Reg. datum: 12 januari 2006
Dell M1530, t5750, 4gig, 250GB, 8600GT 256 MB,LG scherm 1440*900 , 9 cell, Vista hp 32 bit
Forum » Harde waren » Complete Systemen & Laptops » [Ervaringen] Dell XPS 1330 - Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last
Reageer Nieuw Topiclees anders het topic van de m1530 is door of zoek want er zijn mensen die dit zo voor elkaar hebben gekregen. Alleen telefonische activatie was er wel voor nodig meen ik ergens gelezen te hebben.quote:patrieckske schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:12:
[...]
Op de site van dell staat een nieuwe versie van het Bios A12,
ter info...![]()
Voor van 32bit OEM naar 64bit OEM heb je ook een 64bit OEM versie nodig denk ik?
Zelf had ik geprobeerd zonder 64bit OEM, kreeg wel geinstalleerd, maar niet geactiveerd...
Dell M1530, t5750, 4gig, 250GB, 8600GT 256 MB,LG scherm 1440*900 , 9 cell, Vista hp 32 bit
Voor de 64-bit Windows Vista raad ik aan om dit topic even door te lezen: Vista en ICH8.quote:Sjorso schreef op zondag 21 september 2008 @ 21:59:
Ik heb een paar dagen geleden mijn XPS M1330 besteld. Nu lees ik verschillende verhalen over Windows 64 bit. Soms lees ik dat je die bij de tech support kan bestellen, maar ik lees ook dat ze dit alleen voor zakelijke klanten doen?
Kan iemand hier wat meer duidelijkheid over verschaffen? En gaat het dan om een zakelijke naam op de factuur of dien je Vista Business hebben besteld om de 64 bit versie te krijgen? Heb het nog nagevraagd bij de telefonische bestelling, maar de vrouw die ik aan de lijn had kon mij het niet vertellen.
Nog een handige site om even door te lezen is deze: notebookreview.quote:413894 schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:33:
[...]
Voor de 64-bit Windows Vista raad ik aan om dit topic even door te lezen: Vista en ICH8.
De ICH8 controller van de M1330 heeft namelijk een (oplosbaar) probleem icm Windows Vista.
Verder is de key uitwisselbaar. Wat hierboven staat, dat er geen verschil is tussen een 32- of 64-bit key, is niet waar. Er is wel degelijk verschil, maar je kunt een 32-bit key gewoon gebruiken voor een 64-bit installatie en vice versa. Alleen is dan telefonische activatie via het voice-response systeem vereist.
Een key van Windows XP i386 kun je niet gebruiken op Windows XP x64. Dit omdat de eerste NT 5.1 is en de tweede NT 5.2 is. Maar ook tussen de NT 5.2 versies onderling kunnen keys niet worden uitgewisseld.
hoef niet fake te zijn geweest, kan met rivatuner overgeklokt zijn. maar dat risico heeft mijn maat niet genomen.quote:U4me2 schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:52:
[...]
Oke op youtube had ik anders wel een filmpje gezien dat cod4 er prima op draaide, op moet fake zijn geweest ofzo..?!
quote:pietervanzutven schreef op maandag 22 september 2008 @ 15:53:
[...]
Nog een handige site om even door te lezen is deze: notebookreview.
Toevallig heb ik het dit weekend gedaan en alles is perfect gegaan. Je kunt overigens gewoon ergens een retail versie van internet downloaden (ik heb een torrent gebruikt) en dan de license die onderop je laptop staat gebruiken. Na de installatie moet je windows nog activeren, maar de online activatie werkt ook. Telefonische activatie is dus niet vereist, wel mogelijk natuurlijk.
Dit werkt bij mij dus niet. Originele Dell x64 Vista CD. De workaround werkt wel, dus om de driver tijdens de installatie zelf te installeren.quote:When installing Vista, even though the installer already sees the partitions and looks like it will work (if you are installing using the default BIOS configuration with AHCI enabled), you'll get continuous BSOD after the install reboots! To fix this before it even begins, click the "Load Driver" button on the partition selection screen. Use the floppy you created above (I used 7-zip to unpack the driver disk image and copy the files to a USB flash drive, the Vista installer will see USB flash drives for drivers so if you don't have a USB floppy disk drive you are still golden). Once you load the driver you downloaded, Vista install will load it and re-scan the available volumes. At that point, you can select the disk to install Vista on and continue the installation without the dreaded BSOD!
Laat hem dan een Ultimate versie leveren. Je Premium Key zal toch alleen 64bit Premium activeren als het goed is. Ultimate wordt daardoor niet geinstalleerd. (als je je key tenminste tijdens installatie al opgeeft).quote:Sjorso schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:08:
Wat een klootviolen daar bij Dell. Ik ben zelf nog op onderzoek gegaan en de policy dat ze 64 bit's DVD's geven is weer actief voor ALLE versies. Maar niet in Nederland ondanks dat de policy "Global" isAlleen als je ultimate of business hebt zou je er recht op hebben want de Premium 64 bit versie zou niet bestaan....
Ik die vrolijke vriend er op gewezen dat ze wel bestaan maar hij kon hem niet leveren en ging hem ook nooit krijgen. Dat wist hij zeker. Nou zitten er op de dellcommunity site nog wat aardige gasten die overzee werken maar bereid zijn zich voor je in te zetten. Eens kijken of hun iets voor mij kunnen betekenen... En anders op een andere manier aan die 64 bit versie komen, maar doe liever alles legaal etc dan dat ik iets ga downloaden of kopieëren.
Vandaag Dell aan de telefoon gehad.. Morgen komt er een monteur met een nieuwe videokaart!quote:
Ja nieuw moederbord dus,quote:Ravens schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:12:
[...]
Vandaag Dell aan de telefoon gehad.. Morgen komt er een monteur met een nieuwe videokaart!
Tameguchi kitten ja ney o
Zojuist zonder problemen een 64bit CD besteld,quote:Sjorso schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:08:
Wat een klootviolen daar bij Dell. Ik ben zelf nog op onderzoek gegaan en de policy dat ze 64 bit's DVD's geven is weer actief voor ALLE versies. Maar niet in Nederland ondanks dat de policy "Global" isAlleen als je ultimate of business hebt zou je er recht op hebben want de Premium 64 bit versie zou niet bestaan....
Ik die vrolijke vriend er op gewezen dat ze wel bestaan maar hij kon hem niet leveren en ging hem ook nooit krijgen. Dat wist hij zeker. Nou zitten er op de dellcommunity site nog wat aardige gasten die overzee werken maar bereid zijn zich voor je in te zetten. Eens kijken of hun iets voor mij kunnen betekenen... En anders op een andere manier aan die 64 bit versie komen, maar doe liever alles legaal etc dan dat ik iets ga downloaden of kopieëren.
Wat zijn de kosten als ik vragen mag om een 64bit CD te bestellen? Kun je de key die je bij je 32bit variant hebt verkregen ook gebruiken wanneer deze reeds is geactiveerd?quote:patrieckske schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 12:06:
[...]
Zojuist zonder problemen een 64bit CD besteld,
OS maakte niet uit, ik had alleen geen ondersteuning op de 64 bit installatie
Ik heb trouwens Business, hij dacht dat ik Home Premium had.
Aardige gast trouwens!
Kosten waren gratis,quote:_Dune_ schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 13:24:
[...]
Wat zijn de kosten als ik vragen mag om een 64bit CD te bestellen? Kun je de key die je bij je 32bit variant hebt verkregen ook gebruiken wanneer deze reeds is geactiveerd?
RenaldoNiels wijzigde dit bericht 02-10-2008 16:13 (29%)
Bij mij zat er bij: een schoonmaakdoekje, laptop sleeve, opbergmapje voor cd's en handleidingen, afstandsbediening, oordopjes en een aantal onderdelen voor een USB modem.quote:RenaldoNiels schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:53:
wat ik me wel afvraag wat kregen jullie allemaal voor extra's bij je laptop.
hoor mensen die er een schoonmaakdoekje cd opbergmapje enzo bijkregen ik moet het doen met oordopjes en een laptop sleeve is dit normaal of zijn ze in polen vergeten wat dingen in te pakken ?
|| Division Brabant || Als je enige gereedschap een hamer is, ziet elk probleem eruit als een spijker. || Specs ||
nee maar is wel altijd leuk meegenomen. daarin tegen met de polen weet je het maar nooitquote:Gullie007 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 17:23:
De pakketten zullen wel kleiner zijn geworden, want ik kreeg ook alleen een sleeve en de oordopjes, en natuurlijk de afstandsbediening. Naast de gebruikelijke hoeveelheid handleidingen en installatie-CD's vanzelfsprekend. Dus het zal wel kloppen, en laten we eerlijk zijn, zo belangrijk is zo'n CD-hoesje en dat schoonmaakdoekje ook niet..
mocht je de nvidia chipset hebben zou ik je adviseren om de a12 bios aan te houden,quote:ScanWeb schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:14:
Ik heb mijn M1330 nu een paar maanden, en sinds A12 uit was, gelijk het Bios naar A12 geflasht.
Ik bemerk echter veel meer lawaai van de fan, ik vond dat die voordien veel stiller was.
Is het bij anderen gelukt om de bios terug te flashen naar A11? Ik hoor graag ervaringen.
ik heb zelf ook de A12 bios stond er zelf op maar kan toch niet zeggen dat die luidructig is. mijn asus laptop uit februari 2008 maakt toch veel meer herriequote:ScanWeb schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 14:14:
Ik heb mijn M1330 nu een paar maanden, en sinds A12 uit was, gelijk het Bios naar A12 geflasht.
Ik bemerk echter veel meer lawaai van de fan, ik vond dat die voordien veel stiller was.
Is het bij anderen gelukt om de bios terug te flashen naar A11? Ik hoor graag ervaringen.
Pagina: 1 2 3 4 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 last