Hoofdcategorieën
Reg. datum: 13 december 2000

Misschien een nogal domme vraag, maar is er al een officieele nederlandse release datum bekend voor de 450D?

Veni, vidi, vaginalis! | Ik kwam, Ik zag, en het was kut!

quote:
Tekielja schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:21:
Misschien een nogal domme vraag, maar is er al een officieele nederlandse release datum bekend voor de 450D?
http://www.canon.nl/For_Home/newproducts/index.asp :
quote:
EOS 450D - Verkrijgbaar vanaf maart 2008

Canon 40D - Canon 17-40 f/4L - Canon 70-200 f/4L - Canon 50 1,8 II - Canon BG-E2N - pallet geheugenkaartjes - overige accessoires - MacBook Pro

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Vandaar ook dat op de site van shops die in de PW staan met de 450D ook staat "leverbaar vanad x maart" ;)
quote:
sapphire schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:18:
Vandaar ook dat op de site van shops die in de PW staan met de 450D ook staat "leverbaar vanad x maart" ;)
dat zegt helemaal niks ;)

Er zijn genoeg winkels in de pw die sommige dingen niet eens kunnen leveren :'(

Die-hard pruts0r

Nouja als Komplett op de site heeft staan dat de xx aantal begin maart binnen krijgen lijkt dat me logisch.
Zeker aangezien hun voorraad systeem vrij goed is ;)
Reg. datum: 02 april 2004

quote:
sapphire schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:54:
Nouja als Komplett op de site heeft staan dat de xx aantal begin maart binnen krijgen lijkt dat me logisch.
Zeker aangezien hun voorraad systeem vrij goed is ;)
Los van dat ik die winkel niet ken, let je er wel op dat er staat: "17 stuks verwacht"? Staat niet bij, hoeveel er op voorhand verkocht zijn en er is geen enkele garantie dat er op de genoemde datum inderdaad ook dat aantal binnenkomt.

Daftpunk Ownz Ya!
Reg. datum: 23 oktober 2001

Ik hoop echt dat hij een 'hdr' functie heeft waar je zelf kan ingeven hoeveel shots hij moet pakken, met hoeveel stops ertussen. Ipv 3 verschillende stops zoals de 400D kan.

Zou leuk zijn. 20shots automatisch laten nemen van -5stops tot +5

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Moby: I'm feeling so real

dat kan je toch zelf doen met de sluiterijd?, dan kan je er wel 21 nemen, of 22 als je dat wilt.

Canon gear: 1Ds mark 12 met 14-539 1.2L USM Photofacts, Flickr!, Tweakblog.

3 Benches

Auto bracketing is gewoon niet bedacht voor hdr. Verder vraag ik me echt af of de feature van multipasser genoeg toegevoegde waarde heeft om de user interface ingewikkelder te maken.

Ik ben hdr n00b, maar is 20 shots binnen een 10 stops bereik uberhaupt niet wat veel? Heb je niet meer dan 90% vd tijd genoeg aan minder shots en/of een kleiner bereik, zolang je maar raw schiet?

Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100

Whatevert

quote:
Voutloos schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 08:32:
Auto bracketing is gewoon niet bedacht voor hdr. Verder vraag ik me echt af of de feature van multipasser genoeg toegevoegde waarde heeft om de user interface ingewikkelder te maken.

Ik ben hdr n00b, maar is 20 shots binnen een 10 stops bereik uberhaupt niet wat veel? Heb je niet meer dan 90% vd tijd genoeg aan minder shots en/of een kleiner bereik, zolang je maar raw schiet?
RAW?

Schiet 'm in RAW, zo kun je 20 foto's maken uit 1 RAW bestand, en zo met photomatix aan elkaar laten naaien. Zo doe ik dat altijd. Hij pakt RAW bestanden ook zelf al, maar dan heb je geen controle over hoeveel foto's die dat doet.

EOS 40D+BG-E2, PS G9
Speedlite 430EX
Glas: EF17-40F4L USM, EF24-105F4L IS USM, Canon 100 F2.8 Macro, EF 70-200F4L USM FD50F1.4

a.k.a. Martijn

quote:
Neron schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:57:
[...]

RAW?

Schiet 'm in RAW, zo kun je 20 foto's maken uit 1 RAW bestand, en zo met photomatix aan elkaar laten naaien. Zo doe ik dat altijd. Hij pakt RAW bestanden ook zelf al, maar dan heb je geen controle over hoeveel foto's die dat doet.
RAW levert niet heel veel winst op hoor, zeker wel merkbaar, maar bracketing levert een grotere DR op. Een RAW bracketing nog meer :), en dat gebruik ik dan ook.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Die-hard pruts0r

20 shots....meot je object wel erg stil staan, mer een natuur iets word het al erg moeilijk.
Ik snap sowieso de funtiec van zoiets neit echt als extra feature, met een statief en eventueel remote icm met AEB gaat toch ook goed :?
Daftpunk Ownz Ya!

als je je statief op zachte grond hebt staan en je moet aan de camera de sluitersnelheid ingeven, kan er een minimale shift plaatsvinden, die duidelijk zichtbaar is aan de horizon.

Liefst gewoon het aantal exposures ingeven (is toch maar een simpele functie! sommige camera's kunnen met AEB al meer dan de 2stops aan) en de camera zijn werk laten doen.
Vermits het automatisch en sneller is dan manueel alles ingeven, heb je meer kans dat je bijna geen beweging in de wolken/bomen hebt.

Reg. datum: 24 augustus 2007

quote:
Toff schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 02:42:
[...]

Los van dat ik die winkel niet ken, let je er wel op dat er staat: "17 stuks verwacht"? Staat niet bij, hoeveel er op voorhand verkocht zijn en er is geen enkele garantie dat er op de genoemde datum inderdaad ook dat aantal binnenkomt.
Komplett? Da's volgens mij die winkel die de Pricewatch voor de 30D met 17-85 maanden aanvoerde, terwijl ze het ding niet eens hadden, stond continue: "1 stuk(s) verwacht"

Ik wil best geloven dat ze goed voorraadbeheer hebben, maar dit gaat niet over voorraad... ;)

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Reg. datum: 18 september 2001

...ik kan niet wachten op de 450, prima specs.....financieel heb ik hem bij elkaar, nu nog 2 maanden sparen voor de rest (filter, ext.flitser etc) ;)

WK NIEUWS, POOLS, en MEER...http://www.wijgaanwinnen.nl

Reg. datum: 29 augustus 2003

Ik had een oogje op de 40D maar als ik dit nu zo zie, dan komen ze wel erg dichtbij elkaar zo...

Waar ik benieuwd naar ben is hoe die in de hand zal liggen.

Het aantal megapixels tov de 40D is ook erg aantrekkelijk voor grote prints en eventuele klantenopdrachten.

quote:
multipasser schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 11:39:
als je je statief op zachte grond hebt staan en je moet aan de camera de sluitersnelheid ingeven, kan er een minimale shift plaatsvinden, die duidelijk zichtbaar is aan de horizon.

Liefst gewoon het aantal exposures ingeven (is toch maar een simpele functie! sommige camera's kunnen met AEB al meer dan de 2stops aan) en de camera zijn werk laten doen.
Vermits het automatisch en sneller is dan manueel alles ingeven, heb je meer kans dat je bijna geen beweging in de wolken/bomen hebt.
m'n eos 1d heeft dat, daar zit 't instellen van 't aantal wel helemaal in de custom functions begraven, maar ik kan dus bracketen met 3, 5 of 7 shots. En varieren van -2 tot +2 (of misschien zelfs wel -3/+3).
Handig, 7 shots in iets minder dan een seconde en klaarrr! ;)

dus canon kan 't al... nu alleen nog inbouwen in de andere modellen.

abrakadaver wijzigde dit bericht 19-02-2008 15:07 (3%)

canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, leica mini 3

Die-hard pruts0r

Het verschil tussen de 1D,x0D en xx0D serie moet ergens in blijven zitten he dus ik kan me goed voorstellen dat Canon hier niet zo'n haast mee heeft. Zeker bij een instap dSLR voor consumenten.
Reg. datum: 30 juli 2003

quote:
ParadoXygen schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:55:

Het aantal megapixels tov de 40D is ook erg aantrekkelijk voor grote prints en eventuele klantenopdrachten.
Waarmee is aangetoond dat de , op het eerste gezicht wat vreemde, policy van Canon om een instapper meer pixels te geven dan een middenklasser, werkt....

Daftpunk Ownz Ya!

In ieder geval kan je nu voor 444euro in mediamarkt een 350D kopen met kitlens.
Zeer mooie prijs :)

Daftpunk Ownz Ya!

quote:
abrakadaver schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 15:07:
[...]

m'n eos 1d heeft dat, daar zit 't instellen van 't aantal wel helemaal in de custom functions begraven, maar ik kan dus bracketen met 3, 5 of 7 shots. En varieren van -2 tot +2 (of misschien zelfs wel -3/+3).
Handig, 7 shots in iets minder dan een seconde en klaarrr! ;)

dus canon kan 't al... nu alleen nog inbouwen in de andere modellen.
ow. Nice. Dat wist ik niet! De 5D zal dat niet hebben zeker? :)
Ik denk dat ze die feature misschien wel in de 450D gaan steken omdat veel amateurs zich ook bezig houden met HDR. Het is een fotografie gimmick.

Reg. datum: 08 oktober 2004

quote:
multipasser schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:42:
In ieder geval kan je nu voor 444euro in mediamarkt een 350D kopen met kitlens.
Zeer mooie prijs :)
Dat is op zich wel raar, ik heb begin januari de 350D met kitlens voor ¤388 gekocht in de Mediamarkt... De prijzen fluctureren wel raar moet ik zeggen :?

3 Benches

quote:
Flits flits schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:24:
Waarmee is aangetoond dat de , op het eerste gezicht wat vreemde, policy van Canon om een instapper meer pixels te geven dan een middenklasser, werkt....
Touché. Het aantal MP is bij lange na niet het grootste verschil tussen deze camera's, dus als het uberhaupt een doorslaggevende factor kan zijn, waardeer je de voordelen van de x0d serie nog niet en zit je goed. :)

Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100

...vraag maar...

quote:
Flits flits schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 22:24:
[...]

Ja typisch marketing. Natuurlijk heeft een 1Ds III meer detail in zijn beelden, maar heb je dat nodig?

Maar het is natuurlijk aan een leek ook wat "lastig" uit te leggen dat zijn nieuwe compact weliswaar 12 MP heeft, en jouw state-of-the-art-battleship maar 8 MP. Totdat je de foto's laat zien >:)

Website | Canon 30D | MacBook Pro 17" 2.8Ghz 4GB 500 GB

Die-hard pruts0r

ja maar dat verhaal geld al jaren, dat heb ik atm zelfs met m'n 300D die 'maar' 6,2mpix heeft, en persoon X z'n telefoon cam bijna even goed is omdat hij 5 mpix heeft.
Tja lekker boeiend, als ik het maar weet.

En over die uitgebreidere AEB functie, ik denk dat het voorlopig een feature blijft van de duurdere modellen, ik bedoel tuurlijk zijn er 'amateurs' bezig met HDR. Maar als je kijkt naar hoeveel canon instap dSLR's er verkocht worden en hoeveel mensen daarvan ook echt veel HDR schieten, denk ik dat die verhouding heel erg klein is.
Zie alleen maar hoe Canon de marketing van de 450D aanpakt emt de klassieke meer mpix truc.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: