Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 26 november 2005

quote:
BertusG schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:57:
Nu is het erg omslachtig om via de verhuurder UPC Digital aan te vragen, zeker gezien de flexibiliteit van de verhuurder. Is het mogelijk dat ik op het abonnement van m'n ouders een 2e decoder aanvraag die ik vervolgens dan op een andere locatie (mijn appartement) gebruik?
Dan test je toch eerst of de 1e decoder van je ouders op jouw locatie wil werken? Als dat zonder problemen werkt dan lijkt het mij dat een 2e decoder ook zou moeten werken.

Reg. datum: 11 november 2003

quote:
ArChie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 20:29:
[...]

Dan test je toch eerst of de 1e decoder van je ouders op jouw locatie wil werken? Als dat zonder problemen werkt dan lijkt het mij dat een 2e decoder ook zou moeten werken.
Dit was ik ook zeker van plan, maar wellicht heeft iemand hier een pasklaar antwoord waarom dit wel of niet mogelijk zou moeten zijn.

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
Voorwaarden op een rijtje:
U beschikt over UPC Digitale TV
Daar beschik je op jouw adres niet over, dus gaat die vlieger niet op.

quote:
.KeN. schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:07:
Daar beschik je op jouw adres niet over, dus gaat die vlieger niet op.
Hoe zo niet? Digitale TV wordt net als analoge TV via een broadcasting principe naar alle kabel aansluitingen verstuurd. Voorwaarde is wel dat je analoge TV via de kabel van UPC hebt en dat UPC ook digitale TV biedt als mogelijke dienst op het betreffende adres. Er zijn bij mijn weten regio's in het UPC kabelgebied waar nog geen digitale TV mogelijk is. Als digitale TV wel mogelijk is op het adres, dan is het alleen nog de vraag of UPC naar alle abonnees in het volledige UPC kabelgebied dezelfde abonnementsinformatie verstuurd of dat dit eventueel afhankelijk is van de regio waarin je woont. Vandaar dat ik BertusG adviseer om eerst te testen met de 1e decoder van zijn ouders. Als die werkt dan zal een 2e decoder hoogstwaarschijnlijk ook werken.

quote:
ArChie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Hoe zo niet? Digitale TV wordt net als analoge TV via een broadcasting principe naar alle kabel aansluitingen verstuurd. Voorwaarde is wel dat je analoge TV via de kabel van UPC hebt en dat UPC ook digitale TV biedt als mogelijke dienst op het betreffende adres. Er zijn bij mijn weten regio's in het UPC kabelgebied waar nog geen digitale TV mogelijk is. Als digitale TV wel mogelijk is op het adres, dan is het alleen nog de vraag of UPC naar alle abonnees in het volledige UPC kabelgebied dezelfde abonnementsinformatie verstuurd of dat dit eventueel afhankelijk is van de regio waarin je woont. Vandaar dat ik BertusG adviseer om eerst te testen met de 1e decoder van zijn ouders. Als die werkt dan zal een 2e decoder hoogstwaarschijnlijk ook werken.
Na een harde reset van de decoder moet de plaatscode opnieuw ingesteld worden dus dit geeft me idd goede hoop dat het mogelijk is. Verder betreft het hier centrum Rotterdam dus de dienst wordt wel aangeboden.

E36 BMW 318iS

UPC heeft niet echt haast met het ophalen van overbodige mediaboxen. heb laatst de dvr gekregen maar de oude box staat hier nog steeds te wachten tot ze die beloofde terugstuurdoos eens opsturen :+

Intel Q6600 | Asus P5KC | 2048MB PC6400 | XFX 9600GT 512 MB | Samsung Syncmaster 226CW | Koolance PC3-420BK | CPU @ 3.2 Ghz

Pain to the max

quote:
ArChie schreef op zondag 03 februari 2008 @ 23:39:
[...]

Toen ik mijn decoder destijds op een zaterdagochtend ophaalde werkte het nog niet gelijk. De medewerker in de winkel zei dat ik eerst geactiveerd moest worden. Dat deden ze daar altijd na 17:00 's middags, dus het zou moeten werken om 17:30. Ik heb het natuurlijk voor die tijd al geprobeerd. Ik heb mijn eigen regio ingesteld, zenders ophalen deed ie netjes, maar toen puntje bij paaltje kwam kreeg ik geen beeld. Ik heb toen om 18:00 nog eens geprobeerd, en na een paar minuten had ik toen wel beeld.

Kortom, ik denk niet dat zo'n digitale decoder gaat werken indien je niet een digitaal abbo hebt. Proberen kun je het natuurlijk altijd :)

quote:
BackSlash schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:41:
Toen ik mijn decoder destijds op een zaterdagochtend ophaalde werkte het nog niet gelijk. De medewerker in de winkel zei dat ik eerst geactiveerd moest worden. Dat deden ze daar altijd na 17:00 's middags, dus het zou moeten werken om 17:30. Ik heb het natuurlijk voor die tijd al geprobeerd. Ik heb mijn eigen regio ingesteld, zenders ophalen deed ie netjes, maar toen puntje bij paaltje kwam kreeg ik geen beeld. Ik heb toen om 18:00 nog eens geprobeerd, en na een paar minuten had ik toen wel beeld.

Kortom, ik denk niet dat zo'n digitale decoder gaat werken indien je niet een digitaal abbo hebt. Proberen kun je het natuurlijk altijd :)
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het digitale TV signaal altijd aanwezig is ongeacht of je nu een abonnement hebt afgesloten of niet (tenminste wanneer UPC digitale TV als dienst aanbiedt in je woonplaats). Dat je niet direct kan kijken komt omdat het signaal encrypted is en er voor je Mediabox en smartcard dus eerst door UPC een registratie aangemaakt moet worden in het Conditional Access System (CAS) zodat het CAS voor jouw smartcard sleutels gaat versturen waarmee je het signaal kan decrypten en de kanalen kan weergeven. UPC gaat dus niet pas het digitale TV signaal naar jouw adres sturen nadat de Mediabox geregisteerd is.

Aangezien er door UPC al sleutels voor de smartcard van de eerste Mediabox van BertusG zijn ouders worden verstuurd via het digitale TV signaal kan hij dus testen zonder zelf een abonnement te hebben afgesloten. Ik weet niet of zijn ouders in dezelfde regio wonen en of UPC naar alle regios dezelfde sleutel informatie zendt. UPC heeft namelijk een aantal digitale TV kopstations die ieder een eigen regio van het UPC kabelnetwerk bedienen en het zou dus zo kunnen zijn dat die sleutels alleen per regio gemaakt en verstuurd worden. Als zijn ouders dan toevallig onder een ander digitale TV kopstation vallen dan hij zou het zo kunnen zijn dat een bij zijn ouders geregisteerde Mediabox geen beeld geeft door het ontbreken van de benodigde CAS sleutel informatie voor de smartcard in de Mediabox. Vandaar dat het van belang is dat hij eerst gaat testen met de huidige Mediabox van zijn ouders en als dat werkt dan is het waarschijnlijk geen probleem om een tweede Mediabox te bestellen en te activeren op het adres van zijn ouders waarna hij hem thuis kan gebruiken.

quote:
ArChie schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:58:
[...]

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het digitale TV signaal altijd aanwezig is ongeacht of je nu een abonnement hebt afgesloten of niet (tenminste wanneer UPC digitale TV als dienst aanbiedt in je woonplaats).
Ik kan dit beamen, want ik kijk nu via mijn interne DVB-C decoder van mijn televisie ook digitaal. Dit terwijl ik géén digitaal abonnement heb.

Canon EOS 30D | BG-E2 | EF 100mm f/2,8 Macro USM | EF-S 17-55mm f/2,8 IS USM | EF 70-200 f/2,8 L IS USM | Speedlite 580EX II | Lowepro Rolling CompuTrekker AW

GurbY{nl}

quote:
Oemfoefoe schreef op maandag 04 februari 2008 @ 20:39:
[...]

Ik kan dit beamen, want ik kijk nu via mijn interne DVB-C decoder van mijn televisie ook digitaal. Dit terwijl ik géén digitaal abonnement heb.
*heel, heel erg off topic....*
Oemf man, leef jij nog...???!!!

quote:
[...]

Nou dat is goed nieuws, ga het v/d week testen dus dan laat ik sowieso nog weten of het echt lukt!

@ FOK!
Reg. datum: 25 maart 2001

quote:
LWaS schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:13:
[...]

Dat lijkt mij ook ;) Dus als het niet werkt dan gewoon de UPC weer bellen en zorgen dat ze het fixen. Woensdag komt die van mij, ik ben benieuwd :)
Ondertussen is de monteur geweest (ik was zelf niet thuis, vriendinlief wel). Ze zijn een goede 20 minuten bezig geweest en hebben de WCD vervangen. Nu werkt alles als een zonnetje :)

Het zal mij benieuwen, ik krijg net mijn nieuwe coax kabeltje op mijn bureau, als vanavond daarmee nog alle 5 tests op kanaal 999 fout geven bel ik ook direct voor een monteur.

:: Game Over ::

quote:
ArChie schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:58:
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het digitale TV signaal altijd aanwezig is ongeacht of je nu een abonnement hebt afgesloten of niet (tenminste wanneer UPC digitale TV als dienst aanbiedt in je woonplaats).
Dat is niet helemaal juist. Op adressen waar alleen het analoge kabelsignaal wordt afgenomen, staat het zgn. retoursignaal in principe uit. Het retoursignaal wordt alleen ingeschakeld wanneer er digitale diensten worden afgenomen, zoals telefonie, internet of digitale TV. Mogelijk functioneert de Mediabox wel zonder retoursignaal, maar je zult bijv. geen films kunnen bestellen.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

quote:
[...]

Maar zit je dan ook bij UPC? Ik heb altijd begrepen dat je UPC digitaal alleen kunt bekijken met hun eigen mediabox. Bij andere digitale aanbieders zou je wel met een interne DVB-C decoder kunnen kijken, maar (alleen) bij UPC niet. :(

Als het bij UPC ook kan zou dat voor mij een reden kunnen om ook UPC digitaal te nemen. Dat scheelt weer een decoder kastje en een afstandsbediening.

quote:
slow whoop schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Maar zit je dan ook bij UPC? Ik heb altijd begrepen dat je UPC digitaal alleen kunt bekijken met hun eigen mediabox. Bij andere digitale aanbieders zou je wel met een interne DVB-C decoder kunnen kijken, maar (alleen) bij UPC niet. :(

Als het bij UPC ook kan zou dat voor mij een reden kunnen om ook UPC digitaal te nemen. Dat scheelt weer een decoder kastje en een afstandsbediening.
Misschien toch maar eens lezen? ;)
UPC Digital TV - Deel 4
UPC Digital TV - Deel 4

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
slow whoop schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:19:
[...]

Het gebruik maken van een interne DVB-C tuner is nou net een punt wat
bij UPC wél gaat, en bij andere kabelaars niet. UPC geeft de basiskanalen namelijk
ongecodeerd door (dus te ontvangen met een interne DVB-C tuner), de andere kabelaars niet.
quote:
Dat scheelt weer een decoder kastje en een afstandsbediening.
Je zal zien dat dat kastje toch wel erg handig is. Meer zenders en aardige services zoals Uitzending Gemist en Video on Demand (waar ook veel gratis te bekijken is).

Apple wijzigde dit bericht 07-02-2008 18:09 (45%)

Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs

Ik zit nu niet thuis en vroeg mij af of ik mijn dvr kan programmeren om iets op te nemen via internet, lijkt mij ook voor thuis een leuke feature, moet mogenlijk zijn technisch gezien.

quote:
FunkySmell schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:30:
Ik zit nu niet thuis en vroeg mij af of ik mijn dvr kan programmeren om iets op te nemen via internet, lijkt mij ook voor thuis een leuke feature, moet mogenlijk zijn technisch gezien.
Ja dat kan, met de Slingbox SOLO.

I'm not a cynic. I get up every morning, hoping to find an honest man. [ JACK MCCOY ]

Houdt er bovendien rekening mee dat het ongecodeerd doorgeven niet officieel gebeurt. Het kan ook zo weer over zijn. Het is afgelopen jaar ook al diverse keren gebeurd dat ook het basispaket weer gecodeerd werd en ineens een maanje later weer ongecodeerd.

quote:
Oh bedankt voor de informatie, 149 euro is wat aan de hoge kant, ik dacht zelf namelijk aan 0 euro.

quote:
FunkySmell schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:57:
[...]

Oh bedankt voor de informatie, 149 euro is wat aan de hoge kant, ik dacht zelf namelijk aan 0 euro.
Steel er eentje d:)b

quote:
Oh het is een apparaat :o ,

Ik bedoelde een tv guide op het internet waar je met persoonlijke inloggevens jouw DVR thuis kan programmeren (om iets op te nemen).

FunkySmell wijzigde dit bericht 07-02-2008 22:26 (3%)

Zijn er al geruchten over een DVR HDTV?
Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
tweakernick schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 22:33:
Zijn er al geruchten over een DVR HDTV?
Vóór het EK voetbal van de zomer wordt deze verwacht (dus ergens omstreeks mei).

Opteron146@2,7 | DFI NF4 Ultra-D | 2GB Kingston | XFX 8800GTX | Compaq P1220 22" CRT | full specs

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws