Gathering of Tweakers

Quicksearch
@Crypter: Vind het eigenlijk een typische huis-tuin-en-keuken huisdierfoto. Dat is niet erg of bespottelijk ofzo, maar showcase waardig wordt het daar niet mee. Probeer het misschien nog eens, maar dan spannender. Dat kan op heel veel manieren.

Voorproefje op een case van mijn vakantie in de duitse alpen en de omgeving daar. Haventje bij de Bodensee:
http://farm4.static.flickr.com/3098/2751013806_2cc441198c.jpg

30D | 20D | 85mm | 17-55 | 70-200mm | 580EX II | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr

De nadruk ligt niet echt op de haven imo. Verder wel oke, alleen zou ik zo'n foto niet op 2.8 nemen.

Canon 30D + Grip | 17-55/2.8 IS USM | 70-200/2.8L IS USM | Speedlite 580 EX | MBP 15,4 2.2 4GB

@Redhero: ik ben beter van je gewend. Qua kleur wel een mooi shot, maar hij is mij te rommelig. Het is net alsof je niet wist waar je de focus op wilde leggen.

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum

quote:
Redhero schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 22:41:
@Crypter: Vind het eigenlijk een typische huis-tuin-en-keuken huisdierfoto. Dat is niet erg of bespottelijk ofzo, maar showcase waardig wordt het daar niet mee. Probeer het misschien nog eens, maar dan spannender. Dat kan op heel veel manieren.

Voorproefje op een case van mijn vakantie in de duitse alpen en de omgeving daar. Haventje bij de Bodensee:
[afbeelding]
Hmm.. Wat will je laten zien?

ZEG HEB JIJ OOK Z'N ZIN??

quote:
To_Tall schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 23:50:
[...]

Hmm.. Wat will je laten zien?
Dat lijkt me nog het minst moeilijke om te bedenken bij deze foto vind ik zelf. :) Het klotsende water tegen de kade, waar de fiets van een van de bootjesmensen ''gehoorzaam'' staat te wachten, met daarachter het kleine stukje haven. Ik vind hem zelf qua vlakverdeling leuk. Leg bijv. je hand eens op het water, de fiets of de bootjes; het blijft iets laten zien.

Het is misschien wel zo, dat de foto in totaal en wanneer wat vluchtiger bekeken saai lijkt, vanwege het overzicht. Het is juist een foto waar je bij goed nadenken wel kunt bedenken hoe het zou kunnen zijn, naar mijns inziens. Maar misschien draaf ik teveel door nu O-)

De rest van de foto's staan nog op de externe HD, morgen even uitpluizen.

30D | 20D | 85mm | 17-55 | 70-200mm | 580EX II | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr

Reg. datum: 02 april 2004

@ Redhero: Die pier (of hoe je dat ding ook noemt) staat zo dwars op de kijkrichting, dat je foto er naar mijn mening teveel door in stukken wordt gehakt. Als "doorkijkje" vind ik het minder dat er geen masten te zien zijn. Als ik goed kijk, zie ik dat een man, verstopt achter zijn fiets, zijn boot vaarklaar aan het maken is (of andersom). Dat verklaart ook de "rommel" op de pier, maar ik moet te veel in detail kijken, om e.e.a. logisch te vinden. Een shot vanaf de andere kant, dus daar waar die boot vastligt, met links in beeld de fiets en de tassen , voorin kabbelend water, min of meer centraal die man aan het werk op zijn boot en als achtergrond al die bootjes, compleet met masten, dat zou mijn idee voor deze foto zijn geweest. Ik denk dat je wel betere foto's dan deze op je HD hebt staan iig.

@TukkerTweaker: Erg mooi :) Verder niks op aan te merken imo.
@Crypter: Om heel eerlijk te zijn ben ik het eens Herelam. Ik vind de compostitie of het moment niet zo bijzonder dat het de uitvoering dan weer goed maakt. Wat dat betreft zou wat nabewerking wel handig zijn ;).

Het is al weer een tijdje geleden dat ik een foto post op tweakers. Maar hier toch maar weer een:
http://farm4.static.flickr.com/3061/2752417521_22f38543de.jpg

Wat vinden jullie ervan?
ik vind de vignetting links niet mooi, veel te krijg, of zit er veel recovery overheen? Op de fullsize zie ik een heel rare bewerking..

http://farm4.static.flick...52417521_22f38543de_b.jpg

beetje jammer...
2de versie

Dit is de minder bewerkte versie (ook zonder vignetting).
Ik vond zelf die eerste mooier, vooral door de vignetting op deze manier, maar dat ben ik.

Saga_Envi wijzigde dit bericht 14-08-2008 13:20 (6%)

Niks mis met vignetting (groot fan van, kijk maar naar de serie die in mijn sig gelinkt wordt), maar 't werd er wel een beetje raar grijs door...
Reg. datum: 10 augustus 2001

Tweede versie is vele malen beter, hele mooie foto :) De eerste versie heeft inderdaad een rare kleur grijs wat echt afbreuk doet aan de foto.

Ik ben het wel eens met Simon, en de tweede foto spreekt veel meer aan dan de eerste.

En dan nog een fotootje van mijn kant. Vorige week geschoten in San Francisco op Union Square.
http://farm4.static.flickr.com/3038/2754663084_f0fa493ab8.jpg?v=0
Zo klein valt het effect een beetje weg, gelukkig is de foto klikbaar. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pinnacle of Perversion
Reg. datum: 18 juni 2007

@Oxi: Op groot is ie idd beter, maar zelfs dan vind ik hem matig. Vind hem te rommelig, met teveel lege ruimte vooraan.
Wel netjes qua lijnenspel.

omdat ik hem zelf toch wel erg lekker vind:
http://qadn.shorturl.nl/exodus/content/bin/images/large/DSC_1826.jpg

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

Reg. datum: 15 december 2006

@Oxi: Hoewel het nu een klein jaar geleden is dat ik op Union Square was, herken ik de foto niet als Union Square. De cablecar gaf mij direct het idee dat het SF is, maar verder zie ik geen bijzondere dingen op de foto die het voor mij Union Square maken.

Over de foto: De foto kijkt aardig weg en er gebeurt een hoop. Ook is de compositie m.i. goed. Ik vind het tegelijk jammer en goed dat alles rondom de cablecar wat vaag is. Ik wil beter zien wat er allemaal gebeurt, maar op deze wijze is het onderwerp direct duidelijk. Ik ben benieuwd hoe de foto er uit ziet in kleur.

Oxi, mag wel een slag closer, maakt 'm beter

Qadn, jammer van die lichtstraal recht achter z'n hoofd, je werk gaat best vooruit..
Pinnacle of Perversion

Dank je Simon, ben het eens dat de lichtstraal wat afleid, maarja weinig aan te doen (hoewel makkelijk weg te shoppen, shop ik nooit dingen weg (behalve sensorvuil)).
Dichterbij is beter.
Ik vind trouwens dat de "HATE" tattoeage het afmaakt.

qadn wijzigde dit bericht 15-08-2008 11:38 (12%)

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

Redhero: Leuke plaat. Kijkt lekker weg. Fijn dat je door het water kan loeren.

Saga_Envi: Bijzonder lekker. Misschien iets minder dof waardoor de voorgrond ietsje beter te zien is, maar zeker lekker.

qadn: Cool, echter een crop zou wenselijk zijn!

Een infrarood plaatje voor de verandering.

http://farm4.static.flickr.com/3287/2771373768_9dfee0c21a.jpg
*klik*

photo.shoq photoblog - Flickr
5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L

Pinnacle of Perversion

Jasper, wat bedoel je met "een crop" ?
Ik vind het gebruik van lege ruimte aan de bovenkant (en rechterkant) van de foto juist fijn.

Infrarood is leuk, ziet iets er snel feeėriek uit.

Reg. datum: 07 januari 2000

@TukkerTweaker: Jammer dat de waterpomp voor het kindje zit
@Redhero: Sorry, maar ik vind het een default vakantie shot
@Jasper: Aparte kleuren, I like it :)

Foto van mij, gemaakt in Indonesie, Tengger Caldera
http://www.reedfield.nl/~pics/bromo2.jpg

@Redhero: Qua kleuren en contrast etc wel lekker. Inhoudelijk niet zo speciaal en bovenin nogal druk.
@Saga_Envi: Mooi licht, goede compo, gewoon goei plaat.
@Jasper: Mooi! Infrarood is vaak mooi, maar ik heb het idee dat een goede infrarood plaat best wat moeite en/of apparatuur vergt, klopt dat? Hoe heb jij deze gemaakt als ik vragen mag?
@SaturN: Rustgevende natuurplaat, misschien wel een beetje saaie compositie.

http://www.laurenskuipers.nl/dpz&got/overig/IMG_7753a_resize_600.jpg
SaturN, wel mooi, al had ik graag meer van links willen zien, helaas heb je (denk ik) daar de zon als probleem.

Laurens, mooie kleurtjes, vind 't onderwerp ietwat minder boeiend.

http://simondelacourt.nl/content/int/itemid:340;hsize:600;vsize:600 - klik voor groter
Pinnacle of Perversion

Simon: Ik vind de plaat mooi en erg netjes, maar hij verteld me niet zoveel.
Ik vond veel van je andere fotos uit India sterker omdat ze me meer verhaal over de geportreteerde vertelden.

mja, die anderen staan in een serie, en hier komt ook weer een serie bij.. hij vertelt wel degelijk iets overigens, deze jongen loopt in moslim kleding in india, iets wat bijv. in bepaalde delen van India minder gewaardeerd wordt, helemaal als je in Bombay kijkt naar de onnemelijk grote variėteit... maar goed, die seriemoet nog komen.
Fraaie plaat Simon! De grote versie komt zoveel beter over dan de kleine (die wat druk over komt).

In mijn plaat draait het ook meer om de vlakverdeling, kleur en het beeld op zich, niet zo zeer om het inhoudelijke :)

Laurens wijzigde dit bericht 19-08-2008 22:47 (37%)

@SaturN: op zich wel een mooie plaat, maar de vlakverdeling vind ik wat minder. Ik had persoonlijk wat minder lucht willen zien.
@Laurens: lekkere kleurtoning. De bewegingsonscherpte had misschien wat minder mogen zijn.
@simon: daar heb ik het gisteren op IRC al overgehad :P

Joods museum in Berlijn. Lang getwijfeld of ik hem hier moest neerzetten aangezien ik er achter kwam dat hij toch wel erg veel op een plaat van DeFeCt lijkt.

http://farm4.static.flickr.com/3058/2668642345_01820a2b2b_o.jpg

14 feb 2009 weer nickchange naar relonky - flickr resize voor foto's, vanwege de breedte van het forum

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws