Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 02 november 2005

http://img128.imageshack.us/img128/1384/introw960nx1.gif

http://www.newmobile.nl/images/toestellen/sonyericsson_w960i.jpg

Sony heeft een nieuwe, zeer interessante walkman telefoon aangekondigd. Voor velen was de w950i het net niet mede dankzij het ontbreken van een camera. Met de w960i introduceert Sony een buitengewoon uitgebreide walkmantelefoon met een (naar mijn mening) zeer mooi design. Prijzen zijn nog niet bekend, de telefoon zou het vierde kwartaal van dit jaar moeten uitkomen. Hieronder de (vooralsnog bekende) specificaties:

Hoofdfeatures:
- Touchscreen
- 8 gb flashgeheugen
- Walkman concept
- 3,2 megapixel camera
- Symbian OS
- umts

Afmetingen:
• 109 x 55 x 16 mm

Gewicht:
• 119 gram

Uitvoeringen:
• Zwart, candybar

Beeldscherm:
• 240x320 pixels
• 2.6 inch LCD, 262K
• Touchscreen

Geheugen:
• 8gb, niet uitbreidbaar

Camera:
• Front: 0.3 mp (640x480 pixels)
• Rear: 3.2 mp (2048x1536 pixels)
• Autofocus en flitser.

Accu:
• Standbytijd: tot 370 uur
• Gesprekstijd: tot 540 minuten
• Afspeeltijd: 25 uur
• Videobeltijd: 2 uur

Verbindingen:
• Tri-band GSM
• GPRS, UMTS
• USB, bluetooth 2.0
• Wlan (Wi-Fi) 802.11b
• Mini usb

Overig:
• Stylus
• Symbian OS
• Microsoft word ondersteuning
• Stereo FM radio (rds)

De Sony Ericsson W960i wordt geleverd met de volgende accesoires; Batterij, Oplader, Usb-kabel, Stereo Bluetooth Headset HBH-DS220, Stereo Portable Handsfree HPM-70, Beschermetui, Reserve stylus, Media Manager Pro PC en PC Synchronization programma's, Handleiding.

De laagste prijs volgens pricewatch (20/1/08) is op dit moment: ¤ 531,-, dit is uiteraard zonder abonnement.

Hieronder enkele kwaliteitsfoto’s van de w960i

http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/5056/images/upload/1181857010SE-W960-front.jpg
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/5056/images/upload/1181856976SE-W960-back.jpg
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/5056/images/upload/1181857049SE-W960-side-8GB.jpg
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/5056/images/upload/1181857077SE-W960-screen.jpg
http://www.letsgodigital.org/images/artikelen/13/sony_ericsson_w960_zoom.jpg

Deel 1 kun je hier vinden.

[http://www.sonyericsson.c...amp;zone=pp&pid=10908

Een kleine vergelijking tussen de N95 en de W960i

http://www.xs4all.nl/~ftilman/SEtemplate/SElogo_onder.gif

Reg. datum: 02 november 2005

- Gereserveerd -

Ik heb een deel 2 aangemaakt, ik zal binnenkort de startpost flink updaten. Deze post is bedoeld om een overzicht van de updates te geven.

Veel postplezier :)

Wiiiiiiii

quote:
Mandible schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:42:
ik was met tomtom6 bezig. maar ik krijg dan de melding ga verder op de telefoon en als ik daar op installeren druk dan gaat het heel snel en zie ik op de pc een melding dat de installatie is afgebroken.
Waarschijnlijk moet je bij TomTom even de nieuwste versie downloaden.

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

quote:
ChrisM schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:17:
[...]

Waarschijnlijk moet je bij TomTom even de nieuwste versie downloaden.
heb ik.

Wat doe ik verkeerd? heb nu 3 verschillende versies geprobeerd en steeds hetzelfde.
Ik kopieer de mappen en bestanden naar de geheugenkaart op de telefoon. daarna g aik bij configuratiescherm naar installeren en dan ziet hij een sis bestand. als ik die aanklik krijg ik info over tomtom en de optie installeren dit doe ik en dan zie je ff snel iets en dan is hij klaar maar hij installeert niks!!

op me n70 ging dit toch wel wat makkelijker hoor.

ook als ik het sis bestand selecteer en dan via pc suite wil installeren lukt het niet. dan staat er nadat ik verder ga op me telefoon bewerking afgebroken.

Ik dacht dat ik hem wel binnen het Hva Netwerk werkende kon krijgen op WIFi maar is me niet gelukt. Weet iemand hoe die deze telefoon op Eduroam netwerk kan krijgen. Laptop instellingen zijn niet hetzelfde !!!.

aangezien we neiuew deel starten, maar even de vraag opnieuw :)

quote:
Mandible schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:05:
[...]

heb ik.

Wat doe ik verkeerd? heb nu 3 verschillende versies geprobeerd en steeds hetzelfde.
Ik kopieer de mappen en bestanden naar de geheugenkaart op de telefoon. daarna g aik bij configuratiescherm naar installeren en dan ziet hij een sis bestand. als ik die aanklik krijg ik info over tomtom en de optie installeren dit doe ik en dan zie je ff snel iets en dan is hij klaar maar hij installeert niks!!

op me n70 ging dit toch wel wat makkelijker hoor.

ook als ik het sis bestand selecteer en dan via pc suite wil installeren lukt het niet. dan staat er nadat ik verder ga op me telefoon bewerking afgebroken.
wel al je mappen op de root gezet? dus niet in een sub mapje? bij mij begon de installatie automatisch toen ik het erop gekopieerd had. ging als een trein

het werkt!

had me telefoon in normale modus staan. heb hem in snelle bestands overdracht gezet en toen naar de root gekopieerd.

daarna veilig verwijderen gedaan op de pc en idd hij ging tomtom installeren!
leuke versie btw tomtom 6 met touchscreen

Even een vraagje:
Als ik een smsje aan het typen ben d.m.v. het toetsenbord en ik moet bijvoorbeeld het woord 'een' spellen, dan moet er dus 2 keer tweemaal op de '3' getoetst worden om de 2 'e''s achter elkaar te plakken. Als ik de eerste maal 2 keer op de '3' heb getoetst, en dus de eerste 'e' tevoorschijn komt, wil ik als het ware "pijltje naar rechts doen" (vroeger op mijn nokia 8)7) om direct aan de tweede 'e' te beginnen. Als je namelijk te snel achter elkaar 2 'e's probeert te typen dan denkt hij dat je nog met de eerste letter bezig bent en maakt hij dus van je eerste 'e' een 'f'.

Mijn ietwat knullig omschreven vraag dus: Met welke knop/handeling kan je direct aan je tweede letter beginnen?

B.v.d. voor de antwoorden :*)

Ik heb inmiddels TomTom 6.02 aan de praat gekregen op mijn W960i. Het enige wat me nu nog ontbreekt is een GPS ontvanger :9 Mijn vraag: Wat voor (bluetooth) GPS ontvanger is aan te raden i.c.m. een W960i?

Wiiiiiiii

Ketsiebetsie: over dat SMSen... zet T9 aan. :) Dan druk je gewoon een keer per letter, dus als je "een" wilt typen, druk je op 336. Je zet T9 aan, door handschriftherkenning uit te zetten.

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

XTRËËM|RåGË

quote:
ketsiebetsie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:09:
Ik heb inmiddels TomTom 6.02 aan de praat gekregen op mijn W960i. Het enige wat me nu nog ontbreekt is een GPS ontvanger :9 Mijn vraag: Wat voor (bluetooth) GPS ontvanger is aan te raden i.c.m. een W960i?
Ik gebruik degene die nav4all voor had gesteld, voor mijn W950i. Werkt geweldig!! :9

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

quote:
ChrisM schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:32:
Ketsiebetsie: over dat SMSen... zet T9 aan. :) Dan druk je gewoon een keer per letter, dus als je "een" wilt typen, druk je op 336. Je zet T9 aan, door handschriftherkenning uit te zetten.
Dat heb ik idd ook al geprobeerd. Maar aangezien mijn smsjes altijd volstaan met afkortingen, zelf bedachte woorden enz is dit lastig. Dan moet je elke woord dat hij niet kent een keer invoeren in het "Mijn Woorden" lijstje. Misschien is dit achteraf wel efficienter dan zonder T9 typen, maar toch blijf ik benieuwd naar "het pijltje naar rechts functie" :) Dus iemand?

Kun je niet gewoon op het wieltje klikken? Of begint hij dan met verzenden? Iets zegt me namelijk dat het met het wieltje wel moet kunnen... Maarja, ik heb de telefoon nog niet dus...

oke voor de 3e keer dezelfde vraag op dit forum (helaas nog steeds geen antwoord gehad)

Ik wil graag een VPN verbinding aanmaken op mijn telefoon (config.scherm > beveiliging > VPN accounts > maken)

Ik krijg de volgende melding:

"Er is geen internetaccount of beleid geregistreerd"

Hoe registreer ik een internetaccount of beleid? (De help in de telefoon verteld dit niet afdoende).

Ik stel deze vraag omdat ik graag mijn UT (universiteit twente) mail aan de gang wil krijgen (via xs.utwente.nl), en ik hoorde dat je hiervoor eerst een VPN moet draaien. Nu weet ik niet of dit waar is.
Als er iemand is die zijn studentenmail aan de gang heeft op deze telefoon zou ik graag de intstellingen willen weten!

Leef, zolang je leeft...

Acties: [view][quote]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered

quote:
Felke schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:39:
oke voor de 3e keer dezelfde vraag op dit forum (helaas nog steeds geen antwoord gehad)

Ik wil graag een VPN verbinding aanmaken op mijn telefoon (config.scherm > beveiliging > VPN accounts > maken)

Hoe registreer ik een internetaccount of beleid? (De help in de telefoon verteld dit niet afdoende).

Ik stel deze vraag omdat ik graag mijn UT (universiteit twente) mail aan de gang wil krijgen (via xs.utwente.nl), en ik hoorde dat je hiervoor eerst een VPN moet draaien. Nu weet ik niet of dit waar is.
Als er iemand is die zijn studentenmail aan de gang heeft op deze telefoon zou ik graag de intstellingen willen weten!
Waarschijnlijk ook voor de derde keer:

Wat heb je zelf al geprobeerd, wat is precies de foutmelding, welke instellingen heb je gebruikt.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

quote:
Felke schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:39:

Grapjurk ;)
Je email(exchange) is easy.
Gewoon de mailinstellingen gebruiken in je foon onder active-sync.
Ik noteer:
TAB server:
gebruikersnaam in de vorm: student/sxxxxx
Wachtwoord
Servernaam: xs.utwente.nl
TAB Plan:
Push inschakelen(dit moet je wel willen)
Als je het uitschakeld kun je de sync-instellingen aangeven.
TAB E-mail:
vinkje bij E-mail-sync aan
kies datum-bereik
kies email-grootte
enz...
TAB agenda:
Aanvinken als je de calender via exchange gebruikt.
Datum bereik naar eigen wens
TAB cont:
Als je contactpersonen via exchange beheert, aanvinken
Tab vergrendeling:
heb ik uit, geen idee wat het precies doet, maar ws alleen handig bij gevoelige gegevens en bedrijfsexchange
Tab geav:
loginfo naar wens
SSL gebruiken aanvinken en eventueel een specifieke dataverbinding kiezen.

Zo kan Felke mail, calender en contacten via exchange beheren, geen VPN nodig!

Succes!
Reg. datum: 19 december 2007

Ik wil mijn muziek collectie beetje netjes maken, netjes album en titels goed op een rijtje, dus ook covers per liedje, maaaaar, als ik deze toevoeg met tag&rename, en deze dan over zet met media manager, dan komen er soms, wat juist het rare is, ineens opposites covers, en soms veranderen de albumtitels ook, iemand suggesties ofzo?
verder prachtig ding!

Een moderator wijzigde dit bericht 03-02-2008 00:21 (0%)
Reden: Aanhef en/of danken is niet nodig

Wiiiiiiii

quote:
ketsiebetsie schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 15:38:
[...]

Dat heb ik idd ook al geprobeerd. Maar aangezien mijn smsjes altijd volstaan met afkortingen, zelf bedachte woorden enz is dit lastig. Dan moet je elke woord dat hij niet kent een keer invoeren in het "Mijn Woorden" lijstje. Misschien is dit achteraf wel efficienter dan zonder T9 typen, maar toch blijf ik benieuwd naar "het pijltje naar rechts functie" :) Dus iemand?
Je kan op de "Back" knop drukken (knopje boven de 1), om gemakkelijk het woord te selecteren. Je kan ook op spatie drukken, nadat je een woord hebt geselecteerd.

Kan er in de OP geen onderdeel komen met leuke apps?

Is er een mogelijkheid om de tijd als schermbeveiliging te krijgen?
&
Ik wil mijn muziek collectie beetje netjes maken, netjes album en titels goed op een rijtje, dus ook covers per liedje, maaaaar, als ik deze toevoeg met tag&rename, en deze dan over zet met media manager, dan komen er soms, wat juist het rare is, ineens opposites covers, en soms veranderen de albumtitels ook, iemand suggesties ofzo?
verder prachtig ding!

quote:
koen61 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:35:
Is er een mogelijkheid om de tijd als schermbeveiliging te krijgen?
Zoek eens naar ClockSS for uiq 3 (geloof dat ze nu bij versie 0.5 zijn).

Leef, zolang je leeft...

Ik zou graag films willen kijken zonder dat mijn scherm steeds uitgaat, ook wil ik dat bij TOMTOM mijn scherm gewoon fulltime aanblijft.

Nu vind ik bij batterij > instellingen de volgende dingen:

Handheld (automatisch of aan).

Automatisch: De schermverlichting wordt ingeschakeld als u op het scherm tikt, een toets indrukt of een inkomend gesprek ontvangt. Na een periode van inactiviteit van 30 seconde, schakelt het licht uit.

Aan: De verlichting is altijd aan, maar wordt na een periode van 30 seconde inactiviteit gedimd.

Dan is er nog de instelling Energiebesparing: Om het scherm na een periode van inactiviteit, leeg te maken. Waarbij je in kan stellen hoelang je niks met je telefoon moet doen voordat deze zichzelf inschakeld.

Oplossing: automatische toetsenbordvergrendeling UIT, Handheld op AAN, energiebesparing UIT.
Toetsen worden na 30 seconde inactiviteit gedimd, maar scherm blijft aan!
(goeie voor in de startpost?)

Felke wijzigde dit bericht 03-02-2008 14:12 (17%)

Leef, zolang je leeft...

dankje Felke, maar iemand nog oplossing voor mn andere probleem?

Reg. datum: 29 januari 2008

Is er nog iemand die walkman (geluid) veel slechter vind dan vorige walkmans van SE, door dat je deze equilezer niet handmatig kan instellen waardoor geluid veel zachter is dan alle andere modellen van SE. Vandaag gefietst met w960i op, met harde wind muziek heel slecht te horen. Als we met ze alle klagen bij SE mischien veranderen ze software voor walkman. Vinden jullie ook batterij zo snel leeglopen. Komt mischien door walkman luisteren met bluetooth headset op? Verder is het een wereld ding.

Heeft iemand ervaring met UniPhone van OptiMobile? Dit is een VoIP client. Het lukt mij om de software te configureren om uit te bellen (zeer goede geluidskwaliteit) maar het lukt mij niet om gesprekken te ontvangen. Via Fring lukt mij dit alles wel, maar de geluidskwaliteit hiervan is niet te vergelijken met die van UniPhone. Is het iemand hier gelukt om deze applicatie volledig werkend te krijgen?

PS
- Heb geen enkel probleem met de geluidssterkte. Heb hem nooit op vol vermogen staan, ook buiten en op de fiets niet.
- Batterij gaat lang mee (2 dagen), zolang ik umts maar uitschakel. Dit terwijl ik regelmatig op internet zit, mijn email controleer en regelmatig bel via bluetooth headset.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws