Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008
Reg. datum: 04 januari 2007
Jeroen, uit klas 31bITquote:martjah schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:57:
@duinkonijn, dat ligt aan de HAL beperkingen. als je daar geen last van hebt, zou je meerdere drivers in een installatie kunnen duwen zodat die ook werkt op iets andere hardware configuraties.
@klumpke, wie ben je dan van bij ons op school ?
Reg. datum: 18 februari 2008
Ik heb een vraagje, ik heb mijn wds helemaal werkend installeren enzo.. alleen het unattend gedeelte ontbreekt nog.
Ik heb de xml toegevoegd en aangepast naar mijn gegevens van het domein etc..
maar als ik een image ga terugzetten pakt hij gewoon toetsenbord: united states en partitie wordt ook niet gemaakt met het volume label WINXP.
Ik heb hem wel toegevoegd aan de wds.
Wat kan ik fout gedaan hebben?
Bedankt
Weet jij een permanente huurwoning in Amsterdam tot 700 euro per maand? Dan zou ik graag eens met je praten!
Windows Server 2008
Het verhaal van NIC Drivers toevoegen hoeft niet perse lijkt me want hij ziet de drivers al.
Dus ik moet generalize doen voordat ik ga syspreppen of voordat ik hem toevoeg aan wds?
Bedankt alvast
dus eigenlijk heb ik dat gedaan...
http://technet2.microsoft...4d8f37d1033.mspx?mfr=true
Reg. datum: 20 augustus 2006
Heb momenteel om te testen even tijdelijk, omdat ik geen vista cd/dvd in de buurt heb, de boot.wim van een windows 2008 server gepakt alleen krijg ik dan geen keuze menu om een image te maken of terug te zetten.
Netwerk boot werkt, krijg IP hij geeft aan dat hij files laadt en krijg een mooi achtergrond van W2k8.
Is het nodig om de boot.wim van een windows vista %random_version te pakken?
je kan het namelijk op 2 plaatsen toevoegen, op de image zelf en nog ergens.
Ik meen dat je dat bij de eigenschappen van de WDS server moet doen.
in het management console rechtermuisknop op de server en dan eigenschappen en dan daar ergens.
@napo, geen idee. probeer het ooit een keer zou ik zeggen
Ik heb ook al andere xml files geprobeerd het verschil is dat ik geen boot.wim van vista heb gebruikt maar een gecapterude .wim van xp maar dat maakt weinig verschil denk ik
Gr
je moet niet booten met wim files die gecaptured zijn, die zet je pas terug nadat je boot.wim gestart hebt via F12
Reg. datum: 07 september 2001
Zou het werken om alle drivers in de windows\inf map te droppen voordat je de PC sysprepped, zodat windows op een ander type pc na de eerste keer starten alle stuurprogramma's zelf kan installeren?
http://www.microsoft.com/...461a89&displaylang=en
Je hebt nog wel de Mass Storage beperking maar daar kan je om heen door de volgende instructies te volgen:
http://blogs.technet.com/...s-into-your-xp-image.aspx
Let wel dat er een paar bugs in zitten die je even moet corrigeren:
http://blogs.technet.com/...microsoft-deployment.aspx
Ben momenteel ook met WDS en MS Deployment bezig en loop zeker tegen wat rare zaakjes aan.
Hier had ik dus overheen lezen. Erg raar dat je wel de boot.wim met '1' kan mounten, dit valt bijna niet op maar dan zie je geen 'setup.exe'. En ik maar niet snappen waarom mijn driver-directory niet bestond na het deployen van die image..quote:martjah schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 11:51:
5. typ vervolgens: imagex /mountrw "D:\WDS\boot.wim" 2 "d:\windowspe-x86\mount"
De boot.wim bestaat uit 2 delen, in het geval van de Boot.wim moeten we het 2e deel hebben, vandaar de 2 in het commando.
bij capture.wim is dit deel 1.
'Tis inmiddels opgelost, en je tutorial is zeer compleet. Top!
There are 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't.
Ik gebruik WDS in combinatie met de Microsoft Deployment Toolkit. Ik heb met de Deployment Workbench een Windows PE image gemaakt, een distribution point etc en dit werkt allemaal perfect. Het punt waar ik nu nog mee zit is dat ik de stappen in de Windows Deployment Wizard ook via een answerfile wil laten lopen. Uit de documentatie begrijp ik dat ik een Unattend.xml moet maken in de RemoteInstall\WdsClientUnattend map , maar op een of andere manier blijven velden oningevuld in de Windows Deployment Wizard, zoals computernaam, domein of werkgroep, productkey etc
Wie kan mij hiermee op weg helpen??
Reg. datum: 19 juni 2001
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
Deze doet 't bij mij gewoon.quote:Operations schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:20:
top dit, ga dit zeker even proberen thuis. Kan alleen dat Windows AIK niet meer downloaden zowel de Vista versie als de oudere versie niet. Iemand een mirror? Krijg op de MS site steeds "file no longer available".
Iemand al een idee voor bovenstaand probleem?
De WindowsPE die jij gebruikt is NIET hetzelfde als die van de boot.wim!quote:Ajaxdiemen schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:26:
Pfff ik ben ff het spoor bijster....wat een antwoordbestanden allemaal!
Ik gebruik WDS in combinatie met de Microsoft Deployment Toolkit. Ik heb met de Deployment Workbench een Windows PE image gemaakt, een distribution point etc en dit werkt allemaal perfect. Het punt waar ik nu nog mee zit is dat ik de stappen in de Windows Deployment Wizard ook via een answerfile wil laten lopen. Uit de documentatie begrijp ik dat ik een Unattend.xml moet maken in de RemoteInstall\WdsClientUnattend map , maar op een of andere manier blijven velden oningevuld in de Windows Deployment Wizard, zoals computernaam, domein of werkgroep, productkey etc
Wie kan mij hiermee op weg helpen??
Tussen de 2 versies zit een groot verschil.
De xml file die ik beschreef gebruik ik niet om de computer aan te melden bij het domein etc. daarvoor gebruik ik het sysprep gedeelte. Ik weet ook niet of de answerfile die hier beschreven is, werkend is te krijgen met de WindowsPE versie die jij gebruikt.
martjah wijzigde dit bericht 26-03-2008 00:36 (11%)
Reg. datum: 19 juni 2001
Mijn P5B bordjes hier hebben een netwerkkaart die niet standaard herkent wordt, nu staat er hierboven wel beschreven hoe je dan de driver kan toevoegen zodat je toch de image van het netwerk kan trekken maar is het ook mogelijk om gewoon een heel scala aan driver toe te voegen zodat je dit kan gebruiken op pc's met verschillende hardware? Dan bedoel ik voor zowel XP als Vista.
Verder leuk project en ik zal zodra die AIK binnen is dit zeker even proberen
Ik begrijp alleen nog niet helemaal waarvoor jullie dat WindowsPE precies gebruiken, iemand die dat een beetje kan toelichten?
Edit:
WindowsPE is zeg maar de installatie GUI van Vista, weet google mij te vertellen
Operations wijzigde dit bericht 26-03-2008 15:13 (17%)
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
WindowsPE wordt gebruikt om alle bestanden over te kopieren naar jou machine (simpel gezegd)quote:Operations schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:49:
Wat ik alleen nog niet helemaal begrijp is het volgende:
Mijn P5B bordjes hier hebben een netwerkkaart die niet standaard herkent wordt, nu staat er hierboven wel beschreven hoe je dan de driver kan toevoegen zodat je toch de image van het netwerk kan trekken maar is het ook mogelijk om gewoon een heel scala aan driver toe te voegen zodat je dit kan gebruiken op pc's met verschillende hardware? Dan bedoel ik voor zowel XP als Vista.
Verder leuk project en ik zal zodra die AIK binnen is dit zeker even proberen
Ik begrijp alleen nog niet helemaal waarvoor jullie dat WindowsPE precies gebruiken, iemand die dat een beetje kan toelichten?
Edit:
WindowsPE is zeg maar de installatie GUI van Vista, weet google mij te vertellen
in ons geval bij windows XP iig.
Je kan heel veel drivers toevoegen met sysprep.
je zou ook alle drivers al in de installatie cd kunnen slipstreamen met bijv. nlite en die gebruiken in de voorbeeldimage.
Verder heb ik geen ervaring met het universeel maken van een image, in onze omgeving is dat niet nodig omdat we maar 2 images gebruiken.
heb daar nog verder aan gewerkt met een mcse-er
http://vkgbijdehand.nl/up...crosoft_WDS_Server_EN.pdf
You don't need eyes to see, you need vision
Maar klasse! Ik ben aardig opweg hiermee
Reg. datum: 03 januari 2000
Ik heb de image gecaptured op basis van een nieuwe install met alleen drivers, en dat ging prima. Binnen 15 min laad je het image naar een nieuwe PC
Ik ben van plan dit nu met een complete afgeconfigureerde laptop te doen inclusief software e.d. of adviseer je de software via GPO's te distribueren?