Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 30 november 2000

Een nieuwe bug ontdekt in 1.11.
Als Shuffle uit staan in het menu dan moet de optie "Shuffle nrs." in het hoofdmenu zich daar niet van aantrekken.
Dat doet het dus niet hé, hij speelt (d) ze dan gewoon achter elkaar af.
Waarom heet het anders Shuffle nrs. |:(
Reg. datum: 19 oktober 2004

Dat probleem heb ik niet, bij mij staat shuffle uit maar als ik in hoofdmenu shuffle nummers doe, dan gaat die gewoon random en komt dat shuffle icoontje er ook te staan.

maar nu even niet...
Reg. datum: 08 september 2001

Inmiddels heb ik ook de Ipod Classic binnen! Wat een topapparaat zeg.

Voordat ik al m'n liedjes op de Ipod laad, wil ik ze eerst allemaal netjes retaggen. Dat doe ik met 'Tag Runner' die er in slaagt om ook veel lyrics te kopiëren in de id-3 tag.

Ik vraag me alleen af of die tijdens het afspelen van het nummer ook daadwerkelijk te lezen zijn. Is dat zo?

misschien ook wel!

Ja. Die zijn tijdens het afspelen gewoon mee te lezen. (Moet je natuurlijk wel naar de lyrics toegaan)

Don't rely on their truth alone

DPC team Chelloo.com

quote:
thebill schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 16:32:
Inmiddels heb ik ook de Ipod Classic binnen! Wat een topapparaat zeg.
Wat overdreven enthousiast wat mij betreft. Vooralsnog beviel mijn iPod 5G beter dan de Classic, enige pluspunt voor mij is dat ik nu 160 GB ipv 60 GB heb.
Maar ik verbeeld me toch echt dat de geluidskwaliteit van de 5G stukken beter was dan dat van de Classic (beide met Shure SE210 oordoppen, dus daar kan het toch niet aan liggen).

Ben ik hier de enige in?

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

quote:
xahmol schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:21:
[...]

Wat overdreven enthousiast wat mij betreft. Vooralsnog beviel mijn iPod 5G beter dan de Classic, enige pluspunt voor mij is dat ik nu 160 GB ipv 60 GB heb.
Maar ik verbeeld me toch echt dat de geluidskwaliteit van de 5G stukken beter was dan dat van de Classic (beide met Shure SE210 oordoppen, dus daar kan het toch niet aan liggen).

Ben ik hier de enige in?
Wat overdreven negatief wat mij betreft. :+

Ik heb geen 5G iPod gehad dus de geluidkwaliteit kan ik niet vergelijken, maar ik ben tevreden hoe de classic klinkt. Hij heeft meer dan genoeg ruimte en de manier van bedienen is erg handig. Het enige wat met tegenvalt is de snelheid van coverflow.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Tuurlijk ben ik ook super enthousiast over mijn Classic. Ik koop hem niet als een brood in 2 minuten. Voor de aanschaf eerst goed verdiepen, testen e.d. om er achter te komen dat ik heb wilde. En zoals ik hem nu hem, perfect ding, zonder problemen en een mooi geluid met de juiste headset.

Tuurlijk lees ik ook over de problemen. Maar alleen mensen met problemen posten over het algemeen. Van de veel grotere groep mensen zonder problemen lees je zelden een mailtje.

quote:
LessRam schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:52:
Tuurlijk ben ik ook super enthousiast over mijn Classic. Ik koop hem niet als een brood in 2 minuten. Voor de aanschaf eerst goed verdiepen, testen e.d. om er achter te komen dat ik heb wilde. En zoals ik hem nu hem, perfect ding, zonder problemen en een mooi geluid met de juiste headset.

Tuurlijk lees ik ook over de problemen. Maar alleen mensen met problemen posten over het algemeen. Van de veel grotere groep mensen zonder problemen lees je zelden een mailtje.
De meeste mensen weten waarschijnlijk met de classic nog geen eens dat ze een "probleem" hebben. Harde schijf battery drain, hissing etc. kunnen de me meeste mensen niet eens doorhebben, hun boeit het niet zolang er maar geluid uit komt. En als de ipod vastloopt als er teveel nummers opstaan (dit was bij de eerste firmwares zo) drukken ze op restore en gaan ze weer verder. Het enige waar de consument zich druk over maakt is dat we geen apple wit meer hebben maar apple metallic zilver (elke keer als ik in de apple store kom hoor ik deze klacht wel ergens uit een hoek komen).

quote:
rockmanz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:22:
[...]
Het enige waar de consument zich druk over maakt is dat we geen apple wit meer hebben maar apple metallic zilver (elke keer als ik in de apple store kom hoor ik deze klacht wel ergens uit een hoek komen).
Nou dat heb ik nog nooit gehoord. Dat Apple wit is al wel een beste tijd oud. In het begin toen Apple wit populair maakte was dat anders. Nu is het veel meer gebruikt, veel andere producenten gebruiken het nu ook. IMO maakt Apple dan ook de juiste stap om steeds meer van wit af te gaan. Dat zie je met de nieuwe iMac, de MacBook Pro en de zojuist geintroduceerde MacBook Air. Allemaal gemaakt van aluminium. Dan is het logisch dat ze de rest van de producten ook gaan aanpassen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

quote:
rockmanz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 00:22:
[...]

De meeste mensen weten waarschijnlijk met de classic nog geen eens dat ze een "probleem" hebben. Harde schijf battery drain, hissing etc. kunnen de me meeste mensen niet eens doorhebben, hun boeit het niet zolang er maar geluid uit komt. En als de ipod vastloopt als er teveel nummers opstaan (dit was bij de eerste firmwares zo) drukken ze op restore en gaan ze weer verder.
Waarom zou iemand zich daar ook druk om maken als die van hem deze problemen niet heeft ?
Echt 95% van de gebruikers zal nooit over deze problemen horen en ze ook nooit tegenkomen.

"Er bestaan vast ook wel BMW's uit de 7 serie met accu problemen".

LessRam wijzigde dit bericht 10-02-2008 01:50 (3%)

quote:
LessRam schreef op zondag 10 februari 2008 @ 01:49:
[...]

Waarom zou iemand zich daar ook druk om maken als die van hem deze problemen niet heeft ?
Echt 95% van de gebruikers zal nooit over deze problemen horen en ze ook nooit tegenkomen.

"Er bestaan vast ook wel BMW's uit de 7 serie met accu problemen".
Nou gaf ik net voorbeelden van foute firmware, ofwel het komt op elke classic voor. De enige firmwares die niet echt problemen geven zijn 1.0.3 en 1.1.1. Maar wat jij zegt klopt (en daar doelde ik ook op met mijn post) 95% hoort niet over problemen en zal zich aan die problemen niet ergeren. De gemiddelde consument heeft niet 100gb aan muziek waardoor hij vastloopt, bij ipod buds hoor je pas bij max volume dat er hissing was en zo kan je wel doorgaan.
Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat het apple geen zak uitmaakt wat het doet. Zij weten toch wel dat mensen ipods (classics) blijven kopen omdat er simpelweg geen concurrentie is (vind jij maar eens een 160 of 80 gig speler voor onder de ¤350).

DPC team Chelloo.com

Enige wat ik wilde aangeven is dat ik de iPods nog steeds de beste MP3 spelers vind, maar dat de Classic wat mij betreft de eerste keer is dat een nieuwe iPod niet op alle fronten beter is als de vorige serie. En dat valt tegen ja, zeker als het de geluidskwaliteitsbetreft (dat lijkt me toch wel het allerbelangrijkste van zo'n ding).

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

quote:
xahmol schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:03:
Enige wat ik wilde aangeven is dat ik de iPods nog steeds de beste MP3 spelers vind, maar dat de Classic wat mij betreft de eerste keer is dat een nieuwe iPod niet op alle fronten beter is als de vorige serie. En dat valt tegen ja, zeker als het de geluidskwaliteitsbetreft (dat lijkt me toch wel het allerbelangrijkste van zo'n ding).
Ik denk dat je hier zeker een punt hebt. Ik ben ook voor de classic 160g gegaan omdat het de enige speler is met 160 gig en een ontzettend lange batterij tijd, voor die prijs. En dat de (geluids)kwaliteit hier en daar te wensen overlaat, wist ik van te voren al. Maar apple weet mensen ondanks dit over te halen door het gat in de markt, net op het juiste moment, net iets eerder aan te bieden. Ik heb een jaar gezocht naar een audio apparaat, met meer dan 100gig met een flinke batterij tijd. Het was er niet, totdat de apple classic 160gig uitkwam.

Ik heb em nu een maandje, en ik vind het apparaat zeker niet ideaal. (Laadtijden covers, soms op zwart gaan van foto's als je ze bekijkt, draaiwiel dat soms even niet werkt. En ik lees dat mensen nog allerlei andere problemen hebben). En toch ben ik er blij mee :9

hoi

quote:
Mielmania schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:31:
[...]
Ik heb em nu een maandje, en ik vind het apparaat zeker niet ideaal. (Laadtijden covers, soms op zwart gaan van foto's als je ze bekijkt, draaiwiel dat soms even niet werkt. En ik lees dat mensen nog allerlei andere problemen hebben). En toch ben ik er blij mee :9
De laadtijd van de covers.... tja als je snel erdoorheen scrollt, blijven er een paar leeg, maar storend... nee. Als ik in de buurt kom van waar ik wil wezen scrol ik al iets langzamer en worden wel alle covers getoont.

Foto's heb ik geen ervaring mee, maar is dat geen fout van de JPEG compressie / compatibiliteit?

Draaiwiel... haperd bij mij alleen sinds ik er een silicon bescherming omheen heb. Kaal zonder protector draait ie zeer soepel.

Een ander probleem (in Europa) schijnt het volume te zijn. Nou ik zal dan wel een US versie hebben. Want als ik hem voluit zet (Dus bij algemene instellingen, en bij de track zelf) staat ie, met in-ear-plugs, zo hard dat ik hem een verdieping lager nog kan horen. Als ik de koptelefoon op heb, heb ik het volume hooguit op 1/4 van de lijn staan.

quote:
LessRam schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:55:
[...]
Foto's heb ik geen ervaring mee, maar is dat geen fout van de JPEG compressie / compatibiliteit?
Het probleem van de foto's los je op door:
1) aan te geven in iTunes dat je de albumillustraties NIET wilt weergeven op je iPod en
2) daarna het vinkje weer terug te zetten. iTunes gaat dan alle albumart in het juiste formaat zetten en alle covers worden nu wel zichtbaar.

Ook voor de coverflow heb ik een oplossing. Als je in het veld "Sort album artist" in iTunes dezelfde artiest invult bij een verzamelalbum, dan komt het wel netjes in je coverflow bij hetzelfde album te staan (en dus niet 1 albumart voor iedere artiest). Compilatie flag hoef je dan niet te gebruiken.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Huh?
Reg. datum: 27 januari 2005

Ik heb ook erg veel last van een niet reagerend clickwheel, soms duurt het zo lang dat het backlight weer uitschakelt (10 seconden dacht ik) :S

Ik ben van plan hem terug te brengen, maar denk dat ik dan over 3 weken een iPod krijg die precies hetzelfde heeft...

quote:
Whut?! schreef op maandag 11 februari 2008 @ 01:10:
Ik heb ook erg veel last van een niet reagerend clickwheel, soms duurt het zo lang dat het backlight weer uitschakelt (10 seconden dacht ik) :S

Ik ben van plan hem terug te brengen, maar denk dat ik dan over 3 weken een iPod krijg die precies hetzelfde heeft...
Ik zit er ook aan te denken om em terug te brengen..
Mijn clickwheel irriteerd me gewoon, en verder is ie af en toe na een dagje stand by te staan gewoon leeg :S
Ook word ik er gek van dat ik om de dag dat ding moet resetten om em aan te krijgen, heeft iedereen dat, of alleen ik?

quote:
xXMattXx schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:56:
[...]
Mijn clickwheel irriteerd me gewoon, en verder is ie af en toe na een dagje stand by te staan gewoon leeg :S
Ook word ik er gek van dat ik om de dag dat ding moet resetten om em aan te krijgen, heeft iedereen dat, of alleen ik?
Volgens mij heb jij een probleem geval. Ik heb de iPod van het weekend meer dan 20 uur spelend gehad (om de nieuwe koptelefoon in te werken) en nog is de batterij niet leeg (wel zo goed als).
En resetten ??? Ik zou niet eens weten hoe dat te doen.

quote:
xXMattXx schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:56:
[...]

Ik zou hem terugbrengen als ik jou was. Een Lithium-ion baterij hoort niet na een dag niks te doen leeg te zijn. Mijn classic had ik een keer een week lang gebruikt zonder hem aan het stroomnet te hangen.Wel even checken of je niet 1.0.2 erop heb staan want die wilde wel eens problemen geven met de batterijduur.

DPC team Chelloo.com

quote:
rockmanz schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:02:
[...]

Ik zou hem terugbrengen als ik jou was. Een Lithium-ion baterij hoort niet na een dag niks te doen leeg te zijn. Mijn classic had ik een keer een week lang gebruikt zonder hem aan het stroomnet te hangen.Wel even checken of je niet 1.0.2 erop heb staan want die wilde wel eens problemen geven met de batterijduur.
Ook van firmware 1.1 (dus niet 1.1.1) was het bekend dat je batterij leegliep in standby. Heeft dus niets met de accu te maken, wel met het feit dat de iPod niet goed afsloot met FW 1.1.

DPC team Chelloo.com

quote:
warrie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:47:
[...]

Het probleem van de foto's los je op door:
1) aan te geven in iTunes dat je de albumillustraties NIET wilt weergeven op je iPod en
2) daarna het vinkje weer terug te zetten. iTunes gaat dan alle albumart in het juiste formaat zetten en alle covers worden nu wel zichtbaar.

Ook voor de coverflow heb ik een oplossing. Als je in het veld "Sort album artist" in iTunes dezelfde artiest invult bij een verzamelalbum, dan komt het wel netjes in je coverflow bij hetzelfde album te staan (en dus niet 1 albumart voor iedere artiest). Compilatie flag hoef je dan niet te gebruiken.
Probleem met de foto's waar hij op doelt is volgens mij niet de cover art, maar de gewone foto's. Ook bij mij waren die allemaal zwart.

Bij mij is dit probleem simpel opgelost: de laatste versie van iTunes installen.Nadat ik iTunes 7.6 geinstalleerd heb begon ik eerst te vloeken, want dat ding begon alle foto's opnieuw te synchen (en omdat het 20GB aan foto's was duurt dat even), maar ze doen het nu wel en daarvoor niet. Iets anders dan iTunes 7.6 installen heb ik echt niet gedaan.

Reg. datum: 29 augustus 2006

Ik ben van plan om vanavond 1.1.1 op mijn ipod classic te installeren. Maar ik zou graag willen weten of iemand nog vervelende dingen met deze versie heeft gehad.

Ik was van 1.0.3 naar 1.1 gegaan, maar werd gek van dat gehis, dus heb met veel moeite 1.0.3 er weer op gekregen.

Voor ik naar 1.1.1 update wil ik er wel zeker van zijn dat ik niet weer een uur bezig ben om terug naa 1.0.3 te gaan:-)

Ik heb 1.1.1 en ik heb nergens problemen mee gehad, maar ik heb sowieso geen problemen met 1.1 zelf gehad.

quote:
DaSaN schreef op maandag 11 februari 2008 @ 15:51:
Ik ben van plan om vanavond 1.1.1 op mijn ipod classic te installeren. Maar ik zou graag willen weten of iemand nog vervelende dingen met deze versie heeft gehad.

Ik was van 1.0.3 naar 1.1 gegaan, maar werd gek van dat gehis, dus heb met veel moeite 1.0.3 er weer op gekregen.

Voor ik naar 1.1.1 update wil ik er wel zeker van zijn dat ik niet weer een uur bezig ben om terug naa 1.0.3 te gaan:-)
Ik heb 1.1.1 er opgezet. En ik heb nergens problemen mee gehad. Het gehis is helemaal weg, dat is imo de grootste verbetering in vergelijking met 1.0.3 (ja deze heeft ook gehis) en 1.1

DPC team Chelloo.com

Heb nu (na de positieve berichten hier) sinds gisteren ook 1.1.1 er op staan, nog geen issues tegen gekomen.

Zie ook het officiële Apple forum:
In vergelijking met 1.03:
quote:
The menu response seems snappier as does Coverflow. The hissing issue reported with 1.1 has been resolved. There have been some reports that turning the volume up during quiet passages or while paused generates some clicking sounds - though I noticed this in 1.1 (very much so) and to a lesser extent in 1.03. My opinion on the last is that the noise is somewhere in between the two.

Should you take the plunge? There is nothing terrible about the new firmware, so I don't think you'll be sorry. But then, aside from better menu response, there is nothing overwhelmingly good about it either.

xahmol wijzigde dit bericht 11-02-2008 16:48 (77%)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws