Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-FZ Series topic, deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 januari 2006

Aanstaande dinsdag is er een algemene actie bij de Media Markt dat je 19% korting krijgt op alle notebooks.

Weet iemand wat een FZ21E ongeveer kost bij de Media Markt? De FZ31E is nieuwer maar die heeft volgens de sony website een maar een T5450 en 40 GB hdd meer. Maar ik heb liever de FZ21E met de T7250 processor.

Ik wil graag dus de prijs weten van de FZ21E bij de Media Markt, ik weet dat de prijzen lokaal soms kunnen verschillen. Maar zo weet ik ongeveer of het goedkoper is om er 1 te kopen bij de MM of online.

Alvast bedankt.

quote:
LIMIT-AR schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:14:
Aanstaande dinsdag is er een algemene actie bij de Media Markt dat je 19% korting krijgt op alle notebooks.

Weet iemand wat een FZ21E ongeveer kost bij de Media Markt? De FZ31E is nieuwer maar die heeft volgens de sony website een maar een T5450 en 40 GB hdd meer. Maar ik heb liever de FZ21E met de T7250 processor.

Ik wil graag dus de prijs weten van de FZ21E bij de Media Markt, ik weet dat de prijzen lokaal soms kunnen verschillen. Maar zo weet ik ongeveer of het goedkoper is om er 1 te kopen bij de MM of online.

Alvast bedankt.
De fz21E heeft een winkelprijs van 1099, dat betekend 1099x0.84* = 923,16 euro. Dus best goedkoop.

*= Btw actie is 15,97%

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 29 januari 2006

1099 is de adviesprijs van Sony, en dat is niet de prijs van de Media Markt volgens mij. En hoe kom je bij die korting van 15,97%? Volgens de website is het toch echt 19%.

EDIT:
Ik snap dat van die 15,97% al ;)

LIMIT-AR wijzigde dit bericht 27-01-2008 11:29 (11%)

quote:
LIMIT-AR schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:23:

EDIT:
Ik snap dat van die 15,97% al ;)
Jah altijd even nadenken bij zo''n actie, maar 15,97% is ook al erg veel. 8) :)

Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/

Reg. datum: 14 oktober 2007

ik heb windows xp op men fz11e gezet. het werkt zonder problemen. ik werk er al een week mee.
Nu wil ik een dual boot. dus ik heb de orginele vista dvd ingedaan. het boot zoals normaal. bij het einde van de installatie start hij opnieuw op. bij het opnieuw starten krijg ik geen keuze menu???
ik krijg alleen een zwart scherm?? ik kan nu niet op xp en ook niet op vista. :( :'(
heeft iemand hier ervaring mee? weet iemand een mogelijke oplossing??

Bedankt ;)

Reg. datum: 27 januari 2008

ik zie dat de FZ31M en de FZ21M afgezien van de software identiek zijn, is het dan een betere keuze voor mij om voor de 21 te gaan aangezien ik die software niet gebruik?

of zou er technisch misschien iets veranderd zijn wat niet te zien is?

zijn beide overigens bij mediamarkt verkrijgbaar en is het daar goedkoper dan bij andere filialen?

Reg. datum: 27 juni 2007

quote:
LIMIT-AR schreef op zondag 27 januari 2008 @ 10:14:
Leuke actie, geld die ook voor tft's? Vergeet niet dat de FZ31E ook 2 keer zoveel video geheugen mee krijgt als het oude model. Een CPU kun je eventueel zelf upgraden, GPU/V-RAM niet.... ;)

Sony Vaio FZ11S, T7100, 2Gb, 8400GT

quote:
bitstacks schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:44:
ik zie dat de FZ31M en de FZ21M afgezien van de software identiek zijn, is het dan een betere keuze voor mij om voor de 21 te gaan aangezien ik die software niet gebruik?

of zou er technisch misschien iets veranderd zijn wat niet te zien is?

zijn beide overigens bij mediamarkt verkrijgbaar en is het daar goedkoper dan bij andere filialen?
Als je even gezocht had je het ook geweten, is hier laatst namelijk al uitgebreid besproken.
(zie deel 1 van dit draadje)

Maar nee, als je de Adobe software toch niet gebruikt kun je net zo goed de 21 nemen, technisch is er geen verschil.

Waar je het ding kunt krijgen mag je zelf opzoeken ;)

Reg. datum: 12 januari 2008

@Storm316: die actie geldt ook voor TFT's: zie http://www.mediamarkt.nl/1/index.php3

Alleen niet voor accessoires e.d. Wel voor pc's notebooks, printers en tft's. Erg prettige actie.

Ships, ik heb nog steeds niet besloten wel scherm ik nu wil hebben, maar dit is wel een hele leuke actie om voorbij te laten gaan....gauw ff rekenen hoeveel het scheelt met pricewatch prijzen dan, bedankt voor de tip!

Reg. datum: 14 juli 2004

quote:
Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 14:57:
Ships, ik heb nog steeds niet besloten wel scherm ik nu wil hebben, maar dit is wel een hele leuke actie om voorbij te laten gaan....gauw ff rekenen hoeveel het scheelt met pricewatch prijzen dan, bedankt voor de tip!
Een Samsung 226BW of CW misschien ? Of meteen voor een 24" ? Mooie schermen en kwalitatief ook zeer goed. Prijs/kwaliteit-verhouding prima. Ik heb al een paar keer op het punt gestaan, maar nog steeds de knoop niet doorgehakt :) Maar dat komt omdat ik het eigenlijk bij mijn laptop wil houden, zonder extra scherm. Ben bang dat het scherm van de laptop tegen gaat vallen (grootte zeker, misschien ook kwaliteit ?) na gebruik van het TFT scherm. Anyway...benieuwd wat jouw keuze gaat worden..

Beetje offtopic misschien maar ik wil een externe netwerk harde schijf bij de Sony gaan gebruiken. Die van het merk Lacie zien er wel ok uit, betaalbaar en eventueel ook nog rechtstreeks via usb te verbinden. Bovendien handig als je nog een keer een Mac OS in je netwerk hebt want daar werkt Lacie ook mee. Vraag, heeft iemand ervaring met dit merk en dan in het bijzonder de Lacie Ethernet Disk mini?

Reg. datum: 02 februari 2002

Wat netwerk hd betreft is de WD 500GB nogal een koopje pricewatch: Western Digital My Book World 500GB

Sure you wanna get me started on that...? ;)

Ik zit erg te twijfelen tussen een 20" of een 24", 22" met een resolutie van 1680x1050 vind ik toch te grof qua beeld, bovendien lijkt een 22" veel meer last te hebben van ruis/static bij het analoog tv kijken wat ik er dus ook mee wil gaan doen. En eigenlijk wil ik er ook graag één met ingebouwde tv tuner, maar dan valt 24" gelijk af (bestaan op dit moment niet). Ik heb verschillende externe tv-kaarten getest, maar deze optie valt voor mij definitief af. Het beeld ziet er niet uit vind ik en de software is vaak ontzettend zwaar en problematisch (mijn clean install onlangs was nodig door een beschadigd Windows register door een crash van Pinnacle Media Centre bij een poging het te de-installeren, wat een troep is dat zeg...).

Ik twijfel nu tussen een Samsung 2032MW(vind het design niet zo mooi), een LG M208WA (hebben ze niet bij de MM maar heeft een beter paneel dan de Samsung en een mooier ontwerp in mijn ogen), of toch een 24" de LG L245WP met een MVA panel. laatste kost echter 759,- bij de MM en 'slechts' 529 bij het goedkoopste adres in de pricewatch dus kan ik sowieso beter online kopen.

Ik zit nu al maanden te dubben, word er niet goed van....... 24" en MVA is toch wel heel erg mooi, maar om daar leuk tv op te kunnen kijken zou er gelijk zo'n usb tuner van Digitene bij moeten, komt ook weer op een extra 170 Euro (waarvan je de helft wel weer terug krijgt bij het afsluiten van een abbo). Maar ja, dan belast ik m'n CPU weer extra bij het tv-kijken en moet m'n laptop dus altijd aanstaan hiervoor (dat laatste is echter niet zo'n probleem, dat staat ie doorgaans toch al dankzij m'n p2p verzamelwoede....).

Luxe-problemen..... ;)

Storm316 wijzigde dit bericht 27-01-2008 15:57 (12%)

quote:
bert-nl schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:46:
Beetje offtopic misschien maar ik wil een externe netwerk harde schijf bij de Sony gaan gebruiken. Die van het merk Lacie zien er wel ok uit, betaalbaar en eventueel ook nog rechtstreeks via usb te verbinden. Bovendien handig als je nog een keer een Mac OS in je netwerk hebt want daar werkt Lacie ook mee. Vraag, heeft iemand ervaring met dit merk en dan in het bijzonder de Lacie Ethernet Disk mini?
Wat betreft het merk LaCie. Ik heb zelf al een tijdje de LaCie 500GB USB externe HD, niet de netwerk-versie. Ben zeer tevreden, goede snelle werking, mooi ontwerp, en de prijs is ook erg goed (+/- eur 100,--).

quote:
Storm316 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:54:
Sure you wanna get me started on that...? ;)

Ik zit erg te twijfelen tussen een 20" of een 24", 22" met een resolutie van 1680x1050 vind ik toch te grof qua beeld, bovendien lijkt een 22" veel meer last te hebben van ruis/static bij het analoog tv kijken wat ik er dus ook mee wil gaan doen. En eigenlijk wil ik er ook graag één met ingebouwde tv tuner, maar dan valt 24" gelijk af (bestaan op dit moment niet).

Ik twijfel nu tussen een Samsung 2032MW(vind het design niet zo mooi), een LG M208WA (hebben ze niet bij de MM maar heeft een beter paneel dan de Samsung en een mooier ontwerp in mijn ogen), of toch een 24" de LG L245WP met een MVA panel. laatste kost echter 759,- bij de MM en 'slechts' 529 bij het goedkoopste adres in de pricewatch dus kan ik sowieso beter online kopen.

Ik zit nu al maanden te dubben, word er niet goed van....... 24" en MVA is toch wel heel erg mooi, maar om daar leuk tv op te kunnen kijken zou er gelijk zo'n usb tuner van Digitene bij moeten, komt ook weer op een extra 170 Euro (waarvan je de helft wel weer terug krijgt bij het afsluiten van een abbo). Maar ja, dan belast ik m'n CPU weer extra bij het tv-kijken en moet m'n laptop dus altijd aanstaan hiervoor (dat laatste is echter niet zo'n probleem, dat staat ie doorgaans toch al dankzij m'n p2p verzamelwoede....).

Luxe-problemen..... ;)
Aaarghhh >:) Ja het wordt voor jou zo te horen een lastige keuze. Ik kan je daarbij verder niet van dienst zijn ben ik bang, het is zeer persoonlijk...suc6 :P

quote:
dafmay schreef op zondag 27 januari 2008 @ 15:54:
[...]

Wat betreft het merk LaCie. Ik heb zelf al een tijdje de LaCie 500GB USB externe HD, niet de netwerk-versie. Ben zeer tevreden, goede snelle werking, mooi ontwerp, en de prijs is ook erg goed (+/- eur 100,--).
Ok, klinkt goed. Lacie heeft als voordeel tov WD dat je ook met USB kunt verbinden wat voor de pc die direct naast de Lacie staat dan handig is omdat USB een stuk sneller gaat. Bovendien kan die WD niet met Mac overweg als ik het goed begrijp. Voordeel WD is de prijs in relatie tot het aantal GB. Dat is op zich heel goedkoop. Ik neig naar de Lacie. Zou hem wel graag even willen zien voor de koop maar bij de MM hebben ze hem niet. Althans niet bij de MM waar ik nu heb gekeken. Misschien heeft MM Den Haag hem wel.

Reg. datum: 07 september 2003

Op sonystyle ben ik heb nog niet tegengekomen, maar weet er iemand of er een adapter voor in de auto bestaat?

quote:
Transfusion schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:04:
Op sonystyle ben ik heb nog niet tegengekomen, maar weet er iemand of er een adapter voor in de auto bestaat?
Zijn wel universele adapters voor in de auto te koop.

Haha, thanks.

Ik had er zelfs een draadje over geopend op notebookreview een tijd terug, maar ondanks dat er zo veel 22" schermen verkocht zijn kon niemand echt een goed argument noemen om me daarvoor te laten kiezen. Ik denk dat ik eerst maar voor een 20" ga (misschien kunnen ze die LG voor me bestellen onder de actie voorwaarden bij de MM), en als het toch te klein blijkt breng ik 'm binnen 8 dagen wel weer terug. Het is toch wat moeilijk inschatten in zo'n winkel hoe groot het nou werkelijk is als je ermee werkt.

quote:
bert-nl schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:06:
[...]

Zijn wel universele adapters voor in de auto te koop.
Yeps, en die zijn ook een stuk goedkoper dan een Sony zou kosten. Merken als Trust maken geloof ik ook universele adapters, maar kijk anders eerst eens bij een (goedkope) electronica boer in de buurt.

quote:
bert-nl schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:04:
[...]

Ok, klinkt goed. Lacie heeft als voordeel tov WD dat je ook met USB kunt verbinden wat voor de pc die direct naast de Lacie staat dan handig is omdat USB een stuk sneller gaat. Bovendien kan die WD niet met Mac overweg als ik het goed begrijp. Voordeel WD is de prijs in relatie tot het aantal GB. Dat is op zich heel goedkoop. Ik neig naar de Lacie. Zou hem wel graag even willen zien voor de koop maar bij de MM hebben ze hem niet. Althans niet bij de MM waar ik nu heb gekeken. Misschien heeft MM Den Haag hem wel.
Misschien een domme vraag, maar wat maakt een externe hdd nou eigenlijk een netwerk schijf, zitten er dan meer/andere aansluitingen op? En waarom zijn sommige niet Mac-compatibel eigenlijk, Mac werkt toch ook gewoon met NTFS?

Ik heb zelf vorig jaar een 500Gb Packard Bell gekocht bij de MM voor 109 of 119 Euro, op het feit na dat ie alweer bijna vol is bevalt ie erg goed. Er zit gewoon één Seagate 500Gb 7.200rpm met 8Mb cache in, en een kleine fan voor de koeling. Er zit een firewire aansuiting op (helaas geen twee zodat je meerdere aan elkaar kunt hangen) met een firewire naar usb kabel.

@Storm316: Het verbaasde mij ook dat sommige Harde schijven niet met Mac OS (Leopard) werken. Het gaat ook alleen om de netwerk harde schijven. De USB harde schijven hebben geen extra software nodig en worden wel herkend door het OS. Die netwerkschijven gebruiken kennelijk een stukje software dat geinstalleerd moet worden. Als je op de site kijkt van WD zie je ook dat bij die netwerkschijven Mac OS niet als ondersteunend systeem wordt genoemd. Een andere optie zou zijn de Belkin netwerk USB hub (vrij nieuw apparaat) waarmee je USB apparaten (en daarmee ook gewone externe HD's) in het netwerk kunt gooien maar die werkt ook alleen met XP/Vista. Dus blijft alleen Lacie over. Lacie is ook een merk dat al heel lang dingen maakt voor Macs. Lacie heeft trouwens op de netwerkschijf niet alleen een usb aansluiting om rechtstreeks data te transferen naar de HD maar ook een USB poort voor extra harde schijven die dan ook in het netwerk terecht komen. Dus op papier lijkt die Lacie aardig ok.....

Ah, ik snap het al. Heeft Apple daar zelf ook niet een apparaatje voor? Ben er een beetje uit hoor, m'n laatste (en enige) Mac was zo'n blauw met witte ibook dus das alweer even geleden. Ahwel, dan zit je waarschijnlijk weer met compatibiliteit problemen met je Windows systeem, schiet ook niet op :)

Ik ken Lacie niet zo goed, maar moet ook zeggen dat ik er weinig negatiefs over gelezen of gehoord heb. Klinkt idd als de makkelijkste oplossing dan!

Reg. datum: 02 februari 2002

De nieuwe Time Capsule van Apple is in 500GB versie ook niet mega veel duurder , kan ook een optie zijn http://store.apple.com/Ap...e&nplm=MB276#overview

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: