer goed" en "verbonden met 24mbps" in taakbalk.
3. Laatste drivers staan erop; overigens is op één pc een linksys usb adapter, de ander een interne kaart. Overigens maakt het niet uit of alle pc's aan staan of slechts één.
4. Voor zover ik weet niet. De linksys is een WUSB54G die 2.0 aankan. Maar als er iets anders aanhangt (joystick/printer) die 1.1 gebruikt, zou die dan invloed hebben op de download snelheid? Hij gebruikt dan voor de adapter toch de 2.0 hub?
5. Waarom adviseer je WZC ipv de Linksys monitor? Zou daar verschil in zitten? Heb ik overigens al op één pc geprobeerd maar maakt geen verschil.
bedankt, is alweer 2 jaar geleden dat ik dat topic bekeken had, daarmee kom ik er wel uit. Mooie tip.quote:DeliciousBrown® schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:32:
@ snoeki
Hier al wel eens gekeken? :
Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP
Damn... die laatste komt me bekend voor; die zou best eens op mixed kunnen staan... Ga ik vanmiddag direct bekijken. Verder over de verbinding: als die 550kb/sec zonder tweaks het maximum is, hoe kom ik dan in godesnaam op die laptop op 1.1MB/sec?quote:Masimo schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:17:
[...]
Die 550 KB/sec is het maximum voor een standaard XP draadloze verbinding. Bij internet abo's boven de 4 Mbits moet je gaan tweaken.
Als je XP draait, gebruik dan TCPOptimizer van Speedguide.net. Dat doet wonderen voor je snelheid.
Op Vista heb je er niets aan, want die verbinding tuned zichzelf.
Bedraad haal ik hier dikke 2 MB/sec. Draadloos zit ik rond de 1.8 - 1.9 MB/sec (XP optimized met TCPOptimizer / Vista standaard, beiden op dezelfde laptop).
Check ook nog even je router en zorg ervoor dat ie alleen 54g toelaat. Een mixed mode instelling (54 b en g) verlaagd de snelheid, omdat er bandbreedte gereserveerd wordt voor b verkeer.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 52 53 54 55 last
Dit topic is gesloten.