Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 09 december 2003

Is er overigens over nagedacht om reacties toe te staan bij alleen de Vraag advertenties? Waren daar ook veel klachten en/of opmerkingen over? Ik kan me voorstellen dat de vraag advertenties wellicht (nog) meer dan de Aanbod ads gebaat zijn bij snelle (gemak) reacties onder de advertentie. Als het merendeel van het extra werk de aanbod ads betrof zou het geen idee zijn om dan in ieder geval reacties bij de vraag advertenties toe te staan?

Eindelijk gevonden waarom er geen reacties meer staan bij V&A.....
Ik moet zeggen dat ik het nogal belachelijk vind dat dit zonder enige aankondiging is uitgezet. Waarom geen tekst van "We hebben het reageren uitgezet je kunt hierop reageren linknaardittopic" zodra je vraag&aanbod aanklikt?
Ja 't klopt er waren regelmatig vervelende opmerkingen maar ook weer niet zo vervelend dat 't zeg maar vervelend werd. Het is een prima toevoeging en ik kan echt niet begrijpen dat men die zomaar uitzet. Vreselijk arrogant. Zet svp weer snel aan en maak een poll bij V&A over het uitzetten (waarbij volgens mij de overgrote meerderheid het aan wil hebben) en kijk dan nog eens wat je wil doen.

Acties: [view][quote]

Door: JHS DT Admin Doktersteam
Splitting the thaum.
Reg. datum: 20 augustus 2003

Ik hoor een boel mensen de hele tijd om een poll vragen, maar dat is lijkt me niet een handige manier om een site te bestieren :) . Een simpele poll maakt het nogal makkelijk om een keuze te maken: 'ik wil graag reageren, dus ik stem voor'. Dat terwijl er natuurlijk veel meer afwegingen zijn: de mankracht voor het onderhouden van de reacties, weegt de mate van plezier van eventueel velen op tegen de mate van ergernis van anderen, wat willen we eigenlijk met v&a, etcetera.

edit:
Overigens moet ik zeggen dat de opmerkingen over de vraag-ads in mijn ogen best scherp is :) .

JHS wijzigde dit bericht 31-01-2008 12:24 (10%)

quote:
JHS schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:23:
Ik hoor een boel mensen de hele tijd om een poll vragen, maar dat is lijkt me niet een handige manier om een site te bestieren :) . Een simpele poll maakt het nogal makkelijk om een keuze te maken: 'ik wil graag reageren, dus ik stem voor'. Dat terwijl er natuurlijk veel meer afwegingen zijn: de mankracht voor het onderhouden van de reacties, weegt de mate van plezier van eventueel velen op tegen de mate van ergernis van anderen, wat willen we eigenlijk met v&a, etcetera.

edit:
Overigens moet ik zeggen dat de opmerkingen over de vraag-ads in mijn ogen best scherp is :) .
En wat als alleen mensen met positieve V&A feedback mogen stemmen? Zij hebben immers ervaring met het systeem. Ik blijf het allemaal een beetje raar vinden. Het is logisch dat het veel werk is en daar ben ik het mee eens, maar waarom kan het systeem dan niet optioneel? Als de verkoper zich aantrekt van negatieve uitingen kan hij de reacties uitzetten, en als hij de reacties handig en informatief vindt dan kan hij kiezen om ze aan te zetten.

Of een moderatie systeem die bestuurt wordt door elke moderator, net zo goed als het op de frontpage werkt. Alhoewel zou dit beter zijn als bijvoorbeeld er alleen een optie als gewenst en ongewenst was, en dat deze score niet bijdraagd aan de reactie score en gemiddelde.

Het bestluit is immers genomen "voor" de koper en verkoper zoals gezegd, de argumenten doen meer denken dat het juist uit het oog voor de crew is genomen voor minder klachten afhandelingen. Dit blijf ik jammer vinden, immers waren de reacties een zeer hulpvolle feature die de V&A van t.net echt aantrekkelijk maakte.

Ik zie persoonlijk het probleem niet in deze oplossingen, en vindt het erg jammer dat deze niet overwogen worden.

Ik vind dit ook niet echt een toffe oplossing.

Is het niet een idee om een soort van power mods de boel te laten modereren dmv een soort topic report. Dus wanneer iemand zicht ergens aan stoort dat de powermods daar een bericht over krijgen em die het kunnen beoordelen. Bij 5 waarschuwingen volgt een ban voor een tijdje die op loopt wanneer het vaker gebeurd.

En ik weet zeker dat je er voldoende mensen voor kunt krijgen die dat dagelijks wel willen doen. (ik ben daar 1 van) Ik ben er dagelijks te vinden, verkoop zelf weinig maar vind het wel leuk om te volgen en kennis door die reactie`s op te doen. Dat valt nu wel weg en dat vind ik erg jammer.

MetaFrame wijzigde dit bericht 31-01-2008 13:20 (18%)

We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

quote:
MetaFrame schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:18:
Ik vind dit ook niet echt een toffe oplossing.
Wij hadden de reacties liever ook niet uitgezet, echter gezien de commentaren in het V&A meldpunt en gezien de ongefundeerde one-line reacties bij de advertenties, hebben we besloten deze mogelijkheid uit te zetten en op den duur te vervangen door DM's.
quote:
Is het niet een idee om een soort van power mods de boel te laten modereren dmv een soort topic report. Dus wanneer iemand zicht ergens aan stoort dat de powermods daar een bericht over krijgen em die het kunnen beoordelen. Bij 5 waarschuwingen volgt een ban voor een tijdje die op loopt wanneer het vaker gebeurd.
FPA's controleerden de reacties en hebben meerdere malen modbreaks geplaatst, users gemailed, gewaarschuwd en zelfs (tijdelijk) gebanned. Helaas heeft dat geen enkel effect gesorteerd.
quote:
En ik weet zeker dat je er voldoende mensen voor kunt krijgen die dat dagelijks wel willen doen. (ik ben daar 1 van) Ik ben er dagelijks te vinden, verkoop zelf weinig maar vind het wel leuk om te volgen en kennis door die reactie`s op te doen. Dat valt nu wel weg en dat vind ik erg jammer.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

Mja, eerlijk gezegt denk ik dan dat er gewoon niet hard genoeg is opgetreden. Niet lullig bedoeld hoor. Gewoon keihard aanpakken die handel, 1 waarschuwing daarna ban voor een week. Daarna nog niet mee werken? hoppa een maand, en dat uiteraard oplopend.

MetaFrame wijzigde dit bericht 31-01-2008 13:52 (5%)

We are the planners. You will be as planned, assimilated. Resistance is unplanable.

quote:
JHS schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 12:23:

edit:
Een poll is ook niet bedoeld om een site te bestieren, maar om informatie in te winnen over hoe de verhoudingen qua meningen over een bepaalde issue bij de gebruikers liggen. Je zegt het zelf al met plezier van eventueel velen. Het lijkt me nogal noodzakelijk om even te meten wat het sentiment is in de community. Kennelijk hebben jullie hier geen tot nauwelijks informatie over ingewonnen voor de beslissing genomen werd. Er is voornamelijk gehandeld op basis van de negatieve aspecten ervan en ongefundeerde aannames zoals bijvoorbeeld hieruit blijkt:
quote:
Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:29:
[...]Over het algemeen reageren uitsluitend die mensen die het niet eens zijn met een beslissing. Dat wil niet zeggen dat het over groot gedeelte het er niet mee eens is.
Uiteindelijk vind ik als gebruiker dat de manier waarop jullie de wijziging hebben doorgevoerd sowieso nogal lomp. Er waren nog tal van andere mogelijkheden geweest om het genuanceerder aan te pakken en het had jullie gesierd als jullie eerst de meningen van alle gebruikers hadden geprobeerd te meten in plaats van af te gaan op eigen ervaringen en de reports bij het meldpunt. Als jullie duidelijk hadden kunnen maken dat er een redelijke en goed geïnformeerde afweging was gemaakt was het begrip onder de gebruikers ook groter geweest, ongeacht de uitkomst.

Reg. datum: 01 april 2007

uiteindelijk word hier alles beslist naar ''eigen'' inzicht, of de meerderheid dat nu eerlijk vind of niet.

en als ze er niet meer uitkomen, krijg je als antwoord: het is hier geen democratie!

Door: Longbeard Productmanager Pricewatch, FPC
VNU Factuurterreur slachtoffer

quote:
MetaFrame schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:51:
Mja, eerlijk gezegt denk ik dan dat er gewoon niet hard genoeg is opgetreden. Niet lullig bedoeld hoor. Gewoon keihard aanpakken die handel, 1 waarschuwing daarna ban voor een week. Daarna nog niet mee werken? hoppa een maand, en dat uiteraard oplopend.
Er is keihard opgetreden, nog harder was en is niet gewenst.

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

Reg. datum: 01 april 2007

quote:
MetaFrame schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:51:
het kan nog simpeler: geen ban, maar gewoon de mogelijk tot reageren een poosje uitzetten.

Op Introductie

Probleem hier is dat sommige mensen hier niet in willen zien dat problemen van een ander ook problemen zijn. Het gaat niet alleen om de users, vrijwilligers die deze site draaiende houden vinden het niet leuk dat ze zo lang bezig zijn met dit soort stom werk. Ik zie veel replies van admins in dit topic waarin dat duidelijk wordt uitgelegd, sommige mensen zijn echter alleen tevreden als longbeard iets zegt als:
Sorry ik zat fout julllie hebben helemaal gelijk en het wordt per direct weer mogelijk om te reageren.

Als mensen hier durven te zeggen dat de mening van de admins ongefundeerd is vind ik dat vreemd. Zodra hier een inhoudelijke reactie staat wordt die eerst een tijdje genegeerd en gaat men op de oude voet verder. Ik geef een uitgebreide reactie op donaldo waarin ik inga op zijn mening dat het niet waar is dat mensen die het eens zijn met een beslissing niet gaan protesteren. Even later wordt hetzelfde vrij oude citaat door donaldo er zo weer bijgetrokken in een reactie op JHS. Geen enkele reactie op argumentatie van de andere kant, alleen zo vaak mogelijk je eigen mening blijven herhalen.

Maar vooruit misschien ben je gewoon niet overtuigd dat kan natuurlijk ook, daarom zal ik nog een (in Tweakers stijl ietwat kromme) metafoor maken. Op dit moment protesteren veel politieagenten voor loonsverhoging zij maken veel kabaal en veel mensen hebben het idee dat alle agenten demonstreren. Dat is niet zo, er zijn heel wat agenten die best tevreden zijn met hun loon. Ik ken een agente en haar hele afdeling doet niet aan staken en dergelijke. Nou is zij natuurlijk niet tégen loonsverhoging en hier zit ook het kromme van mijn metafoor, echter haar afdeling is nog niet in het nieuws geweest omdat ze gewoon doorwerkten. Betekend dat dat zij niet doorwerkt? Dat zou nogal kortzichtig zijn, ik zie je niet dus je bestaat niet. 8)7
quote:
donaldo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 13:58:
Uiteindelijk vind ik als gebruiker dat de manier waarop jullie de wijziging hebben doorgevoerd sowieso nogal lomp. Er waren nog tal van andere mogelijkheden geweest om het genuanceerder aan te pakken en het had jullie gesierd als jullie eerst de meningen van alle gebruikers hadden geprobeerd te meten in plaats van af te gaan op eigen ervaringen en de reports bij het meldpunt. Als jullie duidelijk hadden kunnen maken dat er een redelijke en goed geïnformeerde afweging was gemaakt was het begrip onder de gebruikers ook groter geweest, ongeacht de uitkomst.
Als je de reacties van Longbeard en Floppus goed had gelezen had je gezien dat men een modsysteem geprobeerd heeft, wat mislukte. Men streng heeft opgetreden, wat geen effect had. En dat uiteindelijk is besloten tot uitschakeling omdat mensen zich eraan ergerden maar ook omdat het de crew erg veel tijd kostte. De hoeveelheid tijd die het de crew kost is onafhankelijk van het sentiment in de community of de mening van de gebruikers. Daarom was een poll volstrekt onnodig, naast dat het zoals JHS al aangeeft onwenselijk is als manier om een site te bestieren.

Join #tmf op Tweakers.net IRC

<INFOCALYPSE>
Reg. datum: 01 augustus 2000

quote:
Overdrijven is ook een vak :)
Een ambacht zelfs! ;)

Okay, okay, dat was een beetje overdrijven. Maar ik denk wel dat de moderators een heleboel er tussenuit knippen voordat je het ziet. De laatste keer dat ik wat verkocht belande ik in een vlammende oorlog in mijn advertentie. Een volle pagina met discussie versus scheldkannonade met mij en een andere reageerder versus een V&A kabouter. Dat heeft er een uurtje gestaan voordat het weer verdween, zonder dat ik zelf melding had gemaakt.

- Dog Day Sunrise -

quote:
J.J.K. schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:04:
Probleem hier is dat sommige mensen hier niet in willen zien dat problemen van een ander ook problemen zijn. Het gaat niet alleen om de users, vrijwilligers die deze site draaiende houden vinden het niet leuk dat ze zo lang bezig zijn met dit soort stom werk. Ik zie veel replies van admins in dit topic waarin dat duidelijk wordt uitgelegd, sommige mensen zijn echter alleen tevreden als longbeard iets zegt als:
Sorry ik zat fout julllie hebben helemaal gelijk en het wordt per direct weer mogelijk om te reageren.
Dit is dus totaal niet het probleem, kennelijk heb je in het verleden zelf ervaring met kritische gebruikers van iets wat je zelf gemaakt hebt opgedaan en ben je daar verbolgen over. Waar het om gaat is dat er geen juiste kosten-baten analyse is gedaan bij het nemen van de beslissing en dat wel zo wordt gepresenteerd.

Kosten: tijd om modereren, irritaties over reacties bij bepaalde gebruikers
Baten: unieke funtionalteit en waardering hiervan door gebruikers.

Het baten gedeelte is op geen enkele manier objectief meegenomen in de beslissing. Hoe weet je hoe groot de waardering is zonder dat te meten. Het antwoord is simpel: niet. Het beklag van sommige gebruikers en je eigen frustratie over de tijd die het kost zijn biased en niet representatief. Een poll is misschien ook niet de ideale manier, maar daar krijg je wel een beter algemeen beeld door. Hier valt op dat de tweaker over het algemeen gezien wordt als fair, geïnformeerd en balanced, maar in het kader van polls opeens betiteld wordt als klapvee en ongenuanceerd. Alsof je over een poll niet na zou denken en een weloverwogen beslissing kunt maken? Dat is nogal krom naar mijn mening.
quote:
J.J.K. schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:04:
Als mensen hier durven te zeggen dat de mening van de admins ongefundeerd is vind ik dat vreemd. Zodra hier een inhoudelijke reactie staat wordt die eerst een tijdje genegeerd en gaat men op de oude voet verder. Ik geef een uitgebreide reactie op donaldo waarin ik inga op zijn mening dat het niet waar is dat mensen die het eens zijn met een beslissing niet gaan protesteren. Even later wordt hetzelfde vrij oude citaat door donaldo er zo weer bijgetrokken in een reactie op JHS. Geen enkele reactie op argumentatie van de andere kant, alleen zo vaak mogelijk je eigen mening blijven herhalen.
Tja, eerlijk gezegd vond ik die reactie van jou kant niet erg inhoudelijk, maar juist een herhaling van je in mijn ogen onjuiste stellingname. De eerste quote die ik aanhaal wordt bijvoorbeeld ook in andere reacties al weerlegd. (Het is geen valide argument omdat er geen onderbouwing voor is en omdat als het geldig is ook als tegenargument kan worden gebruikt). Bovendien heb ik moeite met het serieus nemen van mensen die continu d/t-fouten maken, maar dat terzijde.
quote:
[b]J.J.K. schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:04:

Knip: rare vergelijking die niet opgaat

Als je de reacties van Longbeard en Floppus goed had gelezen had je gezien dat men een modsysteem geprobeerd heeft, wat mislukte. Men streng heeft opgetreden, wat geen effect had. En dat uiteindelijk is besloten tot uitschakeling omdat mensen zich eraan ergerden maar ook omdat het de crew erg veel tijd kostte. De hoeveelheid tijd die het de crew kost is onafhankelijk van het sentiment in de community of de mening van de gebruikers. Daarom was een poll volstrekt onnodig, naast dat het zoals JHS al aangeeft onwenselijk is als manier om een site te bestieren.
Hieruit blijkt dat je mijn argument niet begrijpt en naar mijn mening een rare opvatting over hoe een community in elkaar zou moeten steken.

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
quote:
donaldo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:37:
Een poll is misschien ook niet de ideale manier, maar daar krijg je wel een beter algemeen beeld door. Hier valt op dat de tweaker over het algemeen gezien wordt als fair, geïnformeerd en balanced, maar in het kader van polls opeens betiteld wordt als klapvee en ongenuanceerd. Alsof je over een poll niet na zou denken en een weloverwogen beslissing kunt maken? Dat is nogal krom naar mijn mening.
Jij denkt dat in een poll, alleen de mensen gaan reageren die actief iets met V&A doen? Hoe groot denk je dat de V&A gebruikers groep is, t.o.v. alle mensen die de FP (plus polls) lezen? Zo'n poll geeft nooit een representatief antwoord.

Of je moet de devvers vragen, een ingenieuze poll in elkaar te hacken die alleen door V&A gebruikers ingevuld kan worden. Maar dat lijkt me flink wat extra werk. Daarnaast kiezen de meeste mensen die het eigenlijk niet weten tóch voor "Ja", aangezien meer functionaliteit in de ogen van velen synoniem staat aan beter. :)

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

quote:
wolkje schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:49:
[...]

Jij denkt dat in een poll, alleen de mensen gaan reageren die actief iets met V&A doen? Hoe groot denk je dat de V&A gebruikers groep is, t.o.v. alle mensen die de FP (plus polls) lezen? Zo'n poll geeft nooit een representatief antwoord.
Wel representatiever dan voornamelijk de mensen die gebruik hebben gemaakt van het meldpunt als representatief beschouwen. Als je niet zou willen dat mensen die niet van V&A gebruik maken de poll invullen, kun je daar makkelijk iets voor bedenken. De poll in de V&A sectie zetten bijvoorbeeld, of de poll alleen toegankelijk maken voor mensen die ooit wat gekocht of verkocht hebben op V&A zoals je zelf al noemt.
quote:
[...]
Daarnaast kiezen de meeste mensen die het eigenlijk niet weten tóch voor "Ja", aangezien meer functionaliteit in de ogen van velen synoniem staat aan beter. :)
Dat is waarschijnlijk precies de reden waarom er geen poll komt. Er zou wel eens een ongewenste uitkomst uit kunnen komen. Waarom denk je dat er geen tweede referendum over de Europese grondwet gehouden wordt ;) . Kennelijk word de gemiddelde tweaker door het MT als niet geïnformeerd genoeg beschouwd om over deze zaak van wereldbelang (*kuch*) een mening te hebben.

Door: Cloud Moderator TMF / T.net Powermod
quote:
donaldo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:03:
De poll in de V&A sectie zetten bijvoorbeeld, of de poll alleen toegankelijk maken voor mensen die ooit wat gekocht of verkocht hebben op V&A zoals je zelf al noemt.
Bedenken is zoals ik aangaf makkelijk. Maar de uitvoer :) Het moet wel allemaal gemaakt worden hé.
quote:
Dat is waarschijnlijk precies de reden waarom er geen poll komt. Er zou wel eens een ongewenste uitkomst uit kunnen komen.
Zo bedoelde ik die opmerking niet. Ik bedoelde dat veel mensen die poll tóch willen invullen, ook al hebben ze geen mening. En als ze geen mening hebben zullen ze altijd naar "Ja" neigen, vanwege de door mij aangegeven reden. :) En dat maakt het antwoord van de poll onjuist en op die manier dus ook ongewenst. Want je hebt er niet zo veel aan.

Steun de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting via de Sponsoractie 2008!

quote:
pcgek schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 14:58:
[...]

het kan nog simpeler: geen ban, maar gewoon de mogelijk tot reageren een poosje uitzetten.
Eureka :) Jij hebt mijn stem.

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

quote:
[...]

Ik had hiervoor al voorgesteld om een poll te maken die alleen bedoeld is voor mensen met een positieve V&A score, zo wordt de poll representatief omdat alleen diegene die er van gebruik maken kunnen stemmen.
quote:
Of je moet de devvers vragen, een ingenieuze poll in elkaar te hacken die alleen door V&A gebruikers ingevuld kan worden. Maar dat lijkt me flink wat extra werk. Daarnaast kiezen de meeste mensen die het eigenlijk niet weten tóch voor "Ja", aangezien meer functionaliteit in de ogen van velen synoniem staat aan beter. :)
Dan is er toch geen probleem? Wat als op elke 10 mensen één persoon zich ergert aan deze reactie, moet voor deze persoon alles veranderen? Ik zeg altijd maar, veranderingen beginnen bij jezelf. Dat de meerderheid moet afgestraft worden omdat een aantal personen zich niet aan de regels kunnen houden en dat het modereren zo gezegt teveel werk is vindt ik nogal flauw, maar dat dan goede oplossingen ook nog eens opzij geschoven worden zonder valide argumentatie vindt ik arrogant.

Begrijp mij niet verkeerd, ik respecteer de crew voor zijn keuzes maar de manier waarop het gebracht wordt schiet mij en vele andere tweakers in het verkeerde keelgat. Het minste wat ze hadden kunnen doen was wel een bericht maken waarop je je mening kan uiten voordat de verandering geplaatst is en hierin met de waarheid spreken ( = het is teveel werk. ) en niet met termen strooien dat de meerderheid de reacties uit omdat zij hier last van hebben wil terwijl dit niet vastgesteld is.

Maarja, zo zijn meer dingen gebeurd. De veranderingen op tweakers zijn maar zelden ongedaan gemaakt en het zal hetzelfde geval bij dit punt zijn. Al heb je nog zulke goeie argumentatie, heeft de crew altijd het laatste woord, logisch ook want hun beheren deze site. Maar ik vindt wel dat ze wat meer open kunnen zijn voor de inspraak en inzicht van leden.

Mijn mening, ik bedoel niemand hiermee te beledigen. :)

quote:
wolkje schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:07
Zo bedoelde ik die opmerking niet. Ik bedoelde dat veel mensen die poll tóch willen invullen, ook al hebben ze geen mening. En als ze geen mening hebben zullen ze altijd naar "Ja" neigen, vanwege de door mij aangegeven reden. :) En dat maakt het antwoord van de poll onjuist en op die manier dus ook ongewenst. Want je hebt er niet zo veel aan.
De poll hoeft ook niet per se de keuze te zijn tussen reacties aan/uit. Je kunt ook iets doen in de trant van: De afgelopen tijd is er in toenemende mate storend gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot reageren. Dit komt de mods nu ongeveer x uur werk extra en dat is ongewenst. Wat zou volgens jou de beste oplossing zijn voor dit probleem (met bijvoorbeeld uitleg erbij over voor en nadelen):
- reactiemogelijkheid uitzetten
- aanbieder laten bepalen of reacties mogelijk zijn
- user moderatiesysteem
- anders...

Ik betwijfel trouwens of meer functionaliteit is beter dan minder in deze context per definitie op meer support kan rekenen maar goed. Een poll kan op vele manieren. Ik wil daar ook prima over meedenken mocht dat gewenst zijn hoor.

Op Introductie

quote:
donaldo schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:37:

Het baten gedeelte is op geen enkele manier objectief meegenomen in de beslissing. Hoe weet je hoe groot de waardering is zonder dat te meten. Het antwoord is simpel: niet. Het beklag van sommige gebruikers en je eigen frustratie over de tijd die het kost zijn biased en niet representatief. Een poll is misschien ook niet de ideale manier, maar daar krijg je wel een beter algemeen beeld door. Hier valt op dat de tweaker over het algemeen gezien wordt als fair, geïnformeerd en balanced, maar in het kader van polls opeens betiteld wordt als klapvee en ongenuanceerd. Alsof je over een poll niet na zou denken en een weloverwogen beslissing kunt maken? Dat is nogal krom naar mijn mening.
Het probleem bij polls is dat het een manier is om anoniem je mening te geven zonder argumentatie in enige vorm. Bij de discussie in een topic moet je nadenken de mening van een ander overwegen en reageren op anderen. Overgins zie ik niet in hoe jou mening over de waarde van de reactiemogelijkheid niet bevooroordeeld is en de mijne over de klachten en de tijd die het kost wel. Het is mijns inziens onmogelijk om dat objectief te bekijken. De afweging is door de crew gemaakt en is op deze wijze uitgevallen je kan niet zeggen dat je weet dat de crew de waarde van de reactiemogelijkheid verkeerd heeft ingeschat aangezien je net zo min weet hoe erg de klachten waren en hoeveel tijd ze kwijt waren. Ik neem aan dat de crew het juiste probeert te doen.
quote:
Tja, eerlijk gezegd vond ik die reactie van jou kant niet erg inhoudelijk, maar juist een herhaling van je in mijn ogen onjuiste stellingname. De eerste quote die ik aanhaal wordt bijvoorbeeld ook in andere reacties al weerlegd. (Het is geen valide argument omdat er geen onderbouwing voor is en omdat als het geldig is ook als tegenargument kan worden gebruikt).
Het argument is inderdaad niet erg sterk, maar het klopt wel dat mensen die tevreden zijn niet een topic openen om hun beklag te doen over de beslissing.
quote:
Bovendien heb ik moeite met het serieus nemen van mensen die continu d/t-fouten maken, maar dat terzijde.
Dat vind ik erg spijtig voor je, met mijn hersenen in namelijk niet zoveel mis behalve dat ik moeite heb op het gebied van taal, en het correct schrijven van het nederlands mij wat meer moeite kost en met wat meer fouten gepaard gaat. Meestal weet ik dat aardig goed te maskeren.
quote:
Hieruit blijkt dat je mijn argument niet begrijpt en naar mijn mening een rare opvatting over hoe een community in elkaar zou moeten steken.
Deze community kan niet zonder de vrijwilligers in de crew, deze vrijwilligers zijn het zat zoveel tijd te besteden aan V&A. Zij zijn tot niets verplicht, ook niet tot het onderhouden van V&A, dit hebben ze wel lange tijd gedaan, ze hebben geprobeerd oplossingen te zoeken voor de problemen in de reacties. En nu zijn ze het gewoon zat, als een deel van de community niet meewerkt moeten er soms gewoon rigoureuze maatregelen genomen worden. Een community waarin de vrijwilligers maar alles moeten pikken van hun communitygenoten vind ik maar raar, de community zou deze mensen met respect moeten benaderen omdat zij veel dingen mogelijk maken.

quote:
wolkje schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:07:
[...]
Bedenken is zoals ik aangaf makkelijk. Maar de uitvoer :) Het moet wel allemaal gemaakt worden hé.
Ik geloof dat we wel met elkaar eens zijn dat de functionaliteit er gewoon uitslopen de makkelijkste en tevens de minst elegante oplossing is.
quote:
J.J.K. schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:18:
[...]
De afweging is door de crew gemaakt en is op deze wijze uitgevallen je kan niet zeggen dat je weet dat de crew de waarde van de reactiemogelijkheid verkeerd heeft ingeschat aangezien je net zo min weet hoe erg de klachten waren en hoeveel tijd ze kwijt waren.
Ik zeg ook niet dat de beslissing per definitie de verkeerde is, maar dat er geen goede afweging gemaakt kán zijn omdat zij de waarde van de functionaliteit nooit objectief in hebben geprobeerd te schatten. (Een poll is daar één mogelijkheid voor, een discussie van tevoren een tweede.)
quote:
J.J.K. schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 16:18:
Deze community kan niet zonder de vrijwilligers in de crew, deze vrijwilligers zijn het zat zoveel tijd te besteden aan V&A. Zij zijn tot niets verplicht, ook niet tot het onderhouden van V&A, dit hebben ze wel lange tijd gedaan, ze hebben geprobeerd oplossingen te zoeken voor de problemen in de reacties. En nu zijn ze het gewoon zat, als een deel van de community niet meewerkt moeten er soms gewoon rigoureuze maatregelen genomen worden. Een community waarin de vrijwilligers maar alles moeten pikken van hun communitygenoten vind ik maar raar, de community zou deze mensen met respect moeten benaderen omdat zij veel dingen mogelijk maken.
Ik denk er een nuanceverschil zit in het alles moeten pikken en omgaan met kritiek. Als je waar dan ook beslissingen neemt waarmee anderen geconfronteerd worden, zullen er vaak mensen zijn die de juistheid van die beslissing in twijfel trekken. Kun je daar niet tegen dan ben je ongeschikt voor die functie.

Door een zorgvuldige afweging te maken en inzichtelijk te maken hoe je tot een weloverwogen beslissing komt en waarom dat het beste is (ook vóór je beslist) kun je rekenen op meer begrip en support. Doe je dat niet, dan kun je rekenen op felle kritiek en mensen die twijfelen aan je beslissing, precies wat hier aan de hand is.

Valt mij ook trouwens erg tegen dat er vandaag nauwelijks gereageerd wordt door degenen die de beslissing genomen hebben.

Op Introductie

Je moet toch toegeven dat er sinds het begin van het topic een stuk genuanceerder wordt gepraat, vanaf beide kanten. :) Dat is inderdaad inherent aan een plotselinge beslissing, communicatie is inderdaad fijn als je erg gehecht bent aan een functie men van plan is op te heffen. :o Tijd om iets te verzinnen waarmee het gemis van de functie kan worden opgevuld. Net zag ik al dat er wordt overwogen om reacties voor gevraagd advertenties weer aan te zetten, is wel hét soort advertentie waarbij het supernuttig is. Misschien is het een idee een aparte catagorie te maken in GoT waarin V&A aan bod komt hoewel dat natuurlijk nog steeds geen garantie tegen gerant is.

HP Proliant DL785 - 32 cores

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
quote:
Maak een knopje: "Rapporteer te hoge vraagprijs!" (oid) die aan de mods en de adverteerder wordt gemeld.
Dan krijg je hetzelfde met als ongewenste reacties, teveel werk voor de crew.
quote:
Maak het commentaar als een optie (aan/uit) voor de adverteerder
Mee eens, maar dit is al eerder verworpen voor een onduidelijke rede.
quote:
Laat het script automatisch berekenen of de prijs redelijk is of niet (tweedehandsprijs <= nieuwprijs - 25% THEN redelijk! ELSE Mogelijk te duur!). Laat de berekening van dit script ook aan de mogelijke kopers zien! (misschien als groen (redelijke prijs) of rood (mogelijk te hoge prijs) balletje
Omdat nogal veel producten niet in de pricewatch staan of dat de prijs verschilt qua staat, accesoires, etc lijkt mij dit geen goede oplossing. En niet alle reacties gaan over de prijs, dit biedt dus geen oplossing.
quote:
Scan het commentaar op dingen als: duur/oplichter/afzetter etc.
Dit systeem kan geen waardevolle comments herkennen met deze woorden, en komt neer op censuur.
quote:
Geef de gebruiker het volledige beheer over commentaar geplaatst in zijn advertentie, maar geef mogelijke klanten wel de optie om ALLE comments te laten zien (ongeacht of de adverteerder het commentaar heft "weggegooit" (verborgen gemaakt)
Censuur, en zo kan de adverteerder de stemming van de advertentie bepalen.
quote:
Maak het commentaar (net als in op de fp) modereerbaar!
Helemaal mee eens, alhoewel dit dan wel gewenst en ongewenst zal moeten zijn wil dit werken. En eventueel ook nog dat de score niet mee telt op het gemiddelde en karma. Alhoewel deze oplossing ook weg geworpen is voor een onduidelijke rede.
quote:
Maak onder de advertentie 3 knopjes: Te duur!, Te goedkoop! en Goede prijs!. laat dit werken als een soort poll. Als mensen daar nou op klikken kan een mogelijke koper zien wat andere mensen van de prijs vinden. Ben je gelijk van het hele probleem af. Nadeel is wel dat dit alleen werkt als veel mensen de advertenties bekijken en ook daadwerkelijk "stemmen" al moet dit voor tweakers met 250.000+ actieve bezoekers geen probleem zijn.
Dit is geen vervanging van de informatie waarde die de reacties leveren, dit levert slechts een oordeel over een advertentie, handig maar verder ook niet.

De beste oplossing is gewoon het moderatie systeem. Dit systeem ging tijden goed maar is voor geen reden ook weer weg geworpen. ( waarschijnlijk omdat de score meetelde ). Dit systeem werkte prima om ongewenste reacties eruit te halen. Dit behaald ook waar de crew naar streeft EN zorgt dat mensen die zich ergeren aan ongewenste reacties deze niet hoeven te zien, tenzij ze deze openklappen. ( hier kiezen ze natuurlijk zelf voor. )

Prima toch?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws