Nou en of! [AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 2]quote:
Zou me niets verbazen als dit gerucht (want dat is het, een gerucht) de wereld inquote:Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 10:26:
Voor de mensen die DTV kijken zonder UPC Mediabox: de Free to Air (FTA)-zenders vervallen. Vanaf 11 maart worden de zenders gefaseerd verwijderd. Vanaf begin april zijn er geen FTA-zenders meer beschikbaar.
wordt geholpen om het digitaal kijken zonder UPC mediabox te "ontmoedigen".
Ik moet dus eerst nog eens zien of die codering er wel definitief opgaat, of misschien maar
weer voor één of 2 dagen wat in het verleden wel eerder gebeurd is.
Het kost UPC handenvol geld om alles te coderen (aan Nagravision, die vragen mogelijk geld per kanaal), dus als ze ergens op kunnen besparen zullen ze het niet nalaten. Imo de reden waarom het basispakket altijd al FTA is geweest.
Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs
quote:Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:11:
Die mag ik niet prijsgeven. De zenders die morgen verdwijnen zijn: NET 5, ARD, ZDF, CNN, 13th Street.
Ik vrees dat je gelijk hebt, want ik mis nu inderdaad de zenders die je gisteren hebt genoemd.quote:
* Oemfoefoe heeft nog een hele kleine hoop dat dit van tijdelijke aard is.
Oemfoefoe wijzigde dit bericht 11-03-2008 14:02 (0%)
Reden: Typo
Canon EOS 30D | BG-E2 | EF 100mm f/2,8 Macro USM | EF-S 17-55mm f/2,8 IS USM | EF 70-200 f/2,8 L IS USM | Speedlite 580EX II | Lowepro Rolling CompuTrekker AW
Reg. datum: 14 november 2002
Ik voel nu toch echt een schotel aankomen.
Reg. datum: 19 december 2007
Ik ging er vanuit dat het kon, tot ik net las op mertcom.nl dat het niet kan...
Maar goed misschien is alles te vergeefs als upc met de fta's kapt...
Reg. datum: 02 augustus 2004
Alexander01 wijzigde dit bericht 12-03-2008 01:05 (5%)
Reg. datum: 14 november 2002
Ja dat kan (kon). Met ingang van gisteren dus niet meer. De eerste serie zenders zit nu achter slot en grendel en het is een kwestie van tijd totdat de rest ook op slot zit. Als je al plannen had om een DVBC kaart te kopen, bespaar je de moeite en de kosten maar.quote:FrisianFlame schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 20:23:
He synthdood kan/kon jij met je floppydtv dvb-c card de fta- zenkders van upc ontvangen/opnemen ?
Ik ging er vanuit dat het kon, tot ik net las op mertcom.nl dat het niet kan...
Maar goed misschien is alles te vergeefs als upc met de fta's kapt...
Wanneer draait de volgende deactivatie batch?quote:Yohan schreef op maandag 10 maart 2008 @ 11:11:
Die mag ik niet prijsgeven. De zenders die morgen verdwijnen zijn: NET 5, ARD, ZDF, CNN, 13th Street.
RTL5
RTL8
BRT1
Eurosport
Yohan wijzigde dit bericht 12-03-2008 15:22 (34%)
I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]
Is er geen enkele technische ontwikkeling voor het kraken van de koppeling van smartcard en mediabox van UPC. Kan men de key uit de mediabox niet "klonen" zoals met je mac-adres, of zijn hier vooruitzichten op.
Lijkt mij sterk dat UPC een waterdicht systeem heeft, alles aan chips en keys wat de overheid heeft wordt elke dag opnieuw gekraakt.
Wat krijg je te zien als het niet werkt?quote:LWaS schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:35:
Meer mensen die last hebben dat een uitzending van uitzending gemist het pas na een paar keer proberen doet?
Dat door een storing Uitzending gemist niet werkt, en ik moet het later nog een keer proberen.quote:sylvesterrr schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:41:
[...]
Wat krijg je te zien als het niet werkt?
Kraken is ongetwijfeld mogelijk. Het bespreken van mogelijkheden om te hacken is op Got echter verboden, zie het algemeen beleid.quote:Roynaldinho schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 16:36:
Nu het bekijken van FTA via interne DVB-C tuners (voorlopig) van de baan is. Is mijn (waarschijnlijk noob) vraag, ben niet zo heel technisch.
Is er geen enkele technische ontwikkeling voor het kraken van de koppeling van smartcard en mediabox van UPC. Kan men de key uit de mediabox niet "klonen" zoals met je mac-adres, of zijn hier vooruitzichten op.
Lijkt mij sterk dat UPC een waterdicht systeem heeft, alles aan chips en keys wat de overheid heeft wordt elke dag opnieuw gekraakt.
I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]
Ik denk dat mensen best ¤ 3,99 voor digitale tv willen betalen, ik wel in ieder geval, maar wil die media box niet. En als je de key wilt klonen, dan moet ik wel betalen voor die media box, dan neem ik niet illegaal een product van UPC af lijkt me.quote:Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:09:
[...]
Kraken is ongetwijfeld mogelijk. Het bespreken van mogelijkheden om te hacken is op Got echter verboden, zie het algemeen beleid.
Dus wat is het illegale?
Reg. datum: 26 november 2005
Volgens mij wordt er hier gevraagd naar de mogelijkheid om de boxkey te klonen zodat mensen die boxkey in een Nagravision CAM kunnen zetten en de smartcard denkt dat ie in de de Mediabox zit. Wat heeft het voor een zin om een boxkey die uniek gekoppeld is aan één smartcard 40 keer te copieren? Verder wordt er aangegeven dat de smartcard gewoon gebruikt wordt, dus in combinatie met een abonnement. De Mediabox wil de persoon in kwestie bij wijze van spreken op zolder zetten. Ik zie geen illegaal gedrag, dat probeer jij er alleen maar van te maken met de gegeven punten die je aanhaalt.quote:Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:44:
Je komt dan in een grijs gebied terecht. Wie zegt dat je het in dit geval bij 1 clone laat? Maak er meteen veertig en de hele buurt kan het abonnement opzeggen.
AFCADAM (211746)
Nou, volgens mij is het niemand nog gelukt tot nu toequote:Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:09:
[...]
Kraken is ongetwijfeld mogelijk. Het bespreken van mogelijkheden om te hacken is op Got echter verboden, zie het algemeen beleid.
quote:Roynaldinho schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 20:19:
[...]
Ik denk dat mensen best ¤ 3,99 voor digitale tv willen betalen, ik wel in ieder geval, maar wil die media box niet.
Ik betaal die pleuroos wel aan UPC, geen probleem.....alleen ik hoef moet inderdaad geen extra hardware.
* Oemfoefoe gaat eens uitzoeken wat er allemaal mogelijk is met de combinatie Smartcard <-> CA-module <-> interne DVB-C van de televisie.
Canon EOS 30D | BG-E2 | EF 100mm f/2,8 Macro USM | EF-S 17-55mm f/2,8 IS USM | EF 70-200 f/2,8 L IS USM | Speedlite 580EX II | Lowepro Rolling CompuTrekker AW
Reg. datum: 19 september 2006
Ik had liever ook geen extra kastje erbij, maar volgens mij zijn er geen andere mogelijkheden met die
codering die UPC gebruikt... Heb dus daarom ook maar gekozen voor een pakket met DVR. Als ik dan toch een extra kastje nodig heb dan ook maar eentje met een beetje extra functionaliteit
Zou het wel graag met zon CAM-module willen fixen... dus Oemfoefoe... mocht je iets gevonden hebben dan hoor ik het graag!
Kreeg de standaard riedel, maar werd niets over mijn eerste vraag gemeld.
Daar heb ik nu ook antwoord op, maar dat is hetzelfde als bij de vorige.
Nahja, tot nog toe nog geen firmware update gezien, dus we hebben goede hoop.
Grmbl $%^&*!quote:Yohan schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:22:
Op 13 maart gaan de volgende:
RTL5
RTL8
BRT1
Eurosport
Ik baal ervan om je weer gelijk te geven.
/edit
Hmmmz....nu doen ze het weer, alleen de eerder genoemde zender nog niet.
Oemfoefoe wijzigde dit bericht 14-03-2008 00:16 (15%)