Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 08 juni 2005

quote:
Windkracht13 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:46:
Vraagje, hebben jullie er een screen protector erbij gekocht, of is dit niet nodig?
Je kunt hem immers dichtklappen..

quote:
davidgilmour schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 21:29:
En die 10 inch modellen gaan dan 500 euro kosten terwijl je voor 450 euro een snellere laptop met 15 inch scherm koopt. Ik weet het, andere doelgroep maar de bedoeling van EEE is *juist* een cheapass laptop. Veel mensen zullen bij 500 euro toch voor die full size gaan, alleen gadgetfreaks voor de EEE 10 inch.
Intressant dat je het zo zou stellen. Ik lees er net een goed artikel over:
Digitimes
Er staan een paar intressante dingen in:
Asus gaat er voor zorgen dat elke volgende generatie zal beschikken over elite varianten van de EEE, midend modellen a la 4G en low end modellen. Verder gaan ze voor elke generatie ongeveer hetzelfde prijsschema aanhouden, wat betekend dat de 2nd gen EEE's ook beschikken over goedkope modellen.
Op deze manier kan Asus zowel de "tweede miljard" gebruikers als de overstappers als de gadgetfreaks aan zich binden!
Ook gaat de nadruk voor volgende generaties liggen op het grote van het scherm, de accuduur, en de oplaad tijd.
Dus, klinkt goed!

Minpuntje is wel dat Asus nog stééds veelste weinig EEE's produceert om de wereldmarkt te voorzien van voldoende aanbod. Daar moet eerst wat aan gedaan worden vind ik.

Even een huishoudelijke mededeling:
Ik ga op vakantie voor 10 dagen vanaf morgen. Dus, wees braaf en houd het kalm tot ik terug ben :)

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Reg. datum: 24 augustus 2001

quote:
Toch schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:08:
[...]

Je kunt hem immers dichtklappen..
_/-\o_ in combinatie met je nickname :')

quote:
Holoris schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 19:30:
[...]
Daar zal dan ook meer vraag naar zijn want het formaat blijft hetzelfde, alleen het scherm is groter!
Het is trouwens maar de vraag of het formaat hetzelfde blijft, waarschijnlijk niet.

Even nagemeten, 10 inch laat maar een paar mm over langs de randen in het huidige klapscherm, dus zal hij wel iets groter moeten worden.
quote:
Uit de startpost:
Gerucht: Asus EEE PC 1001
Over dit model is meer bekend. Het zou gaan om EEE PC met een andere vormgeving met een 10" scherm op hogere resoluties. Voor de rest zijn de specs hetzelfde. Maar onduidelijk is of hij er wel gaat komen. Er werd gefluisterd dat de 1001 was geannuleerd vanwege concurrentie met een ander, duurder 10" model van Asus. Op CES 2008 heeft Asus laten weten dat er iets komt van dit formaat. Maar ja, wat weten we niet.
Waarheidsgehalte: 50% vanwegen Asus z'n plan

troftnom wijzigde dit bericht 01-02-2008 11:04 (7%)
Reden: Nagemeten.

quote:
Windkracht13 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:46:
Vraagje, hebben jullie er een screen protector erbij gekocht, of is dit niet nodig?

(haald schittering van de zon weg, touchescreen en viese vingers bv...) 8)7
niet nodig (geen touch screen)
Reg. datum: 01 februari 2008

quote:
MVC schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:00:
Beste EEE gebruikers,

Ik gebruik sinds iets langer dan een week een 2G surf welke ik heb voorzien van Windows XP Pro. De benodigde ruimte voor XP heb ik flink kunnen beperken door Nlite te gebruiken.
Met Nlite heb ik ook een aantal voorkeurs instellingen voor XP opgegeven, een voorbeeld hiervan is de schermresolutie welke ik heb ingesteld op 800x480. Wanneer ik nu mijn EEE PC opstart verschijnt de melding dat de ingestelde schermresolutie en kleurdiepte niet optimaal zijn.

[afbeelding]

[afbeelding]

Heeft iemand ennig idee hoe ik dit kan verhelpen ?
Heb je hem nog moeten aanpassen voor dat je Windows XP geinstalleerd hebt, als ja wat zijn dan eigenlijk de kosten voor een ombouw?

Gr Frans

quote:
fransv29 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:08:
[...]

Heb je hem nog moeten aanpassen voor dat je Windows XP geinstalleerd hebt, als ja wat zijn dan eigenlijk de kosten voor een ombouw?

Gr Frans
Ik heb (nog) geen E3PC maar ik denk dat je door XP uit te kleden een XP disk van 1,5 GB kan maken dit is dus prima te doen op een 2G als je er een 1/2/4/8/16/32 GB geheugenkaartje inzet om de rest van je spullen op te zetten.

= Medion Akoya E1210 - 3Dmark 03 - 617 points = member of Het Aeglos Genootschap

Of gewoon een snelle usb stick 4/8 gb kopen en die inbouwen en daarop windows installen :P

Een beetje snelle stick is gewoon sneller als het interne SSD.

C2D E44400 ES @ 3.0Ghz || Gigabyte P35-DS3P|| 2 x Crucial Ballistixx PC8500 EPP || Sapphire HD3850 256MB

Waarschijnlijk een erg traag ding.. je kunt beter iets meer geld investeren voor betere kwaliteit, imho.

XP werkt prima bij mijn Eee, nLited natuurlijk.
quote:
FlashBang schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:41:
Waarschijnlijk een erg traag ding.. je kunt beter iets meer geld investeren voor betere kwaliteit, imho.
Merk London White
Capaciteit 8GB
Leessnelheid 19 MB/s
Schrijfsnelheid 13 MB/s

Is dit langzaam of normaal voor zo een stick?

Gadgetfetisjist

quote:
Ik heb voor 32 euro een Transcend 8GB SDHC Class 6 kaartje gekocht. Scheelt dus niks in prijs en is toch een stuk fijner dan zo'n lompe stick aan je EEE :)

Reg. datum: 03 november 2005

quote:
FlashBang schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 01:41:

XP werkt prima bij mijn Eee, nLited natuurlijk.
hoe groot is deze nlited versie van jou ongeveer? ik krijg binnenkort namelijk de 4g versie. is er geen versie van een XP aangepast voor de EEE pc te downloaden ergens trouwens?

Gadgetfetisjist

quote:
illog schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:05:
is er geen versie van een XP aangepast voor de EEE pc te downloaden ergens trouwens?
Dat zou onmogelijk legaal kunnen zijn denk je niet?

quote:
Exirion schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:23:
[...]

Dat zou onmogelijk legaal kunnen zijn denk je niet?
dat denk ik ook ja.

Maar is een kleinere versie op je eigen pc maken ook niet gewoon illegaal? dan zie ik het nut van niet sharen van nlited versies ook niet.

Gadgetfetisjist

quote:
illog schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 13:29:
Maar is een kleinere versie op je eigen pc maken ook niet gewoon illegaal?
Nee hoor, want het is ook supported en legaal om je drivers te slipstreamen en een nieuwe installatie-CD te branden. Je hebt de rechten om dat te doen met je Windows license.

Reg. datum: 28 april 2002

quote:
fransv29 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:08:
[...]

Gr Frans
Ik heb Windows XP interdaard aangepast m.b.v. Nlite zo heb ik de benodigde ruimte voor XP kunnen beperken tot 159mb.

Wat bedoel je met kosten voor ombouw ?

quote:
MVC schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:26:
[...]

Ik heb Windows XP interdaard aangepast m.b.v. Nlite zo heb ik de benodigde ruimte voor XP kunnen beperken tot 159mb.
Maar dat is nadat je XP geïnstalleerd hebt erop...
Das focking strak... _/-\o_ Kan je vertellen wat je precies aangepast hebt met Nlite

Gsus is my homeboy

yeah net kwam TNT langs de deur met onze Asus Eee :)
Ik wist dat ik douane-kosten moest betalen, maar nog niet hoeveel (bleek 85,- te zijn)
Naja allemaal leuk en aardig, handtekening gezet, zegt die koerier opeens: 'Jezum ik ben lomp bezig geweest zeg. Ik mag op zaterdag helemaal geen rembourszendingen uitleveren ivm het geld' 8)7 }:O

Nu komt die maandag weer... Hopen dat die er voor 12.00'en is, anders ben ik op school :)

CLB's Eee status
Posting Date# Posting Time Dropp-off Point
23-Jan-2008 13.18 Gloucester Road Post Office
Date# Location Delivery Status
23-Jan-2008 Hong Kong Item posted and is being processed.
23-Jan-2008 Hong Kong In transit.
24-Jan-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
24-Jan-2008 Netherlands Pending customs inspection.
1-Feb-2008 Netherlands In transit.
1-Feb-2008 Netherlands Arrived the delivery office and is being processed.

Jammer van die extra kosten, maarja wij zijn hier thuis altijd de lul }:O 365,- + 85,- = 450,- :+

Modbreak:
Dit is eigenlijk in strijd met de topicwaarschuwing...

Thandor wijzigde dit bericht 04-02-2008 17:22 (1%)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Hoezzz íe nou?

quote:
Tripbyte schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 15:19:
[...]

Maar dat is nadat je XP geïnstalleerd hebt erop...
Das focking strak... _/-\o_ Kan je vertellen wat je precies aangepast hebt met Nlite
Als dat zou kunnen, ik zou dat ook graag willen weten (nOOb hiero) ? :D

Flatland 4 life!

quote:
CLB schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 16:24:
yeah net kwam TNT langs de deur met onze Asus Eee :)
Ik wist dat ik douane-kosten moest betalen, maar nog niet hoeveel (bleek 85,- te zijn)
Naja allemaal leuk en aardig, handtekening gezet, zegt die koerier opeens: 'Jezum ik ben lomp bezig geweest zeg. Ik mag op zaterdag helemaal geen rembourszendingen uitleveren ivm het geld' 8)7 }:O

Nu komt die maandag weer... Hopen dat die er voor 12.00'en is, anders ben ik op school :)

CLB's Eee status
Posting Date# Posting Time Dropp-off Point
23-Jan-2008 13.18 Gloucester Road Post Office
Date# Location Delivery Status
23-Jan-2008 Hong Kong Item posted and is being processed.
23-Jan-2008 Hong Kong In transit.
24-Jan-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
24-Jan-2008 Netherlands Pending customs inspection.
1-Feb-2008 Netherlands In transit.
1-Feb-2008 Netherlands Arrived the delivery office and is being processed.

Jammer van die extra kosten, maarja wij zijn hier thuis altijd de lul }:O 365,- + 85,- = 450,- :+
haha...iets meer als 50 eu erbij en je hebt een xs! (hehehe..sorry moest even)

laat even weten wat dit voor invloed is op je keuze mbt tot deze twee!!!

sommigen vinden een glas half leeg, anderen half vol, ik vind het tijd om een nieuw biertje te halen

Gsus is my homeboy

Yes I know! Gelukkig dat mama CLB 335,- heeft betaald en ik er dus 'maar' 115,-
En 'binnenkort' komen er ook 8,9" Asus'jes en dat lijkt me de perfecte match tussen grootte en specs!

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

quote:
MVC schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 14:26:
[...]

Wat bedoel je met kosten voor ombouw ?
Kan je van Nlite niet een datafile opslaan ofzo zodat je niet de Nlite versie van XP hoeft te sharen maar gewoon een Nlite config/ini/profiel file kan sharen dat lijkt me niet illegaal...

= Medion Akoya E1210 - 3Dmark 03 - 617 points = member of Het Aeglos Genootschap

Reg. datum: 29 november 2005

Ja dit is mogelijk, je kan de settings file kopieren. Bedenk even dat je wel alle security updates download en slipstreamed.

Modbreak:
Dat gaan we hier dus even mooi niet doen.

Thandor wijzigde dit bericht 04-02-2008 17:18 (82%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws