zou je dat niet softwarematig kunnen omzetten en dan letters wisselen?quote:
Dat moet in zowel Linux als Windows geen probleem zijnquote:paQ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:09:
zou je dat niet softwarematig kunnen omzetten en dan letters wisselen?
Exirion wijzigde dit bericht 11-02-2008 13:22 (14%)
Als je blind typt zal dat niet zo'n probleem zijn. Zolang het besturingssysteem in het Engels is maakt dat niet uit....maar ja, ik ga geen 3 uur rijden hiervoor...quote:Tha_T schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:03:
[...]
Denk eraan dat er ook een QWERTZ tobo op zit he.
Reg. datum: 13 september 2007
Ik begeef me nu op heel glad ijs... gezien de waarschuwing... Ik heb net de 4G bij Komplett besteld. mail me als je op de hoogte gehouden wilt worden van a) waar die vandaan komt b) de levertijd...quote:LearnDriver schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:23:
[...]
Ik dacht trouwens dat Komplett een Nederlandse winkel was, maar het blijkt dus een keten te zijn met meerdere vestigingen in heel Europa. Niks mis mee, maar wat ik appart vind is dat alle winkels precies dezelfde voorraad en leverwachte leverdata hebben. Dus ik gok dat het kantoor ze in de UK ze op voorraad heeft en mocht je hem bestellen hij eerst nog naar Nederland verstuurd moet worden. Maar goed, dat is mijn gok
Dan ben ik verder ook wel benieuwd naar hoe de bestellingen eruit zien, en dat niet eerst de UK uitgeleverd wordt en wat er overblijft naar de Nederlandse bestellers gaat
Verder heb ik nog een (beginners)vraag... Ik begrijp dat je een dualboot kunt maken met de EEE pc.. En dit is ook iets wat ik wil gaan doen. Maar ik wil het volgende voor elkaar krijgen: Gewoon linux erop, zodat deze ook normaal start als ik geen externe HD eraan heb gekoppeld. XP vanaf een externe HD laten booten, alleen als deze is aangekoppeld.. Is dit te doen met de EEE (ik denk zelf van wel via de boot sequence in de BIOS). Heeft een van jullie ervaringen met een vergelijkbare installatie? Zo ja, loopt dit ook redelijk?
Een CI-slot is een PCMCIA-slot. En die zit jammer genoeg nou niet op de EEE, zou immers te groot zijn.quote:SgtStrider schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:35:
Dat is alleen een CAM module, in principe heeft de EEE een CI slot, hoef je alleen nog een USB DVB-T decoder uit elkaar te halen en die laten communiceren met de EEE
Wat wel werkt voor Digitenne is een USB tuner + Phoenix module + ProgDVB (met originele smartcard)...
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
die andere twee?
en lezen die ook conax kaarten dan?
Ik heb ooit in een naieve bui een duits toetsenbord gekocht. Ik dacht ook even dat ik er kon komen met wat knopjes omwisselen, maar de tekentjes boven de cijfers zijn bijv. ook al helemaal anders en ook de toetsen rechts van de lettertoetsen hebben combinaties die hier niet bestaan. Kortom: met alleen het verwisselen van toetsen kom je er niet. Dus tenzij je blind kunt typen zou ik het aanschaffen van een duits toetsenbord afraden.quote:paQ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:09:
[...]
zou je dat niet softwarematig kunnen omzetten en dan letters wisselen?
Ik woon dicht bij de grens en ben al in Duitsland geweest, overal was hij op dag 1 uitverkocht. Bovendien hebben de duitsers een andere keyboard layout naar ik meen. Maar 299 is inderdaad de prijs voor de gewone 4G niet de surf.quote:Walkman schreef op maandag 11 februari 2008 @ 10:51:
[...]
En als ik het goed lees is dat niet de surf maar de gewone 4G, 299 is een mooie prijs. Het is dat ik niet dicht bij de grens woon, anders zou ik er toch wel even voor naar de oosterburen rijden...
Ik heb dus ook maar bij Komplett een 4G besteld. Vind wel dat die leverdatum daar vaak veranderd.
PathFindeR_NL wijzigde dit bericht 11-02-2008 17:39 (8%)
Shuttle SB61G2
Reg. datum: 24 januari 2008
NAh,.. en wat dacht je van MyCom !quote:PathFindeR_NL schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:38:
[...]
Ik woon dicht bij de grens en ben al in Duitsland geweest, overal was hij op dag 1 uitverkocht. Bovendien hebben de duitsers een andere keyboard layout naar ik meen. Maar 299 is inderdaad de prijs voor de gewone 4G niet de surf.
Ik heb dus ook maar bij Komplett een 4G besteld. Vind wel dat die leverdatum daar vaak veranderd.
Vanmiddag in een filiaal in Leiden gevraagt ernaar.
Wat denken jullie,...
Pas in Mei zegt:"Die knakker achter de balie".
Pff,.. jah we zijn de laatste,...Frankrijk & Duitsland eerst.
Dat schiet niet op dus.
Reg. datum: 17 januari 2008
Ik had een paar weken terug zo'n 16 GB SDHC kaartje besteld.
Perfect ik deze gekregen lekker snel, echter was er ook een reader mee geleverd (gebruik ik toch niet) maar die was niet geschikt voor sdhc.
Ik de ebay verkoper gemaild en kreeg te horen dat hij een nieuwe reader zal sturen.
Vandaag gewoon weer de verkeerde reader ontvangen met weer een 16 GB SDHC kaartje!!
Super relext.
Alleen geen idee wat ik er nou mee moet...
EDIT: Ik heb eindelijk m'n externe HD werkend gekregen...
Moet 'm in de Eee steken en dan pas aanzetten! Kan 'm dus niet aanzetten en dan inpluggen...
Hoe werkt dat bij jullie? Ook gewoon eerst inpluggen en dan aanzetten?
Naja ik ben allang blij dat ik 'n manier heb gevonden om het te laten werken!! Portable DVD spelertje!
Voor de rest staat de standaard Linux Distro er nog op en o mijn god wat werkt dat simpel...
Alles wat ik wil werkt gewoon.. Vandeweek eens voor het eerst meenemen naar school om te kijken of ik daar gewoon easily op het draadloos netwerk kan inloggen.. Heb al wat beschrijvingen gevonden op de InHolland ICT site, maar dat klinkt allemaal nogal moeilijk (A)
Nu alleen nog 'n 8GB/ 16GB SD kaartje om de interne opslag wat op te krikken :-)
Tevens ben ik nog op zoek naar een klein (draadloos?) muisje voor bij de zwarte Eee..
Fresh FM icm de standaard Music Manager is werkelijk uuubertjes...

EDIT: Er zit dus nog een standaard 512MB reepje in en ik gebruik wel vaak 500MB of meer..
Niet dat die er traag van wordt, maar viel me gewoon op.. Upgraden nodig denken jullie?

En is er een mogelijkheid om te zien hoeveel minuten je nog op de accu kunt werken..
Nu kan ik alleen het aantal procenten zien dat de accu nog opgeladen is..
CLB wijzigde dit bericht 11-02-2008 19:47 (114%)
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Reg. datum: 05 november 2007
Dealextreme heeft een aantal minimuisjes.quote:CLB schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:02:
Tevens ben ik nog op zoek naar een klein (draadloos?) muisje voor bij de zwarte Eee..
Koop gewoon een extra reepje, die dingen van 1 GB zijn 20 euro ofzo, en als je al zoveel verbruikt...quote:EDIT: Er zit dus nog een standaard 512MB reepje in en ik gebruik wel vaak 500MB of meer..
Niet dat die er traag van wordt, maar viel me gewoon op.. Upgraden nodig denken jullie?
Zelf heb ik 2GB, en dat loopt erg soepeltjes
Shuttle SB61G2
Zat inderdaad best leuk spul bij, bedankt voor de tip!quote:
Toen even bij de Dixons gekeken en vond twee leuke (zelfs draadloze) potentiele muisjes:

TRUST MI-4910D draadloze optische muis voor 20,-
TRUST MI-7600 XP Wireless laser mini mouse voor 25,-

Nog even wat reviewtjes opzoeken, ook al zijn 't cheap-ass muisjes... Optisch of Laser..
Misschien iets meer onderbouwt... Meer is beter, dat begrijp ik, maar is 't nodig?quote:FlashBang schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:58:
Koop gewoon een extra reepje, die dingen van 1 GB zijn 20 euro ofzo,
en als je al zoveel verbruikt...
Ik heb 'm nu zo'n anderhalve week en de standaard Linux Distro blijft er zeker opstaan!quote:PathFindeR_NL schreef op maandag 11 februari 2008 @ 20:32:
Ik heb al veel over dit prachtige apparaat gelezen, maar er zijn me nog wat dingen onduidelijk. Ik probeer eerst de orginele installatie uit, werkt dat goed dan laat ik deze er waarschijnlijk opstaan. Ik ga de laptop op de uni gebruiken en gewoon thuis/onderweg voor de internetten/msn'en.
Eee is eigenlijk van m'n moeder en ikzelf zou er na een tijdje wel XP opzetten denk ik, aangezien je dan allerlei extra software makkelijker kunt installeren. Maar dat Linux is toppie!!
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Weet iemand misschien wanneer we een prijsverlaging kunnen verwachten? misschien rond april wanneer msi zijn concurerende goedkope ultra portables zal introduceren?
overigens, bij idealo kan je zat webwinkels vinden die de 4g (non surf) al voor 300 euro verkopen, ongetwijfeld zullen die ook naar nederland verzenden.
Reg. datum: 12 februari 2004
Heb er namelijk 1 besteld maar deze wordt geleverd met en UK Stekker. Lijkt mij niet echt handig om er dan ook nog een converter op te zetten, als deze overigens hier ergens te krijgen is.
Dus is het mogelijk? zo niet, waar zou ik dan evt een uk > euro converter kunnen krijgen.
Alvast bedankt.
Reg. datum: 03 november 2005
Gaat u maar niet uit van een prijsverlaging. U moet zich realiseren dat de prijzen sinds het ontwikkelen van het product zelfs naar boven zijn bijgeschroeft. weliswaar niet omdat de productiekosten zoveel hoger waren, maar omdat het gewoon kon. Asus heeft op het moment(het moment van geen tot weinig concurrentie) absoluut geen reden tot prijsverlaging, aangezien alles, wereldwijd meer dan uitverkocht is en zal blijven voor wat de productie van ASUS en INTEL betreft. (net zoals je geen prijsverlaging van nintendo kunt verwachten voor de Wii)
En dan het moment wanneer de concurrent met hun antwoorden komen. Ook dan zal wellicht de vraag groter zijn dan wat ASUS aankan. ook moet u bedenken dat de concurrenten ook niet gebaat zijn bij een prijzenoorlog. Het enige wat zij op het moment willen is profiteren van een nieuw aangebroken markt. En zoals dat vaak gaat(Royal Dutch Shell, Douwe Egberts) marktleiders bepalen het minumum. Dus ook de concurrent zal er niet voor zorgen dat de prijzen veel lager zullen gaan. verwacht binnen nu en dik 1 jaar zeker geen prijsverlagingen. limiet moet je denken aan de hekkensluiter van ASUS zelf.
illog wijzigde dit bericht 11-02-2008 22:37 (3%)
Het grappige hier is dat de meeste gotters die een EEE willen of al hebben, em naast hun laptop gaan gebruiken. Ikzelf heb ook een veel krachtigere laptop ernaast. Maar ik weet wat die dingen wegen en hoeveel plaats ze in nemen! Ik weet ook dat als je echt klein en compact wilt, dat je aan een 12" lappie ook teveel hebt. Dit is het alternatief.quote:Jazzle schreef op maandag 11 februari 2008 @ 21:51:
Ik ben heel erg geinteresseerd in dit apparaat, alleen twijfel ik toch omdat je voor het geld bijna een volwaardige 15 inch laptop koopt. Tuurlijk gaat het hier juist om dat hij zo klein is, en kan je voor 300 euro (wat hij zal kosten zodra hij officieel gelanceert is in nederland) geen echte laptop kopen, maar als je ook nog het geld erbij rekent voor 16Gb SD kaart en 2Gig ddr2 kom je wel aardig in de buurt. Ook snap ik dat het een heel ander apparaat is maar ik probeer er alleen mee duidelijk te maken dat de marge van asus op deze dingen wel belachelijk hoog moet zijn als je de prijzen van de onderdelen vergelijkt.
Zo te horen heb jij liever een krachtiger apparaat, wat meer ruimte in neemt. Koop vooral een 15" lappie. Over een paar jaar denk je alsnog dat je liever een kleinere zou willen hebben of voor hetzelfde geld denk je dat niet. Dan heb je een goede aankoop gedaan.
Ja allicht krijgt Asus volle mep als we een EEE kopen. Maar voor mij gaat het al niet meer om de prijs, die 300¤ is laag genoeg. Ik wacht meer op een volgende generatie.
Vraag en aanbod zegt ons dat het nog wel even zal duren voordat de EEE's goedkoop worden. En ik denk dat zelfs met Gigabyte MSI en Everex als producenten, dat de markt nog niet verzadigt raakt.quote:Weet iemand misschien wanneer we een prijsverlaging kunnen verwachten? misschien rond april wanneer msi zijn concurerende goedkope ultra portables zal introduceren?
Dus ja, koop jij maar je 15" lappert
Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Reg. datum: 14 januari 2001
Linux stopt het geheugen meestal gewoon goed vol, zonder echt alles te gebruiken. Op Linux Debian kan je met het command "free" kijken wat er van het geheugen echt gebruikt wordt en wat er nog vrij is.quote:CLB schreef op maandag 11 februari 2008 @ 18:02:
EDIT: Er zit dus nog een standaard 512MB reepje in en ik gebruik wel vaak 500MB of meer..
Reg. datum: 22 juni 2000
Zoals al aangegeven kun je heel makkelijk een us > eurostekker adapter over de US plug schuiven die onder de UK stekker zit, dat is de meest compacte oplossing.quote:RaceKabouter schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:24:
Vraagje over de adapter van de EEE, kun je hier makkelijk zelf een euro stekker aanzetten?
Heb er namelijk 1 besteld maar deze wordt geleverd met en UK Stekker. Lijkt mij niet echt handig om er dan ook nog een converter op te zetten, als deze overigens hier ergens te krijgen is.
Dus is het mogelijk? zo niet, waar zou ik dan evt een uk > euro converter kunnen krijgen.
Alvast bedankt.
Komplett verkoopt ook een goede uk > euro adapter , deze leveren ze ook mee met hun UK EEE versie.
quote:
Anders pikt hij jouw EEE in zeker
PS Xander de Pricewatch link in de TS linkt naar een surfmodel bij Komplett, kan je denk ik niets aan doen maar ik meld het even.
edit2; Damn! eBay zit vol met 2G EEE's, wist niet dat die ook bestonden! Komen vooral uit de US, maar 2G is echt veel te weinig, laat staan 4G!
SgtStrider wijzigde dit bericht 11-02-2008 23:50 (16%)
V350!
Een Phoenix module is niks meer dan een "domme" gleuf waar een smartcard in past, en die via serieel/USB met je computer kan 'praten'. En ProgDVB is een stuk software om digitaal TV mee te kunnen kijken, die heeft een plug-in om i.c.m. de Phoenix module en smartcard, Conax te kunnen ontcijferen.quote:paQ schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:36:
USB tunertje is niks en is weg te bouwen.
die andere twee?
en lezen die ook conax kaarten dan?
My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]
Reg. datum: 12 februari 2004
Dit is alleen een amerikaanse stekker en geen engelse op deze plaatjes.quote:CLB schreef op maandag 11 februari 2008 @ 22:28:
Erg makkelijk ja, gewoon erop schuiven![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een engelse is met 3 pinnetjes....
Aan deze converter heb ik dus helaas niks.
Dit topic is gesloten. ![]()