Reg. datum: 08 augustus 2008
hallo link is gewijzigt en werkt nu welquote:
Gr Mark
GoT Index » Fotografie Algemeen » FujiFilm FinePix S100FS
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]hallo link is gewijzigt en werkt nu welquote:tysie schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:14:
hallo,
omdat de camera niet te leveren is in nederland , heb ik deze besteld via hongkong.
Ik ben nu op zoek naar een nederlandse gebruiksaanwijzing.
Kan iemand mij hieraan helpen. Uiteaard tegen betaling.
Alvast bedankt.
Mark
P.s Handleiding gevonden via deze link:
http://rapidshare.com/fil...FujiS100FShandleiding.pdf
Ik heb ook deze camera op het oog, en vergelijk deze met de S9600 en de FZ50 van panasonic. De CA vind ik onacceptabel en kan er niet mee leven, zoals ook die foto's lieten zien van de dakranden en die japanse foto. En groothoek is net het meeste wat ik gebruik....quote:bulldogpictures schreef op maandag 28 april 2008 @ 22:36:
En hoewel het CA-probleem zich hier en daar wel eens laat zien is het beslist niet zo, dat er geen fatsoenlijke foto's mee te maken zijn. Uiteraard zou ik het ook toejuichen als Fuji een eliminatie van dit verschijnsel zou kunnen bereiken met een nieuwe firmware-update.

Deathchant wijzigde dit bericht 12-08-2008 21:25 (3%)
Reden: image resizen
Bigfoot46 wijzigde dit bericht 13-08-2008 09:32 (59%)
Mwroarp
Ow jawel, maar in een mate die niet in verhouding staat tot wat een compact of prosumer doet. Een dSLR kan je vaak rustig doortikken naar iso800-1600, en de acceptabele grens bij een prosumer (voor mij) ligt vaak op 200, soms 400.quote:Bigfoot46 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:19:
hoezo geen ruisgedoe,hebben DSLR's daar geen last van????
Op het moment dat jij een sensor hebt, en de iso verhoogt, wordt de gevoeligheid verhoogt door, naar ik dacht, het verhogen van het voltage in de sensor. Op dat moment gaat de sensor meer warmte produceren, en daardoor meer fouten maken. Die fouten zijn pixels die niet de kleur hebben die ze eigenlijk opvangen; ruis.quote:Wanneer onstaat ruis dan?
Nogal ja... en dat is ook gelijk het hele voordeel van een prosumer, je hebt een vrij uitgebreid pakket in een compact jasje, maar dat je daarvoor in moet leveren op het gebied van optiek en sensor, lijkt me duidelijk.quote:is de S100FS de enigste combinatie body/zoomlens met CA?? Neen maar je hebt dan ook geen lens te wisselen om van +/- groothoek naar 400mm te gaan en ondertussen kan je ook nog op macromode gaan. Met één lens. Dat er dan compromissen gemaakt zijn in de lens opbouw lijkt mij logisch.
Ook hier; dat staat níet in verhouding. De meeste, zo niet alle kitlenzen van dSLR's outperformen de meeste, zo niet alle prosumers. Pro-glas is helemaal eng goed, en dat spul is dan niet eens zozeer scherper dan de kitlenzen, maar wint het meer op punten als contrast, flare-resistentie, bouw, CA-control etc.quote:Je zal op de meeste instap( en mogelijks pro glas)superzoomlenzen wel ergens een afwijking hebben waar je niet kan mee leven.
Ik ook niet, maar als je veel lowlight doet en een beetje fatsoenlijke plaatjes wilt schieten, kom je dan toch al snel uit op een externe flitser (met AF-assist) en/of lichtsterk glas. Die zorgen beiden voor een véél betere AF-performance.quote:Ik kan bijvoorbeeld niet leven met het door de flitser heen hulplicht van de instap canonDSLR.
nope heeft hij niet, ik heb zelf een S9500 gehad, voorganger ervan.quote:bulldogpictures schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:47:
Hallo Henk,
Heb je zelf ook een S100FS ?
Nomad wijzigde dit bericht 25-08-2008 14:49 (19%)
Hoofd in de wolken. Kop in het zand. Niets aan de hand || Nomad's spul || recente showcase
Nope, ik heb gekozen voor het gewicht, de onhandigheid en optiek/sensor van een dSLRquote:bulldogpictures schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:47:
Hallo Henk,
Heb je zelf ook een S100FS ?
In dat geval quote ik mijzelf even:quote:Nomad schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 14:48:
[...]
Vragen kan je altijd stellen in dit topic he
quote:JaMaaT schreef op zaterdag 23 augustus 2008 @ 19:38:
Dag mensen,
Ik ben ook geïnteresseerd in deze camera. Ga volgend jaar naar Amerika op vakantie, en nu wil ik dus gewoon echt mooie foto's kunnen maken. Ben nog relatief onbekend met fotografie, net zoals mijn vriendin. Echter wil ik er mij wel in gaan verdiepen, maar mijn vriendin heeft daar niet veel behoefte aan.
Nu heb ik een paar vragen:
Ik ben nog een leek, maar is het makkelijke camera om het mee te leren? Heb nog genoeg tijd, want ga nog lang niet weg. Maar wil wel graag de camera kennen voordat ik wegga, ben niet bang om te stoeien / dingen proberen met de instellingen
Is de automatische foto functie goed? Mijn vriendin heeft dus geen zin om van alles aan te gaan passen als ze gewoon een simpel plaatje te schieten.
Wat zijn accessoires die je er eigenlijk bij moet hebben (ok, een tas is makkelijk, maar ik zat te denken richting filters of marco/fish-eye lenzen?)
Mwroarp
Ok! Thanks! Dat wou ik dus graag weten! Zit er nog verschil in schroefdraad voor de bevestiging voor eventuele UV of Polo filters?quote:Skuzz schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:00:
je kan bijna alle opties met een schakelaar of wieltje makkelijk veranderen, je kunt dus snel dingen proberen en kijken wat het beste werk. Dus ja, ik denk dat je er wel goed mee kan leren
maargoed, ik ben zelf ook nog aan het leren
die paar foto's wat ik met de auto modus heb gemaakt waren goed gelukt, maar ik gebruik het niet echt veel dus echt veel kan ik er niet over zeggen.
een macro lens is niet echt nodig denk ik, er zit al een behoorlijke macro functie op.
ik heb wel een UV filter erop zitten om de lens te beschermen
JaMaaT wijzigde dit bericht 27-08-2008 23:47 (20%)
Reden: Vroeg naar offtopic informatie + Extra vraag
Mwroarp
Als ze idd maar rond de 35 euro kosten wil ik er wel eens eentje gaan proberen, heb pas al een tafel-statief gekocht.quote:ed209nl schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 13:43:
Wat de macro lens betreft, da's een leuk speeltje, maar je moet er wel geduld voor hebben. De scherptediepte is enorm klein met zo'n lens, waardoor uit de hand schieten behoorlijk lastig wordt.
Ik heb bijvoorbeeld iets van 20 pogingen moeten doen om een lieveheersbeestje op een grassprietje enigszins scherp op de foto te krijgen
Ik heb een Kingston SDHC Class 6 kaartje en die is langzamer als een simpel Sandisk 1Gb kaartjequote:Wat de geheugenkaart betreft, ik heb een Sandisk ultrahypersupersonic VIII SDHC o.i.d. en een goedkopie SDHC kaart, ik merk geen verschil tijdens het schieten. Wel ietsje bij het kopiëren naar de PC, maar schokkende verschillen zijn het niet.
Kijk, dit is nuttige info! Dat wou ik dus weten. Een sneller kaartje dus. En zo'n macrolens kun je hier halen.quote:Skuzz schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 14:39:
[...]
Als ze idd maar rond de 35 euro kosten wil ik er wel eens eentje gaan proberen, heb pas al een tafel-statief gekocht.
[...]
Ik heb een Kingston SDHC Class 6 kaartje en die is langzamer als een simpel Sandisk 1Gb kaartje
ik had de camera in de burst mode gezet (50x 3mpix) en getimed hoe lang het duurde, bij de Kingston Class 6 duurde het echt een stuk langer, zeker een halve minuut langer.
Mwroarp
Canon EOS 400D # 18-55mm # 55-250mm IS # raynox DCR-250 en DCR-150
net maar even een raw foto gemaakt om te kijken, en die is 22,6mb gewordenquote:madmaus schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:40:
Maar een RAW file van 30 MB? Bedoel je geen 10 mb?
Canon EOS 400D # 18-55mm # 55-250mm IS # raynox DCR-250 en DCR-150
Het verschilt natuurlijk ook nogal hoeveel compressie er nog op een RAW zit, en hoeveel kleurinfoquote:madmaus schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 17:01:
Dacht dat een raw File ongeveer zo groot werd als het aantal pixels. Dus 10 megapixels 10 MB.
Ik zal me wel vergissen dan
GoT Index » Fotografie Algemeen » FujiFilm FinePix S100FS
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus