"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)
[V&A] Reacties uit? --- Update ---
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 02 juni 2001
Call me a huilie, maar ik heb verschillende malen meegemaakt dat een veilert gewoon niet reageerd terwijl ik de hoogste bieder was. Je rekent dan toch wel op je gewonnen product. Dat een product verdwenen is voor einde veiling is ook al zo irritant, want ik zat dan net te wachten om voor einde veiling +-10 euro meer te bieden. Juist de charme van veilen wordt teniet gedaan.
Paquito wijzigde dit bericht 30-01-2008 11:39 (24%)
Niet in alle gevallen gaat dit opquote:wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:34:
[...]
Waar die Marktplaats vergelijking toch constant vandaan komt?
Meerwaarde V&A t.o.v. Marktplaats:Moet ik doorgaan?
- Mogelijkheid om actuele prijs in PW direct bij de advertentie te zien
- Mogelijkheid om de exacte specificaties onder een muisklik bereikbaar te hebben
- Een mindere mate van anonimiteit van de adverteerder
- Feedback van de adverteerder terugzien
- Verzend- en betaalvoorkeuren direct inzichtelijk
System specs: Servertje HTPC Game PC Gameserver
Mee eensquote:Paquito schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:36:
Doe ook maar meteen wat aan de veiling. Op dit moment heb ik het idee dat redelijk wat mensen die geen vraagprijs willen of kunnen vermelden (wat verplicht is gesteld door tweakers) gewoon een veiling starten en kijken wat er gebeurd. Staat de veiling hun na afloop niet aan dan wordt er niet gereageerd op de winnende bieder. Bevalt de huidige biedprijs dan wordt het object gewoon verkocht voor einde veiling. Beiden niet echt een defnitie van veiling en niet de juiste manier. Schaf het veilen af of verplicht de duur van de veiling en koop/verkoop. Nu is het zo'n half om half gebeuren.
Call me a huilie, maar ik heb verschillende malen meegemaakt dat een veilert gewoon niet reageerd terwijl ik de hoogste bieder was. Je rekent dan toch wel op je gewonnen product. Dat een product verdwenen is voor einde veiling is ook al zo irritant, want ik zat dan net te wachten om voor einde veiling +-10 euro meer te bieden. Juist de charme van veilen wordt teniet gedaan.
System specs: Servertje HTPC Game PC Gameserver
Tuurlijk is dat zo. Maar moeten we alleen voordelen voor de kopende partij noemen dan? Voordelen voor de verkopende partij, zijn net zo goed voordelen t.o.v. Marktplaats als alle andere.quote:obsidian schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:40:
Niet in alle gevallen gaat dit opJe ziet de actuele prijs+specs alleen als de verkoper een bestaand product selecteerd uit de lijst van mogelijkheden.
Je zult je toch moeten registreren. Daarnaast werkt het ook de andere kant op. Je kunt verschillen tussen de adverteerders zien. Als je iets van een tweaker koopt die zich gisteren geregistreerd heeft en nergens gepost heeft, is dat anders dan als diegene juist een jarenlange historie op T.net heeft. Ook deze manier van identificeren ontbreekt bij de meeste Marktplaats adverteerders.quote:Anonimiteit, je kan ook gewoon niks in je profiel invullen, en hoppa, je bent net zo anoniem als op MP
Nogmaals, er zijn niet alleen voordelen voor de koper, er zijn ook voordelen voor de verkoper. En tuurlijk, niet elk voordeel zal altijd opgaan, maar de mogelijkheden zijn er überhaupt. Iets wat je over Marktplaats niet kunt zeggen.
Tot zover mijn discussie over T.net vs. Marktplaats, het is offtopic. Maar ik wilde even reageren op al die "maar nu is V&A gewoon een 2e Marktplaats"-reacties, die m.i. compleet niet waar zijn.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." - Douglas Adams (1952-2001)
Reg. datum: 03 november 2004
Jullie zijn hier toch een soort van gezagvoerende instantie, dus lijkt me dat het woord heus wel op zijn plaats is. Ik heb het woord al meerdere malen in de reacties op de Frontpage voorbij zien komen, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. Dat het alle reacties betreft is gemakzuchtige censuurquote:wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:29:
cen·suur (dev; censuren)Ten eerste mist hier de overheid, of kerk. Daarnaast worden álle berichten tegengehouden en niet bepáálde berichten. Hoe kan er dan in vredesnaam sprake zijn van censuur!?
- overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden
- kerkelijk toezicht op zuiverheid in leer en levenswandel
frankpaul1 wijzigde dit bericht 30-01-2008 12:10 (3%)
Druk, druk, druk!
Het gaat toch in die geval om het feit dat de gebruiker van de V&A last heeft van reacties als "te duur"? Als het optioneel is heeft de gebruiker geheel de keus hoe hij zijn product wil verkopen. Ik snap niet echt waar ik de "neutraliteit" hier uit wil halen. Het gaat toch echt om voor de verkoper en koper zo'n best mogelijke verkoop / koop ervaring te leveren. Opties zoals reacties hebben in enkele gevallen hoge meerwaarde en haalt mensen over de streep om het hier te koop te zetten.quote:Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:09:
[...]
Dat is een optie die we in het verleden hebben overwogen en niet zullen implementeren. Degene die belang heeft hij het goed laten verlopen van zijn advertentie zal nooit objectief zijn en zal altijd datgene instellen dat voor hem voordelig is en niet datgene dat voor zowel de adverteerder en eventuele (ver)koper het beste is. Door de adverteerder voorrechten te geven haal je de neutraliteit uit Vraag en Aanbod, iets dat we niet willen.
Tja, en dan kan het ook gewoon nog als de crew de V&A helemaal goed wil hebben een aantal mensen nemen die de V&A modereren. Alhoewel weet ik niet precies hoe de crew dit regeld lijkt mij dit wel een véél beter plan dan drastisch de meerwaarde van de V&A eruit te halen en het gewoon een tweede rangs marktplaats te maken.
Kortom, als de optie optioneel is heb je:
- Verkoper die graag reacties wilt voor verduidelijking en direct contact: Reacties aan.
- Verkoper die zich ergerd aan reacties zoals "te duur" en die het gewoon simpel wil houden: Reacties uit.
Ik snap gewoon niet waarom het niet kan, als deze keuze om de ervaring van de gebruiker gaat en toch dat deze niet mag kiezen, het beste is natuurlijk voor de gebruiker als hij mag kiezen wat hij wil of niet. Maar het beste blijft om de reacties op de V&A simpelweg te modereren en hierdoor de vervelende reacties eruit te halen, dan is dit hele probleem weg en blijft de functionaliteit behouden.
Ik begrijp ook wel wat mensen bedoelen, maar het woord 'censuur' is gewoon ongepast. Censuur houdt gewoon in dat dingen actief gefiltered, danwel aangepast worden. En daar is geen sprake van. De gehele mogelijkheid is immers gewoon uitgezetquote:frankpaul1 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:06:
Jullie zijn hier toch een soort van gezagvoerende instantie, dus lijkt me dat het woord heus wel op zijn plaats is. Ik heb het woord al meerdere malen in de reacties op de Frontpage voorbij zien komen, dus er zal wel een kern van waarheid in zitten. Dat het alle reacties betreft is gemakzuchtige censuur
Gemakzucht? Zo wil ik het niet noemen. Zoals je uit de reacties van de FP Admins ook kunt lezen, was het een hele klus de V&A advertenties enigszins schoon te houden qua reacties. Er zat blijkbaar veel te veel werk in, helemaal als blijkt dat een reactie eerder weg kon, dan kon blijven. Kan het dan nog uit om zo'n tijdrovende functie actief te houden?
Dus gemakzucht? Nee niet echt, er ging blijkbaar tijd in deze functionaliteit zitten.
Reg. datum: 03 november 2004
Druk, druk, druk!
1. Stel de maker van de advertentie toe z'n eigen ads te modereren.
2. Laat de maker beslissen op het reacties toestaat op de door hem gemaakte advertentie.
Zo is iedereen gelukkig dunkt me. Er hoeft geen Frontpage mod door de bagger heen te wandelen, en iemand die actief met z'n advertentie bezig is, filtert de onzin er wel uit.
Gunner wijzigde dit bericht 30-01-2008 12:46 (31%)
Iemand een G11/G15 pootje polssteun over? PM Me plz!
Reg. datum: 03 juli 2005
Betreffende punt 4, ik neem aan dat het hierbij gaat over de zogenaamde "user-reviews". Ik zie het nog wel gebeuren dat de personen die echt kwaad willen nu minpunten gaan toekennen aan de personen van wie ze vinden dat de vraagprijs te hoog is. Aan de regel dat je ook daadwerkelijk handel moet hebben bedreven zullen ze wel niet zoveel gehoor geven, net als dat ze aan de regels voor de reacties ook geen gehoor gegeven hebbenquote:wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:34:
[...]
- Mogelijkheid om de exacte specificaties onder een muisklik bereikbaar te hebben
Ik hoop dus niet dat hiermee het probleem alleen verplaatst word, dan hebben de mensen die wel inhoudelijk reageerden dus weer een offer moeten brengen en kunnen we op het gebruikersgedeelte van V&A weer beginnen met puinruimen.
Het is toch jammer dat uberhaupt zover gekomen is...
Met het tweede punt ben ik het helemaal eens, alleen het eerste is misschien nog in verhouding hoe het met de rest van tweakers gaat nog een breekpunt omdat hier censuur ontstaat waneer de verkoper dit wil, dit kan ook misbruikt worden.quote:Gunner schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:45:
Eigenlijk is het vrij simpel.
2. Laat de maker beslissen op het reacties toestaat op de door hem gemaakte advertentie.
Zo is iedereen gelukkig dunkt me. Er hoeft geen Frontpage mod door de bagger heen te wandelen, en iemand die actief met z'n advertentie bezig is, filtert de onzin er wel uit.
Het beste voor de moderatie gebeuren lijkt mij het volgende.
Laat gebruikers de reacties modereren net zoals op de frontpage, laat de reacties niet meetellen op de reactiescore / gemiddelde van de gebruiker. Zo krijg je niet dat mensen niet willen reageren omdat ze bang zijn om hun gemiddelde omlaag te brengen, en kan je ook vervelende reacties -weg- modereren zonder dat de verkoper teveel macht krijgt over de "stemming" van zijn advertentie.
Ik ga er even vanuit dat je op mij reageerde.quote:MsG schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:47:
Ik heb het idee dat het enkel nadelig is voor de verkopers, omdat prijskritische tweakers nu potentiele kopers niet meer kunnen adviseren, waardoor je op tweakers het gevoel had dat itt marktplaats, je wél betaald wat het er voor waard is en niet meer. Het is maar net van welk perspectief je uit gaat, kopers of verkopers.
Anyway, ik denk dat mijn suggesties uiteraard voor verkopers beter is. Een iedereen moet voor zich bepalen of een product de prijs waard is zoals in een advertentie. Kort door de bocht is het met tweedehands spul altijd "wat de gek ervoor geeft"
Helaas is misbruik van de User Feedback al iets dat we van dag 1 zijn tegengekomen.quote:fastfwd schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:48:
[...]
Betreffende punt 4, ik neem aan dat het hierbij gaat over de zogenaamde "user-reviews". Ik zie het nog wel gebeuren dat de personen die echt kwaad willen nu minpunten gaan toekennen aan de personen van wie ze vinden dat de vraagprijs te hoog is. Aan de regel dat je ook daadwerkelijk handel moet hebben bedreven zullen ze wel niet zoveel gehoor geven, net als dat ze aan de regels voor de reacties ook geen gehoor gegeven hebben
Ik hoop dus niet dat hiermee het probleem alleen verplaatst word, dan hebben de mensen die wel inhoudelijk reageerden dus weer een offer moeten brengen en kunnen we op het gebruikersgedeelte van V&A weer beginnen met puinruimen.
Het is toch jammer dat uberhaupt zover gekomen is...
Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.
Je bied daarmee de adverteerder de gelegenheid de voor hem positieve reacties ophoog te stuwen en de voor hem negatieve uit het zicht te modereren. Dat is niet iets dat wij zullen invoeren. Daarnaast hebben we enkele maanden geleden niet voor niets de mogelijkheid om te modereren uitgezet.quote:Gunner schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:45:
Eigenlijk is het vrij simpel.
qquote:2. Laat de maker beslissen op het reacties toestaat op de door hem gemaakte advertentie.
Zie mijn eerdere reactie in deze draad daarover.
Te samen met de onzin filtreert hij eveneens die reacties, die negatief voor zijn advertentie zijn, eruit.quote:Zo is iedereen gelukkig dunkt me. Er hoeft geen Frontpage mod door de bagger heen te wandelen, en iemand die actief met z'n advertentie bezig is, filtert de onzin er wel uit.
het is inderdaad zo dat er nog steeds voordelen zijn aan v&a tov marktplaats, maar wat de meeste mensen aan willen geven is dat ze de feature een groot gemis vinden. je kan als organisatie natuurlijk argumenten geven waarom jou product beter is dan een andere, maar niet iedereen zal om die rede zijn advertentie blijven plaatsen, en er zijn misschien wel mensen die gaan zoeken naar een alternatief. wat je ook zou kunnen doen is luisteren naar de optie's om het geheel wel in goede banen te leiden.quote:wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:34:
[...]
edit:
daarnaast vind ik reactie's als te duur ook heel erg handig, zo worden topic's als het grote hardware taxatie topic (niet dat deze nog bestaat) minder nodig, je kan gewoon in v&a kijken wat de reactie's zijn op een bepaalde prijs.
en ja, je kan daarvoor ook naar de vraagprijs kijken, maar de rede dat een advertentie er nog staat is misschien wel dat de vraagprijs te hoog is.
LinuZZ wijzigde dit bericht 30-01-2008 13:33 (15%)
Hier ben ik het helemaal mee eens! De laatste keer dat ik de reacties uit zag lopen op het belachelijk maken van Tweakers.net door de verkoper (!), was dat na een topic-report opgelost door het verwijderen van de advertentie. Dat is het nadeel van reacties, maar ik vind de voordelen er zeker tegen opwegen! En ook de reacties "je vraagt 2 keer de nieuwprijs" hebben wel degelijk een waarde. Niet voor de verkoper, maar wel voor de kopers, en dat moet toch ook worden meegenomen.quote:eyerule schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:22:
Toch beetje jammer dit. De reacties hadden toch vaak een meerwaarde. Ok soms niet maar dat neem je dan maar op de koop toe..
Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden. Mijn nieuwe site: Knoopcel batterij .nl
We luisteren, echter komen er tot nu toe louter voorstellen die niet werken, ze bevoordelen de adverteerder of ze zijn al door ons bekeken, uitgeprobeerd en alweer uitgeschakeld. Nieuwe ideeën zijn altijd welkomquote:LinuZZ schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:28:
[...]
het is inderdaad zo dat er nog steeds voordelen zijn aan v&a tov marktplaats, maar wat de meeste mensen aan willen geven is dat ze de feature een groot gemis vinden. je kan als organisatie natuurlijk argumenten geven waarom jou product beter is dan een andere, maar niet iedereen zal om die rede zijn advertentie blijven plaatsen, en er zijn misschien wel mensen die gaan zoeken naar een alternatief. wat je ook zou kunnen doen is luisteren naar de optie's om het geheel wel in goede banen te leiden.
quote:Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:35:
[...]
We luisteren, echter komen er tot nu toe louter voorstellen die niet werken, ze bevoordelen de adverteerder of ze zijn al door ons bekeken, uitgeprobeerd en alweer uitgeschakeld. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom
is dit geen goed idee? wordt namelijk door niemand van tweakers beantwoord.quote:AtleX schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 18:37:
Zou het eventueel geen idee zijn om een paar dedicated V&A reactie moderators vanuit de community aan te stellen? Met 2 of 3 man is het prima te modden lijkt mij.
en inderdaad het zelf laten kiezen voor wel of geen reactie's door de adverteerder lijkt mij ook geen strak plan
LinuZZ wijzigde dit bericht 30-01-2008 13:41 (7%)
Alea iacta est
Waar ik eerst mensen nog naar T-net V&A verwees om te kijken naar tweedehands hardware, doe ik dat nu maar niet meer. Kunnen ze net zo goed op Marktplaats of eBay teveel betalen voor oude hardware.
Think smart........ Act stupid........
Nieuwe PC is binnuh! SPECS: hier dus.
Reg. datum: 26 januari 2005
Wat mij eigenlijk nog meer irriteert dan het uitschakelen is de lijn die de FP mods/ Coördinators / MT mensen trekken hierover. Er wordt een soort van vals dilemma geschapen: het is of de reacties aan of de reacties uit, de andere opties hebben we wel bekeken maar vormen geen reële oplossing (zoals de veelgenoemde mogelijkheid voor de adverteerder om de reacties aan of uit te zetten). Natuurlijk staan zij in hun goed recht om een beslissing te nemen over deze kwestie, maar de argumenten die er voor gegeven worden zijn niet erg sterk imho. Uiteindelijk komen alle argumenten neer op persoonlijke meningen en opvattingen over de reacties bij V&A en lijkt er in tegenstelling tot bij andere topics eigenlijk geen serieuze discussie mogelijk. Voorbeeld:
Zelf eerst ingaan op een argument over de vergelijking met marktplaats en als daar dan een reactie op komt de discussie afkappenquote:wolkje schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 11:47:
Tot zover mijn discussie over T.net vs. Marktplaats, het is offtopic. Maar ik wilde even reageren op al die "maar nu is V&A gewoon een 2e Marktplaats"-reacties, die m.i. compleet niet waar zijn.
De gebruikers worden nu gewoon voor een voldongen feit gezet. Die manier past voor mijn gevoel niet zo goed bij de normale open discussies die er op tweakers plaatsvinden. Jammer.
Wat ik niet helemaal begrijp is dat aan de ene kant gezegd wordt dat het een kleine groep is die deze ongewenste reacties plaatst en aan de andere kant lees ik berichten zoals deze waarin staat dat de gemiddelde reactie "minder toevoegt dan wat het goeddoet". Strookt niet helemaal met elkaar, er van uitgaand dat deze kleine groep niet >100 nutteloze berichten per persoon per dag plaatst.quote:Floppus schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 00:16:
Op een gegeven moment zal je dan de conclusie moeten trekken dat de gemiddelde reactie in V&A minder toevoegt dan wat het goeddoet, en dat punt is al enige tijd op het omslagpunt.
Het argument "meerderheid" wil ik graag aanstippen, aangezien het aantal reacties in de verste verte geen representatie van "de users" is. Wij hebben maar al te goed op het netvlies dat het een erg kleine groep users is die er genoegen in schept V&A reacties te plaatsen ook al zijn die niet relevant. (Afgezien daarvan overigens, er wordt een dienst geaccomodeerd, geen verkiezing gehouden. Waar mensen het vandaan halen dat maar geluisterd moet worden naar wat volgens hen de meerderheid is is mij een raadsel, het is hier een site die bestaat uit een vrijwillig deel en een BV. Als je marktwerking bedoeld, is dat nogal wat anders dan democratie.)
Ook het antwoord er wordt hier een dienst geaccomodeerd geen verkiezing gehouden, vind ik niet van veel inzicht getuigen. Ongeacht of hier een dienst geaccomodeerd wordt, een verkiezing gehouden wordt of dat dit forum vrijwillig of commercieel is, het is VOOR de users. Als een meerderheid van deze users dan aangeeft dat het niet tevreden is met de beslissing die genomen is lijkt mij het slim om na te denken of de genomen beslissing wel juist is.
Waarom werkt het aanzetten van reacties niet? Zo te zien werkte het prima want ik zie nu half tweakers negatief reageren op het feit dat het verwijderd is. Dat lijkt mij toch wel een duidelijk teken dat het werkte zoals de community het wilde. Je hoofd in het zand steken en met het argument "Wij (MT) vinden het storend, dus het is weg" komen is gewoon absoluut geen goede strategie. Als zelfs verzekeringsbedrijven met speciale reclamecampagnes komen waarin ze laten zien WEL naar hun klanten te luisteren (Ditzo) dan lijkt mij dat T.net toch zeker ook wel door heeft dat dit niet de juiste manier is om hun (vrijwillige) product te presenteren.quote:Longbeard schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:35:
[...]
We luisteren, echter komen er tot nu toe louter voorstellen die niet werken, ze bevoordelen de adverteerder of ze zijn al door ons bekeken, uitgeprobeerd en alweer uitgeschakeld. Nieuwe ideeën zijn altijd welkom
PS. Als ik als onbeschoft over kom of misschien onredelijk ben zou ik dat graag willen horen aangezien ik soms nogal fel kan reageren op dingen die ik niet terecht vind.
tikkietrugjaap wijzigde dit bericht 30-01-2008 14:09 (24%)
Prima.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last