Ik neem aan dat je 1 kWh bedoelt? Dit is vast een gemiddelde. Zo zal er waarschijnlijk in de winter meer energie nodig zijn (accu's zijn koud) dan in de zomer. Dat kan zo 0,2 kWh schelen.quote:
Dat is gewoon onzin, geldt voor 99% van alle producten en diensten in NL, ook de kWh's die je bij je energieboer afneemt.quote:
Als je je een beetje geïnteresseerd had kon je weten dat de huidige regeling al met veel mokken is geregeld en dat het alternatief zou zijn dat er helemaal niets geregeld zou zijn. Het is tenslotte een geprivatiseerde markt en het is nogal raar dat je de energiemaatschappijen verplicht jou geld terug te betalen voor energie die je ze levert (daar stonden ze niet op te wachten). Onder de druk van de politiek is toen de 3000-kWh regeling gekomen, men is bezig om deze grens nog verder op te schroeven.quote:
Motorrijden is per definitie al gevaarlijker en ik vind het eerlijk gezegd een pluspunt dat je er geen gevaarlijke inhaalacties op 80 km/h wegen kan doen.quote:
Het is niet gemaakt om lange ritten te doen, meer woon-werkverkeer. En dan is 77 km op 1 accu zeker acceptabel.quote:
Dat is zeker vet en ook mijn ultieme doel om volledig 'onafhankelijk' te zijn, je blijft natuurlijk wel afhankelijk van de techniek en de zonquote:
Dit is gewoon een pure troll? Niemand zegt dat je je schuldig moet voelen. Eventuele belastingen op energie zijn ter compensatie, of om bijvoorbeeld te investeren in nieuwe duurzame ontwikkelingen.quote:
Dat is gewoon pure BS. De zonneaktiviteit varieert sowieso en daarbij hebben we nog het broeikaseffect. Hoe dan ook 'global warming' is maar 1 aspect, we hebben ook nog het gegeven dat de energieprijzen alleen maar omhoog gaan. Als je dan wat panelen op je dak kan hebben die in geval van nood van basisenergie kunnen voorzien is dat wel zo prettig.quote:
Heel simpel: zeker in stedelijke gebieden is er gewoon geen plek voor dergelijke opslagtanks. Om nog maar te zwijgen over de gevaren ervan (in principe heb je daar gewoon een vergunning voor nodig bij een bepaalde capaciteit). De meest simpele doorsneeflat heeft al een totaal electrisch aansluitvermogen van 10000 VA. Thermisch heb je het dan nog eens over 100W per m2, laten we zeggen 50 m2 totaal, maakt bij elkaar ongeveer 15kW. Natuurlijk hoef je niet alle apparaten op dergelijke buffers aan te sluiten en kunnen de bestaande buffers 'maar' 1000W aan, wat al best veel is. In ieder geval lastig in te passen vaak.quote:
Ten eerste kost bij energie elke buffer ook weer meer energie. Het moet dus echt veel voordeel hebben wil je dat gaan doen. Met de huidige (goedkope) prijzen voor electriciteit is het niet rendabel. Zeker de technieken mbt waterstof laten nog veel te wensen over, je praat al snel over een ton dat je moet investeren en dan nog steeds met de kanttekening dat het nieuwe technologie is.
Een groot nadeel van accu's lijkt mij dat je het als unit moet zien. Je kan wel een accu opladen maar dan moet je die steeds wisselen, en voor een auto ofzo is dat niet te doen. Dan is waterstof weer makkelijker als je het over kan tanken. Dus ik zou niet alleen naar rendement kijken maar ook flexibiliteit.quote:
Daar komt dan vast wel een soort suikerklontje voor op de markt die er weer dezelfde stofjes als in leidingwater in stopt.quote:
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!