Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Joomla 1.5 CMS

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

Zeg buur, waar heb je die user veranderd dan? Via de webinterface? In dat geval moet je gewoon via SSH of FTP de configuration.php met de hand editen. Daar staat hij ook in (dbuser ofzo).

offtopic:
Groeten is verder niet nodig, we doen elkaar altijd de groeten ;)
quote:
Malandro schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 15:28:
Weet iemand welke bestanden ik allemaal moet aanpassen om een subsite dezelde user tabel als de hoofdsite te laten gebruiken?
Dit zijn echt zulke loze vragen waar niemand ooit wat mee kan. Je vraag is zo open dat er 1000 aannames voor nodig zijn en 10000 antwoorden mogelijk. Als je echt hulp wilt, zul je wat energie in je vraag moeten steken. Maar dan kun je beter een nieuw topic openen, omdat we hier liever onze ervaringen delen dan uitgebreide vragen te beantwoorden. :)

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 09-04-2008 23:05 (67%)

Error -48621: Signature expired

Reg. datum: 26 oktober 2006

Hoi Sjaakduhuuhl,

Thanks man, het was idd de dbuser en het is via de webinterface veranderd.
Heb je misschien nog een andere mogelijkheid om dit te veranderen?

Th3_BuuRMaN

Th3_BuuRMaN / Wii code: 6685-0084-3028-4666

Linux!

quote:
Th3_BuuRMaN schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:26:
Hoi Sjaakduhuuhl,
[...]
Th3_BuuRMaN
Haha doe je dat nou expres?

NederCam.nl

Niet om het één of ander, maar ehm.. Joomla 1.0.0(.0?) ? Je hecht zeker veel waarde aan veiligheid.
En dan nog iets, dit topic gaat over Joomla 1.5.x ervaringen, niet over 1.x ervaringen/problemen.

Nakebod's Webcam Archive
Trying is the first step to failure.
GTA San Andreas Multiplayer

flowers grow on shit

ik heb, zoals zoveel mensen, problemen met de wrapper (1.5.2) die helaas geen autoheight kan doen van een externe (ander domein dus) pagina. Dat is ook logisch, want dat mag niet van een iframe, of javascript oplossing. Via een server side include gaat het me ook niet lukken want ik krijg mijn php niet zo ver dat hij urls wilt includen.Iemand nog een fantastisch idee om een externe pagina netjes te ingegreren zonder irritante extra verticale scrollbalken

ich bin ein Berliner :)

NederCam.nl

Je kan kijken naar een Thickbox/Greybox oplossing, zijn vast wel extenstions voor te krijgen. (Of misschien zelfs ook Lightbox/slimbox)
Van greybox en thickbox weet ik iig zeker dat ze een externe site kunnen openen.

Nakebod's Webcam Archive

Reg. datum: 30 september 2007

Ik zal de vraag opnieuw stellen in een nieuw topic.

Mijn ervaring met joomla 1.5; Een mooie verbetering ten opzichte van de eerdere versies. Alleen jammer dat vele extensions nog niet werken.

1.5 is duidelijker en makkelijker in gebruik.

Certified BUFH

quote:
bonzz.netninja schreef op donderdag 10 april 2008 @ 11:59:
ik heb, zoals zoveel mensen, problemen met de wrapper (1.5.2) die helaas geen autoheight kan doen van een externe (ander domein dus) pagina. Dat is ook logisch, want dat mag niet van een iframe, of javascript oplossing. Via een server side include gaat het me ook niet lukken want ik krijg mijn php niet zo ver dat hij urls wilt includen.Iemand nog een fantastisch idee om een externe pagina netjes te ingegreren zonder irritante extra verticale scrollbalken
Wrapper ?

Wat bedoel je hiermee?

Currently Reading | Ik los geen problemen op, ik maak ze alleen...

NederCam.nl

Menu link (Internal Item > Wrapper)
Of, met andere woorden: Content van een andere site/pagina laden in je eigen site.

Nakebod's Webcam Archive

Certified BUFH

quote:
Nakebod schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:51:
Menu link (Internal Item > Wrapper)
Of, met andere woorden: Content van een andere site/pagina laden in je eigen site.
thx...

Nooit geweten.... ook nooit nodig gehad :)

Matig CMS, eigenlijk alleen geschikt als je geen zin/kennis hebt iets degelijks in elkaar te zetten.

Reg. datum: 08 december 2003

quote:
raptorix schreef op donderdag 10 april 2008 @ 16:21:
Matig CMS, eigenlijk alleen geschikt als je geen zin/kennis hebt iets degelijks in elkaar te zetten.
Wat is je onderbouwing hiervoor, zo slaat het natuurlijk nergens op ;)

Never Argue With An idiot. They'll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience!

BOH \o/

Ben het met Sjoerd eens wil wel eens horen waarom Joomla! zo matig is.

Naar mijn mening is Joomla! een goed CMS en waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden.

Je kan natuurlijk altijd doorblijven zoeken naar het ultieme CMS door blijven zoeken maar het vinden is vraag nummer 2.
Ik vind dat elk CMS wel wat heeft. Het gaat er voornamelijk om waar je het voor gaat gebruiken.

Wanna be tweaker

Joomla mag dan voor de meesten hier makkelijk zijn omdat de meesten hier tweakers zijn. ;)
Maar voor de meeste mensen die een website willen maken en alleen gewend zijn met frontpage of dreamweaver te werken is Joomla helemaal niet zo makkelijk.
Dat heb ik dus regelmatig ondervonden.
Ik houd voor verschillende bedrijven en verenigingen hun (joomla) website bij omdat ze het achteraf toch te moeilijk vinden.
Niet dat ik dat erg vind want ik krijg er voor betaald. ;)

Artwido wijzigde dit bericht 10-04-2008 20:48 (7%)

Reg. datum: 14 januari 2000

Joomla bevat erg veel overbodige rotzooi in de backend GUI voor de gemiddelde eindgebruiker. Zelfs ik vond het niet-intuitief werken.

Ik fix problemen die volgens de vorige ontwikkelaar in werkelijkheid toch nooit zouden voorkomen.

BOH \o/

quote:
Artwido schreef op donderdag 10 april 2008 @ 20:47:
Joomla mag dan voor de meesten hier makkelijk zijn omdat de meesten hier tweakers zijn. ;)
Maar voor de meeste mensen die een website willen maken en alleen gewend zijn met frontpage of dreamweaver te werken is Joomla helemaal niet zo makkelijk.
Dat heb ik dus regelmatig ondervonden.
Ik houd voor verschillende bedrijven en verenigingen hun (joomla) website bij omdat ze het achteraf toch te moeilijk vinden.
Niet dat ik dat erg vind want ik krijg er voor betaald. ;)
Hier heb je een punt maar als je zelf een website wilt onderhouden vind ik ook dat je wel wat moeite mag doen.
quote:
BikkelZ schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 09:37:
Joomla bevat erg veel overbodige rotzooi in de backend GUI voor de gemiddelde eindgebruiker. Zelfs ik vond het niet-intuitief werken.
Zoals? Onderbouw dit aub.

Elsewhere wijzigde dit bericht 11-04-2008 12:37 (57%)

Wanna be tweaker

Certified BUFH

quote:
de gemiddelde eindgebruiker komt ook niet op de backend. Ik ben nu bezig met een site, waar de beheerders van de site bijna alle kunnen doen op de frontend. Compleet in style van de site.

Daarnaast zou je voor de "eindgebruiker" cq klant een template kunnen maken die de backend veranderd. Zodat zij alleen zien wat zij nodig hebben. Oke ze kunnen vanaf de frontend dan geen extra modules maken, templates veranderen, server settings wijzigen, taal wijzigen. Maar dat willen ze ook helemaal niet.

LuCarD wijzigde dit bericht 11-04-2008 12:43 (12%)

quote:
Om maar 1 ding te noemen, een ander groot nadeel vind ik dat je voor het aanmaken van nieuwe documenttypes dus zelf in de database moet gaan zitten prutsen. Een ander groot probleem is dat met elke nieuwe versie je er achter komt dat allerlei plugins niet meer compatibel zijn.

Zelf werk ik veel met Umbraco, veel beter extendible, opgezet met het idee om een GOED CMS te zijn, niet om een CMS met zoveel mogelijk features te hebben.

Het is zelfs zo krachtig dat je vrijwel je hele site kan ontwikkelen vanuit een browser zonder dat je ook maar 1 file op het systeem hoeft te plaatsen.

raptorix wijzigde dit bericht 11-04-2008 12:51 (10%)

Reg. datum: 26 oktober 2006

quote:
sjaakduhuuhl schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:01:
Zeg buur, waar heb je die user veranderd dan? Via de webinterface? In dat geval moet je gewoon via SSH of FTP de configuration.php met de hand editen. Daar staat hij ook in (dbuser ofzo).

offtopic:
Groeten is verder niet nodig, we doen elkaar altijd de groeten ;)

[...]

Dit zijn echt zulke loze vragen waar niemand ooit wat mee kan. Je vraag is zo open dat er 1000 aannames voor nodig zijn en 10000 antwoorden mogelijk. Als je echt hulp wilt, zul je wat energie in je vraag moeten steken. Maar dan kun je beter een nieuw topic openen, omdat we hier liever onze ervaringen delen dan uitgebreide vragen te beantwoorden. :)
Nu heb ik het veranderd maar op de een of andere manier kunnen we niet meer bij het URL komen.
We kunnen wel in de FTP komen.

Daar staat dan $mosConfig_offline = '0';

Weet jij wat dat is????

Greetz,

Th3_BuuRMaN / Wii code: 6685-0084-3028-4666

Als je de plugin legacy-mode draait heeft dat dan nog eventueel concequenties?

Ik wilde overigens een component gebruiken die ontwikkeld was voor 1.0.x versie en die leek in eerste instantie goed geïnstalleerd maar toen in de backend de configuratie wilde instellen was alles leeg en kon ik er niets mee. (ik had de legacy mode aanstaan)
Het ging om AkoForm.

Artwido wijzigde dit bericht 13-04-2008 11:56 (8%)

NederCam.nl

legacy heeft an sich geen concequenties, behalve dat Joomla 1.0 code (vaak) wel wilt draaien op 1.5, en anders niet :P
Qua snelheid en stabiliteit zou het niets uit mogen maken. Iets wat verschillende devvers ook vaak roepen. Of dat ook echt zo is, geen idee :P Dat is vrij moeilijk te testen lijkt me.

Ik bedoel, je kan wel Joomla 1.0 + Joomla 1.0 component testen, en daarnaast Joomla 1.5 + Legacy + Joomla 1.0 component, maar dat zijn totaal verschillende dingen die je dan vergelijkt.
Zou je eerder 1.0 + 1.0 en 1.5 + 1.5 moeten vergelijken, maar ja, als er een 1.5 component was, heb je geen legacy meer nodig (Tenzei het geen full 1.5 component is, dan nog wel...)

Anyway, genoeg vaag gezwets :P Als je legacy nodig hebt om iets werkend te krijgen: Gewoon gebruiken.
Kan je een volledig 1.5 component daarvoor vinden, zou ik die, bij voorkeur, gebruiken. Dit ivm misschien later mogelijke upgrades naar bijv Joomla 1.6. Legacy gaat niet eeuwig ondersteund worden :)

Nakebod's Webcam Archive

Linux!

quote:
Th3_BuuRMaN schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 21:24:
[...]

Nu heb ik het veranderd maar op de een of andere manier kunnen we niet meer bij het URL komen.
We kunnen wel in de FTP komen.
Wat bedoél je? "Niet meer bij hét URL komen"? :?
quote:
Daar staat dan $mosConfig_offline = '0';

Weet jij wat dat is?
Ja, dat betekent dat de site niet offline is (1 zou betekenen dat ie wel offline is).

Om je foto's te uploaden en te bewerken voor je content is ook geheel verandert in 1.5 ten opzichte van 1.0
Het ziet er allemaal beter uit, handiger en ook veel gebruikersvriendelijker geworden.
Alleen mijn Firefox heeft er regelmatig problemen mee. Regelmatig als ik een foto geupload en ingevoegd heb in mijn content en ik wil vervolgens 'toepassen' dan geeft FF een foutmelding en sluit af. Zelfs sessie herstellen gaat niet meer. (FF 2.0)

Hebben meer hier last van of is het alleen mijn configuratie die deze problemen geeft?
!Dolf is rechtvaardig!

Zo, ik ga ook bezig met Joomla. We zitten nu op school dit door te nemen etc, klinkt allemaal interesant. Heb nu EasyPHP geinstalleerd (apache/MYSQL/PHP en de andere dingen) en Joomla "geinstalleerd".

Dus nu maar uitzoeken hoe ik een pagina installeer, heb ja_purity gedownload en uitgepakt in de www map van apache. Als ik die index.php probeer te openen krijg ik "Restricted Acces". Dat zal vast komen omdat er nog geen database/joomla iets is aangekoppeld.

In ieder gevel genoeg info om door heen te spitten wat ik hier allemaal mee kan! (tips zijn altijd welkom ofc ;)),

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

NederCam.nl

Templates moet je installeren via de template manager, of handmatig in /templates/<templatenaam>/ gooien.

Nakebod's Webcam Archive

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: