Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 03 februari 2005

Ik heb vanochtend deze skin besteld. http://www.mp3shop.nl/pro...ar-case-ipod-classic.html

iemand ervaring mee? Mn Classic draait nu nog de firmware waarmee ie verstuurd is, is het nodig om te upgraden?

Wii code: 1183-0152-3434-6775 |

quote:
gitkua schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:57:
Ik heb vanochtend deze skin besteld. http://www.mp3shop.nl/pro...ar-case-ipod-classic.html

iemand ervaring mee? Mn Classic draait nu nog de firmware waarmee ie verstuurd is, is het nodig om te upgraden?
ik ga denk ik ook deze case kopen. laat even weten wat je ervan vind!
Daarnaast kun je als ik het goed gezien had gewoon terug naar een vorige versie.

quote:
Sangroid schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 09:02:
[...]

Gisteren die connector gekocht, maar het werkt niet. :(

Erg verwarrend allemaal, op de site van Apple (NL) staat dat je iPod software versie 1.1 moet hebben, en dat het werkt op iPod's met een kleurendisplay. Dus niet, he...
Dat staat volgens mij zelfs in de handleiding. Is geen softwarematige beperking, in de cameraconnector zit gewoon geen Apple identificatie chip.

vloeiˇend (bn.), 1 gelijkmatig en harmonisch, zonder horten voortgaand

_Onder_titel?

quote:
johnnyv.nl schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 16:08:
[...]

Dat staat volgens mij zelfs in de handleiding. Is geen softwarematige beperking, in de cameraconnector zit gewoon geen Apple identificatie chip.
Volgens mij staat dat niet in de handleiding (net gekeken), alleen de connector wordt er niet in besproken.

En gelukkig doet MediaMarkt niet moeilijk over terugbrengen... :)
quote:
dady schreef op zondag 03 februari 2008 @ 17:10:
Ik heb twee vragen

-Is het mogelijke bepaalde bestanden video´s en foto´s te verbergen, of is er een mogelijk ze te beveiligen met wachtwoord?

pr0n kijken op je iPod :+ ?

-En nog een vraag over itunes, als ik de muziek van mijn pc verwijder maar wel op mijn Ipod wil laten staan, dan moet ik itunes niet meer mijn ipod laten synchroniseren, anders wordt ook alles van mijn Ipod verwijderd? Zijn hier bepaalde trucjes voor?

helaas de enige oplossing is het niet synchroniseren met je aajpot

En over Mediamonkey, heb het nog niet geprobeerd in combinatie met mijn ipod, maar wel als muziekmanager op PC; werkt perfect:)

There is no place like 127.0.0.1

quote:
stef-o schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:13:
[...]
ik ga denk ik ook deze case kopen. laat even weten wat je ervan vind!
Daarnaast kun je als ik het goed gezien had gewoon terug naar een vorige versie.
Prima. Krijg hem hopelijk morgen binnen, als de postbode mn vriendin niet misloopt, dus zal misschien morgenavond een eerste indruk posten.

quote:
gitkua schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:31:
[...]

Prima. Krijg hem hopelijk morgen binnen, als de postbode mn vriendin niet misloopt, dus zal misschien morgenavond een eerste indruk posten.
Zal ik vanavond ook even mijn bevindingen posten :) hij is nu onderweg naar mijn huis :)

Ipod classic update 1.1.1 is gereleased (mocht ook wel na zo'n tijd). Volgens mensen van de apple boards, ilounge en head-fi is het hissing probleem opgelost. Nou ben ik een beetje sceptisch hierover aangezien er op ilounge wordt gezegd dat de headphonejack waarschijnlijk helemaal uitstaat als de ipod in sleep zit en niemand heeft een multimeter aan de ipod gehangen als hij aan is.
Maar goed, verder is het 0-volume-toch-geluid probleem niet opgelost, geen snelheid verbeteringen, het greatest hits probleem is niet weg, en de clickwheel gevoeligheid is hetzelfde. Fijn om te weten dat de mensen van apple bijna een maand nodig hebben om een simpele bug die zij erin hebben gevoegd weer te verwijderen. Volgens mij is er bij Apple intern echt iets goed mis. Je zou haast gaan denken dat ze het gewoon expres doen.

quote:
stef-o schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:54:
[...]

Zal ik vanavond ook even mijn bevindingen posten :) hij is nu onderweg naar mijn huis :)
Hahaha top! Ik ben bang dat ik de postbode ga mislopen, dus ben benieuwd naar je ervaringen!

quote:
rockmanz schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 10:07:
Ipod classic update 1.1.1 is gereleased (mocht ook wel na zo'n tijd). Volgens mensen van de apple boards, ilounge en head-fi is het hissing probleem opgelost. Nou ben ik een beetje sceptisch hierover aangezien er op ilounge wordt gezegd dat de headphonejack waarschijnlijk helemaal uitstaat als de ipod in sleep zit en niemand heeft een multimeter aan de ipod gehangen als hij aan is.
Maar goed, verder is het 0-volume-toch-geluid probleem niet opgelost, geen snelheid verbeteringen, het greatest hits probleem is niet weg, en de clickwheel gevoeligheid is hetzelfde. Fijn om te weten dat de mensen van apple bijna een maand nodig hebben om een simpele bug die zij erin hebben gevoegd weer te verwijderen. Volgens mij is er bij Apple intern echt iets goed mis. Je zou haast gaan denken dat ze het gewoon expres doen.
Ik denk dat ik em dan nog maar even op 1.03 houd..
Dat clickwheel vind ik nog wel het grootste probleem! =(

quote:
xXMattXx schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 11:31:
[...]

Ik denk dat ik em dan nog maar even op 1.03 houd..
Dat clickwheel vind ik nog wel het grootste probleem! =(
Wat is er mis met de gevoeligheid van het clickwheel dan ? Ik heb er geen problemen mee.

Net 1.1.1 er opgezet en inderdaad geen his meer :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

ik vraag me ook af wat er mis was/is met dat clickwheel?

Tsjah, het enige wat ik kan bedenken is dat het clickwheel een stuk minder gevoelig is dan bij andere iPods. Ik had hiervoor een old school mini en dat clickwheel was veeeeel gevoeliger. Soms reageert die Classic gewoon niet echt snel op dat clickwheel

Het viel me trouwens net ook op dat de "tik" weg is, als ik m'n Classic uitzet (standby). Bij 1.0.3 en 1.1 was dat nog wel zo. Wel mooi dat ze dit hebben weten te fixen :)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

quote:
gitkua schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 13:57:

Griffin iClear:
Ik heb hem zelf een dag in gebruik. Ik heb hem gekocht bij de Xando in Zwolle voor 15 euro. Je krijgt echt alleen een vooorkantje en een achterkantje. Het achterkantje is NIET transparant, dus de achterkannt iis geen spiegelte meer. Ook is mijn achterkant naar binnen gebogen waardoor die dus tegen de iPod aangedrukt zit. Dit geeft zo'n vlekje met een diameter van 4 mm. Ik weet niet of dit ernstig is, anders hoor ik het wel van jullie he? Er komt dus ook geen reinigingsdoekje bij de skin, dus je moet echt een heel zacht doekje gebruiken om dat hoesje stofvrij te maken.

Als je je hoesje er eenmaal om hebt gedaan, is deze er erg moeilijk af te halen, bovendien is het klickwheel niet beschermd en de opening bij de hold-knop vind ik wat te klein. De opening aan de onderkant van de iPod is daarintegen weer loeigroot en beslaat dus eigenlijk de gehele onderkant. Ik heb verder niks hoeven aanpassen aan de instellingen van mijn scherm (helderheid 20%) om alles goed te zien. Ik vind het zelf wel een fijn hoesje, maar ik vind hetwel jammer dat de achterkant nu geen spiegel meer is. Verder wordt het design in tegenstelling tot andere hoesjes niet verpest.

quote:
AMD1800 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:02:
[...]

Griffin iClear:
Ik heb hem zelf een dag in gebruik. Ik heb hem gekocht bij de Xando in Zwolle voor 15 euro. Je krijgt echt alleen een vooorkantje en een achterkantje. Het achterkantje is NIET transparant, dus de achterkannt iis geen spiegelte meer. Ook is mijn achterkant naar binnen gebogen waardoor die dus tegen de iPod aangedrukt zit. Dit geeft zo'n vlekje met een diameter van 4 mm. Ik weet niet of dit ernstig is, anders hoor ik het wel van jullie he? Er komt dus ook geen reinigingsdoekje bij de skin, dus je moet echt een heel zacht doekje gebruiken om dat hoesje stofvrij te maken.

Als je je hoesje er eenmaal om hebt gedaan, is deze er erg moeilijk af te halen, bovendien is het klickwheel niet beschermd en de opening bij de hold-knop vind ik wat te klein. De opening aan de onderkant van de iPod is daarintegen weer loeigroot en beslaat dus eigenlijk de gehele onderkant. Ik heb verder niks hoeven aanpassen aan de instellingen van mijn scherm (helderheid 20%) om alles goed te zien. Ik vind het zelf wel een fijn hoesje, maar ik vind hetwel jammer dat de achterkant nu geen spiegel meer is. Verder wordt het design in tegenstelling tot andere hoesjes niet verpest.
Ik heb hem ook net binnengekregen en om mn Classic gedaan. Ik vind het een prima hoesje, precies wat ik zocht. Dat het achterkantje niet transparant is vind ik geen probleem, ik wil dat mooie glimmende achterkantje juist beschermen en dat ik mezelf niet kan zien in de achterkant van mn iPod vind ik geen probleem. Bij mij komt de achterkant van het hoesje ook een piepklein beetje tegen de achterkant van de iPod, maar dit lijkt me geen groot probleem, het drukt er niet hard tegenaan en er schuift niets, dus krassen zal het niet maken denk ik.

Dat het clickwheel niet beschermd is vind ik ook niet erg. Ik heb eerdere hoesjes gehad die het clickwheel vrijwel ontoegankelijk maakten en het clickwheel is het makkelijkst schoon te maken van de hele iPod. Dat de onderkant helemaal open is vind ik ook wel jammer, dit zal ongetwijfeld zijn voor het aansluiten op een dock, maar aangezien ik die niet gebruik zal dit slechts een stofopening zijn, wat wel jammer is. De openingen voor de hold knop en de koptelefoon vind ik prima.

Ook vind ik inderdaad dat het hoesje de iPod niet verschrikkelijk verpest, er komt nauwelijks volume bij en het originele iPod design is nog steeds de blikvanger. Ideaal hoesje, precies wat ik zocht. Nu durf ik ten minste mn iPod overal neer te leggen. Tevreden klant hierzo!

Ik heb me vandaag de nieuwe iPod Classic aangekocht en heb mezelf suf gezocht om deze onder Vista Ultimate te kunnen installeren (x64).

Mss zijn er andere mensen die in de toekomst ook dot probleem hebben, maar hier is de oplossing.
Ga eerst naar je Control Panel > Administrative Tools > Computer Management
Daar ga je naar de Device Manager, waar je iPod zal vermeld staan met een geel uitroepteken voor
http://a248.e.akamai.net/7/248/51/3051361181248802/www.info.apple.com/images/kbase/305136/305136_2.jpg
Verwijder deze regel

Ga naar vcolgende site:
http://www.infdump.com/do.../5.1.2600.0/download.html
Download het bestand (USBSTOR.INF), en plaats het in je c:\Windows\Inf folder.

Ga terug naar je computer Management > Device Manager en "Scan for Changes". Hierna zal je iPod wel correct gevonden worden, zonder dat er gevraagd wordt naar andere drivers.

Misschien is dit iets voor de startpost, want op internet zijn er blijkbaar veel mensen met problemen met de combinatie: Vista Ultimate en iPod ...

Cisco Sales Expert, Cisco Unified Communication Expert, Cisco Lifecycle Services Expert, Cisco Foundation Express, HP ASP Procurve - Soon to be CCDA/CCNA

quote:
gitkua schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:19:
[...]

Dat het clickwheel niet beschermd is vind ik ook niet erg. Ik heb eerdere hoesjes gehad die het clickwheel vrijwel ontoegankelijk maakten en het clickwheel is het makkelijkst schoon te maken van de hele iPod. Dat de onderkant helemaal open is vind ik ook wel jammer, dit zal ongetwijfeld zijn voor het aansluiten op een dock, maar aangezien ik die niet gebruik zal dit slechts een stofopening zijn, wat wel jammer is. De openingen voor de hold knop en de koptelefoon vind ik prima.

Ook vind ik inderdaad dat het hoesje de iPod niet verschrikkelijk verpest, er komt nauwelijks volume bij en het originele iPod design is nog steeds de blikvanger. Ideaal hoesje, precies wat ik zocht. Nu durf ik ten minste mn iPod overal neer te leggen. Tevreden klant hierzo!
Voor het dock die onderkant zo groot laten lijkt me niet zo. Ik hheb hier het dock an Apple staan en daar past de iPod amper in zonder cradle (met dus helemaal niet). En leg je iPod maar niet over al neer hoor :P wie weet wie hem mee zou nemen.

Nu moet ik nog goede oordopjes vinden en is het allemaal compleet.

Ik heb de Griffin iClear binnen. ben het eens met bovenstaande reacties. bij mij heb ik 2 plekjes op de achterkant zitten. Aangezien je meestal naar de voorkant kijkt, lijkt me dit niet echt storend. Geen probleem met clickwheel en dock opening. De hold button is inderdaad wat lastig te bereiken, maar dat is niet superstorend als je deze maar af en toe moet omzetten.

Het scherm wordt niet dof oid door de iClear, wat ik naast de bescherming toch wel het belangrijkste vind. Als je een hardcase oplossing zoekt voor je classic vind ik dit toch echt een aanrader!

@amd1800:

ik heb deze oordopjes erbij en vind ze superfijn!

http://www.mp3shop.nl/pro...creative-ep630-black.html

stef-o wijzigde dit bericht 07-02-2008 19:06 (10%)

ik zit nu te luisteren naar van die oordopjes die ook in je gehoorbuis zitten. Dit hoor je toch een stuk beter. Het ademen enzo valt wel meer op.

@stef-o: Ik zoek wel even een paar reviews op over je koptelefoon. Hij lijkt btw wel heel erg op op een senheisser cX400 qua uiterlijk.Bedankt voor de tip in ieder geval.

AMD1800 wijzigde dit bericht 07-02-2008 19:56 (6%)

quote:
Dequal schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 12:03:
ik vraag me ook af wat er mis was/is met dat clickwheel?
Soms moet ik een halve ronde maken voordat ie reageert.
Zeker in het menu is dat irritant, dan maak ik een halve ronde om 1 regel naar boven te gaan..
En dan gaat ie er net 1 te veel omhoog >_>

Hetzelfde persoon van head-fi dat de dc offset bij 1.1 had gemeten heeft nu ook gekeken naar 1.1.1 en zegt dat deze een offset van 0.2mv is (bij 1.1 was dit 500). Het is dus veilig om 1.1.1 te installeren.

Edit: het kan zijn dat ik weer paranoide ben maar de snelheid is volgens mij weer iets verbetert, merk onder normale omstandigheden nauwelijks lag als ik door menu's heen zoef (merk het alleen als ik als een kip zonder kop ga klikken). Eindelijk wordt de classic zoals ik ervan verwachten kan, nog even een aantal dingen fixen als de clickwheel en het verschillend-albumnaam-toch-dezelfde-lijst bug en dan heeft apple eindelijk een redelijke firmware.

rockmanz wijzigde dit bericht 07-02-2008 23:26 (52%)

@amd1800: ja hij lijkt er inderdaad op. Ik stel geen superhoge eisen aan oordopjes, zolang het geluid maar niet superslecht is. Ik ben er wel over te spreken, helemaal voor die 29euro.

Wist niet dat de firmware zoveel kon uitmaken voor een ipod, misschien moet ik dit maar eens wat beter in de gaten gaan houden.

offtopic:
nu nog software vinden voor het beheren van de id3 tags, want mijn coverflow is mijlen lang!

En bedankt ! Meteen besteld ! De recenties die erbij staan zijn ook allemaal top
En hopen dat ze beter klinken maar vooral prettiger zitten dan die witte ontbijtborden van iPod zelf.

LessRam wijzigde dit bericht 08-02-2008 12:37 (39%)

Don't rely on their truth alone

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws