"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)
[V&A] Reacties uit? --- Update ---
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 03 juli 2005
Om daar even op voort te borduren, onderaan elke advertentie stond altijd een regeltje "reageer alleen als je vragen of opmerkingen hebt over het product of over de inhoud van de advertentie". Corrigeer me als ik het verkeerd heb, maar de strekking zal nagenoeg gelijk zijn.quote:donaldo schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:51:
Ik wil toch ook maar een reactie geven op deze kwestie. Ik vind het net zoals de meeste reageerders in deze thread en op de frontpage erg jammer dat het niet meer mogelijk is een reactie te plaatsen bij V&A. Naar mijn inzien gaven de reacties een grote toegevoegde waarde en vormde het een verlengde van het forum waar spullen verhandeld konden worden door tweakers onderling. Naar mijn mening waren zelfs de meeste opmerkingen over prijzen terecht, maar daar valt natuurlijk over te discussiëren .
Prijzen beschouw ik duidelijk als onderdeel van een advertentie en opmerkingen daarover vind ik dan ook inhoudelijk. Het enige punt wat je zou kunnen maken is dat er ongevraagd antwoord wordt gegeven op een vraag die nog niemand gesteld heeft. In feite zou je het dus als volgt kunnen zien:
Spook: Is dit een goeie prijs?
React: Nee, te duur, want hier [link] is het argument waarom.
Dit zijn mijns inziens gewoon reacties zoals ze horen en ik zie er dan ook geen problemen mee. De problemen komen waarschijnlijk voort uit het feit dat de beargumentatie vaak ontbreekt, of dat mensen hun onderbuikgevoelens niet kunnen bedwingen en de adverteerders in kwestie daarom voor van alles en nog wat uitmaken. Dat is spijtig en vervelend voor de mod-crew, maar het staat niet per definitie haaks op waar de mogelijkheid tot reageren voor bedoeld was.
Ik kan geen andere reden bedenken voor het uitschakelen van de reacties dat dat er een aantal mensen niet blij is dat ze een vervelende vorm hebben aangenomen. Dat is ontzettend jammer, want de goeden lijden weer onder de kwaden en de kwaden vinden wel weer wat. Zoals ik al eerder aangaf zie ik het wel gebeuren dat er kwaden misbruik gaan maken van "feedback".
Wat mij tegenstaat is voornamelijk dat men alle goede dingen die de reacties opleveren het raam uitgooit omdat men blijkbaar geen grip kan krijgen op een bijwerking. Om er dan toch maar weer eens een kromme metafoor bij te halen, auto's worden niet verboden omdat je er onreglementair gebruik van kunt maken (te hard rijden), dus zie ik geen reden waarom reacties voor iedereen moeten worden uitgeschakeld als sommige mensen zich toevallig niet aan de regels houden. Er zal vast enige tijd over nagedacht zijn, maar het komt toch over als een "heat-of-the-moment" beslissing.
Er schreeuwen behoorlijk wat mensen moord en brand op dit moment omdat zij de mogelijkheid tot reageren als een duidelijke meerwaarde hebben ervaren (mijzelf incluis, ook al heb ik er zelf nauwelijk gebruik van gemaakt). Om de metafoor met de auto's maar weer aan te halen, de meerderheid vindt ze nog steeds dusdanig handig dat men er niet vanaf wil. Persoonlijk hoop ik dan ook dat de mogelijk tot reageren in V&A alsnog terugkomt, want carpoolen is wel zo makkelijk.
Deze op Tweakers.net vrij kleine groep, echter binnen V&A vrij groot bepaalde de laatste maand de meerderheid van de reacties. Dusdanig dat het meldpunt overstroomde met klachten over de reacties in V&A dan over klachten tav de advertentie.quote:tikkietrugjaap schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:58:
[...]
Wat ik niet helemaal begrijp is dat aan de ene kant gezegd wordt dat het een kleine groep is die deze ongewenste reacties plaatst en aan de andere kant lees ik berichten zoals deze waarin staat dat de gemiddelde reactie "minder toevoegt dan wat het goeddoet". Strookt niet helemaal met elkaar, er van uitgaand dat deze kleine groep niet >100 nutteloze berichten per persoon per dag plaatst.
Ook het antwoord er wordt hier een dienst geaccomodeerd geen verkiezing gehouden, vind ik niet van veel inzicht getuigen. Ongeacht of hier een dienst geaccomodeerd wordt, een verkiezing gehouden wordt of dat dit forum vrijwillig of commercieel is, het is VOOR de users. Als een meerderheid van deze users dan aangeeft dat het niet tevreden is met de beslissing die genomen is lijkt mij het slim om na te denken of de genomen beslissing wel juist is.
Zoals wel vaker is gezegd, Tweakers.net is geen organisatie waar we alles toestaan wat de users willen. Hadden we dat wel gedaan dan was Got en de FP nooit zo groot geworden als het nu is. Dan hadden we bijvoorbeeld al lang een illegaal uitwisselings platform voor software en andere zaken gehad.
De reacties hebben een duidelijke negatieve invloed gekregen op V&A, waarbij ongefundeerde One-liners en smileys de overhand kregen. Dergelijk gedrag is niet iets dat we willen binnen Tweakers.net.quote:[...]
Waarom werkt het aanzetten van reacties niet? Zo te zien werkte het prima want ik zie nu half tweakers negatief reageren op het feit dat het verwijderd is. Dat lijkt mij toch wel een duidelijk teken dat het werkte zoals de community het wilde. Je hoofd in het zand steken en met het argument "Wij (MT) vinden het storend, dus het is weg" komen is gewoon absoluut geen goede strategie. Als zelfs verzekeringsbedrijven met speciale reclamecampagnes komen waarin ze laten zien WEL naar hun klanten te luisteren (Ditzo) dan lijkt mij dat T.net toch zeker ook wel door heeft dat dit niet de juiste manier is om hun (vrijwillige) product te presenteren.
PS. Als ik als onbeschoft over kom of misschien onredelijk ben zou ik dat graag willen horen aangezien ik soms nogal fel kan reageren op dingen die ik niet terecht vind.
Over het algemeen reageren uitsluitend die mensen die het niet eens zijn met een beslissing. Dat wil niet zeggen dat het over groot gedeelte het er niet mee eens is.
Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.
Reg. datum: 26 januari 2005
Zet dan eens een poll op de frontpage om dat wat objectiever vast te stellen.quote:Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:29:
Over het algemeen reageren uitsluitend die mensen die het niet eens zijn met een beslissing. Dat wil niet zeggen dat het over groot gedeelte het er niet mee eens is.
Reg. datum: 06 december 2006
Stel er wat simpele regels voor op... Humor mag, ongefundeerde "Veels te duur/ goedkoop" mag niet.
Stel dat iemand een -5 heeft (5 keer slecht) dan wordt deze persoon automatisch een week gebanned van V&A.
Dit afschrikeffect zorgt er wel voor dat mensen niet zo maar gaan blaten. Ook zorgen dus dat een andere user over een oordeel heen kan oordelen. Er zullen namelijk vast wel weer boze mensen zijn die de rest allemaal negatief gaan beoordelen, maar dat een andere oplettende tweaker dit weer neutraal of goed zal maken.
Wat ik overigens voorheen bedoelde met het verkopen van een complete computer was dat vaak mensen maar een of twee onderdelen daaruit nodig hadden. Waardoor er allemaal berichtjes kwamen van, doe mij de voeding maar, ik heb wel interesse in het geheugen en mobo... weer een ander de proc.
Op die manier kon de verkoper toch zijn gehele comp kwijt (voor vaak nog hogere bedragen) zonder dat hij ze allemaal 1 voor 1 in de verkoop hoefde te zetten.
Dit lukt nu ook niet meer. Althans niet zo gemakkelijk.
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
veel mensen vinden een reactie als te duur overbodig, en zullen deze dus negatief beoordelen. zal denk ik niet het gewenste effect hebbenquote:Saiya schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:40:
Wat dacht je van zo een oplossing, net zoals in de FP de comments laten modereren door de gebruikers. Met modereren bedoel ik een reactie beoordelen als , slecht, neutraal, goed, uitmuntende blabla enz... of slechts 3 opties... Goed, slecht en neutraal.
Stel er wat simpele regels voor op... Humor mag, ongefundeerde "Veels te duur/ goedkoop" mag niet.
Stel dat iemand een -5 heeft (5 keer slecht) dan wordt deze persoon automatisch een week gebanned van V&A.
Dit afschrikeffect zorgt er wel voor dat mensen niet zo maar gaan blaten. Ook zorgen dus dat een andere user over een oordeel heen kan oordelen. Er zullen namelijk vast wel weer boze mensen zijn die de rest allemaal negatief gaan beoordelen, maar dat een andere oplettende tweaker dit weer neutraal of goed zal maken.
het gaat ook niet echt om de onbewuste te duur aanbieders denk ikquote:Kixtart schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:42:
Verkopers kunnen ook gewoon DM aanzetten en zo kunnen zo nog steeds fouten/vragen/e.a. ontvangen en beantwoorden. Als de verkoper het onbewust te duur heeft gemaakt past hij het wel aan.
LinuZZ wijzigde dit bericht 30-01-2008 14:47 (15%)
Ligt aan de definitie van goedquote:Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:44:
Dedicated V&A moderatoren is niets iets wat we overwegen. Daarvoor hebben we de FPA's en goede FPA's zijn moeilijk te vinden.
Ervaring in het modden heb ik al gezien mijn history als global-mod op GoT (de goede oude tijd.... snif) en ik hang toch al vaak rond in V&A. En mijn feedbackscore van de V&A en mijn Karma in het algemeen zouden je toch ook al genoeg moeten vertellen over mij
obsidian wijzigde dit bericht 30-01-2008 14:48 (10%)
System specs: Servertje HTPC Game PC Gameserver
Minimaal karma level om te mogen reageren met een post? anders mailen.quote:bans hielpen niet voor de mensen die niet correct reageerde. Er wordt zo weer een nieuwe user registratie gedaan om vervolgens verder te gaan
Is dat geen goede hulp bij misbruik?
Het V&A wordt/werd als meer dan het supermarktbord gezien.quote:Qwerty-273 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 01:03:
Misschien ben ik oud ;-) maar de hele ophef gaat aan me voorbij.
<snip> Of moet ik in de supermarkt ook het "te koop" bord doornemen en overal waar ik denk dat het te duur is, dat er bij schrijven?)
Ik reageerde eigenlijk op niemandquote:Gunner schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:52:
[...]
Ik ga er even vanuit dat je op mij reageerde.
Anyway, ik denk dat mijn suggesties uiteraard voor verkopers beter is. Een iedereen moet voor zich bepalen of een product de prijs waard is zoals in een advertentie. Kort door de bocht is het met tweedehands spul altijd "wat de gek ervoor geeft"
Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!
Reg. datum: 09 december 2003
M.a.w: ook als een poll zou aangeven dat het merendeel van de users reacties waardeert in V&A zou de mogelijkheid toch niet terug zou komen?quote:Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:29:
[...]
Zoals wel vaker is gezegd, Tweakers.net is geen organisatie waar we alles toestaan wat de users willen. Hadden we dat wel gedaan dan was Got en de FP nooit zo groot geworden als het nu is. Dan hadden we bijvoorbeeld al lang een illegaal uitwisselings platform voor software en andere zaken gehad.Verkiezingen zijn er dan ook nooit geweest en zullen er ook niet komen.
[...]
De reacties hebben een duidelijke negatieve invloed gekregen op V&A, waarbij ongefundeerde One-liners en smileys de overhand kregen. Dergelijk gedrag is niet iets dat we willen binnen Tweakers.net.
Zijn jullie dan niet eens benieuwd wat wij (dus ook iedereen die hier niet reageert er van vinden)? Aannemen dat alleen de klagers op deze thread reageren terwijl je het antwoord zonder al te veel moeite d.m.v. een FP poll kan achterhalen vind ik vrij kortzichtig. Tenzij de feature no matter what toch niet terug komt.
De verkoper laten modderen lijkt mij wel heel handig, maar je zou iets moeten toevoegen om mensen te kunnen weren. Als je een post van de bekende "TE DUUR" azijnzeikers eruit mikt kun je er donder op zeggen dat er een kwartier later twee nieuwe staan, waarin worden als censuur, nazi, oplichter etcetera terugkomen.
- Dog Day Sunrise -
Degene die het wilt kopen kan ook zelf even nagaan of hij dat bedrag wilt betalen en het ergens anders niet goedkoper is. Als de koper gewoon dat bedrag wilt uitgeven en de verkoper wilt hem alleen verkopen voor die prijs, waarom niet.quote:LinuZZ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:45:
[...]
veel mensen vinden een reactie als te duur overbodig, en zullen deze dus negatief beoordelen. zal denk ik niet het gewenste effect hebben
[...]
het gaat ook niet echt om de onbewuste te duur aanbieders denk ik
Direct Message is an easy way to come into contact with me :w
Dat is inderdaad een typische. T-net geeft aan dat dit topic niet representatief is "omdat alleen klagers reageren", terwijl T-net ook aangeeft dat ze de functie hebben uitgeschakelend omdat "het meldpunt overstroomde met klachten". Dat is logisch, alleen klagers gaan naar dat meldpunt.quote:prozak schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:15:
[...]
M.a.w: ook als een poll zou aangeven dat het merendeel van de users reacties waardeert in V&A zou de mogelijkheid toch niet terug zou komen?
Zijn jullie dan niet eens benieuwd wat wij (dus ook iedereen die hier niet reageert er van vinden)? Aannemen dat alleen de klagers op deze thread reageren terwijl je het antwoord zonder al te veel moeite d.m.v. een FP poll kan achterhalen vind ik vrij kortzichtig. Tenzij de feature no matter what toch niet terug komt.
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
Reg. datum: 06 december 2006
Persoonlijk stoorde ik me er niet aan, las er eerder gewoon overheen. Ik filterde de "rotzooi" er wel uit en keek meer naar de nuttige dingen.
Snap ook niet waarom zoveel mensen er zich wat van aantrokken. Als iemand te duur schreeuwde en het was niet zo, dan waren er heus wel mensen die zeiden dat de prijs wel netjes was.
Het is gewoon marktwerking, als iemand het te duur vind koopt ie het niet, voor een ander is het missch wel een mooie prijs. Die beslissing kunnen we zelf toch ook wel maken.
Nu is er ook marktwerking, maar met veel minder info. Denk dat het nu meer naar extremere waarden zal leiden (stukken goedkoper of stukken duurder) en dat er een stuk minder verkocht zal worden.
Overdrijven is ook een vakquote:Bene schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 15:16:
Er kon werkelijk niets voorbij rollen zonder dat mensen TE DUUR brulden, in hoofdletters, met kotssmilies, met "oh wat ben ik lollig" opmerkingen, door mensen uit te lachen. De sfeer was echt verpest ten opzichte van het vroegah, toen er zowiezo al geen reacties mogelijk waren. Als ik de reacties op de frontpage lees zijn er een hoop mensen die V&A nu "gedaald" vinden naar het niveau van marktplaats of eBay. Vraag jezelf ook eens af waarom deze sites geen reactiesysteem hebben.. Ten opzichte van ongemodderde reacties is het uitzetten een vooruitgang.
De verkoper laten modderen lijkt mij wel heel handig, maar je zou iets moeten toevoegen om mensen te kunnen weren. Als je een post van de bekende "TE DUUR" azijnzeikers eruit mikt kun je er donder op zeggen dat er een kwartier later twee nieuwe staan, waarin worden als censuur, nazi, oplichter etcetera terugkomen.
System specs: Servertje HTPC Game PC Gameserver
Zoals ik al eerder zei, hoeft niet ALLES door de meerderheid besloten te worden, maar als men ziet dat er zo fel gereageerd wordt op het verwijderen van de reacties dan moeten er toch lampjes gaan branden bij mensen?quote:Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 14:29:
[...]Zoals wel vaker is gezegd, Tweakers.net is geen organisatie waar we alles toestaan wat de users willen. Hadden we dat wel gedaan dan was Got en de FP nooit zo groot geworden als het nu is. Dan hadden we bijvoorbeeld al lang een illegaal uitwisselings platform voor software en andere zaken gehad.Verkiezingen zijn er dan ook nooit geweest en zullen er ook niet komen.
Overigens vind ik het argument dat mensen die het wel prima vinden, hier niet komen om hun mening te geven wel erg makkelijk. Dan kan ik ook gewoon die stille menigte gebruiken door te zeggen dat dat mensen zijn die het met MIJ eens zijn maar er niet openlijk voor uit durven komen.
maar goed, al vind ik het eigenlijk een belediging naar de intelligentie van de gemiddelde tweaker dat men er hier vanuit gaat dat wij zelf niet kunnen filteren, realiseer ik mij nu dat mijn punten over het terug brengen van reacties niet gaat werken met het huidige MT. Spijtig maar helaas.
Een ander idee zou misschien kunnen zijn dat we een soortgelijk systeem krijgen zoals bij productsurveys.
Dus 1 tot 5 streepjes watbetreft prijs van het aangeboden artikel, 1 tot 5 streepjes voor de accesoires die meegeleverd zijn, 1 tot 5 streepjes voor het algemeen aanraden van het te verkopen product, etc. Dit alles is dan in te vullen door alle gebruikers behalve de verkoper.
Enige nadeel wat je dan krijgt is dat mensen die het product willen kopen alles naar beneden modden. Dit kan echter opgelost worden door de score "klikbaar" te maken zodat iedereen, inclusief de verkoper, kan zien of iemand met opzet de boel naar beneden loopt te modden. De verkoper kan dan zien of hij wel of niet aan dat persoon wil verkopen, en de overige gebruikers kunnen zien wie welke score heeft gegeven en of hij/zij dat met een korreltje zout moet nemen.
Idee?
Ik vind dit zelf geen fijn systeem, dat geef ik nu alvast aan, maar als ik het zo zie komen de reacties toch nooit meer terug dus kan ik net zo goed alternatieven gaan verzinnen.
tikkietrugjaap wijzigde dit bericht 30-01-2008 16:25 (28%)
Prima.
Lol, niet dus. Iedereen mist gewoon die functie, please put it back!quote:Vragen kunnen gemaild worden of hieronder geplaatst worden.
Q9550 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Ati HD4870 | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.3/D-Tek Fuzion/Laing Pro
Alstublieft niet zeg.quote:Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:12:
quote uit een V&A ad:
[...]
Lol, niet dus. Iedereen mist gewoon die functie, please put it back!![]()
Het enige wat ik me kan heugen aan de vele reacties was dat ze veelal gingen over de prijs van het aangeboden artikel. (te duur blablablabla
De interesse was er veelal nooit door degenen die reactie gaven..
Lekker laten zo.
Hoyden wijzigde dit bericht 30-01-2008 19:38 (3%)
Ik denk niet echt dat ze gaan reageren of iets aantrekken van dit soort berichten, vermeld dan je mening en eventuele argumenten.quote:Sp33dFr34k schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:12:
Lol, niet dus. Iedereen mist gewoon die functie, please put it back!![]()
Een poll lijkt me geen optie, dat is dus gewoon stemmen of het terug komt of niet. Ik kan je wel vertellen wat gaat winnen.
Misschien komt iemand met een briljant idee, zodat het terug kan komen.
Ik heb vaak gereageerd en tevens ook interesse gehad en deze dingen vaak ook gekocht. Je kan even snel iets reageren, de desbetreffende verkoper hoeft niet telkens in mijn mailbox te kijken of hij mailtjes moet/kan beantwoorden. Overigens voorkom je zo dat je bijvoorbeeld 20 keer dezelfde vraag in je mailbox komt.quote:Het enige wat ik me kan heugen aan de vele reacties was dat ze veelal gingen over de prijs van het aangeboden artikel.
De interesse was er veelal nooit door degenen die reactie gaven..
Red-Front wijzigde dit bericht 30-01-2008 19:40 (32%)
quote:Red-Front schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:38:
[...]
Ik denk niet echt dat ze gaan reageren of iets aantrekken van dit soort berichten, vermeld dan je mening en eventuele argumenten.
quote:Sp33dFr34k schreef @ frontpage:
Inderdaad erg jammer.
Eens, sommige mensen waren altijd aan het prijszeuren etc., maar daar leer je gewoon wel overheen lezen. Als het waar zou zijn is het juist mooi voor de verkoper en kan die erop inspelen. Heb dan ook vaak een dankjewel gehoord van de verkopende partij.
Zoals boven al vernoemd, waarom niet gewoon aan de adverteerder de keuze laten of hij wel of geen reacties wil?
Dit vind ik echt niets zo, soms zaten er echt wel nuttige reacties bij wat gewoon een toegevoegde waarde geeft aan een ad.
Gewoon erg jammer dit...
Q9550 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Ati HD4870 | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.3/D-Tek Fuzion/Laing Pro
Het simpele feit de jij er geen last van hebt en dat er fllink wat mensen aan het klagen zijn wil niet zeggen dat er geen probleem was. Als men aangeeft dat men te druk is met het aanpassen/verwijderen van reacties in V&A is dat een probleem. Als organisatie heb je toch bepaalde (beperkte) mankracht aanwezig en als die opgaat aan iets wat eigenlijk geen moeite zou moeten kosten is het goed te verdedigen die functie dan maar uit te schakelen.
Wat we moeten doen om het systeem in een bepaalde vorm weer van de grond te krijgen is het bedenken van oplossingen voor het getroll en geflame in de reacties. Het is al gebleken dat modereren niet helpt omdat, om onduidelijke redenen, in V&A ineens gemeningmod wordt. Dit wordt denk ik mede veroorzaakt doordat er weinig moderators komen in V&A waardoor geen evenwichtige score gevonden wordt. Ik denk niet dat 2-3 gespecialiseerde moderators daar iets aan helpen, het kost gewoon veel moeite om alle advertenties door te bladeren in tegenstelling tot een artikel zoals op de FP.
Wat een idee zou kunnen zijn is het instellen van een maximaal aantal advertenties waar je op kan reageren, ik denk dat veel mensen niet tegelijkertijd geïntreseerd zijn in meer dan 10 verschillende producten.correct me if i'm wrong Dit zou ook een mooie mogelijkheid zijn om uit te bereiden in een abbonement, aangezien je dan een serieuze handelaar bent heb je daar dan wel een klein bedrag voor over.
Ook zou je het maximaal aantal toelaatbare reacties kunnen koppelen aan hoevaak een bepaalde Tweaker daadwerkelijk wat koopt op V&A. Mensen die zitten te klooien maken vaak geen gebruik van het systeem maar vinden het gewoon leuk om oprechte gebruikers te irriteren....
Daarnaast is het inderdaad een idee om een goede admin in te stellen voor V&A, met voldoende rechten voor een zogeheten lik op stuk beleid, blijkbaar voelen mensen zich onbekeken in V&A, het beste daartegen is duidelijk laten weten dat ze niets kunnen uithalen zonder dat dat gevolgen heeft.
ps.
Ik ben mij ervan bewust dat mijn ideeën niet allemaal even praktisch zijn, maar met zijn allen kunnen we best iets verzinnen om er wat moois van te maken. Hopelijk komt er net zo'n vruchtbare discussie als over het moderatiesysteem waar daadwerkelijke verbeteringen nu worden uitgerold.
Join #tmf op Tweakers.net IRC
Ilk ben zelf vrij actief gebruiker van pricewatch en kan niet zeggen dat ik veel van de crew op pricewatch zie rondhangen.
En dat een verkoper reageerd op een voor hem negatieve reactie is natuurlijk niet raar.
Ik heb zelf veel gekocht en veel verkocht.
En ik heb zelf ook weleens geroepen dat een product te duur werd aangeboden.
Maar je kan moeilijk 150euro voor een 1950pro vragen als je een nieuwe 3850 voor dezelfde prijs nieuw kan krijgen.
Veel reactie's worden negatief opgevat terwijl ze dat niet zijn, als je een product te hoog aanbied is het toch alleen maar extra werk voor niks.
De ervaring leert dat als je gewoon een goede prijs vraagt, je het product sneller wegkrijgt.
Ik nam de mindere opbrengst voor lief omdat de betrouwbaarheid gewoon hoger is dan op marktplaatst.
Op marktplaats durf ik niet eens te laten opsturen.
Ik ben bang dat ik nu heel selectief kijk bij wie ik wat wil kopen en alle goedbedoelde net aangesloten tweakers kunnen het bij mij wel vergeten.
Het gaat om V&A, niet om de Pricewatch. Daarnaast, hoe weet jij dat de leiding niet gebruik maakt van V&A? Of staat gebruik maken van de V&A gelijk aan overal reacties plaatsen?quote:DNS666 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:24:
Wat ik jammer vind is dat het word beslist door mensen die zelf amper gebruik maken van de pricewatch.
Ik vind niet dat je daar zomaar uitspraken over mag doen. Je hebt het wel over de mensen die zich, voornamelijk vrijwillig, in het zweet werken om de V&A, Pricewatch, et al, zo te maken en houden als het nu is. Dus zeggen dat ze er niets mee te maken hebben, omdat ze er (volgens jou) géén/amper gebruik van maken, vind ik pure onzin (understatement).
Het is T.net die het beslist heeft. Zij zijn tenslotte de baas over de website. Zoals al veel vaker gezegd, ook in dit topic; op T.net is er geen democratie.
Ondanks mijn ondertitel heb ik niet officieel met T.net te maken, ik ben gewoon een gebruiker.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)
Ik ben het hier mee eens, alhoewel ik wel moet zeggen dat ik dan de uitspraak dat de verandering voor de gebruikers is gemaakt toch wel enigsinds raar. Dit omdat er totaal geen overleg is geweest met de users of geen poll is geweest of de meerderheid de functie ook echt weg wilde. Het lijkt mij niet echt in het specifiek voor de users maar meer een oplossing om makkelijk klachten te vermijden van verkopers.quote:wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:35:
[...]
Het gaat om V&A, niet om de Pricewatch. Daarnaast, hoe weet jij dat de leiding niet gebruik maakt van V&A? Of staat gebruik maken van de V&A gelijk aan overal reacties plaatsen?Je kunt ook mailen hé.
Ik vind niet dat je daar zomaar uitspraken over mag doen. Je hebt het wel over de mensen die zich, voornamelijk vrijwillig, in het zweet werken om de V&A, Pricewatch, et al, zo te maken en houden als het nu is. Dus zeggen dat ze er niets mee te maken hebben, omdat ze er (volgens jou) géén/amper gebruik van maken, vind ik pure onzin (understatement).
Het is T.net die het beslist heeft. Zij zijn tenslotte de baas over de website. Zoals al veel vaker gezegd, ook in dit topic; op T.net is er geen democratie.
Ondanks mijn ondertitel heb ik niet officieel met T.net te maken, ik ben gewoon een gebruiker.
Ik respecteer de crew van t.net in zijn beslissing maar ik vindt niet dat je over "users" mag spreken als juist de users deze zaak niet van tevoren mochten inzien.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last