Hoofdcategorieën
Reg. datum: 02 april 2004

Ik ben werkelijk heel gelukkig met mijn 40D en mijn trouwe 350D mag als reserve nog lang in mijn tas mee. Alleen jammer, dat ze niet dezelfde accu's gebruiken. Heel leuk vind ik het, om te zien dat veel van de in de 40D als noviteit verschenen features nu terug te zien zijn in de 450D. Ik gun iedereen het beste van het beste, voor een zo laag mogelijke prijs en of de 40D nu zo veel beter is? Minder is, zoals eerder opgemerkt door anderen, dat zowel geheugenkaart als accus (en grip) weer afwijken van de reeds gebruikte types. Niet dat de prijs van een SD-kaartje of een imitatie-accu nou zo schokkend is/zal zijn, maar het doet toch een beetje afbreuk aan de compatabiliteit. De vraag rijst, of Canon de CF-card nu vaarwel zegt en wat er mis is met de BP-511A accu.

Reg. datum: 30 september 2004

Ik was vanmiddag aanwezig op de persbijeenkomst van Canon en heb even met de nieuwe camera kunnen spelen. Best een prima apparaat, zo op het eerste gezicht.

Mocht iemand het interessant vinden; ik heb een preview van de Canon 450D geschreven op mijn weblog.

Photofacts; weblog over fotografie..

Whatevert

Momenteel bezit ik een 350D. Ik zat al een tijdje te dubben of ik zou moeten upgraden naar de 400d of 40d. Ik denk dat ik nu nog eventjes wacht op de 450d. Ik heb kleine handjes, dus dat moet niet zo'n heel groot probleem worden denk ik.
Kan niet wachten! :)

EOS 40D+BG-E2, PS G9
Speedlite 430EX
Glas: EF17-40F4L USM, EF24-105F4L IS USM, Canon 100 F2.8 Macro, EF 70-200F4L USM FD50F1.4

a.k.a. Martijn

quote:
Neron schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:06:
Momenteel bezit ik een 350D. Ik zat al een tijdje te dubben of ik zou moeten upgraden naar de 400d of 40d. Ik denk dat ik nu nog eventjes wacht op de 450d. Ik heb kleine handjes, dus dat moet niet zo'n heel groot probleem worden denk ik.
Als je de body verder goed vind vast houden, dan is de 450D natuurlijk een prachtding. Zeker qua specs. Het grootste nadeel is voor velen zijn afmeting, als jij daar geen probleem mee hebt, dan heb je hier volgens mij een goede vervanger van je 350D :). (je schermpje wordt qua oppervlak bijna 2x zo groot :P)

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

quote:
Neron schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:06:
Waarom wil je upgraden naar een 400/450D als je al een 350D hebt? Loop je vast qua functies? Heb zelf ook een 350D namelijk en zou geen reden kunnen bedenken om over te stappen naar de 450D tenzij je die extra megapixels écht nodig hebt ;) zeker door het kleine prijsverschil met de 40D zou ik namelijk daarvoor gaan en dan met name voor de body die lekker stevig is.

Gear: Vette camerashizzle + Vette Mac :D

quote:
vandeMeulenhof schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 22:14:
Was van plan om binnenkort 1 van de EOS modellen te gaan kopen. EOS 450 zat eraan te komen maar wanneer was nog niet bekent tot vandaag.

De modellen 40D, 400D en 450D heb ik op het oog. 40D en 450D gaan nu een beetje gelijk op, alleen het nadeel is dat de 450D kleiner is. Zelf zal ik toch eens moeten voelen hoe de 450D in de hand ligt.
Ze gaan redelijk gelijk op wat betreft de features die de aandacht trekken. Qua basismateriaal/constructie en gebruik is de toch 40D een hele andere klasse camera. Dit valt alleen niet snel op als je alleen naar de vergelijkende tabelletjes van dpreview e.d. kijkt. Staar je hier dus niet blind op. Zie ook de opmerking van Josh:
quote:
Josh schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 16:13:
[...]

Nounou, ho eens even. De 30D/40D steken echt wel met kop en schouders nog boven deze instappers uit hoor, dat wilde ik niet impliceren. Ik wil ook zeker niet zoals jij zegt beweren dat de 30D op papier ingemaakt word, no way. Wat dacht je alleen al van 3,5 fps tegen 6,5 fps? Grotere DR, de knoppen op de body (draaiwiel, focuspuntkeuze) en de zoeker.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

The house of bushes
Reg. datum: 19 juni 2003

Ik zet even een TPV. Ik heb een paar maanden geleden een 400D gekocht; ben benieuwd of ik die ik moet ruilen voor deze.

24" Intel iMac 2.8Ghz Core2Duo Extreme 4GB Ram - MBP 2.16 Ghz Core2Duo 3GB Ram - iPhone3G 16GB - iPhone 8GB - iPod Classic 80Gb - AppleTV 160Gb - PS3 40Gb -Canon EOS 400D- The House of the Future has no Windows

quote:
Toff schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 23:53:
De vraag rijst, of Canon de CF-card nu vaarwel zegt en wat er mis is met de BP-511A accu.
Het lijkt mij dat wat Canon met de xxxD serie doet niet toonaangevend zal zijn voor het hogere segment. Verder zal de BP-511A wel wat zwaarder zijn en meer plaats innemen dan dit nieuwe type dat overigens ook wat minder capaciteit dan de BP-511A heeft.

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Zal ik dan maar de eerste zijn met een daadwerkelijke link naar een webshop met prijzen.

Bij Komplett

EOS 450D Body ¤ 649

EOS 450D Body met 18-55 (IS??) ¤ 729

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Ik heb eigenlijk nog niemand gehoord over het schermpje op de 450D. Door de positionering hiervan aan de linker zijde lijkt mij dat de bediening erg lastig wordt. Had je vroeger de knoppen links of onder het schermpje zitten, nu zitten ze een beetje verspreid maar met name rechts. Aangezien de handgreep ook rechts zit, kun je de camera niet meer met twee handen vast houden en bedienen. Naar mijn mening moet je hem nu met 1 hand vasthouden en met gestrekte vinger de knoppen induwen. Beetje vreemd en niet lekker.

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

quote:
mig29 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:41:
Naar mijn mening moet je hem nu met 1 hand vasthouden en met gestrekte vinger de knoppen induwen. Beetje vreemd en niet lekker.
Mijn linkerhand ligt bijna altijd onder de lens. Deze gebruik ik dus toch al bijna niet. Hooguit om even de laatste foto snel terug te halen.

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

Reg. datum: 24 augustus 2007

quote:
MvdKelen schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:38:
Zal ik dan maar de eerste zijn met een daadwerkelijke link naar een webshop met prijzen.

Bij Komplett

EOS 450D Body ¤ 649
Ze hebben er wel 2 MP vanaf gesnoept ;-)

Kamera-Express geeft 789 EUR aan voor de body, maar we zullen het wel moeten afwachten.

Als ik het zo zie dan ben ik nog steeds blij met mijn 30D ;-)

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
mig29 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:41:
Ik heb eigenlijk nog niemand gehoord over het schermpje op de 450D. Door de positionering hiervan aan de linker zijde lijkt mij dat de bediening erg lastig wordt. Had je vroeger de knoppen links of onder het schermpje zitten, nu zitten ze een beetje verspreid maar met name rechts. Aangezien de handgreep ook rechts zit, kun je de camera niet meer met twee handen vast houden en bedienen. Naar mijn mening moet je hem nu met 1 hand vasthouden en met gestrekte vinger de knoppen induwen. Beetje vreemd en niet lekker.
Het meest irritant lijkt het me bij het terug kijken van foto's. Dan hou ik de body altijd met 2 handen vast. De resulutie van het schermpje is trouwens ook niet echt dusdanig hoog dat ik een groter scherm een meerwaarde vind hebben. Misschien had een 2,5" schermpje met hogere resolutie een pretiger alternatief geweest.

Ook is het jammer dat je geen fatsoenlijke AF (volgends de eerste ervaringen alleen ultra trage contrast detect AF) hebt tijdens liveview, de Olympussen en de komende Sony A200 afgeleide met livieview kunnen dit bijvoorbeeld wel.

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

quote:
MvdKelen schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 09:44:

Mijn linkerhand ligt bijna altijd onder de lens. Deze gebruik ik dus toch al bijna niet. Hooguit om even de laatste foto snel terug te halen.
Tijdens het schieten wel ja, maar tijdens het terugkijken heb ik de camera aan de linker en rechterzijde vast. Met mijn linkerhand bedien ik de review, info en delete toets en met mijn rechterhand scroll ik door mijn foto's heen. Ik moet er niet aan denken om dat allemaal met 1 hand te doen, aangezien je de camera aan de linkerzijde niet kunt vasthouden zonder weer een fles glassex over je LCD te schenken :P

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

quote:
Nomad schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 08:10:
[...]

Als je de body verder goed vind vast houden, dan is de 450D natuurlijk een prachtding. Zeker qua specs. Het grootste nadeel is voor velen zijn afmeting, als jij daar geen probleem mee hebt, dan heb je hier volgens mij een goede vervanger van je 350D :). (je schermpje wordt qua oppervlak bijna 2x zo groot :P)
word leuk, ik heb een 300D. Ken je dat schermpje :+

@ Mig, het was mij ookal opgevallen van de knoppen. ook een minpun, nu kan je niet meer zo makkelijk met je linkerhand het menu/terugkijk/delete button bedienen :(
Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
mig29 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 10:07:
Ik moet er niet aan denken om dat allemaal met 1 hand te doen, aangezien je de camera aan de linkerzijde niet kunt vasthouden zonder weer een fles glassex over je LCD te schenken :P
T valt me idd op dat je een vette vinger nouwelijks van het schermpje van een 400D af gepoetst krijgt. Op m'n eigen cam kan ik ze er al met m'n hand vanaf vegen.

Wel ervaar ik het positief dat ie een fractie groter is. Waarschijnlijk zal een 450D kit er nog steeds als speelgoed uit zien naast een body die ook zonder grip door de meeste mensen prettig te gebruiken is dus de body zou mog wel wat groter mogen. (formaatje KM 5D of net iets groter)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

Moby: I'm feeling so real

Eerste high resolution samples omdat waarschijnlijk niemand meer de startpost leest ;) : klik en klik (Japans?)

Canon gear: 1Ds mark 12 met 14-539 1.2L USM Photofacts, Flickr!, Tweakblog.

Reg. datum: 10 april 2002

Ik heb enorm zitten twijfelen welke camera in zou kopen.
De Nikon D40x of de Canon 400D. Tot ik wist dat er een nieuw model aan kwam: de 450D!
Ik ga nu zeker voor de 450D.
Ik heb zelf al een aantal SD kaartjes en de specificaties zijn gewoon beter t.o.v.de D40x.

Bij Kieskeurig staan al een aantal webshops die de 450D "verkopen".

Reg. datum: 30 september 2004

jwvink; Voor je definitieve keuze moet je wellicht ook even het PMA nieuws van Nikon afwachten.. ;)

Photofacts; weblog over fotografie..

Pinnacle of Perversion
Reg. datum: 18 juni 2007

specificaties zijn zeggen niet zo heel veel tegenwoordig. De specificaties van de 450D zijn bijvoorbeeld "beter" dan die van de 30D, maar ik zou veel liever werken met de 30D.
Net zoals t.o.v. de Nikon, in de praktijk ontloopt het mekaar niet veel, kijk gewoon welke je het fijnste vind vasthouden/werken. Dit is veel belangrijker voor het fotograveren dan wat nummertjes.
(neem dan ook direct de 30D mee :) Generatie oud maar nog steeds een prima ding en inmiddels ongeveer in dezelfde prijsklasse!)

Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.

Blazen maar

Is de CMOS-sensor van de 450D anders als die van de 40D?

Whatever makes your boat float

3 Benches

12 MP ipv 10, dus het moge wel duidelijk zijn dat er iets veranderd is. ;)

Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100

Blazen maar

quote:
Voutloos schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 13:38:
12 MP ipv 10, dus het moge wel duidelijk zijn dat er iets veranderd is. ;)
Ja, dat snap ik, maar ik bedoel eigenlijk meer of het een betere sensor is dan de 40D, want daar twijfel ik aan. Oplossend vermogen, ruis etc?

Whatever makes your boat float

Reg. datum: 10 april 2002

quote:
Elja schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 12:59:
jwvink; Voor je definitieve keuze moet je wellicht ook even het PMA nieuws van Nikon afwachten.. ;)
Ah fijn... kan ik weer niet kiezen ;)

Wat ik ook een beetje vreemd vind is het volgende:
Komplett bied dit aan: "Canon EOS 450D Digitale SLR m/18-55" voor een prijs van ¤ 729,01.
Ik heb hen een mailtje gestuurd met de vraag of dit met de nieuwe Image Stabilized kitlens geleverd wordt krijg ik een antwoord:

"Dit product zal geleverd worden volgens de specificaties van Canon (zie onderstaande link).
http://www.canon.nl/For_H...al_SLR/EOS_450D/index.asp
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd."

Vervolgens stuur ik terug dat ik nergens iets over een lens kan vinden op die productpagina.
Krijg ik terug:

"Voor meer informatie omtrent dit product adviseren wij u contact op te nemen met Canon. Daar het een compleet nieuw product betreft hebben wij hier verder nog geen nadere informatie over."

Die lui hebben geen verstand van camera's :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: