Reg. datum: 14 oktober 2007
eerst xp installeren en daarna die recovery dvd's gebruiken voor vista te installeren?,
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
[Nieuw Topic]@Thx voor de tip. De Time Machine is inderdaad een erg mooi apparaat (werkt wat harde schijf functionaliteit betreft ook met Vista). Echter 1 nadeel in mijn geval. Het apparaat is tegelijk een router en het is daarom wat lastig om hem achter een modem/router te plaatsen. Ik wil namelijk iets dat achter een switch komt te hangen. Je kunt bij een router achter een router allerlei IP problemen krijgen. Hoeft niet trouwens maar het kan wel en het is allemaal wat lastiger om zelf handmatig te configureren. Zeker voor Mac gebruikers is het trouwens een erg mooi apparaat omdat die ook de meegeleverde backup software kunnen gebruiken. Schijnt namelijk enorm handige backup software te zijn.quote:Gianni Rombios schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:19:
De nieuwe Time Capsule van Apple is in 500GB versie ook niet mega veel duurder , kan ook een optie zijn http://store.apple.com/Ap...e&nplm=MB276#overview
Heb je niet zo'n Anytime Upgrade dvd bij je Vaio gekregen? Daar staan namelijk gewoon alle versies van Vista op, die kun je dan activeren met de key onder op je notebook. Met de recovery disks kun je voorzover ik weet de computer alleen in originele staat herstellen.quote:hl2600 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:38:
kan ik die recovery disc gebruiken voor dual boot?
eerst xp installeren en daarna die recovery dvd's gebruiken voor vista te installeren?,
Sony Vaio FZ11S, T7100, 2Gb, 8400GT
quote:Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:05:
[...]
Heb je niet zo'n Anytime Upgrade dvd bij je Vaio gekregen? Daar staan namelijk gewoon alle versies van Vista op, die kun je dan activeren met de key onder op je notebook.
Storm316 wijzigde dit bericht 27-01-2008 21:45 (14%)
Ach zoquote:Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:43:
Nee, zo werkt het helaas niet. Je registratie key bepaald welke versie van Vista geïnstalleerd word, dus als je de key onderop je notebook gebruikt blijft het gewoon HP (of Business voor degenen met een FZxxVN). Als je een een key hebt voor Ultimate zou het wel gewoon werken, maar je word dan wel verondersteld een licentie te gebruiken die je daadwerkelijk gekocht hebt natuurlijk. Je kunt deze key wel met korting kopen omdat je HP al hebt, maar dat is dus gewoon de upgrade prijs.
Storm316 wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:12 (23%)
ik heb wel een dvd erbij gekregen ook verzegeldquote:Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:07:
YW Dafmay.
Bij mij zat de dvd gewoon bij m'n FZ in de (verzegelde) doos, 't was dus geen actie van een winkel ofzo. Maar hij schijnt inderdaad niet bij iedere FZ geleverd te worden. Waarom weet ik eigenlijk niet, heeft niemand met een FZ21x zo'n dvd erbij gekregen? (algemene vraag voor iedereen eigenlijk)
Wat is "YW" ?quote:Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:07:
YW Dafmay.
Bij mij zat de dvd gewoon bij m'n FZ in de (verzegelde) doos, 't was dus geen actie van een winkel ofzo. Maar hij schijnt inderdaad niet bij iedere FZ geleverd te worden. Waarom weet ik eigenlijk niet, heeft niemand met een FZ21x zo'n dvd erbij gekregen? (algemene vraag voor iedereen eigenlijk)
edit: mocht je de Anytime Upgrade dvd niet hebben dan kun je hem wel voor een paar euro bestellen trouwens, weet alleen niet meer of dat via Sony of MS moest (ik dacht via laatste).
Ik heb (FZ21M - overigens 2644 3dmarks 06 in Vista) eerst om te testen een clean install op een tweede partitie gemaakt van Vista. Niet echt de moeite waard vond ik. Als je gewoon de overbodige software uninstalled nauwelijks verschil. Toen op nieuwe 7200rpm schijf XP op eerste partitie gezet, clean install Vista (met Anywhere dvd) op partitie 2. XP is wel duidelijk wat sneller maar dat is denk ik alleen van belang in games en specifieke zware programma's die nog niet goed onder Vista draaien. (Audio- of video editting e.d. bijvoorbeeld.) Vista is toch echt wel een wat afgeronder systeem dan XP (op deze laptops...!) Je zou ook kunnen zeggen ik neem Windows 98, is snellerquote:hl2600 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:09:
[...]
ik heb wel een dvd erbij gekregen ook verzegeld![]()
maar boeit me niet echt, wnat ik heb een echte installatie.
heb wel een FZ11
Gianni Rombios wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:46 (8%)
Hmm zo te zien hebben alle SZ types een "X-black-LCD met LED-technologie" scherm. Dat zal wel geen doublelamp-technologie zijn. Heb mij nogal vergist in de prijs omdat ik op de UK site zat en prijzen zijn daar in ponden...duhquote:Gianni Rombios schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:39:
[...]
@Dafmay
inderdaad is de SZ71 wel te gek, maar de goedkoopste (1400 ex btw) heeft die wel dual lamp? Want anders ga je snel naar 1700 ex btw en dat is twee keer zo duur als een FZ21E...
Aangezien de 21M en de 31M identiek zijn, kun je het beste een 21M halen... die is dan vaak nog ¤50 goedkoper ook! bv op Wehkamp.nl + je krijgt een spidey 3 blu-rayquote:Wicked-Game schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:36:
Heb even wat vraagjes, ik wil een laptop aanschaffen die qua prijs rond de 1000,- euro ligt. Nu viel mijn oog op de FZ21M, en de FZ31M. Is nu het wezenlijke verschil tussen die 2 machines de blu-ray speler? Of zijn er meer dingen waarin beide modellen verschillen.
Graag zou ik ook willen weten hoeveel batterij verbruik de laptops hebben bij normaal gebruik met Wifi en Bluetooth aan. Hierbij er niet vanuitgaand dat ik spellen speel.
Of zijn er binnen Sony andere alternatieven met een 15,4" scherm en de prijs rond de 1000,- euro (een hondertje erboven is nog niet zo'n probleem).
Zet- en drukfouten voorbehouden.
Het tooltje wat ik in deel1 al noemde is beter vind ik (kun je ook gewoon aan sneltoetsen toewijzen bijv ctrl+1 ctrl+2 ctrl+3 voor verschillende standen): Gamma Panel http://www.portablefreeware.com/?id=1296quote:crockysam schreef op maandag 28 januari 2008 @ 01:00:
Dag iedereen,
Ik heb zelf XP draaien op mijn FZ21M en zit dus met het zogenaamde 'brightness probleem'. (brightness niet aan te passen via Fn toetsen). Het is nu wel in te stellen via de Smartdimmer van nvidia, maar toch zocht ik nog een tooltje om het gemakkelijker te doen.
Ik heb hetvolgende gevonden:
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=180078
of
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=285943 (C# versie)
Maar het wil niet werken bij mij. Nu vraag ik mij af of dat aan de drivers zou liggen, of als dat zoiezo gewoon niet werkt op die Vaio's...
Iemand enig idee?
groeten,
Sam
Aestiva wijzigde dit bericht 28-01-2008 14:28 (13%)
Mja, dat is de brightness van je videokaart, niet de sterkte van je lamp die achter je lcd scherm zit. Daar mee bespaar je geen energie...quote:Gianni Rombios schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:21:
[...]
Het tooltje wat ik in deel1 al noemde is beter vind ik (kun je ook gewoon aan sneltoetsen toewijzen bijv ctrl+1 ctrl+2 ctrl+3 voor verschillende standen): Gamma Panel http://www.portablefreeware.com/?id=1296
Je kunt hiermee ook meteen wat aan Gamma regelen, resultaat is beter.
Dit topic is gesloten. ![]()
GoT Index » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus