Mooi, jammer dat ie rechts links net iets te kort is waardoor die lijsten eraf vallen, en volgens mij is ie scheef?quote:Soul__assasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:22:
Eerst comment:
@: Simon waarom nu net die toning? ik vind er met deze toning niet echt iets aan..
@T. van Beek: geen comment, gewoon niet mijn stijl van foto.
@Aristos: ik vind hem niet speciaal, het is een beetje een posterbeeld
Mag ik hier ook nog eens meespelen?
[afbeelding]
klikbaar
De foto is getrokken op de tentoonstelling van Stephan Vanfleteren in het Antwerpse fotomuseum
Solo showcasefoto's, om te bewonderen | Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 74
Reg. datum: 22 december 2005
Reg. datum: 22 december 2005
Ik vind het een mooie foto, maar het is jammer dat de lijsten er links niet opstaan. Die symmetrie had het af gemaakt. Hetzelfde met de reflecties in de vloer: als je iets verder kon staan, of iets meer naar beneden kon 'richten' kon je nog mooi de reflecties (in ieder geval van 1 rij) zien.
Dan was 'ie perfect geweest imho.
Dan was 'ie perfect geweest imho.
Haeget, bij de uiteindelijke print zal ik dit er af croppen zo behou ik de symetrie en hij stond scheef ja maar nu is hij zo recht als ik hem krijgen kan...
Reg. datum: 02 april 2004
Eerder schreef je hier: Soul__assasin in "Solo testcasefoto's - om van te leren | ..."quote:Soul__assasin schreef op zondag 27 januari 2008 @ 11:32:
Haeget, bij de uiteindelijke print zal ik dit er af croppen zo behou ik de symetrie en hij stond scheef ja maar nu is hij zo recht als ik hem krijgen kan...
"maken ze me af als ik crop in een foto". Mag het nu ineens wel?
overigens was dat croppen geen onderdeel van mijn commentaar daar.
Het doffe plafond voegt imo weinig toe en de spiegeling van de vloer kan interessant zijn. Toestel zowat op de vloer dus, wat mij betreft. Verder vind ik de toeschouwer eerder storend dan een toevoeging. Ik weet niet wat je technische mogelijkheden waren natuurlijk, maar zelf zou ik liever dichter op de toeschouwer zijn gekropen, met meer groothoek, waardoor de toeschouwer een rol krijgt in de foto.
Verder vind ik een 100% rechte foto, waar alle lijstjes precies op staan, een beetje beklemmend. Lekker schuin nemen, de volgende keer!
Naar aanleiding van wat advies heb ik een foto overnieuw gemaakt, dit keer zonder lelijke plastic zak, TL-lamp, etc. Ik vind dat 'ie nog meer sfeer heeft als de vorige keer. Vandaar dat ik het wel waard vind om 'm hier te posten.

Canon EOS 400D + Canon BG-E3 Battery Grip, Canon EF 50mm f/1.8, Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP Di II XR, Canon RS60-E3 Remote
Oke, want ?
Canon EOS 400D + Canon BG-E3 Battery Grip, Canon EF 50mm f/1.8, Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP Di II XR, Canon RS60-E3 Remote
Ik vond die zak eigenlijk niet eens zo storend, vond ik wel bij de rommelige garage passen. Verder vond ik het tl-licht iets sterker.
Opzich valt die zak op de vorige foto wel weg te shoppen (als je er even de tijd voor neemt), mocht je er echt af willen
.
Opzich valt die zak op de vorige foto wel weg te shoppen (als je er even de tijd voor neemt), mocht je er echt af willen
Cinema 4D 10 | Canon 350D | Tamron 90mm | 18-55 kit | sigma 55-200 | Flickr
Bij mij doet het TL-licht het ook. Doet me meer aan een garage denken dan deze lamp.
Voor de rest beide goeie foto's natuurlijk!
Voor de rest beide goeie foto's natuurlijk!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
@mcdronkz: Ik vind dat je de zak eigenlijk wel had kunnen laten hangen. Nu oogt de linkerkant vrij open en clean waardoor m'n oog daar naartoe getrokken wordt. Ik blijf niet echt in de foto hangen, wat bij de eerste wel is. De lamp vind ik wel veel prettiger van kleur en het geeft ook wat kleur en sfeer aan het geheel.
Het is eigenlijk allemaal al gezegd. De kleur van het gloeilamplicht vloekt gewoon met de kleur van je flits. Nu lijkt het net of de motorkap zwaar onder de roest zit ofzo en het rechter spatbord heeft nu een "vies" kleurtje. Het verstoort de eenheid van je foto imo. Verder stoorde die zak mij minder dan de hooivork, mis ik het oranje accent op het krukje, is er iets meer licht op de rommel/muur links achter de motorkap gevallen en zit er iets raars in de schaduw van het rechter achterlicht (mogelijk omdat je daar een paintjob hebt geshoped).
Lees het als een compliment voor je eerdere foto!
Lees het als een compliment voor je eerdere foto!
Wil ik nog even aan toevoegen dat je vorige foto op mij rommeliger overkomt en daardoor meer de indruk wekt van een garage waarin gewerkt wordt. Ook de plekken boven de achterlichten (die je hier weg hebt geshopt zo te zien) laten zien dat er nog het nodige aan de auto geklust moet worden en versterken daarmee het idee van je foto.
Voor de rest ga ik mee in de kritieken die hierboven ook al gegeven zijn en vind ik dat de eerdere plaat een goede sfeer uitdraagt.
Voor de rest ga ik mee in de kritieken die hierboven ook al gegeven zijn en vind ik dat de eerdere plaat een goede sfeer uitdraagt.
Ik ben het met iedereen wel eens eigenlijk, dit is niet zozeer een garage waar gewerkt wordt maar een auto met wat ouderwetse attributen erbij. Desondanks wel sfeervol vind ik, hoewel ik met name de kleur van de motorkap bij de vorige foto wat beter vond. Deze foto is gewoon "anders".
Ik ben zelf met beide foto's erg tevreden overigens, en ik wou gewoon kijken wat werkt, en wat niet. Ik heb trouwens een antique greyscale conversion geprobeerd op de laatste foto, dat lijkt wel net echt
.
Ik ben zelf met beide foto's erg tevreden overigens, en ik wou gewoon kijken wat werkt, en wat niet. Ik heb trouwens een antique greyscale conversion geprobeerd op de laatste foto, dat lijkt wel net echt
Jammer dat het zo paars is, ik denk dat hij als grijswaarde iets rustiger en mooier uit zo komen. Maar desalniettemin een mooie foto!
? Mooiste foto die ik hierbij zie staan in dit topic. Druk? Gek? Kleur? Zwart wit is zo cliche imho; dat doe je alleen maar om een slechte kleurenfoto toch nog wat uit straling te geven... Een goede foto is ook goed in kleur.quote:Micha schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 01:35:
@fotoklaasje: Kleuren + drukke gekke foto maken het voor mij niet echt iets moois.
Ja, mooie foto klaas. Alles klopt. Hij is in balans, ogen misschien iets te hoog, maar op zich legt dat een mooie nadruk op de mond. De (trouw?) ring vind ik een mooi subtiel punt. Bij deze foto heb ik een gevoel; deze vrouw wil me, maar het mag niet. Hush hush. De kleur zou ik kunnen verklaren door te zeggen dat het leven niet zwart-wit is, wat niet mag kan soms toch, maar dat is misschien erg vergezocht. De ogen hadden iets meer uistraling kunnen hebben... PS?
@Micha, jouw foto vind ik ook erg mooi, maar ik heb hier geen gevoel bij. "Mooie foto van een russin", dat is wat ik denk. "Mooie ogen, ik zie alleen ogen, de rest ontgaat me", ook dat. Maar dan zie ik dat die ogen eigenlijk alleen wat witte licht puntjes zijn. Erg mooi, maar geen gevoel...
@mcronkz: technisch mooie foto, maar het zegt me niks... een auto en een lamp: sleutelen tot de late uurtjes? Misschien omdat ik verder niks met auto's heb.
@soul_assassin: Please, doe wat nabewerking. Mooie foto, maar scheef en niet goed gecropped... daarmee verlies je alles.
(disclaimer: Ik ben zelf niet erg goed in foto's maken, maar ik zie volgens mij wel wat een goede foto is en wat niet...) (foto van dat bier ding vind ik overigens echt waardeloos... zwaar scheef en foute kleuren, plus een nietszeggend onderwerp...)
Zoijar wijzigde dit bericht 09-02-2008 03:00 (64%)
Ja, gekke kleur en rottige uitsnede. Misschien technische onzin die niet belangrijk is. Voor mij te vervelend aanwezig om het "mooie" verhaal wat jij achter deze foto ziet nog te kunnen waarderen.quote:Zoijar schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 02:24:
[...]
? Mooiste foto die ik hierbij zie staan in dit topic. Druk? Gek? Kleur? Zwart wit is zo cliche imho; dat doe je alleen maar om een slechte kleurenfoto toch nog wat uit straling te geven... Een goede foto is ook goed in kleur.
heb ik ooit gezegd dat een foto alleen in z/w kan
(enige waar ik naar kan kijken is het gekke stuk huid vanaf nek tot linksonder (zal wel borst zijn))
Micha wijzigde dit bericht 09-02-2008 12:17 (13%)
Reg. datum: 17 april 2006
Reg. datum: 17 april 2006
Waarom vind je het een rottige uitsnede? het gebrek aan gulden snede? of heb je puur een probleem met de lijn die dat stuk huid er in brengt? dan zou ik het meer op de compositie gooien (trouwens een leuke uitdaging, zorgen dat er op dat stukje geen licht valt)quote:Micha schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:14:
[...]
Ja, gekke kleur en rottige uitsnede. Misschien technische onzin die niet belangrijk is. Voor mij te vervelend aanwezig om het "mooie" verhaal wat jij achter deze foto ziet nog te kunnen waarderen.
(enige waar ik naar kan kijken is het gekke stuk huid vanaf nek tot linksonder (zal wel borst zijn))
op opmerkingen over de kleuren kan ik plaatsen. Dit is een bewuste keuze zo. Ik heb de foto uiteindelijk een flink eind minder verzadigd, omdat ik dat een mooi effect vind geven. Zwartwit was de oorsprokelijke planning. Ik wilde eens iets anders. (ik maar vrij veel zw foto's)
heb je voor jouw russin trouwens een ringflitser gebruikt? Mooie egale belichtig.
@zoijar: thanx
http://www.klaasje.com
Mwa, als er iemand altijd technisch kijkt ben ik het volgens mij wel. Zoals ik ook al zei staan de ogen iets hoog; ik denk dat hij mooier zou zijn als hij iets hoger wordt uitgesneden. Dan valt er een stukje van die huid die jou stoort weg, en dan kadert het haar iets beter aan de bovenkant. Ook staat de mond dan iets meer in het midden en de ogen op 2/3. Zoiets. Maar verder vind ik het wel een mooie uitsnede met dat kader van haar.quote:Micha schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:14:
Ja, gekke kleur en rottige uitsnede. Misschien technische onzin die niet belangrijk is. Voor mij te vervelend aanwezig om het "mooie" verhaal wat jij achter deze foto ziet nog te kunnen waarderen.
heb ik ooit gezegd dat een foto alleen in z/w kan
Nee, je zei niet dat een foto alleen in z/w kan, maar je zei letterlijk dat "kleuren" het voor jou niet echt iets moois maken (plus dat ik hem ook niet "gek" vind, en ook eigenlijk niet "druk", maar smaken verschillen). Ik maakte daaruit op dat je z/w wilde. Misschien moet je dan iets meer commentaar dan 1 zin geven
En nogmaals, ik vond jou foto mooi als foto, en qua belichting etc ook beter dan klaas z'n foto (ik vind alleen die kin-rand een beetje vreemd, lijkt weg te vallen of er loopt een schaduw oid, en de witte highlights op de onderste knoop storen licht). Maar dat is het voor mij, een mooie foto, maar niet eentje die speciaal is of iets vertelt. Wel een portret dat ik op de kast zou zetten als het iemand is die ik ken.
Assumption is the mother of all fuck ups..quote:Zoijar schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:54:
[...]
Mwa, als er iemand altijd technisch kijkt ben ik het volgens mij wel. Zoals ik ook al zei staan de ogen iets hoog; ik denk dat hij mooier zou zijn als hij iets hoger wordt uitgesneden. Dan valt er een stukje van die huid die jou stoort weg, en dan kadert het haar iets beter aan de bovenkant. Ook staat de mond dan iets meer in het midden en de ogen op 2/3. Zoiets. Maar verder vind ik het wel een mooie uitsnede met dat kader van haar.
Nee, je zei niet dat een foto alleen in z/w kan, maar je zei letterlijk dat "kleuren" het voor jou niet echt iets moois maken (plus dat ik hem ook niet "gek" vind, en ook eigenlijk niet "druk", maar smaken verschillen). Ik maakte daaruit op dat je z/w wilde. Misschien moet je dan iets meer commentaar dan 1 zin geven
En nogmaals, ik vond jou foto mooi als foto, en qua belichting etc ook beter dan klaas z'n foto (ik vind alleen die kin-rand een beetje vreemd, lijkt weg te vallen of er loopt een schaduw oid, en de witte highlights op de onderste knoop storen licht). Maar dat is het voor mij, een mooie foto, maar niet eentje die speciaal is of iets vertelt. Wel een portret dat ik op de kast zou zetten als het iemand is die ik ken.
Ik vind het portret van Micha wel ok, maar niet erg spannend.. Die van fotoklaasje vind ik jammer door de zweem, dat kun je gewoon corrigeren.. Ook de higlights/midlights er wat sterker uit te laten komen zou de foto veel goed doen.
Ah een nieuw deel van de solo showcasefotos alweer. Top.
Vooral de fotos van Aristos, Door: Soul__assasin, mcdronkz (tl is id beter) en fotoklaasje vind ik erg mooi. De fotos van T.van.Beek vind ik eigenlijk helemaal niks.
Zelf een even een simpel still-leventje

Vooral de fotos van Aristos, Door: Soul__assasin, mcdronkz (tl is id beter) en fotoklaasje vind ik erg mooi. De fotos van T.van.Beek vind ik eigenlijk helemaal niks.
Zelf een even een simpel still-leventje

Pentax k10d, http://www.fbfotografie.nl/
Lang op moeten wachten en vanavond lukte het eindelijk....
Jammer genoeg had ik de 500F4 thuis laten liggen omdat ik alleen ff een sunsetje ging fotograferen.

Canon 40D
sigma 50-500 op 500mm F6.3
Iso 160 1/400ste
Jammer genoeg had ik de 500F4 thuis laten liggen omdat ik alleen ff een sunsetje ging fotograferen.

Canon 40D
Iso 160 1/400ste
Canon EOS 20D En wat glaswerk
Even een 600X breedte van maken! Maar hijs zéker mooi hoorquote:Firecow schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:10:
[afbeelding]
Canon 40D
Iso 160 1/400ste
Ik ga zelf is kijken voor een showfoto..
edit:
Kan niet kiezen.. Weet niet wat ik mooi vind jullie mooi vinden uit mn collectie.
ABSOLUUT géén spam, maar de selectie mooie staan net op mijn site. Ik heb nu deze eruit gekozen, het blijft een mening, maar wat is volgens jullie de mooiste showcase foto?
www.tom-vanschie.nl/test/ -> sorteren op natuur..

Tomino wijzigde dit bericht 10-02-2008 21:20 (30%)
Dude... het lijkt wel of die maan er bij geplakt is!!quote:Firecow schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:10:
[afbeelding]
Canon 40D
Iso 160 1/400ste
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 19 20 21 22 last