Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPod classic] Discussies en ervaringen Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 juni 2003

Nee !!! Kans dat het werkt schat ik klein in.
De iPod Classic is momenteel de uitzondering op de regel. Tot en met versie 1.0.2 werkt het allemaal wel. Maar vanaf firmware 1.0.3 heeft Apple heel commercieel heel slim iets gewijzigd in de firmware waardoor alleen hun hardware (qua video) het doet, in de hardware moet een of andere chip van apple zitten. (Tja verhoudingsgewijs, qua opslag, is de Classic natuurlijk het goedkoopste model van iPod... en dan moeten de hoge winsten op een andere manier gegenereerd worden)

Lees rond en je ziet tig verhalen van mensen die mooie Bose / Sony / whatever docking stations hebben gekocht, waarvan de video-out nu niet meer werkt. Dag vele euros......

LessRam wijzigde dit bericht 25-01-2008 01:35 (13%)

Don't rely on their truth alone

DPC team Chelloo.com

quote:
LessRam schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:32:
Nee !!! Kans dat het werkt schat ik klein in.
De iPod Classic is momenteel de uitzondering op de regel. Tot en met versie 1.0.2 werkt het allemaal wel. Maar vanaf firmware 1.0.3 heeft Apple heel commercieel heel slim iets gewijzigd in de firmware waardoor alleen hun hardware (qua video) het doet, in de hardware moet een of andere chip van apple zitten. (Tja verhoudingsgewijs, qua opslag, is de Classic natuurlijk het goedkoopste model van iPod... en dan moeten de hoge winsten op een andere manier gegenereerd worden)

Lees rond en je ziet tig verhalen van mensen die mooie Bose / Sony / whatever docking stations hebben gekocht, waarvan de video-out nu niet meer werkt. Dag vele euros......
Klopt. Gelukkig werken sommige third party accessoires nog wel (zoals mijn Gear4 Blueye), maar heel veel ook niet. Als je dus nieuw dingen koopt, koop of alleen officieel Apple of let heel goed op dat ze garanderen dat het ook compatible voor de iPod Classic is. Dit geld zelfs voor de USB laders! Ongelofelijk, dat zelfs in een lader een Apple chip moet zitten.

Of dit commercieel slim is? Tja, vrees dat Apple er mee weg kan komen. Als Microsoft hetzelfde zou doen zou iedereen moord en brand schreeuwen en zou de EU meteen boetes opleggen. Ben toch een beetje bang dat Apple door alle succes en het feitelijke monopolie op de MP3 speler markt erg veel MS achtige trekjes begint te krijgen.

PS: Heb alleen nooit gesnapt wat mensen met een video docking station moeten. Waarom wil je in hemelsnaam filmpjes met een resolutie van slechts 320x240 op een groot scherm zien? Lijkt me stukken logischer om de full res video vanaf je PC naar je TV te streamen en een low res conversie te maken voor je iPod.

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Reg. datum: 29 juni 2003

quote:
xahmol schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:27:
[...]
Dit geld zelfs voor de USB laders! Ongelofelijk, dat zelfs in een lader een Apple chip moet zitten.
Yep. Maar het vreemde is het moet ook zonder de chip kunnen ook nu nog. Want ik heb een USB lader (voor op 220V) die het dus wel doet. En dat is echt een 3rd party ding van 9,95 bij de Handyman gekocht.

Don't rely on their truth alone

DPC team Chelloo.com

quote:
LessRam schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:05:
[...]
Yep. Maar het vreemde is het moet ook zonder de chip kunnen ook nu nog. Want ik heb een USB lader (voor op 220V) die het dus wel doet. En dat is echt een 3rd party ding van 9,95 bij de Handyman gekocht.
Snap ook niet exact waar het aan ligt, maar jij hebt kennelijk geluk gehad. Er zijn nml genoeg third party laders die niet meer werken. Gelukkig werkte mijn oude officiële Apple lader nog wel.
Dat maakt het precies zo lastig. Als ALLEEN officiële Apple accessoires zouden werken zou het iig helder zijn. Nu lijkt het volstrekte willekeur.

Specs hoofd PC F@H: chelloo.com0xahmol, WCG: chelloocom.xahmol, SETI: chelloo.com~xahmol

Hoe zit het eigenlijk met de hissing bug ? Vandaag had ik er weer last van en het is toch wel shit. Ik kan ook niet terug naar 1.0.3 want die firmware heb ik niet. Hoe lang duurt het ongeveer voordat apple met updates komt in dit soort situaties?

edit:
Weet iemand nog ergens een universal dock voor een goede prijs? Ik vind 50 euro wel erg prijzig.

Vanitas wijzigde dit bericht 27-01-2008 01:41 (17%)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Misschien nog handig: De AV kabels van apple (composite, component) sturen allebei een stereo line-out signaal uit:). Je kan de volume control dus gewoon op nul zetten, en tegelijk met een line-out volume muziek op je stereo luisteren.

Reg. datum: 11 januari 2004

Weet iemand waar ik firmware 1.0.3. kan downloaden? kan het zelf niet vinden via Google.
Heb net zitten lezen over dat hissing probleem en vind het niet echt een fijn idee al daardoor per ongeluk me headphones ervan kapot kunnen gaan :S
Ik heb net de 1.0.3 firmware op mn Classic gezet nadat ik de 1.0.3 firmware ergens vandaan heb kunnen halen. Hier ff een lijstje met stappen die ik heb ondernomen, mochten er nog mensen zijn die ook van het hissen af willen:

1) Allereerst de firmware. De heb ik hier vandaan gehaald.
2) Als je de firmware ergens anders vandaan hebt gehaald dan kan je kijken of de MD5 hash overkomt met het volgende:
There has been a lot of discussion whether the EU installer is different from the US version. To solve this mystery, I generated MD5 hashes for the EU 1.03 installer. If someone from the US could check his files, we would know for sure.

iPod_24.1.0.3.ipsw:
Quote:A0FC2AFA9D6D541666F3407E589E0146

iPod_24.1.0.3.ipsw.signature
Quote:F3D3263689F05DEB5C8E018AEA93D2E2
3) als je de files hebt moet je ze in je iPod Software Updates map zetten.
Voor OS X:
quote:
~/Library/iTunes/iPod Software Updates/

(Library in de Users map dus)
Voor Windows:
quote:
C:\Documents and Settings\*YOUR PROFILE NAME*\Application Data\Apple Computer\iTunes\iPod Software Updates

(By default, it should be C:, but if you've installed iTunes to another drive, then use that drive letter in place of "C".)
4)
There is one step that has been omitted from the list above. Before reconnecting your iPod and restoring it, you need to stop iTunes from searching for software updates. If you do not include this step (see step 4 below), iTunes will download version 1.1 again.

The full list of stages to follow is;

1. Disconnect your iPod and close iTunes
2. Remove the files for 1.1 (delete them, move them to another folder, whatever).
3. Make sure you have both files for 1.03 in their proper location
4. Reopen iTunes and select Edit > Preferences. A dialogue screen headed "iTunes" will open. On the tab marked "General", click the box labelled "Check for updates automatically". (The check box should now be clear.) Click OK at the bottom of the screen to close the iTunes dialogue screen.
5. Now connect your iPod.
6. Click the "Restore" button
7. Answer yes when asked if you want to install older firmware
8. Let the update do its thing

You are nearly there, so please have another go at restoring your iPod.
Hopelijk helpt dit mensen nog :) Verder gebruik ik OS X, maar dit maakt voor zover ik weet niet uit voor het terugzetten van de firmware.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Reg. datum: 11 januari 2004

@ VANITAS Bedankt Voor de link en info.

Ik had alleen 1 probleem kreeg aan het eind een onbekende fout me ipod deed het gelukkig nog wel alleen was partitie tabel defect of zo ipod gaf aan helemaal vol te zitten, en in Windows Kon hij de schijf ook niet lezen. Kon nog wel via itunes me ipod opnieuw herstellen. Nu is het weer helemaal in orde en met Firmware 1.0.3
DPC team Chelloo.com

Overigens merk ik net wel dat iTunes 7.6 bij mij al mijn foto's op mijn iPod eerst zat te deleten en vervolgens opnieuw eropzette. En waarempel: nu werken al mijn foto's (eerst kreeg ik alleen zwarte vlakken).
Kennelijk zat dit issue aan de kant van iTunes en niet de firmware, want heb nog steeds 1.03.

High Tech!

Hey,

Van de ene op de andere dag wordt mn iPod Classic niet meer herkend. Hij wil een nieuwe USB driver installeren en vraagt om "mobile device setup disk".

Wat?!

Weet iemand wat dit is? :/

WinXP SP2 trouwens

http://www.gtr-racing.com/misc/diag.jpg

PC reboot en iPod resetten werkte niet. iTunes 7.6 staat er nu op.
Alvast bedankt :)

Ik had je vorige post al afgesplitst van dit topic, omdat problemen in een nieuw topic mogen: [iPod Classic] Niet herkend, "mobile device setup disk"* :). Graag daar dus verder.

Hoedje wijzigde dit bericht 29-01-2008 13:28 (20%)

quote:
LessRam schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 20:44:
...
Iedereen die denkt dat ie dit probleem niet heeft met 1.1...... dacht ik ook.
Zet de volume limiet begrenzer maar eens op Maximaal, ook de Volume 100%, het normaliseren op uit, en de Equalizer compleet uit. (tijdelijk alleen maar om het volume maximaal te krijgen, zodat je de ruis hoort terwijl hij uit staat)
Okee.... nu speel je een song (pas op je oren!!!!), en zet hem vervolgens uit.
Luister vervolgens goed door de headset...... HISSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS
...
Paar keer geprobeert maar geen last van. Voor de zekerheid gechecked dat ik 1.1 heb en da's wel het geval. Verder precies gedaan wat je zegt...

quote:
InflatableMouse schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:11:
[...]

Paar keer geprobeert maar geen last van. Voor de zekerheid gechecked dat ik 1.1 heb en da's wel het geval. Verder precies gedaan wat je zegt...
Het heeft niks te maken met hoe je je instellingen instelt. Soms komt het gewoon en andere keren weer niet.

Reg. datum: 21 juni 2001

quote:
InflatableMouse schreef op maandag 28 januari 2008 @ 15:11:
[...]

Bij mij duurt het altijd even voordat ie gaat hissen...Als je hem uitzet, parkeert ie na een minuutje ofzo de HDD pas écht.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

Nou ik zit hier met een "infinite loop" iPod, hij blijft zich maar resetten. Handmatig resetten kan nog wel, maar Windows herkent de schijf gewoon niet meer. Heb 'm wel in disk mode gekregen met select+play/pause, geen soelaas. iTunes vraagt of ik 'm wil formatteren(als ie in disk mode zit) maar dat heeft kennelijk geen zin.

RMA geval?

Flickr -> comments, tips welkom!

Reg. datum: 08 september 2002

quote:
ybysaia schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 22:50:
ik weet niet of er iemand is die zich er mee bezighoudt, maar is er een manier om de ipod te updaten zonder itunes?
Heb het al wel voor elkaar gekregen itunes uit te pakken en op te starten zonder te installeren, maar dan herkent hij de ipod niet.
Alles werkt nu heel fijn via winamp, waar ik ook mijn muziek mee luister, en dat wil ik graag zo houden.
Ik gebruik zelf geen itunes maar de WinAmp plugin, deze kun je vinden via de meuktracker. Ik vind deze erg prettig werken.

DPC team Chelloo.com

quote:
rinkel schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:47:
[...]
Ik gebruik zelf geen itunes maar de WinAmp plugin, deze kun je vinden via de meuktracker. Ik vind deze erg prettig werken.
Rinkel, als ik ybysaia goed begrijp gebruikt hij al de WinAmp plugin om muziek op de iPod te krijgen, alleen wil hij weten of je ook de firmware kan updaten zonder iTunes. Begrijp ik je vraag goed, ybysaia?

Reden dat ik daar niet op antwoorde is dat mij geen manier bekend is om de firmware zonder iTunes te updaten. Helaas, anders zou ik iTunes meteen van mijn systeem afgooien en alleen Floola gebruiken.

Maar niets weerhoud je er toch van via WinAmp je iPod muziek bij te werken en iTunes alleen te gebruiken voor firmware updates? Zou alleen nog maar even niet FW 1.1 installeren, zie rest topic.

Student architectuur
Reg. datum: 29 januari 2008

Hallo,

ik ben momenteel nog niet in het bezit van een iPod, maar ik was al van plan de vorige versie (30GB) aan te schaffen. Maar dat besloot ik dan toch niet te doen, maar nu ben ik vastberaden een 80GB versie aan te kopen. Maar daarom heb ik nog een paar vraagjes:

1. is er qua kwaliteit een verschil tussen de zwarte en grijze versie? Zie je bv. sneller krassen op de ene dan op de andere?
2. is het waar dat de achterkant van de Classic, de 'spiegel', snel bekrast raakt?
3. ik heb in een review gelezen dat bij Cover flow het beeld wel wat kan blijven haperen, is dit waar?
4. hoelang zou het duren voor er een nieuwe iPod uitkomt? Want ik zou niet graag nu een iPod kopen als binnen een maand een nieuwe generatie die goedkoper is of zo in de winkel ligt...

Dat is het voorlopig. =)

Alvast bedankt!
DPC team Chelloo.com

quote:
Dequal schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:14:
1. is er qua kwaliteit een verschil tussen de zwarte en grijze versie? Zie je bv. sneller krassen op de ene dan op de andere?
2. is het waar dat de achterkant van de Classic, de 'spiegel', snel bekrast raakt?
3. ik heb in een review gelezen dat bij Cover flow het beeld wel wat kan blijven haperen, is dit waar?
4. hoelang zou het duren voor er een nieuwe iPod uitkomt? Want ik zou niet graag nu een iPod kopen als binnen een maand een nieuwe generatie die goedkoper is of zo in de winkel ligt...
1. Volgens mij zit er geen enkel kwaliteitsverschil tussen zwart en grijs, behalve dat de zwarte natuurlijk veel mooier is ;) (kortom: alleen smaak verschil).
2. De Classic is naar mijn mening volstrekt onbruikbaar zonder cover want krast enorm snel. Minder snel als de iPod 5G (die was helemaal extreem), maar nog steeds genoeg om meteen ene hoesje te willen hebben. Koop die er dus meteen maar bij. Ongelofelijk dat Apple het niet lukt krasbestendige spullen te maken, al mijn Nokia phones ooit gaan gewoon zonder bescherming mijn broekzak in, geen probleem. Hoef je met een iPod niet te proberen.
3. Cover flow loopt idd niet altijd lekker soepel. Gebruik het alleen zelf ook niet zo vaak. Leuke gimmick, maar niet praktisch bij zo'n grote schijf. Even door 800 albums bladeren via cover flow is niet mijn idee van handig. Gelukkig werkt gewoon zoeken op artiest of album zonder cover flow uitstekend.
4. Als je hier bang voor bent: koop dan geen iPod. Apple komt gemiddeld minimaal eens per jaar met een nieuwe serie iPods de laatste paar jaren. De Classic is overigens vrij recent, dus binnen een maand een nieuwe generatie lukt denk ik zelfs Apple niet.

quote:
Dequal schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:14:
Hallo,

ik ben momenteel nog niet in het bezit van een iPod, maar ik was al van plan de vorige versie (30GB) aan te schaffen. Maar dat besloot ik dan toch niet te doen, maar nu ben ik vastberaden een 80GB versie aan te kopen. Maar daarom heb ik nog een paar vraagjes:

Nee, behalve dan dat de zwarte sneller vies wordt / gaan glimmen van het vet wat op je vingers zit.
quote:
Ja, maar het is een gebruiksvoorwerp. En om dat een mooi product in een lelijk tasje te stoppen (wat em ook nog eens dikker maakt) slaat ook nergens op imo.
quote:
Ja, maar als je het even laat uitladen (2 seconden ofzo) dan is het goed bruikbaar.
quote:
Updates komen er altijd, maar de classic is er nog niet zo lang. Gewoon kopen dus.

Student architectuur

oké bedankt, ik zie dat je op deze site http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17 voor minder dan 2 euro al een hoesje kan kopen.

Doen of niet?
DPC team Chelloo.com

quote:
Dequal schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:37:
oké bedankt, ik zie dat je op deze site http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.17 voor minder dan 2 euro al een hoesje kan kopen.

Doen of niet?
Hangt helemaal van je smaak af. Heb persoonlijk deze gekocht (wel in andere kleurstelling, nml gewoon zwart), maar die is geen 2 euro ;-)
quote:
Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:45:
[...]
Ja, maar het is een gebruiksvoorwerp. En om dat een mooi product in een lelijk tasje te stoppen (wat em ook nog eens dikker maakt) slaat ook nergens op imo.
Normaal gesproken eens. Maar van mijn iPod 5G was mijn ervaring dat al na een maand gebruik het scherm van de display zo gekrast was dat het echt begon te irriteren bij het kijken op het scherm. De Classic schijnt iets krasbestendiger te zijn, maar durfde de gok niet meer te nemen en heb hem vanaf begin in een hoesje zitten. En lelijk tasje: dat hangt natuurlijk en van je smaak en van het hoesje wat je koopt af.

Student architectuur

quote:
xahmol schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:52:
[...]

Hangt helemaal van je smaak af. Heb persoonlijk deze gekocht (wel in andere kleurstelling, nml gewoon zwart), maar die is geen 2 euro ;-)
Zalig, da's wel een heel cool zakske! Maar wel duur...
quote:
xahmol schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:52:

[...]

Normaal gesproken eens. Maar van mijn iPod 5G was mijn ervaring dat al na een maand gebruik het scherm van de display zo gekrast was dat het echt begon te irriteren bij het kijken op het scherm. De Classic schijnt iets krasbestendiger te zijn, maar durfde de gok niet meer te nemen en heb hem vanaf begin in een hoesje zitten.
Ik heb mn iPod altijd gewoon in m'n binnenzak of in m'n broekzak zitten, net als mijn oude MP3 speler. En die ziet er na 3 jaar nog steeds heel goed uit. Ook geen krasjes op het scherm of wat. Dus als je een beetje zorgvuldig omgaat met je iPod is het imo goed te doen zonder hoesje. Afgezien van de achterkant dan, daar komen heel snel van die kleine krasjes op.
quote:
En lelijk tasje: dat hangt natuurlijk en van je smaak en van het hoesje wat je koopt af.
Dat zeker waar. Maar Apple heeft een mooi apparaat gemaakt en ik vind niet dat die hoesjes de iPod verrijken.

Student architectuur

quote:
Vanitas schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:09:Dat zeker waar. Maar Apple heeft een mooi apparaat gemaakt en ik vind niet dat die hoesjes de iPod verrijken.
Heel zeker. De voorkant is krasbestendig, ok. Maar de achterkant helemaal niet hé. Het beste wat je dan kan doen is misschien zo'n plastiekske kopen om op de achterzijde te plakken?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: