Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 14 oktober 2007

kan ik die recovery disc gebruiken voor dual boot?
eerst xp installeren en daarna die recovery dvd's gebruiken voor vista te installeren?,

quote:
Gianni Rombios schreef op zondag 27 januari 2008 @ 18:19:
De nieuwe Time Capsule van Apple is in 500GB versie ook niet mega veel duurder , kan ook een optie zijn http://store.apple.com/Ap...e&nplm=MB276#overview
@Thx voor de tip. De Time Machine is inderdaad een erg mooi apparaat (werkt wat harde schijf functionaliteit betreft ook met Vista). Echter 1 nadeel in mijn geval. Het apparaat is tegelijk een router en het is daarom wat lastig om hem achter een modem/router te plaatsen. Ik wil namelijk iets dat achter een switch komt te hangen. Je kunt bij een router achter een router allerlei IP problemen krijgen. Hoeft niet trouwens maar het kan wel en het is allemaal wat lastiger om zelf handmatig te configureren. Zeker voor Mac gebruikers is het trouwens een erg mooi apparaat omdat die ook de meegeleverde backup software kunnen gebruiken. Schijnt namelijk enorm handige backup software te zijn.

Nu heeft hij 1 wan poort en 3 lan poorten. De standaard truc om alleen de lan poorten te gebruiken (adsl modemrouter op lan-poort) gaat hier ook gewoon werken lijkt me. Ik ga het over een paar weken proberen (ook zoals jij zonder de routerfunctie te gebruiken).

quote:
hl2600 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 20:38:
kan ik die recovery disc gebruiken voor dual boot?
eerst xp installeren en daarna die recovery dvd's gebruiken voor vista te installeren?,
Heb je niet zo'n Anytime Upgrade dvd bij je Vaio gekregen? Daar staan namelijk gewoon alle versies van Vista op, die kun je dan activeren met de key onder op je notebook. Met de recovery disks kun je voorzover ik weet de computer alleen in originele staat herstellen.

Sony Vaio FZ11S, T7100, 2Gb, 8400GT

quote:
Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:05:
[...]

Heb je niet zo'n Anytime Upgrade dvd bij je Vaio gekregen? Daar staan namelijk gewoon alle versies van Vista op, die kun je dan activeren met de key onder op je notebook.
>:) Meen je dat nu ? Ik heb inderdaad zo'n upgrade disc, maar er eigenlijk nooit iets mee gedaan omdat ik dacht dat je ervoor moest betalen oid. Dus als ik je goed begrijp kan ik mijn Home Premium versie met de anytime upgrade disc upgraden naar een andere Vista versie (Business, Ultimate), en dat kosteloos ?

Nee, zo werkt het helaas niet. Je registratie key bepaald welke versie van Vista geïnstalleerd word, dus als je de key onderop je notebook gebruikt blijft het gewoon HP (of Business voor degenen met een FZxxVN). Als je een een key hebt voor Ultimate zou het wel gewoon werken, maar je word dan wel verondersteld een licentie te gebruiken die je daadwerkelijk gekocht hebt natuurlijk. Je kunt deze key wel met korting kopen omdat je HP al hebt, maar dat is dus gewoon de upgrade prijs.

Storm316 wijzigde dit bericht 27-01-2008 21:45 (14%)

quote:
Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 21:43:
Nee, zo werkt het helaas niet. Je registratie key bepaald welke versie van Vista geïnstalleerd word, dus als je de key onderop je notebook gebruikt blijft het gewoon HP (of Business voor degenen met een FZxxVN). Als je een een key hebt voor Ultimate zou het wel gewoon werken, maar je word dan wel verondersteld een licentie te gebruiken die je daadwerkelijk gekocht hebt natuurlijk. Je kunt deze key wel met korting kopen omdat je HP al hebt, maar dat is dus gewoon de upgrade prijs.
Ach zo :) Dank voor je uitleg.

Het zou kunnen dat je een Vista Anywhere dvd bij de laptop hebt gekregen maar standaard zit er helemaal geen enkele dvd bij.

ik heb juist nu opnieuw geinstalleerd van recovery disc.
ik heb hezelfde als fabriek instellingen? ik had hiervoor windows xp. alles werkte buiten fn voor helderhuid.
ik wou dual boot doe, maar het blijft maar niet lukken.
ik heb wel een back up van win. xp voor als ik dual kan maken. heeft iemand tips voor dual boot?
of gebruiken jullie al allemaal vista?

YW Dafmay.

Bij mij zat de dvd gewoon bij m'n FZ in de (verzegelde) doos, 't was dus geen actie van een winkel ofzo. Maar hij schijnt inderdaad niet bij iedere FZ geleverd te worden. Waarom weet ik eigenlijk niet, heeft niemand met een FZ21x zo'n dvd erbij gekregen? (algemene vraag voor iedereen eigenlijk)

edit: mocht je de Anytime Upgrade dvd niet hebben dan kun je hem wel voor een paar euro bestellen trouwens, weet alleen niet meer of dat via Sony of MS moest (ik dacht via laatste).

Storm316 wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:12 (23%)

quote:
Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:07:
YW Dafmay.

Bij mij zat de dvd gewoon bij m'n FZ in de (verzegelde) doos, 't was dus geen actie van een winkel ofzo. Maar hij schijnt inderdaad niet bij iedere FZ geleverd te worden. Waarom weet ik eigenlijk niet, heeft niemand met een FZ21x zo'n dvd erbij gekregen? (algemene vraag voor iedereen eigenlijk)
ik heb wel een dvd erbij gekregen ook verzegeld :*)
maar boeit me niet echt, wnat ik heb een echte installatie.
heb wel een FZ11

echte installatie...?

was da?

Ik heb trouwens nooit anders dan met Vista gedraaid, maar op notebookreview.com staan verschillende tutorials over hoe je een dual boot voor elkaar krijgt op een FZ. Ook in deel 1 van dit draadje is er behoorlijk wat over terug te vinden als ik het me goed herinner.

quote:
Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:07:
YW Dafmay.

edit: mocht je de Anytime Upgrade dvd niet hebben dan kun je hem wel voor een paar euro bestellen trouwens, weet alleen niet meer of dat via Sony of MS moest (ik dacht via laatste).
Wat is "YW" ? :) Duh...your welcome :)

Bij mij zat dus ook de upgrade anytime dvd in de doos van mijn FZ11E. Maar ik zie zelf geen enkele reden om een upgrade te doen. Home Premium heeft alles dat ik persoonlijk nodig heb van Vista.

Heb alleen een (klein beetje maar) spijt dat ik niet voor een "S" versie ben gegaan vanwege het mooie dubbellamp scherm. Dat was waarschijnlijk de meerprijs waard geweest. Ik zeg waarschijnlijk omdat ik de dubbellamps-versie nog nooit in levende lijve heb gezien en dus ook niet het verschil heb kunnen waarnemen. Ook had ik de Vaio SZ-series met carbonfibre-chassis moeten bekijken, die vid ik errug mooi. Bijv de SZ71...licht...1.78kg !, klein, extreem portable. Die was niet eens zo veel duurder dan de FZ-series. Hindsight is 20/20...... :9

quote:
hl2600 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:09:
[...]

ik heb wel een dvd erbij gekregen ook verzegeld :*)
maar boeit me niet echt, wnat ik heb een echte installatie.
heb wel een FZ11
Ik heb (FZ21M - overigens 2644 3dmarks 06 in Vista) eerst om te testen een clean install op een tweede partitie gemaakt van Vista. Niet echt de moeite waard vond ik. Als je gewoon de overbodige software uninstalled nauwelijks verschil. Toen op nieuwe 7200rpm schijf XP op eerste partitie gezet, clean install Vista (met Anywhere dvd) op partitie 2. XP is wel duidelijk wat sneller maar dat is denk ik alleen van belang in games en specifieke zware programma's die nog niet goed onder Vista draaien. (Audio- of video editting e.d. bijvoorbeeld.) Vista is toch echt wel een wat afgeronder systeem dan XP (op deze laptops...!) Je zou ook kunnen zeggen ik neem Windows 98, is sneller :+
Ook een flink voordeel: je hebt de Vista licentie al.

@Dafmay
inderdaad is de SZ71 wel te gek, maar de goedkoopste (1400 ex btw) heeft die wel dual lamp? Want anders ga je snel naar 1700 ex btw en dat is twee keer zo duur als een FZ21E...

Gianni Rombios wijzigde dit bericht 27-01-2008 22:46 (8%)

quote:
Gianni Rombios schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:39:
[...]

@Dafmay
inderdaad is de SZ71 wel te gek, maar de goedkoopste (1400 ex btw) heeft die wel dual lamp? Want anders ga je snel naar 1700 ex btw en dat is twee keer zo duur als een FZ21E...
Hmm zo te zien hebben alle SZ types een "X-black-LCD met LED-technologie" scherm. Dat zal wel geen doublelamp-technologie zijn. Heb mij nogal vergist in de prijs omdat ik op de UK site zat en prijzen zijn daar in ponden...duh :) De SZ61 moet hier ongeveer eur 1600 kosten. Dat is wel een aanzienlijk verschil met de FZ-series. Maar zoals gezegd...achteraf had ik dat er wel voor over gehad denk ik. Anyway....moet maar eens leren tevreden te zijn met het moois dat ik nu heb.

Gianni,

Heb jij de 3D mark ook uitgevoerd op XP? Zo ja wat waren je scores daarop.

Nee helaas geen benchmarks voor XP... op zich jammer maar ik doe geen spelletjes op de laptop, had het achteraf beter wel even kunnen doen. Die 2644 is op 1280*800 met custom driver 169.09, op netstroom en Energieschema Hoge Prestaties. Standaard clockspeeds. Gewoon default met modded driver dus.

Dag iedereen,

Ik heb zelf XP draaien op mijn FZ21M en zit dus met het zogenaamde 'brightness probleem'. (brightness niet aan te passen via Fn toetsen). Het is nu wel in te stellen via de Smartdimmer van nvidia, maar toch zocht ik nog een tooltje om het gemakkelijker te doen.

Ik heb hetvolgende gevonden :) :
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=180078
of
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=285943 (C# versie)

Maar het wil niet werken bij mij :|. Nu vraag ik mij af of dat aan de drivers zou liggen, of als dat zoiezo gewoon niet werkt op die Vaio's...

Iemand enig idee?

groeten,
Sam

Heb even wat vraagjes, ik wil een laptop aanschaffen die qua prijs rond de 1000,- euro ligt. Nu viel mijn oog op de FZ21M, en de FZ31M. Is nu het wezenlijke verschil tussen die 2 machines de blu-ray speler? Of zijn er meer dingen waarin beide modellen verschillen.

Graag zou ik ook willen weten hoeveel batterij verbruik de laptops hebben bij normaal gebruik met Wifi en Bluetooth aan. Hierbij er niet vanuitgaand dat ik spellen speel.

Of zijn er binnen Sony andere alternatieven met een 15,4" scherm en de prijs rond de 1000,- euro (een hondertje erboven is nog niet zo'n probleem).

de 21M en de 31M zijn kwa hardware precies hetzelfde ze hebben beide een blu-ray speler
het enige verschil zijn de Adobe software versies die erbij geleverd worden.
de 21M word volgens mij door Sony ook niet meer geleverd maar hijs nog wel verkrijgbaar

A young loner on a crusade..

quote:
Wicked-Game schreef op maandag 28 januari 2008 @ 09:36:
Heb even wat vraagjes, ik wil een laptop aanschaffen die qua prijs rond de 1000,- euro ligt. Nu viel mijn oog op de FZ21M, en de FZ31M. Is nu het wezenlijke verschil tussen die 2 machines de blu-ray speler? Of zijn er meer dingen waarin beide modellen verschillen.

Graag zou ik ook willen weten hoeveel batterij verbruik de laptops hebben bij normaal gebruik met Wifi en Bluetooth aan. Hierbij er niet vanuitgaand dat ik spellen speel.

Of zijn er binnen Sony andere alternatieven met een 15,4" scherm en de prijs rond de 1000,- euro (een hondertje erboven is nog niet zo'n probleem).
Aangezien de 21M en de 31M identiek zijn, kun je het beste een 21M halen... die is dan vaak nog ¤50 goedkoper ook! bv op Wehkamp.nl + je krijgt een spidey 3 blu-ray :*)

Zet- en drukfouten voorbehouden.

quote:
crockysam schreef op maandag 28 januari 2008 @ 01:00:
Dag iedereen,

Ik heb zelf XP draaien op mijn FZ21M en zit dus met het zogenaamde 'brightness probleem'. (brightness niet aan te passen via Fn toetsen). Het is nu wel in te stellen via de Smartdimmer van nvidia, maar toch zocht ik nog een tooltje om het gemakkelijker te doen.

Ik heb hetvolgende gevonden :) :
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=180078
of
http://channel9.msdn.com/ShowPost.aspx?PostID=285943 (C# versie)

Maar het wil niet werken bij mij :|. Nu vraag ik mij af of dat aan de drivers zou liggen, of als dat zoiezo gewoon niet werkt op die Vaio's...

Iemand enig idee?

groeten,
Sam
Het tooltje wat ik in deel1 al noemde is beter vind ik (kun je ook gewoon aan sneltoetsen toewijzen bijv ctrl+1 ctrl+2 ctrl+3 voor verschillende standen): Gamma Panel http://www.portablefreeware.com/?id=1296
Je kunt hiermee ook meteen wat aan Gamma regelen, resultaat is beter.

Beste mensen!

Er zijn nieuwe OSX drivers die o.a. de Geforce 8400 ondersteunen(http://forum.insanelymac....owtopic=78980&hl=8400). Ik hoop dat dit ook werkt op de GT versie.
Zodra ik mijn nieuwe hardeschijf heb, test ik dit en laat ik het weten.

Aestiva wijzigde dit bericht 28-01-2008 14:28 (13%)

quote:
Gianni Rombios schreef op maandag 28 januari 2008 @ 13:21:
[...]

Het tooltje wat ik in deel1 al noemde is beter vind ik (kun je ook gewoon aan sneltoetsen toewijzen bijv ctrl+1 ctrl+2 ctrl+3 voor verschillende standen): Gamma Panel http://www.portablefreeware.com/?id=1296
Je kunt hiermee ook meteen wat aan Gamma regelen, resultaat is beter.
Mja, dat is de brightness van je videokaart, niet de sterkte van je lamp die achter je lcd scherm zit. Daar mee bespaar je geen energie...

Nee dat klopt. Als ik Battstatt mag geloven is het stroomverbruik minimale settings max brightness ongeveer 20W en minimale settings minimale brightness ongeveer 16.5W. Niet echt dat je zegt wow wat een verschil. (onder Vista met Fn+F5/F6)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws