Gathering of Tweakers

Quicksearch
Yep, maar dat was eigenlijk meer gewoon voor " het gevoel " zeg maar. Zo'n Hirschmann kabel is gewoon lekkere stevige metalen kwaliteit, in tegenstelling tot de standaard kabels die UPC meelevert. Dat heeft eigenlijk ook niks te maken met de kwailteit van de producten die UPC meelevert. Meer " het gevoel " , je kent het vast wel.

Daarom heb ik ook al van die goldplatet HDMI kabeltjes klaarliggen voor de HD DVR straks, hoewel ik zelf ook wel weet dat goud niets uitmaakt :9 .

uploader26 wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:06 (20%)

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

Reg. datum: 18 september 2000

quote:
sylvesterrr schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 16:21:
[...]

Royaal HD is exclusief Film1&Sport1.
Bedankt sylvesterr, leek me ook al logisch, maar als je de upc site bekijkt, lijkt het alsof je sport 1 HD en film 1 HD erbij krijgt, staat nergens dat je er nog een apart abonnement voor moet afsluiten. Tenminste ik kan het niet vinden.

Kreeg trouwens ook een telefoon van upc (callcenter) voor de 3 voor 2 aanbieding en die zeiden dat ik ook HD in dat pakket kon krijgen. Maar ik wil niet af van m'n tweakdsl verbinding :9~

Quantor wijzigde dit bericht 12-05-2008 20:08 (19%)

\o/

ik hoorde vanochtend op de radio een reclamespot van UPC over HDTV met 'iets' van 'nu met een gratis recorder'. Op upc.nl kan ik nog niks terug vinden van zo'n actie...
Reg. datum: 26 januari 2000

quote:
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:30:
ik hoorde vanochtend op de radio een reclamespot van UPC over HDTV met 'iets' van 'nu met een gratis recorder'. Op upc.nl kan ik nog niks terug vinden van zo'n actie...
Ik kan zowiezo vrij weinig terug vinden op de website van upc... Op de ene plaats hebben ze 10 verschillende pakketten.. En vervolgens staan er maar 4.. Ik volg het echt allemaal niet en die website is zo onduidelijk als de pest..

Momenteel heb ik alleen standaard tv + internet bij upc.. Waar ik heen wil is een compleet packet van internet (24Mbit), telefonie (onbeperkt gratis) en HDTV pakket incl. Film1 en Baby TV (of misschien wel het Totaal pakket met alle zenders, maar daar kan ik zo weinig over terug vinden :S).

Zowiezo kan ik bij die 3 voor2 aanbieding niks terug vinden over hoe ik een beter tv pakket neem :S

Wii, PS3, Xbox360 en een 8800GTS + E6600 PC.. Hoezo game verslaafd?

Frak!

quote:
Quantor schreef op maandag 12 mei 2008 @ 20:07:
[...]

Bedankt sylvesterr, leek me ook al logisch, maar als je de upc site bekijkt, lijkt het alsof je sport 1 HD en film 1 HD erbij krijgt
Welk zinnetje op de website wekt die indruk dan? Want dat zie ik nergens staan.
quote:
Uhmmie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:31:
[...]

Ik kan zowiezo vrij weinig terug vinden op de website van upc... Op de ene plaats hebben ze 10 verschillende pakketten.. En vervolgens staan er maar 4.. Ik volg het echt allemaal niet en die website is zo onduidelijk als de pest..
Oh, ik vind het juist heel duidelijk, maar misschien komt dat doordat ik de site gewend ben. Vanaf de de voorpagina heb je de keuze om losse produkten te bekijken, of om pakketten te bekijken. Als je bijvoorbeeld meteen naar internet gaat, zie je de losse internetprodukten. Als je naar telefonie gaat, zie je de drie beschikbare telefonieprodukten. Bij televisie worden de dtv-produkten uit de doeken gedaan. (Je kunt bij televisie het beste naar 'abonnementenoverzicht' gaan.)

Echter als je (zoals de meeste mensen) meerdere produkten tegelijk wilt, kun je bovenin op 'totaalpakketten' klikken. Daar kies je of je alleen internetten en bellen wilt nemen, of dat je ook dtv erbij wilt hebben. Indien je dat laatste kiest, dus ook dtv erbij, dan kom je bij de 3-voor-2 abonnementen uit. En dit kan misschien wat verwarrend zijn: bij die 3-voor-2 produkten staan internetabonnementen die niet bij de losse internetabonnementen staan. Dat klopt, die kun je alleen bij 3-voor-2 krijgen.

Als je 3 produkten wilt hoef je het niet beslist op die manier te doen; je mag ook voor een internetten/bellen abonnement gaan en een los abonnement voor dtv afsluiten, of zelfs alle produkten los van elkaar kiezen, maar dat is niet handig. ;)

Hoeveel produkten zijn er nou in totaal? Even een overzichtje:

Analoge Televisie:

In de meeste gemeentes kost dit 16,37.

Digitale Televisie:

* starter: 4 euro
* royaal: 9 euro
* starter met dvr: 9 euro
* royaal met dvr: 13 euro

* bovenstaande 4 zijn er ook met HD mediabox, in totaal dus 8 opties. Die prijzen liggen voor alle abonnenten precies 9 euro hoger.
* totaal (royaal met dvr, en HD, en film1, sport1, private spice, hustler): 49 euro (zou anders 13 + 9 + 19,99 + 22,50 = 64,49 zijn)

Internet:

* starter: 15 euro (384 kB/128 kB)
* easy: 24 euro (1,5 Mb/256 kB)
* light: 34 euro (3 Mb/1 Mb)
* power: 40 euro (6 Mb/1,5 Mb)
* extreme: 60 euro (24 Mb/2.5 Mb)

* 10 mbit: 30 euro (10 Mb/1,5 Mb) (alleen bij 3-voor-2)
* 16 mbit: 40 euro (16 Mb/2 Mb) (alleen bij 3-voor-2)
* 24 mbit: 50 euro (24 Mb/2,5 Mb) (alleen bij 3-voor-2)

Telefonie:

* standaard: 9 euro (gewoon gesprekskosten)
* avond & weekend: 12 euro ('s avonds en in het weekend gratis bellen naar vaste nrs in heel NL)
* onbeperkt: 15 euro (altijd gratis bellen naar alle vaste nummers in heel NL)

Het hangt dus van je gemiddelde maandelijkse gesprekkosten naar vaste nummers af, welk abonnement het beste bij je past. Overigens bel je met alle 3 abonnementen altijd al gratis met andere UPC abonnees.
quote:
Momenteel heb ik alleen standaard tv + internet bij upc.. Waar ik heen wil is een compleet packet van internet (24Mbit), telefonie (onbeperkt gratis) en HDTV pakket incl. Film1 en Baby TV (of misschien wel het Totaal pakket met alle zenders, maar daar kan ik zo weinig over terug vinden :S).
Vanaf de voorpagina naar totaalpakketten en dan naar "internet + bellen + digitale tv". Daar staat nog geen HD bij, dat komt nog.
quote:
Zowiezo kan ik bij die 3 voor2 aanbieding niks terug vinden over hoe ik een beter tv pakket neem :S
Wat bedoel je precies?
quote:
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:30:
Misschien is het nu mogelijk om HD te nemen in zo'n 3-voor-2 pakket. Heb een halve week niet gewerkt, zal vanavond eens kijken.

Bergen wijzigde dit bericht 13-05-2008 15:45 (5%)

quote:
Bergen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 15:42:
[...]
Misschien is het nu mogelijk om HD te nemen in zo'n 3-voor-2 pakket. Heb een halve week niet gewerkt, zal vanavond eens kijken.
Nou, dat wil ik niet... (heb 100Mb glasvezel liggen, dus zou ik er op achteruit gaan ;) ) En ik heb ook te veel minuten op m'n gsm

Maar ik ben dus benieuwd naar die HD aanbieding, want ik hoorde 't toch goed (volgens mij :D )

Bedankt voor je uitleg.. Dankzij jou uitleg (en een belletje naar UPC).. Is het me dan eindelijk duidelijk.. Mijn probleem was dat ik eerst bij de losse onderdelen aan het kijken was (dus internet, telefonie en tv).. Daarna kon ik dus niks terug vinden op de 3-2 pagina.. Hele andere internet snelheden.. Geen HDTV.. Geen special zender pakketten.. etc.. etc..

Maar dat blijkt dus te kloppen want voor het 3-2 pakket moet je dus kiezen uit speciale opties ;)..

Zoals jij al aangaf zijn de internet pakketten compleet anders.. (tussen losse verkoop en via het 3 voor 2 pakket, voordeel is dat je 3-2 pakket opties veel aantrekkelijker zijn)..

De tv pakketten vindt ik alleen een stuk minder intressant.. Kort samengevat wordt je dus gewoon beperkt tot maximaal een Royaal+DVR pakket.. Vanaf komende maandag krijg je eventueel nog de optie om ook nog HDTV te nemen (voor 9 euro extra volgens de telefoniste)..

Het familie/totaal pakket is dus geen optie.. En je moet de extra zenders er gewoon los bijkopen (ipv een voordeel pakket), wel een beetje jammer want daardoor kom je uit eindelijk weer een stukje duurder uit. 47 (alles los) ipv 35 euro..

Het was prettig geweest als ze dit duidelijk op de website hadden aangegeven. Ik verwacht (zoals de reclame doet denken) dat ik gewoon helemaal vrij in mijn internet, telefoon en tv pakket keuze was (maar je wordt hier dus uit eindelijk wel beperkt in je keuze)..

Op het moment heb ik:
17 euro: standaard kabel.
50 euro; Chello Classic.
67 euro totaal..

Ik denk dat ik nu maar ga voor:

17 euro: standaard kabel (verplicht).
30 euro: 10 Mbit internet.
13 euro: Royaal pakket met DVR
9 euro: HDTV decoder (vanaf maandag als ik het goed begrepen heb, want die optie staat ernu nog niet bij).
0/15* euro: Onbeperkt telefonie
20 euro: Film 1+Sport 1+Tele 2 voetbal
5 euro: baby tv.
-----
84 Euro totaal.

Kan ik eigenlijk wel vanuit mijn huidige abbo nu overstappen op deze aanbieding? En zie ik nog iets anders over het hoofd?

quote:
Uhmmie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:19:

9 euro: HDTV decoder (vanaf maandag als ik het goed begrepen heb, want die optie staat ernu nog niet bij).
-----
84 Euro totaal.

Kan ik eigenlijk wel vanuit mijn huidige abbo nu overstappen op deze aanbieding? En zie ik nog iets anders over het hoofd?
De combinatie die je daar samenstelt kost ¤ 94,00 ipv ¤ 84,00.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

quote:
Yohan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:00:
[...]

De combinatie die je daar samenstelt kost ¤ 94,00 ipv ¤ 84,00.
ups idd klein reken foutje, bedankt voor de correctie :)

Frak!

Klopt, bij die triple play pakketten kun je niet familie/totaal nemen. Misschien komt die mogelijkheid er nog, je weet maar nooit.
quote:
Het was prettig geweest als ze dit duidelijk op de website hadden aangegeven. Ik verwacht (zoals de reclame doet denken) dat ik gewoon helemaal vrij in mijn internet, telefoon en tv pakket keuze was (maar je wordt hier dus uit eindelijk wel beperkt in je keuze)..
In de reclame zie je ook altijd dat blok van 3x3 gekleurde losse blokken waaruit je een keuze maakt en dat is precies zoals het is. Je maakt een keuze uit 3 internet, 3 telefonie en 3 dtv abonnementen en de goedkoopste is gratis. Zo wordt het geadverteerd en zo is het ook. Je moet er niet allemaal dingen bijverzinnen... ;)
quote:

-----
84 Euro totaal.

Volgens mij klopt dat inderdaad! ([edit] uuh ja ik had het niet opgeteld, maar de losse prijzen kloppen, totaal 94 dus.) Normaal zou de DVR met 13 euro het goedkoopst, en dus gratis zijn, maar omdat HDTV erbij komt is nu telefonie het goedkoopst. Netto is het door HDTV dus ook niet 9 euro duurder, maar 7 euro. :)
(Dit klopt toch niet, door de verhoging van 9 euro verschuift het gratis produkt niet ineens naar telefonie. Zie verderop.)
quote:
Tjark Verhoeven schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:26:
[...]

Nou, dat wil ik niet... (heb 100Mb glasvezel liggen, dus zou ik er op achteruit gaan ;) ) En ik heb ook te veel minuten op m'n gsm
Nee ja het was een quote van jou, maar Uhmmmie wilde dat graag. Wat ben je trouwens kwijt voor zo'n 100 Mbit glasvezel lijn?
quote:
Maar ik ben dus benieuwd naar die HD aanbieding, want ik hoorde 't toch goed (volgens mij :D )
Sorry, het is me vanavond ontschoten, heb er niet meer aan gedacht. (Druk...) Morgen gaan we voor de herkansing!

Bergen wijzigde dit bericht 16-05-2008 23:42 (21%)

quote:
Bergen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:30:
In de reclame zie je ook altijd dat blok van 3x3 gekleurde losse blokken waaruit je een keuze maakt en dat is precies zoals het is. Je maakt een keuze uit 3 internet, 3 telefonie en 3 dtv abonnementen en de goedkoopste is gratis. Zo wordt het geadverteerd en zo is het ook. Je moet er niet allemaal dingen bijverzinnen... ;)
Hehe.. Kan het wel zo bedoeld zijn.. Mij was het gewoon nog niet duidelijk :o :+.. Maar ik heb mijn huidige abbo alweer 3 jaar ofzow.. Kan ik nu zomaar kosteloos overstappen? Of moet ik hier wel voor betalen? (in tegenstelling van nieuwe abbo's?)..

quote:
Bergen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:30:
Klopt, bij die triple play pakketten kun je niet familie/totaal nemen. Misschien komt die mogelijkheid er nog, je weet maar nooit.
Nee. Sterker nog: de pakketten Familie met HDTV en Totaal met HDTV worden niet meer aangeboden, ook niet stand-alone.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

quote:
Yohan schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:50:
[...]

Nee. Sterker nog: de pakketten Familie met HDTV en Totaal met HDTV worden niet meer aangeboden, ook niet stand-alone.
Ze staan hier nog gewoon hoor http://www.upc.nl/televisie/tarieven.

Frak!

quote:
Uhmmie schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 23:50:
[...]

Hehe.. Kan het wel zo bedoeld zijn.. Mij was het gewoon nog niet duidelijk :o :+.. Maar ik heb mijn huidige abbo alweer 3 jaar ofzow.. Kan ik nu zomaar kosteloos overstappen? Of moet ik hier wel voor betalen? (in tegenstelling van nieuwe abbo's?)..
Overstappen kan gewoon. Je kunt meerdere malen per maand upgraden en eens per maand downgraden. Bij elke overstap op een andere combinatie ga je opnieuw een jaarcontract aan. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen.
quote:
Ja, familie en totaal staan daar, maar niet bij HDTV. Echter staat hier (en dan even naar het tabblad 'voordeelabonnementen') bij het familiepakket: "binnenkort beschikbaar", alsof het er nog helemaal niet is. Beetje vaag. Nouja, de tijd zal het leren.

Bergen wijzigde dit bericht 14-05-2008 00:19 (4%)

quote:
Bergen schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 00:17:
[...]
Overstappen kan gewoon. Je kunt meerdere malen per maand upgraden en eens per maand downgraden. Bij elke overstap op een andere combinatie ga je opnieuw een jaarcontract aan. Na het eerste jaar kun je maandelijks opzeggen.

[...]
Ja, familie en totaal staan daar, maar niet bij HDTV. Echter staat hier (en dan even naar het tabblad 'voordeelabonnementen') bij het familiepakket: "binnenkort beschikbaar", alsof het er nog helemaal niet is. Beetje vaag. Nouja, de tijd zal het leren.
De helpdesk medewerker vertelde me trouwens dat vanaf maandag via de website de HD optie te bestellen is.. Maar ik kan het niet nu al telefonisch aanvragen? (was ik vergeten te vragen), want ik lees her en der dat het 2 weken duurt ;).. Zou dus toch weer een halve week schelen voor ik het binnen heb :P..

Frak!

Je kunt het wel vast aanvragen, dan is hij (de aanvraag) vast binnen, maar die zal pas volgende week (kunnen) worden verwerkt. Maar dan ben je wel bij de eersten natuurlijk, dat klopt!

Bergen wijzigde dit bericht 14-05-2008 01:40 (7%)

Sinds een krappe week Royal met DVR en ben zeer tevreden. Het OnDemand gebeuren werkt geweldig (Alfred J Kwak, nostalgie!) en de kwaliteit is zeer goed. Hoop dat het er op een nieuwe FullHD tv ook goed uit blijft zien maar het is iig. ruisvrij :) In Hilversum is het basistarief 11e ipv. 16e dus dat scheelt toch weer iets. Mochten mensen twijfelen... doen, het is fantastisch :)

Alles over Nintendo Homebrew op nentindo.nl en community.nentindo.nl

quote:
Bergen schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 01:39:
Je kunt het wel vast aanvragen, dan is hij (de aanvraag) vast binnen, maar die zal pas volgende week (kunnen) worden verwerkt. Maar dan ben je wel bij de eersten natuurlijk, dat klopt!
Dan wacht ik maar tot maandag :P... Hopelijk gaat de aflevering dan als nog lekker snel.. Dat HDTV signaal van UPC is 720p? of zelfs 1080p? :P Ook iets wat ik niet online kan vinden ;).

720p, met uitzondering van Discovery HD (1080i).

Hmmm kijk aan! Als ik het dus goed begrijp ik kan m'n huidige triple play pakket vanaf maandag upgraden, want dan komt ook de optie HDTV erbij?

Klopt onderstaand rekensommetje dan?

Huidig
- Internet 10Mbps: 30 euro
- Telefonie onbeperkt: 15 euro
- Royaal DVR: 13 euro (=goedkoopste dus gratis)
Totaal: 45 euro

Gewenst
- Telefonie onbeperkt: 15 euro (=goedkoopste dus gratis)
- Royaal HDTV DVR: 22 euro
Totaal: 52 euro

Dat betekent dat ik voor 7 euro per maand meer het EK en de OS in HD-quality kan kijken! :D Dan krijg je ook een HD Mediabox met DVR die ik via HDMI kan aansluiten?

Mocht ik dan na afloop van het EK en de OS geen interesse meer hebben in HDTV, omdat de rest van het aanbod van de HD zender me niet interesseert kan ik weer kosteloos downgraden?

Als m'n redenatie klopt ga ik dat in ieder geval wel doen! Voor die 7 euro per maand wil ik best het EK en de OS in de beste kwaliteit volgen! :D

Je vergeet je standaard analoge radio/tv in de berekening.
Vanochtend nog een keer die radiospot gehoord. Er werd verteld: hdtv, nu met gratis DVR.

Maar op de upc site zie je 'natuurlijk' dat je bij een Royaal met DVR pakket de eerste 3 maanden gratis krijgt... Tja, om dan te adverteren met "nu met gratis DVR'....
Er wordt bedoeld dat het apparaat gratis is. Bij de andere kabelaanbieders tel je een kapitaal neer voor een eigen decoder.

Reg. datum: 18 september 2000

Maar het apparaat is niet gratis, je betaald per maand 5 (starter) of 4 (royaal) euro voor die DVR optie.

Nieuwe klanten krijgen slechts 3 maanden dat ding gratis als je royaal neemt en maar 50% korting voor 3 maanden bij starter. En bestaande klanten slechts 2 maanden 4,50 euro korting...

Trouwens mijn vraag of je Film 1 HD en Sport 1 HD bij Royaal krijgt (een weekje terug) heeft ook effect gehad (ik weet het, dat zal niet aan mijn vraag hebben gelegen) want het staat niet meer vermeldt bij Wat krijg je bij Royaal HD.

\o/

quote:
Dr. Quipers schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 13:04:

Gewenst
- Telefonie onbeperkt: 15 euro (=goedkoopste dus gratis)
- Royaal HDTV DVR: 22 euro
Totaal: 52 euro
klinkt erg goed indeed maar helaas nog 16 euro voor analoge kabel tv maakt het toch beetje te prijzig naar mijn idee. Hou het voorlopig bij mn Extra channel pack (huidige Royaal zonder DVR en slechts 2dg uitzending gemist). Dan maar even nog geen HD heb voorlopig ook nog breedbeeld kast staan die prima doet.

http://www.chelloo.com - Handy voor UPC gebruikers.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws