Gathering of Tweakers

Quicksearch
i has a compjutr
Reg. datum: 19 augustus 2006

Hier het standaard intro’tje,

Ik volg al een tijd de casemods etc. op deze site en andere bekende ‘casemod sites’. Een tijd geleden zag ik een G5 mod en vanaf toen had ik mezelf altijd al voorgehouden om dat ook eens te doen.
Daar is zo’n 1,5 jaar overheen gegaan maar toen kreeg ik het idee om eens een ad op marktplaats te zetten. Kort na het plaatsen reageerde iemand hierop en twee dagen later had ik de kast in huis.

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1546.JPG/PICT1546-large.JPG

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1544.JPG/PICT1544-large.JPG
beetje blurry pics maar toen ik daar achter kwam lag alles al uit elkaar.

De plannen:

- Slopen >:) (done)
- Gigabyte P35 DS3 compitable maken.
- Window in side panel maken.
- ‘buiten ding’ en side panel mirror finish poetsen.
- midden/binnen cage een andere kleur spuiten.
- leds of andere verlichting.
- watercooling inbouwen.

De Specs zullen worden:

- Gigabyte P35-DS3
- C2D E6600
- XFX 7900GTO
- 200GB maxtor HD
- Antec NeoHE 500W

Geen echte pats bak maar het kan nog mee.

Specs van waterkoeling zijn:

- 1x 120mm rad
- 1x 240mm rad
- Liang DDC 1T
- Asetek NB blok
- Asetek GPU blok
- Swiftech Apogee GT CPU blok
- Alles met 1/2” aansluitingen en slangen
- Heb hier ook nog een asetek res liggen maar kweet nog niet of dat in de kast gaat passen, zoiezo ga ik een fillport maken en een port om alles leeg te laten lopen.

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1569.JPG/PICT1569-large.JPG
Dit is wat er bij zal komen in de wc loop.

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1440.JPG/PICT1440-large.JPG
Oude wc loop, de pomp en CPU blok zullen dus vervangen worden.

De 240 rad komt in de voorkant te staan en de 120mm zal in het dak komen, ben alleen nog opzoek naar een mooie oplossing om het gat af te werken zonder het design aan de buitenkant aan te passen. (dus als iemand nog ideeën heeft? :P)

Ik ben alvast begonnen met alles uit elkaar te halen. Goed, een halve dag en 100.000 schroeven verder:

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1553.JPG/PICT1553-large.JPG
omhulsel/buitenkast

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1558.JPG/PICT1558-large.JPG
binnenkast

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1564.JPG/PICT1564-large.JPG
Het dvd-drive frontje dat hergebruikt zal worden.

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1549.JPG/PICT1549-large.JPG
Het aantal schroeven dat eruit moest alleen om de buiten van de binnenkast te krijgen, dus zonder de HD cage etc.

http://pages.google.com/edit/flythe1/PICT1566.JPG/PICT1566-large.JPG
Dit vind ik wel een coole foto ;)

Nou dat was het dan, morgen ga ik langs de gamma en haal wat high grid schuurpapier om te beginnen met de anodisatielaag te verwijderen. Ook zal ik eens wat gaan spelen met de camera instellingen want de high-res foto's zien d'r echt niet uit.

Edit: de foto's wat aangepast

Flythe wijzigde dit bericht 19-01-2008 23:26 (12%)

10100111001

Die image-tags van 600*400 gefixeerd zou ik eruit laten, want dat rekt je foto's enorm lelijk op. Zet ze liever gewoon links of in het midden neer, en dan smaller (originele breedte). Als je dat dan toch doet, druk alsjeblieft meteen op de 'check images' knop, zodat de echte afmetingen van je foto's bijgeschreven worden in de tags; dat spaart alvast de ruimte uit en voorkomt dat de boel gaat springen bij het laden.

qed

i has a compjutr

gaat deze nog in bespreking?

Acties: [view][quote]

Door: Turkish Moderator PMG/CSL
zhé germans

Jazeker, maar doet we in ons Harde Waren crewforum. We zullen je hier op de hoogte houden :)

specs | 'De klant komt altijd van rechts.'
'Het risico van een slim voorstel is dat je de kans loopt te worden aangewezen om het uit te voeren.'

Rust zacht Youri

En toestemming, excuses voor de delay.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

It's m3!
Reg. datum: 23 juli 2006

quote:
Kast heeft m.i. al een lekkere afwerking en standaard looks dus ben benieuwd! Maak er wat van
Ik vind het wel zonde dat je een window in het side panel gaat maken, maar ben benieuwd of het je lukt dat netjes te doen, zodat de afwerking past bij de rest van de kast :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Baloo [BE]

je moet gamen niet modden..

succes met je mod,

het plan klinkt veelbelovend.

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

Zonder die buitenranden (dus de binnenkast alleen) lijkt het net een Lian Li.
Een G5 kast is sowiezo al super mooi, waarom het altijd lelijker maken met lichtjes, raampjes, darmpjes,... |:( schande!

Neem iedereen zoals hij is, niemand is perfect.

Modden is kennelijk niet aan jou besteed :) Ieder z'n ding he.
i has a compjutr

bedankt iedereen voor de reacties :D

@ djeen: wacht maar af

Ik ben btw druk bezig met het afschuren van de anodiseer laag, maar ik wacht nog op een bestelling van grit 2000 schuurpapier om het verder af te kunnen maken.

Flythe wijzigde dit bericht 23-01-2008 12:53 (56%)

wat leuk is als je van het apple logo een pulserende verlichting kan maken.
geen window maken joh.... dat is zoooooo 2005

Q6600 (G0), 4Gb ddr2-pc6400c4, 8800GTS 640mb SLI, asus p5n32-e sli (680i) XPpro/Vista home premium 32bit raid0 22ich TFT 1680*1050 thermaltake toughpower 750w modulair antec p180b rev2, macbookpro 2.2Ghz 15,4inch . Wii

Maak een window met daarop het apple logo, dus uitzagen en erop plakken en erachter een ledje :P

Highflow.nl

Maar een window in de vorm van het apple logo ;) .

Spelling is een keuze | Weblog

Helaas, ik weet dat hij 't window al gemaakt heeft, 't is nu alleen nog wachten tot 't moment dat hij niet te lui is om pics te posten :+
Te mooie kast om aan te kloten imho, en al helemaal om er dikke ccfl's etc. in te hangen.
Hoe heb je dat btw gedaan via marktplaats? gewoon een gevraagd ad geplaatst?

[GoT] 24/7 CoD4: 83.119.67.29:28960 - Finished! -> GraniteCase

quote:
murky123 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:56:
wat leuk is als je van het apple logo een pulserende verlichting kan maken.
geen window maken joh.... dat is zoooooo 2005
Wat is volgens jou dan zoooooo 2008?

i has a compjutr

Ik heb idd de window al gemaakt ik wacht alleen nog even met updaten totdat ik t/m grid 1200 heb geschuurd, dat zal denk ik nog wel even duren maar er valt weinig te zien verder.

@ pieterveenstra, er komen geen ccfl's in, de leds heb ik gisteren besteld, ik probeer het ook zo strak mogelijk te houden omdat ik zelf ook niet van kermis-kasten houd.
En, ja ik heb een gevraagd ad gemaakt waar op gereageerd is.
Nu met mac!
Reg. datum: 02 februari 2004

quote:
pieterveenstra schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 17:12:
Te mooie kast om aan te kloten imho, en al helemaal om er dikke ccfl's etc. in te hangen.
Hoe heb je dat btw gedaan via marktplaats? gewoon een gevraagd ad geplaatst?
Inderdaad, echt zonde.

Posters laten printen? www.adps.be

i has a compjutr

q.q wat een vooroordelen, flame maar als ik wat heb laten zien ok? :P
Wat is dat in zijn avatar?

Tuurlijk niet zonde, elke computerkast kan, mag en moet gemod worden :P

Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy!

It's m3!
Reg. datum: 23 juli 2006

quote:
brinkdinges schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:55:
Tuurlijk niet zonde, elke computerkast kan, mag en moet gemod worden :P
En anders hoort hij niet in CM thuis :P
Baloo [BE]

er zijn kasten waar je met je poten vanaf blijft.

maar de G5 is hier geen van.. (ik bedoel G5 is modbaar..)

een voorbeeld waar je vanaf moet blijven
P182 - deze is opgebouwd uit dubbelwandige panelen en een speciale opstelling om de pc zo stil mogelijk te maken, bij een simpele mod kun je al deze tenietdoen.

de enige mods die ik ga toepassen is een 360 rad in men kast inbouwen.. maar geen led en window mods op mijn pc.

MikeVM wijzigde dit bericht 24-01-2008 02:35 (19%)

Intel C2DE6600 @ 3.4Ghz // Asus P5K-E/WIFI-AP // 4x1GB 6400 Kingston HyperX // RAID0: 2 x Seagate Barracuda 7200.10 250GB // Gigabyte Nvidia Geforce 8500GT (512MBI) // Antec P182 // NEOhe 500W // Creative Xfi ExtremeGamer

Reg. datum: 10 januari 2007

Ik zie hier toch écht wel een potensieel in! Het is een mooie kast die gewoon vraagt om dit soort dingen! Doe maar lekker :)

[ SPECS ] PHILIPS Motional Feedback 544

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws