Hoofdcategorieën
quote:
- J.W. - schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:32:
[...]

Canon gaat er kennelijk vanuit dat mensen langer met hun 5D doen en hem minder impulsief kopen etc en dat klopt ook wel natuurlijk. De cylci van de 1D's zijn ook veel langer, maar ze verkopen er daardoor niet minder van, zolang zo'n (dure) camera niet is afgeschreven "hoort" een pro gewoon niet een nieuwe te halen. Al kan ik me haast niet voorstellen dat de 5D niet vervangen wordt in feb.. :)
Is op zich een prima gedachtengang echter roept men al langer om een opvolger van de 5D, is toch een van de oudere in de serie als ik me eigen niet vergis.

Wil je weten wat ik doe? www.jouk.eu

peace man.

Ik denk dat de 5D zeker in februari vervangen wordt, geruchten zijn zelfs dat er een tussen model komt, maar goed, ik heb nog niets gehoord van de Canon officials..

De 400D lijkt me nu nog eigenlijk redelijk in de markt staan hoor, ik weet niet of 't februari wordt, of nou net een paar maanden later, het zou niet heel gek zijn als Canon even wat meer 'tijd' aan 't geheel geeft om wat meer marketing moment te krijgen, de 400D loopt nog heel goed..
quote:
Fonzie27 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 13:39:
[...]

Is op zich een prima gedachtengang echter roept men al langer om een opvolger van de 5D, is toch een van de oudere in de serie als ik me eigen niet vergis.
jep, is ook waarschijnlijk aan de beurt, is een hoop aan toe te voegen tov de 40D/1Ds/1D...

simon wijzigde dit bericht 19-01-2008 13:40 (29%)

Moby: I'm feeling so real

quote:
mig29 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:59:
Wat gaan we doen als de camera daadwerkelijk wordt aangekondigd? Houden we dan dit topic open? Daardoor zitten we direct met een aantal pagina's speculaties over de camera zonder inhoudelijk interessante en relevante discussies. Ik vind gele kubus zijn eerste reactie terecht en stem voor een nieuw topic na lancering van de camera.

Ik verwacht 14 bits, 3 fps, liveview, bijna identieke zoeker en 10 mp.
quote:
Nomad schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:10:
[...]

eens, behalve 14bits. Maar inderdaad ook dat we tegen die tijd een nieuw topic moeten openen, waardoor ik dit topic sowieso al niet snapte.
Ik zal hierover tegen die tijd contact over opnemen met een moderator. Tot die tijd heeft dit topic wel bestaansrecht denk ik te zien aan het aantal (goede en nuttige) reacties. Als mensen dit nodig vinden kan ik er ook wel een algemeen topic van maken met geruchten over de 7D of 5dII of zelfs de 1DS Mk4 maar dan wordt het wel erg onoverzichtelijk denk ik. 12 Megapixels is wel zeker, 300D --> 6MP; 350D --> 8MP; 400D --> 10MP; 450D -->12MP?

Mobyrick wijzigde dit bericht 19-01-2008 14:23 (5%)
Reden: Megapixel verhaal toegevoegd

Canon gear: 1Ds mark 12 met 14-539 1.2L USM Photofacts, Flickr!, Tweakblog.

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Er zouden toch 2 modellen bekend gemaakt worden oa ook de 5 D opvolger :)

Lees even mijn post hierboven? Ik wil nog wel even benadrukken dat het een 450D topic is.

Reg. datum: 31 maart 2006

ongeveer een uur geleden op dpreview gelezen.
kan het niet nalaten om het toch even te vermelden (het is tenslotte de [geruchten] Canon 450D topic, hoewel je dit meer voor een feit kan aannemen.)

gepost door: tsiphoto (tot op heden 100% juist)
no 5d as i said..... but new rebel is on its way.....

ir. single malt
Reg. datum: 19 februari 2001

Je bent wel erg eager om topics aan te maken.....

Ik heb vandaag bevestiging gehad van de komst van een 450D naast de 400D. Deze laatste blijft dus gewoon bestelbaar en wordt de instapper. Tot voor kort was de 350D nog gewoon bestelbaar, maar die verdwijnt nu definitief. Mijn bron vertelde ook dat dit de enige dSLR introductie zou zijn op de PMA. Ik hoop dat mijn bron zich daarin vergist. Helaas geen specs.

Maar ach, over 15 uur weet de hele wereld het ;)

Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm

Hmm interessant allemaal, als er meer bekend wordt zal ik de startpost wel aanpassen of misschien een nieuw topic openen. Wel vreemd dat er geen 5d opvolger wordt aangekondigd. Misschien komt die op de volgende show (ergens in Duitsland geloof ik over een paar maanden).

quote:
Mobyrick schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:39:
Hmm interessant allemaal, als er meer bekend wordt zal ik de startpost wel aanpassen of misschien een nieuw topic openen. Wel vreemd dat er geen 5d opvolger wordt aangekondigd. Misschien komt die op de volgende show (ergens in Duitsland geloof ik over een paar maanden).
Photokina bedoel je?
Deze is eind september in de Koelnmesse in Duitsland.
Mooi beursgebouw trouwens, ik kom er 1 keer per jaar voor de ANGA Cable trade fair

Ik ben ook wel benieuwd wat de 450D gaat brengen.

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
mig29 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:18:

Ik heb vandaag bevestiging gehad van de komst van een 450D naast de 400D. Deze laatste blijft dus gewoon bestelbaar en wordt de instapper. Tot voor kort was de 350D nog gewoon bestelbaar, maar die verdwijnt nu definitief. Mijn bron vertelde ook dat dit de enige dSLR introductie zou zijn op de PMA. Ik hoop dat mijn bron zich daarin vergist. Helaas geen specs.

Opzich geen gek idee... de Canon 400D is bijvoorbeeld een erg goede cam, sensorwise beter dan de D40(x). Als canon de 400D nog wat lager gaat prijzen is het een prima concurrent, de R&D kosten zijn er ws. al dubbel en dwars uit...
Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
Mobyrick schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:39:
Hmm interessant allemaal, als er meer bekend wordt zal ik de startpost wel aanpassen of misschien een nieuw topic openen.
Volgens mij kun je morgen het topic gewoon ombouwen tot het grote Canon 450D topic. Die posts met speculaties aan het begin zijn niet zo erg, want dat zie je bij meer topics over camera's.

dreamscape wijzigde dit bericht 23-01-2008 22:13 (38%)

Reg. datum: 21 december 2005

quote:
mig29 schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:18:

hmmm, dat bevindt zich dan toch in een redelijk krappe prijsrange tussen de 400D en 40D in IMO, moeten ze wel ècht net de juiste specs pakken om het boven een 400D boeiend te maken en toch niet in de weg van de 40D te zitten...

* iceheart weet in ieder geval zeker dat ze wel iets heel bijzonders moeten doen om z'n aanstaande update vanaf een 350D niet gewoon de 40D kit te laten zijn...

quote:
Henk schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:12:
[...]

Opzich geen gek idee... de Canon 400D is bijvoorbeeld een erg goede cam, sensorwise beter dan de D40(x). Als canon de 400D nog wat lager gaat prijzen is het een prima concurrent, de R&D kosten zijn er ws. al dubbel en dwars uit...
Indd, misschien zou 't wel verstandig zijn om een wat degelijkere body eromheen te doen, anders is 't verschil met de 400d wel heel klein.

canon 5D, ef 35/2.0, ef 100/2.0, leica mini 3

Reg. datum: 10 maart 2005

de 350d en 400d zitten toch ook dicht naast elkaar en dat is voor canon toch ook geen reden geweest om die twee lang naast elkaar aan te bieden.

ben benieuwd of er een 5d opvolger komt. (en Simon, wat bedoel je met geruchten over een tussenmodel, tussen 5d en 1d of tussen 40d en 5d?).

peace man.

5d en 1d, maar waren extreme geruchten hoor, kan ook verwijzen naar de mogelijke 5D upgrades zoals weather sealing, maar ik heb ook idd gehoord dat er alleen maar een 450D komt, en de 5D later..
quote:
abrakadaver schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:28:
[...]
Indd, misschien zou 't wel verstandig zijn om een wat degelijkere body eromheen te doen, anders is 't verschil met de 400d wel heel klein.
Aan de andere kant moet er natuurlijk ook verschil blijven met de 40D

5D mark II @ Photokina in september lijkt me inderdaad helemaal niet zo ondenkbaar.

M a r c o wijzigde dit bericht 23-01-2008 22:44 (11%)

www.VanderKelen.nl --> Camera: EOS 50D | grip BG-E2N | 430EX flitser | tamron 17-50 f/2.8 | Canon 70-200 L f/4 | canon 50mm f/1.8

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Simon schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:43:
5d en 1d, maar waren extreme geruchten hoor,
3d zou leuk zijn. maar we wachten af. ik denk overigens wel dat canon nu al met een 5d opvolger komt en niet pas in september, maar nogmaals, we zullen zien.

a.k.a. Martijn

Iedereen verwacht het nu, hoewel er nog steeds geen concurrent is voor de 5D, dus echt haast hebben ze niet. Ik kan me voorstellen dat ze eerst op de concurrentie wachten, dan eroverheen proberen te gaan.

"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)

Die-hard pruts0r

quote:
iceheart schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 22:27:
[...]

hmmm, dat bevindt zich dan toch in een redelijk krappe prijsrange tussen de 400D en 40D in IMO, moeten ze wel ècht net de juiste specs pakken om het boven een 400D boeiend te maken en toch niet in de weg van de 40D te zitten...

* iceheart weet in ieder geval zeker dat ze wel iets heel bijzonders moeten doen om z'n aanstaande update vanaf een 350D niet gewoon de 40D kit te laten zijn...
Mwa ligt eraan, zoals gezegd met het voorbeeld met de 350D en de 400D.
Als Canon de inverstering in R&D en andere kosten er al lang uit heeft en de 400D effieciënt kunnen produceren, kunnen ze daar een goedkope instapper van maken zoals de 350D nu is. En het word qua prijs een krap stuk idd tussen de 40D en 400D maar ik denk dat er zeker een markt voor is, al kijk ik alleen al naar mijzelf. Niet arrogant bedoeld maar ik vind mezelf boven een 400D zitten qua eisen maar een 40D gebruik ik niet ten volle dus iets ertussen in zou ik niet erg vinden :)

Maarja daar zit nu ook de 30D, of is die al uit productie ?
Reg. datum: 21 december 2005

@sapphire:

och, ik ben eigenlijk meer 400D publiek eerlijk gezegd, maar heb je die 40D wel eens vast gehad? jemig, en dan ook die kitlens nog zoveel goedkoper in kit dan los, tja, het wordt (zeker gezien het stukkie IQ verschil) toch best een makkelijke keus hoor :)

bedenk je wel dat omdat de 40D zo lekker vast houdt je vaak de extra kosten voor de grip bij de 400D moet tellen om ergonomisch ook maar enigszins een heeeeel klein beetje in de buurt te komen :P

edit: ooh, maar 400D kitlens en 40D kitlens is wel een wereld van verschil ;) beetje distortion, maar daar heb je dxo voor en verder is het een prachtig ding :)

iceheart wijzigde dit bericht 24-01-2008 01:15 (14%)

Die-hard pruts0r

ik heb de 20D en 30D vast gehad.

En ik zeg ook dat ik qua eisen neit zozeer bij de 400D zit en daar is egronomie één van de grootste punten vanwant die zuigt. Ook heb ik geen behoefte aan een kit met een kitlens erin, maargoed daar gaat dit topic niet over.
Reg. datum: 19 augustus 2002

Om nog maar even wat substantieels toe te voegen, bij deze. :+

DPR News
DPR Hands-on preview

Reg. datum: 09 oktober 2001

quote:
baquelappe schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 07:49:
Om nog maar even wat substantieels toe te voegen, bij deze. :+

DPR News
DPR Hands-on preview
Op de foto's lijkt vooral de grip wat degelijker dan bij de 400D, hoewel nog steeds erg klein. Ben benieuwd, want de ergonomie van de 350D en 400D vind ik nog steeds tegenvallen.

(en nu hoeven we eigenlijk niet meer naar die persconferentie vanmiddag...)

Reg. datum: 18 november 2002

OMG wat zie ik nou een DirectPrint button die eindelijk dubbelt als een enigzins nuttige knop (WB) Hopelijk is hij ook nog anders in te stellen want aan white balans heb je niet zoveel als je RAW schiet. Oook is het nieuwe ISO knopje een mooie toevoeging, zeker in combi met iso in viewfinder. Canon begint misschien nu toch echt te luisteren naar de irritaties van eigenaren.

/edit/ op deze foto http://www.dpreview.com/news/0801/canon/canon450d400d.jpg zie je dat de grip toch iig iets groter/hoger is geworden, en ook het materiaal van de grips van alle andere canons heeft gekregen (rubber ipv plastic) dat voelt idd degelijker waarschijnlijk.

Lone wijzigde dit bericht 24-01-2008 08:27 (27%)

* 12.2 megapixel CMOS sensor
* SD/SDHC cards
* Larger viewfinder
* Live view mode, including contrast-detect AF
* Improved 9-point AF system
* Spot metering
* 3.0" LCD monitor
* Redesigned menus (including My Menu as seen in 40D)
* Slightly redesigned info display
* Continuous shooting at 3.5fps for up to 53 JPEG (6 RAW)
* ISO setting displays in viewfinder and ISO button
* New, larger, higher capacity battery
* 14 bit A/D converter and processing
* Multi-shot self-timer mode
* Highlight Tone Priority (from 40D)
* Auto Lighting Optimiser (boosts shadows after shooting)

List price (US)

• Body only: $799
• Kit: $899 (with 18-55 mm IS lens)

List price (EU)

• Body only: ¤749
• Kit: ¤849 (with 18-55 mm IS lens)

http://i173.photobucket.com/albums/w49/mobyrick/canon450d400d-001.jpg
verplaatst naar photobucket

Mobyrick wijzigde dit bericht 24-01-2008 08:50 (14%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 61 62 63 64 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: