Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(
[Algemeen] nVidia Nieuws & Discussie Topic - Deel 29
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
Nieuw TopicNachtbar.nl -> Vol met huiskamers.
Reg. datum: 17 augustus 2004
Misschien word de 512mb gewoon te duur aangeboden?quote:kreator schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:27:
Ik zie net dat Asus voor precies dezelfde prijs een GT8800 512 én een GT8800 1GB heeft. Iemand een idee, waarom de kaart met meer geheugen net zo duur is? Zit er een addertje onder het gras? Kon zelf niet echt noemenswaardige verschillen vinden verder...
Bij de lokale dealer kosten ze beide 240 euro.quote:barzi schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:28:
Misschien word de 512mb gewoon te duur aangeboden?
Nachtbar.nl -> Vol met huiskamers.
De 512mb versie word dus te duur aangeboden. Deze is in de pricewatch te vinden voor ~ 205 euro.quote:kreator schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:30:
[...]
Bij de lokale dealer kosten ze beide 240 euro.
HIER zijn mijn specjes te zien
Ja hoor, is een prima koeler. Bijna even goed als de VF900 denk ik hoor.quote:uhm..heuJ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:01:
Is een zalman VF700 genoeg koeling voor de 8800GT ( mits de mosfets ook worden gekoeld)?
Overigens zag ik net tot m'n grote blijdschap de nieuwe WHQL en Beta
๏̯͡๏) Specs ๏̯͡๏) Longcat is loooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooong
Reg. datum: 29 juni 2007
Ik ben atm een Xpertvision 8800GT aan't installeren op mijn Asus p5b moederbord, maar de "flipjes" van de kaart (de metalen randjes bij de ingangen) staan net een beetje scheef waardoor het niet precies in de gaatjes van de kast valt. Ik weet niet hoe ik het beter kan uitleggen, maar in ieder geval: Hierdoor lukt het niet om de kaart compleet in het pci-e slot aan te sluiten.
Wat kan ik hieraan doen? Is het mogelijk om die metalen flipjes zegmaar een stukje te verbuigen?
alvast bedankt
Zolang je maar geen dingen op het PCB zelf gaat lopen verbuigen mag je buigen wat je wiltquote:Coolfluf schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 17:28:
Wat kan ik hieraan doen? Is het mogelijk om die metalen flipjes zegmaar een stukje te verbuigen?
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz
Maar zoals cheetah zegt, zolang je het pcb (en de componenten) heel houd kan je verbuigen wat je wilt
HIER zijn mijn specjes te zien
Dat vermoeden heb ik ook.quote:CJ schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:38:
Even het persbericht er op door lezen en je weet dat dit het einde is van de PPU van Ageia. "Physics on GeForce" wordt naar miljoenen gamers gebracht aldus www.ageia.com
Het gaat hun ten eerste om de highlevel middleware voor Physics.
2de gedeelde plaats.
A) Het killen van lichte competitie PPU.
B ) En deze tech en patenten assimileren.
Misschien mits per transistercount en klok is een G80 beter. Ageia patented tech kan toch stukken beter zijn dan huidge unified shaders. Kan deze tech voor 'n nextgen project gebruikt worden.
Niet GT200 ook niet G100 maar G110 met Unified shaders die het beste van nV assimileerde tech combineerd. in next gen unified shaders. Ongeveer dicht bij het begin van de DX11 tijdperk. Waar juist Physics computing power belangrijk gaat worden. Als de API gestandaardiseerd wordt.
Want zie het zo het is nu 768mil vs 125mil uiteraard met grote klok verschil. Per klok en transistors 1:10
Als de power 3 maal hoger is van 'n G80U dan is PPU kwa logic beter maar niet kwa produkt.
This 'n licht 130nm ding vs 'n zware 55nm godzilla.
Of dat blijkt dat PPU toch veel krachtiger is. Dan zou nV er wel baad bij hebben om zoiets in den beginne te intergreren op 55nm. Maar dit is niet prestige bevorderend. Ook al zou PPU beter zijn. Ze zouden het toch killen. En als het beter is het intergreren in een eigen project. zoals 'n nieuwe nextgen shader architektuur van de grond af. Met dus naast Vertex Pixel en geo ook Physics in gedachte.
125Mil bij 768 is niet veel. Op onafhankelijke klok.
quantum is eigenlijk Cuda en de Unified shaders. Hoop marketing blaad.quote:NV pimpt hun Quantum Physics engine van de G80. Die zou hetzelfde (of zelfs meer) moeten kunnen dan de PPU van Ageia. Ageia maakt echter ook de physics-software en NV kan nu de Ageia software zo aanpassen dat games gebruik maken van de physicsmogelijkheden van de GPU.
Cuda quantum piet praat is niks. Middleware past dat toe. zodat de Dev's op grote schaal gpgpu kan toepassen voor Phsyics op game mechanics level.
300+(+) mil hoog geklokte transisor shaders array kunnen misschien zo'n licht PPU design makkelijk aan.
'n 55nm 768Mill PPU is dé tegenhanger. Dat is dus 6 PPU maal de klok verschil
Gezien het om shaders gaat misschien maar 400mil vs de shaders. Toch nogsteeds een groot verschil
nV en aTI zijn vanwege adaptieve load balancing tussen Vertex en Pixel en geo de unified weg ingeslagen. Dit is de reden om te blijven bij unified shaders. ook al zou een Puur Phsyics optimised architektuur beter zijn.quote:Bij NV draait alles om de GPU. Als een GPU hetzelfde kan als de PPU (of zelfs meer), maar de software ontbreekt... ga je dan zelf een eigen PPU maken of zorg je er voor dat je eigen hardware ook gebruikt kan worden om physics te berekenen?
Wat nV wel kan doen is nextgen shader beter Physics geoptimaliseerd maken.
zodat men de voordeel behoud van unified shaders. Waarbij ook de Physics load kan balancend worden tussen Vertex en Pix en Geo shaders.
Op het einde als aTI met DX11 ook meespeeld zal Phsyics performance van de shaders een grote rol spelen. Nu is het nog afgeschermed doordat nV de SDK beheerst.
'n PPU erbij knallen geeft eerder gezicht verlies. Geeft ook het seind at shaders inferieur zijn aan PPU tech.
nV heeft vooral de middleware nodig. Om havokfX verlies op te vangen.quote:Mijn glazen bol zegt dus ook dat we de PPU van Ageia vaarwel kunnen zeggen en dat NV de software gaat aanpassen om ook hun GPUs voor physics in te kunnen zetten in games met de Ageia engine. En eventuele toekomstige GPUs zullen misschien wel onderdelen van de PPU integreren.
Zal wel +/- 9 maanden duren eer het beschikbaar is. Dan de games.
Misschien sneller. Havok deed 'n code gebuild. En kan mogelijk compatible met huidige SDK blijven, zodat bestaande PhhysX game er ook al van gebruik kunnen maken. Eventueel met Patch.
Dus ja ave PPU.
GAK8NSLI;X2-3800+; 2GB; X1800XL 256Mb; iiYama 19" ; Asus PhysX P1 | GA7-DXR; XP2400+; 768MB; 9500Pro; Phillips.19" | P4C800D; P4 2,4c; 1GB; 7800GS+512MB ;19" TFT ; Asus PhysX P1 | Broer's: P4 2,4 P4C800; P4 2,66 aldi
Reg. datum: 20 juli 2007
- geen gezeur over voorraad/levertijden. Zodra je het post is dergelijke info al verouderd en dus nutteloos. Niet posten dus. Gebruik IRC voor real-time only spul.
- geen slowchat. Leuk voor je als je iets gaat kopen, maar dat is offtopic
- geen basic vraagjes, dit is een topic om te discussieren over nieuws. Is het geen eigen topic waard, dan is het zeker ook geen post hier waard.
- hou het on-topic, behulpzaam en vriendelijk. Op de man spelen wordt niet getolereerd.
Pollewob wijzigde dit bericht 07-02-2008 09:31 (85%)
specs You're just jealous because the voices only talk to me
- These drivers fix display bugs you might experience while playing Pirates of the Burning Sea.
ForceWare 169.38 Vista 32-bit (06/02/08)
ForceWare 169.38 XP 32-bit (06/02/08)
Forceware 169.61 (Quadro maar werkt met mijn NX8800GT OC)
- WHQL Certified driver.
- Improved performance on workstation applications.
- Improved compatibility and performance for NVIDIA SLITM technology on Microsoft DirectX 9.0c and OpenGL 2.1 applications.
- Added support for 3-way SLI technology.
- Added driver support for new NVIDIA Quadro product - Quadro FX3700.
- Numerous workstation application compatibility fixes.
- Please read the release notes for more information on product support, feature limitations, driver fixes and known compatibility issues. If you would like to be notified of upcoming drivers for Windows, please subscribe to the newsletter.
ForceWare 169.61 Vista 64-bit (04/02/08)]
ForceWare 169.61 XP 32-bit (04/02/08)
ForceWare 169.61 XP 32-bit (04/02/08)
Reg. datum: 10 april 2004

Zoetermeer wijzigde dit bericht 07-02-2008 13:27 (6%)
Reg. datum: 13 juni 2007
Is dit de enige variant van de 9800GX2, of is er ook een 2x512mb variant?
Nou ja, ik maal er niet om
AMD Athlon 64 X2 4600+ Manchester| Asrock 939Dual-SATA2| 1x Dane-Elec 512 MB DDR400 + 1x Corsair 1GB DDR400| EVGA GeForce 8800GT KO|WD 160GB 7200 rpm 8mb cache (ATA) + WD 250GB 7200 rpm 8mb cache (SATA)| Creative SB Live 5.1|
Kan zijn dat ze geen stock meer hadden en je niet wilden laten wachten.quote:lochtejans schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:57:
Ik heb vandaag m'n RMA videokaart (EVGA 8800GT KO), die ik vorige week vrijdag verstuurd heb, terug gekregen van EVGA. Nu bleek toen ik de doos opende dat ik een 8800GTS 512MB met G92 core heb gekregen. Dit is een dual slot met betere koeling. Blijkbaar hebben ze geen vertrouwen meer in de 8800GT?
Die clocks van 675/1950 zijn lang niet zo extreem dat je daar hoge uitval op verwacht (zoals bij vorige KO's nog wel eens scheen te gebeuren).
Zou ik zeker niet doen. Leuk mazzeltje juistquote:Nou ja, ik maal er niet om
MSI X48C Platinum, Intel C2D E8400, 2x2GB OCZ RPR PC8500, Sapphire HD4850, Zalman ZM-850HP
2x 1TB Samsung F1, Plextor PX-760A DVD±RW, Aopen BD-ROM, Dell 2407 24" TFT
Full Specz
De goud kleurige koeler, heeft namelijk fancontrol problemen, waardoor deze meer geluid maakt dan een boeing 747. Ook mis deze 8800GT een temperatuur chip, waardoor je geen temperaturen kan uit lezen.
Martijn is goed chagerijnig en gaat terug naar zijn 8800GTSje
Bejit wijzigde dit bericht 07-02-2008 23:09 (8%)
Reg. datum: 19 mei 2000
Nergens last van ... hij is behoorlijk lelijk (goudkleurig koeler en een paars PCB) maar wel stil en temps zijn ook gewoon uit te lezen.quote:Bejit schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 23:09:
Kleine mededelingen voor mensen die een 8800GT willen halen. Haal hem vooral NIET van Xpert Vision, tenzij je zeker weet dat je er 1 krijgt met een blauw gekleurde koeler.
De goud kleurige koeler, heeft namelijk fancontrol problemen, waardoor deze meer geluid maakt dan een boeing 747. Ook mis deze 8800GT een temperatuur chip, waardoor je geen temperaturen kan uit lezen.
Martijn is goed chagerijnig en gaat terug naar zijn 8800GTSje.
Gigabyte DS3L | q6600@3,2 | 8800GT | 2x2GB OCZ Reaper | 2x320 GB Seagate | Coolermaster 520 | Scythe Ninja CU | Plextor 755AS | Centurion 532
Reg. datum: 02 november 2007
Reg. datum: 31 oktober 2004
Heb Xpert Vision gemailed of ik de koeler eraf kan halen ZONDER het verliezen van mijn garantie.....zal er wel niet in zitten.
Deze kaart mist gewoon 1 chip.
Elke keer als iemand een vraag stelt in het ATI Nieuwsdiscussietopic die simpelweg beantwoord kan worden door de First Post te lezen dan wel de QUICKSEARCH te gebruiken... ga ik een klein beetje dood van binnen.... ;-(
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
Dit topic is gesloten.