Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik had een schatting gemaakt dat ik top 10 moet rijden om break-even te draaien. Echter blijkt deze schatting na een echte berekening niet helemaal juist. Ik moet top 5 rijden om break-even te draaien, dat wordt gelijk al een heel stuk lastiger ben ik bang :P

Met iedere race P20 maak 2.2 Mil verlies dus dat is zo'n 35 Mil aan het einde van het jaar. Dat is wel het maximum dat ik mag verliezen denk ik dus hopen dat het een beetje goed gaat dit jaar 8)7

F1Time - Wesley Jonker (C2G1)

quote:
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:22:
Ik had een schatting gemaakt dat ik top 10 moet rijden om break-even te draaien. Echter blijkt deze schatting na een echte berekening niet helemaal juist. Ik moet top 5 rijden om break-even te draaien, dat wordt gelijk al een heel stuk lastiger ben ik bang :P

Met iedere race P20 maak 2.2 Mil verlies dus dat is zo'n 35 Mil aan het einde van het jaar. Dat is wel het maximum dat ik mag verliezen denk ik dus hopen dat het een beetje goed gaat dit jaar 8)7
Vorig seizoen draaide ik op P23 break even, dus wat jij in hemelsnaam hebt uitgespookt...? :P

René jarig dan trouwens? Zoja, gefeliciteerd, zo nee, gefeliciteerd voor wat anders?! :)

F1Time - Reggie Biemans (CLASS 1) | Hattrick - FC Strijen (VI.523)

quote:
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:26:
[...]

Vorig seizoen draaide ik op P23 break even, dus wat jij in hemelsnaam hebt uitgespookt...? :P

René jarig dan trouwens? Zoja, gefeliciteerd, zo nee, gefeliciteerd voor wat anders?! :)
Weet ik ook niet :? Mijn driver is niet echt duur, designer en cm ook niet. Staff niet, auto niet alleen dit is dan nog wel gebaseerd op dat je elke race een volledig nieuwe auto koopt;) maar dan nog. Sponsors zijn ook wel ok. Dus het zal wel een zwaar jaar worden ben ik bang :P

quote:
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:35:
[...]

Weet ik ook niet :? Mijn driver is niet echt duur, designer en cm ook niet. Staff niet, auto niet alleen dit is dan nog wel gebaseerd op dat je elke race een volledig nieuwe auto koopt;) maar dan nog. Sponsors zijn ook wel ok. Dus het zal wel een zwaar jaar worden ben ik bang :P
Excuse me... een hele nieuwe auto?

quote:
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:41:
[...]

Excuse me... een hele nieuwe auto?
Ja, die ga ik natuurlijk niet elke keer kopen. Ik heb het nu al iets aangepast zodat ik 3x in het seizoen een chassis, fuel tank en monocoque koop. Maar nu maak ik met P20 nog steeds 1 Mil per race verlies :P

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 02:18:
[...]
Op het C1-forum staat een topic over wie er van de oude garde gaat degraderen en het is erg duidelijk dat het een semi-vriendengroepje is dat zich bedreigd voelt door de 'nieuwe generatie met geld' :/ Erg jammer dat die groep kunstmatig tegengewerkt moet worden om de oude garde in C1 te houden. Opvallend ook dat ze klagen over dat de beste rijders naar het beter verdienende C2 gaan, terwijl je volgens Oliver Vogel met gemak kunt overleven in C3 met een random rijder, crappy designer + c.director en een matige auto. Rrrrright. Als het halen van de perfecte setup + DQP/DRP dan echt zo belangrijk is, waarom is het vertrek van toprijders naar C2 dan zo'n 'big deal'?
Ja, werd ook wel duidelijk uit m'n discussie met John. Hij beantwoordde mijn vragen maar deels en aan het eind wilde hij niet antwoorden wat hij vond van mijn standpunt...
Hij gaf aan dat het al lang bediscussieerd was (binnen die groep en Tadas) en ik het had kunnen weten, als ik op die plekken had gezocht... (ja zo lust ik ze ook)

Maar het is duidelijk dat ie oostindisch doof is voor alles waar ze minder van worden, dus ik vrees dat het spelplezier en de hoop ooit in C1 te komen hard vern**kt gaat worden door deze oude garde die niet tegen verlies kunnen...
Maar ik ben maar gestopt met di discussie dus

Enne, Feligeflapstaart Grrrrene!

www.elskamp.org * F1time.com - PB Elskamp C3G11 * Golf? Het 2008 GoT Open

quote:
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:26:
Ik ben nu voor mezelf even die google balance sheet aan het namaken zodat ik hem kan gebruiken. Dit doe ik in Open Office calc. maar als ik bijvoorbeeld 3/3 in typ dan maakt hij er 03-03-08 van. Iemand enige ervaring mee en weet hoe ik dit kan oplossen?
In Excel kun je het oplossen door '3/3 te typen gloof ik. Zou in Open Office ook best eens kunnen werken.

Turalyon: Brabonian (lvl70 Mage) | Sleepie (lvl70 Rogue) | Hfuhruhurr (lvl70 Paladin) | Aelisha (lvl70 Priest)

quote:
Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:50:
[...]

Ja, werd ook wel duidelijk uit m'n discussie met John. Hij beantwoordde mijn vragen maar deels en aan het eind wilde hij niet antwoorden wat hij vond van mijn standpunt...
Hij gaf aan dat het al lang bediscussieerd was (binnen die groep en Tadas) en ik het had kunnen weten, als ik op die plekken had gezocht... (ja zo lust ik ze ook)

Maar het is duidelijk dat ie oostindisch doof is voor alles waar ze minder van worden, dus ik vrees dat het spelplezier en de hoop ooit in C1 te komen hard vern**kt gaat worden door deze oude garde die niet tegen verlies kunnen...

Enne, Feligeflapstaart Grrrrene!
Maar ik ben maar gestopt
Die stomme C1 rijders moeten gewoon hun mond houden. Wij kunnen het toch niet helpen als zij een nieuweling uit C2 niet de baas kunnen zijn. Ik vind sowieso dat de meeste C1 rijders helemaal niet zo goed zijn als het lijkt. Als je nou kijkt, ze presteren elk seizoen weer compleet anders als het seizoen ervoor. Neem nou die Miranda. Vorig jaar terecht kampioen, kwam dit jaar in bijna geen 1 race voor. Ik vond daarnet een profiel van een echte kampioen. Hij is gestopt na het 24e seizoen maar heeft 5 C1 titels waarvan 3 oprij. Hij heeft als ik het goed had gezien ongeveer 10 seizoenen in C1 gereden en elk seizoen in de top 5. Kijk dan ben je bij mij een topper en dan mag je ook een keer iets opmerken als je denkt dat het verkeerd gaat met het spel maar de huidige C1 rijders moeten eerst maar is bewijzen dat ze ook daadwerkelijk wel zo goed zijn.

@ Sleepy: Super het werkt, bedankt _/-\o_

Doet weer iets met vezels...

Bedankt voor de felicitaties, jullie hebben het eerder door dan m'n T.net-collega's :o Hmm, ik word er niet vrolijker op als ik dat zo hoor, Luuk, het hele idee achter een vrij toegankelijk spel lijkt me toch dat iedereen een kans maakt kampioen te worden :/
quote:
Wes46 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:55:
[...]

[knip]

Als je nou kijkt, ze presteren elk seizoen weer compleet anders als het seizoen ervoor. Neem nou die Miranda. Vorig jaar terecht kampioen, kwam dit jaar in bijna geen 1 race voor. Ik vond daarnet een profiel van een echte kampioen. Hij is gestopt na het 24e seizoen maar heeft 5 C1 titels waarvan 3 oprij. Hij heeft als ik het goed had gezien ongeveer 10 seizoenen in C1 gereden en elk seizoen in de top 5. Kijk dan ben je bij mij een topper en dan mag je ook een keer iets opmerken als je denkt dat het verkeerd gaat met het spel maar de huidige C1 rijders moeten eerst maar is bewijzen dat ze ook daadwerkelijk wel zo goed zijn.
Nu moet ook eerlijk gezegd worden dat het moelijk is om winst te draaien in C1. De boel is zo competatief dat je een driver uit de top5 moet hebben, onderdelen niet op kosten moet designen en de beste suppliers moet uitzoeken. Daarnaast kunnen een goede c.director en een goede designer ook helpen. Als je dat vol wil houden, draai je verlies en dus is de tactiek om C1 binnen te komen enkelen seizoenen winst draaien in C2 en dan in 1 klap de beste rijder voor veel teveel geld te contracteren. Reken voor de gein 's uit wat je dat kost per race, je kunt dat niet continu volhouden, daarvan ben ik overtuigd. En dat is ook direct het probleem met C1: je kunt daar bijna onmogelijk 10 seizoenen rondhangen als de bonussen en sponsorbijdragen zo relatief laag blijven.

Grrrrrene wijzigde dit bericht 25-01-2008 13:02 (86%)

Imitation is the sincerest form of flattery

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:56:
Bedankt voor de felicitaties, jullie hebben het eerder door dan m'n T.net-collega's :o Hmm, ik word er niet vrolijker op als ik dat zo hoor, Luuk, het hele idee achter een vrij toegankelijk spel lijkt me toch dat iedereen een kans maakt kampioen te worden :/
Tja, kennelijk denken Tadas en z'n C1 vriendjes daar dus anders over... Lees voor de grap m'n discussie met Payton maar in Suggestions - Driver Aids (geloof ik)
Hij wil me (of een ander) op geen enkel punt gelijk geven, maar blijft maar stoicijns zijn eigen ideeën aangeven...

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:56:
Nu moet ook eerlijk gezegd worden dat het moelijk is om winst te draaien in C1. De boel is zo competatief dat je een driver uit de top5 moet hebben, onderdelen niet op kosten moet designen en de beste suppliers moet uitzoeken. Daarnaast kunnen een goede c.director en een goede designer ook helpen. Als je dat vol wil houden, draai je verlies en dus is de tactiek om C1 binnen te komen enkelen seizoenen winst draaien in C2 en dan in 1 klap de beste rijder voor veel teveel geld te contracteren. Reken voor de gein 's uit wat je dat kost per race, je kunt dat niet continu volhouden, daarvan ben ik overtuigd. En dat is ook direct het probleem met C1: je kunt daar bijna onmogelijk 10 seizoenen rondhangen als de bonussen en sponsorbijdragen zo relatief laag blijven.
Dan is het toch makkelijk op te lossen? Dan moeten de aanbiedingen van de sponsoren gewoon hoger worden, zo is het in het echte leven toch ook gewoon :?

Lijkt mij ook, Wes46, maar het blijft natuurlijk een lastig punt om de balans zo te krijgen dat C1 bereikbaar is voor wie echt goed is en het tegelijkertijd mogelijk te maken om te overleven in C1. Wat ik ook zo raar vind is dat er medewerkers van F1Time zijn die beweren dat ze hun DQP gewoon uit kunnen rekenen. Als ze dan ook de formule voor DQP/DRP hebben, kunnen ze in 1 rondje P al hun perfecte setup hebben. Gooi er dan nog een paar rondjes WU in en ze beginnen de race met een motor die op 96% is, in plaats van 85-90% voor mensen die meer rondjes P/WU/Q nodig hebben. Het feit dat ze formules hebben die verborgen horen te zijn, betekent dat Tadas ze of te eenvoudig heeft gemaakt of ze weer aan moet passen om ervoor te zorgen dat ze weer hun best moeten gaan doen om te winnen. Want laten we nou eerlijk zijn, van het invullen van getallen in excel en het overnemen van de waarden die eruit rollen kun je toch moelijk zeggen dat het knap gedaan is ofzo 8)7

Vooraf berekenen? Dat heb ik nog nergens gezien? Wel dat Oliver maar 4 tot 7 rondjes nodig heeft om een 99% drp uit te rekenen, maar ook dat is niet echt eerlijk natuurlijk.

quote:
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:37:
Vooraf berekenen? Dat heb ik nog nergens gezien? Wel dat Oliver maar 4 tot 7 rondjes nodig heeft om een 99% drp uit te rekenen, maar ook dat is niet echt eerlijk natuurlijk.
Scheelt weer slijtage, scheelt weer geld, kan 'ie z'n driver van betalen...
Moet dus niet zo zeiken samen met de andere ouwe lui...

Reg. datum: 11 september 2001

Ik sta nog steeds op pole met een behoorlijke marge op de rest van het veld, zeker aangezien ik nog een Q lap over heb waarbij er nog zeker 2 tienden van de tijd af kan :D

Ik weet echter niet of m'n strategie wel goed is, ben beetje gewend geraakt om te redeneren vanaf P12 in C2 terwijl je van pole toch wel een andere strategie toe kunt passen, beetje alsof Super Aguri dit seizoen ineens mee gaat doen om het kampioenschap, toch even wennen ;)

Vraagje: Heeft de hoogte van de revs ook invloed op de slijtage van bijvoorbeeld de gearbox?

and I was like...whatever!

quote:
SanderF1 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:00:
Ik sta nog steeds op pole met een behoorlijke marge op de rest van het veld, zeker aangezien ik nog een Q lap over heb waarbij er nog zeker 2 tienden van de tijd af kan :D

Ik weet echter niet of m'n strategie wel goed is, ben beetje gewend geraakt om te redeneren vanaf P12 in C2 terwijl je van pole toch wel een andere strategie toe kunt passen, beetje alsof Super Aguri dit seizoen ineens mee gaat doen om het kampioenschap, toch even wennen ;)

Vraagje: Heeft de hoogte van de revs ook invloed op de slijtage van bijvoorbeeld de gearbox?
Voor zover ik weet wel.

Thnx voor de bijval in de discussie Grrrrene... :)
Kon me toch even niet inhouden en heb nog even een enorme knuppel het hoenderhok ingesmeten...

Als ze willen veranderen, dan ook gewoon in 1 keer goed...

Reg. datum: 25 september 2002

@Rene: gefeliciteerd.
en dan nu ontopic commentaar.
fundementele probleem van dit spel is gewoon nog steeds de geld balans. Het is natuurlijk raar dat iemand die een klasse lager rijdt meer omzet kan draaien dan iemand die een klasse hoger zit. De balans is er gewoon nog niet.
quote:
Het feit dat ze formules hebben die verborgen horen te zijn, betekent dat Tadas ze of te eenvoudig heeft gemaakt of ze weer aan moet passen om ervoor te zorgen dat ze weer hun best moeten gaan doen om te winnen. Want laten we nou eerlijk zijn, van het invullen van getallen in excel en het overnemen van de waarden die eruit rollen kun je toch moelijk zeggen dat het knap gedaan is ofzo 8)7
Wat ik had begrepen was dat Oliver een wiskundige is en voor zijn werk dingen moet oplossen die al 1000x moeilijker zijn dan dit soort dingetjes. Je moet dus niet raar opkijken dat er iemand is die de code kraakt.

Anyhow sta dit moment op pole, 0.6s voor op #2 en heb nog 2 laps. heb wel problemen met de DQP dus daar moet ik nog ff aansleutelen wil ik mijn vereiste van 96% minimum binnen halen :P

Het valt me meteen weer op hoe giga het verschil is tussen de #1 en de #laatst. meer dan 4s maar dat bij c2 iets van 2s. En voor de mensen die om de punten vechten was het in c2 een seconde met de top, en in c3 zal dat ook wel meer zijn.
Ik ben benieuwd naar me eerst race, kan wel weer een overwinning gebruiken.

I've Spoken Deal with it :D

Oei, dat valt zwaar tegen mijn eerste P in C2. Sta veruit laatste ruim 2.5 sec achter de nummer 1. DQP is goed en setup volgens mij ook. Is kijken wat de W en Q gaat brengen vant weekend. :o

Reg. datum: 11 september 2001

@Dauthi: Gaat helemaal goed komen met ons dit seizoen ;) Check je Inbox even trouwens.

SanderF1 wijzigde dit bericht 25-01-2008 15:09 (21%)

and I was like...whatever!

quote:
Dauthi schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 14:53:
@Rene: gefeliciteerd.
en dan nu ontopic commentaar.
fundementele probleem van dit spel is gewoon nog steeds de geld balans. Het is natuurlijk raar dat iemand die een klasse lager rijdt meer omzet kan draaien dan iemand die een klasse hoger zit. De balans is er gewoon nog niet.
Naja, in C1 kun je je geld gewoon beter kwijt, denk ik. En om in C1 te winnen moet je echt volle bak gaan, terwijl je in C2 ook met een foutje af en toe kunt winnen? Ik heb geen idee hoor, ik ben maar een C3'er, maar hoop volgend seizoen 's aan C2 te kunnen proeven :)
quote:
[...]

Wat ik had begrepen was dat Oliver een wiskundige is en voor zijn werk dingen moet oplossen die al 1000x moeilijker zijn dan dit soort dingetjes. Je moet dus niet raar opkijken dat er iemand is die de code kraakt.
Ik wed dat daar met random fluctuaties wat aan te doen is. Tadas moet daar gewoon 's wat aan doen, zodat het vinden van 100% DQP weer een opgave wordt en geen wiskundeprobleem.
quote:
Anyhow sta dit moment op pole, 0.6s voor op #2 en heb nog 2 laps. heb wel problemen met de DQP dus daar moet ik nog ff aansleutelen wil ik mijn vereiste van 96% minimum binnen halen :P

Het valt me meteen weer op hoe giga het verschil is tussen de #1 en de #laatst. meer dan 4s maar dat bij c2 iets van 2s. En voor de mensen die om de punten vechten was het in c2 een seconde met de top, en in c3 zal dat ook wel meer zijn.
Ik ben benieuwd naar me eerst race, kan wel weer een overwinning gebruiken.
Dat is bij ons ook zo. Met 16 man op de grid staat de nummer 1 0.4s voor op de nummer 2 en tussen nummer 1 en 16 zit ruim 4s. Ik heb nu dus al een 0.7s-gat achterstand op de nummer 1, maar dat kan door m'n strategie komen. Ik ben heel benieuwd naar de race van volgende week, want ik durf te wedden dat er weer wat van die showfiguren tussen zitten die met een snelle Q indruk willen maken op potentiele team mates.

Reg. datum: 25 september 2002

quote:
Grrrrrene schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 15:44:
Ik wed dat daar met random fluctuaties wat aan te doen is. Tadas moet daar gewoon 's wat aan doen, zodat het vinden van 100% DQP weer een opgave wordt en geen wiskundeprobleem.
Ja maar zolang het berust op wiskundige formules is het een wiskundigprobleem ;)
Je kan het alleen extreem moeilijk maken, en blijkbaar is het al extreem moeilijk als ik zo de gem. van mijn mede c3'ers bekijk. iets van rond de 80 a 85% en dan nog meer races hebben gereden dan dat ik er gereden heb .... 8)7

I've Spoken Deal with it :D

@ René: Van Harte ;)

Je moet de oude garde maar lekker laten mopperen, eigenlijk is het een goed teken, nieuwe garde komt er aan.

Pokeren en ook nog eens daarmee makkelijker verdienen? ga dan eens naar Bonus4Dummies! -|- F1time.com - B. Oudenampsen C2G3

Nu ik er over nadenk is deze hele discussie misschien wel terug te leiden naar het feit dat Tadas gekozen heeft voor een piramide structuur (C1 - 4*C2 - 16*C3 etc.). Dit heeft ervoor gezorgt dat er 12 mensen van de 30 degraderen, wat echt immens veel is. Stel dat dat er maar 6 waren geweest, dan had de oude garde nu niet zo zitten te zeuren (misschien wel over geld, maar iig niet over degradatie) en kwamen er maar 6 nieuwe C2-ers bij.

Het zou denk ik ook helpen tegen diegene die niet willen promoveren, omdat je minder kans krijgt om daadwerkelijk te promoveren. Dan zal je wel 2x denken voordat je besluit om de kans niet te grijpen.

Het kan best z'n ook wat negatieve aspecten hebben om het class/group systeem anders op te bouwen (als het nu gedaan moet worden, is dat bijna onmogelijk zonder een total reset), maar ik kan me herinneren dat er toen een stemming (einde beta/begin V2) was waar ongeveer 70% tegen de huidige piramide-structuur was.

quote:
Joss schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 18:12:
Nu ik er over nadenk is deze hele discussie misschien wel terug te leiden naar het feit dat Tadas gekozen heeft voor een piramide structuur (C1 - 4*C2 - 16*C3 etc.). Dit heeft ervoor gezorgt dat er 12 mensen van de 30 degraderen, wat echt immens veel is. Stel dat dat er maar 6 waren geweest, dan had de oude garde nu niet zo zitten te zeuren (misschien wel over geld, maar iig niet over degradatie) en kwamen er maar 6 nieuwe C2-ers bij.

Het zou denk ik ook helpen tegen diegene die niet willen promoveren, omdat je minder kans krijgt om daadwerkelijk te promoveren. Dan zal je wel 2x denken voordat je besluit om de kans niet te grijpen.

Het kan best z'n ook wat negatieve aspecten hebben om het class/group systeem anders op te bouwen (als het nu gedaan moet worden, is dat bijna onmogelijk zonder een total reset), maar ik kan me herinneren dat er toen een stemming (einde beta/begin V2) was waar ongeveer 70% tegen de huidige piramide-structuur was.
Op zich is dat vrij simpel aan te passen door maar een persoon te laten promoveren. Alleen voor C4 -> C3 is drie mensen wel nodig denk ik om een beetje actieve mensen in C3 te houden.

Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
My minicity

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws