Canon 450D 12MP dSLR
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 08 maart 2006
Op de fiets vervuil je niets!
Reg. datum: 10 augustus 2004
12 Mp
maar geen 14bit raw, om verschil te houden met de 40D
Live view
begint een standaard te worden.
3 bps
om verschil te houden met de 40D
3" lcd
begint ook een standaard te worden
iso 1600
zolang de xxD nog geen iso 6400 biedt, blijft de xxxD op iso 1600 hangen.
EFS 18-55mm IS
als kitlens, lijkt me zeer aannemelijk
Maar volgens mij het belangrijkste:
Betere grip ala D40
Omdat iedereen dit wil.
Verder bedacht ik me dat een heel mooi objectiefje zou zijn: EF(S) 30mm 2.0 IS Hoeft niet eens usm te zijn, mooie 50mm eq. met IS erin, maakt de Canons nog aantrekkelijker als low-light camera.
Kwintessens in "Canon 450D"
Oh yes please, alleen dan graag f1.8 en een EF vatting mag ie ook nog een L zijn van mij ookquote:[b]Kwintessens schreef op vrijdag 18 januari 2008
Verder bedacht ik me dat een heel mooi objectiefje zou zijn: EF(S) 30mm 2.0 IS Hoeft niet eens usm te zijn, mooie 50mm eq. met IS erin, maakt de Canons nog aantrekkelijker als low-light camera.
Reg. datum: 29 januari 2006
kijk anders naar de sigma 30mm 1.4 heel fijn lensjequote:ADVANCE HORRID schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 18:53:
[...]
Oh yes please, alleen dan graag f1.8 en een EF vatting mag ie ook nog een L zijn van mij ook
Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced
Reg. datum: 02 november 2002
LiveView lijkt me standaard als de Digic III chip gebruikt wordt. Ik zie weinig reden om het niet te gebruiken. Het kost relatief weinig en je trekt de consument over de streep die beeld verwacht op z'n LCD. Dat de AF niet werkt komt die thuis wel achter. Wellicht dat ze in dit segment wel AF in liveview mode doen. Softwarematig kun je natuurlijk naar contrast in je beeld kijken, maar ik weet niet of een enkele Digic III dat aankan.
3" LCD kan relatief goedkoop, maar er is eigenlijk geen plek voor. Wellicht dat ze de lay-out gaan aanpassen.
ISO3200 is op de 40D een custom functie. De 40D heeft een betere sensor, dus het is gokken of het op de 450D terecht komt.
5FPS is haalbaar met een enkele Digic III, maar ik kan me voorstellen dat ze het terugdraaien om het verschil met de 40D te houden. Toch trekt Canon zich daar lang niet altijd wat van aan. Een 40D koopt die juist vanwege de bouw en ergonomie.
Nieuwe kitlens zal wel een optie worden. Het is gewoon een stuk duurder en daarmee prijst Canon zich wellicht uit de markt. Ik verwacht een normale 18-55 en een IS als duurdere kit.
14 bit processing is duurder, omdat je extra lijnen nodig hebt (tenminste dat heb ik begrepen). De meeste consumenten hebben dit niet nodig, want alleen voor RAW fotografie is dit een pluspunt. Het merendeel in dit segment schiet in JPEG is mijn ervaring.
De grotere zoeker van de 40D is super, maar ik weet niet wat dat aan extra kosten met zich meebrengt. Waarom 100% coverage zo moeilijk is weet ik niet, maar niemand laat daarvoor een 400D liggen. Dat zal het dus wel niet worden.
Canon 40D+grip, Sigma 17-70, EF-S 10-22, EF 50/1.8, EF 70-200L F2.8 IS, 580EX flitser, Gitzo GT2530EX+GH2750QR statief
"increased noise and DR performance (gaining of 2 stops more or so claims Canon), support for UDMA cards, Digic3, Canon wireless master built in, improved AF performance and 4 new cross sensors around the center AF point"
Lijkt me nogal wat maarja omdat het tot nu toe toch gissen is post ik het toch maar, misschien kunnen andere mensen hier hun licht over laten schijnen. Bron.
Wil je dat de camera groter wordt of vind je dat de grip van de 400D niet goed is.quote:Maar volgens mij het belangrijkste:
Betere grip ala D40
Omdat iedereen dit wil.
Canon gear: 1Ds mark 12 met 14-539 1.2L USM Photofacts, Flickr!, Tweakblog.
Wireless master built-in?quote:Mobyrick schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:29:
Nog wat nieuwe info gevonden van Spencer Boerup
"increased noise and DR performance (gaining of 2 stops more or so claims Canon), support for UDMA cards, Digic3, Canon wireless master built in, improved AF performance and 4 new cross sensors around the center AF point"
Dit bedoel ik btw niet als aanval op jou, enkel dat die spencer een dodo is
Henk wijzigde dit bericht 18-01-2008 21:03 (5%)
Ik vind de grip niet goed. Het zou al een stuk verbeteren als deze iets breder wordt en er een degelijke rubberen bekleding op komt. Je kunt zien aan de D40 dat het niet ten koste van het formaat hoeft te gaan. Ik denk dat het juist een pré is dat de 400D klein is, de meeste kopers van camera's in deze klasse willen niet een zwaar en groot toestel.quote:Mobyrick schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:29:
Wil je dat de camera groter wordt of vind je dat de grip van de 400D niet goed is.
Ik verwacht 14 bits, 3 fps, liveview, bijna identieke zoeker en 10 mp.
Sowieso schrijf je zo!
40D | HF100 | PS3 | 115pk/250Nm
Mijn fuji had ook dat rubberen profiel/reliëf en dat slijt te erg vind ik. Na veel gebruik zie je gewoon dat eht steeds vlakker word, lijkt me cosmetisch een slechte zet.
Als de specs van de 450D tegenvallen dan kan k altijd nog voor een 40D kijken
sapphire wijzigde dit bericht 18-01-2008 23:02 (17%)
eens, behalve 14bits. Maar inderdaad ook dat we tegen die tijd een nieuw topic moeten openen, waardoor ik dit topic sowieso al niet snapte.quote:mig29 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:59:
Wat gaan we doen als de camera daadwerkelijk wordt aangekondigd? Houden we dan dit topic open? Daardoor zitten we direct met een aantal pagina's speculaties over de camera zonder inhoudelijk interessante en relevante discussies. Ik vind gele kubus zijn eerste reactie terecht en stem voor een nieuw topic na lancering van de camera.
Ik verwacht 14 bits, 3 fps, liveview, bijna identieke zoeker en 10 mp.
"A perfection of means, and confusion of aims, seem to be our main problem." (Albert Einstein, 1938)
Reg. datum: 28 juli 2006
Het lijkt me logisch dat de 400D nu ook in prijs zal zakken(?)
Reg. datum: 10 mei 2004
quote:Nomad schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 13:25:
Wat ik denk:
- 3fps blijft.
- Liveview komt wel
- 10mp blijft ook in dit segment zou 12MP wel een flink verkoop punt kunnen zijn
- 3inch lcd inderdaad is er dan nog wel plek voor de knopjes? ik zou graag een scherpe 2,5" zien
- ISkitlens komt ook inderdaad
- 12bit digicIII staat leuk voor de marketing maar het maakt in een <7 MB/s schrijvende instap cam, 12 bit en 3FPS toch niks uit.
- Zoeker verbeterd, iets groter en 100% coverage zoeker blijft denk ik het zelfde, het verschil het de hoger geplaatste modellen moet zo groot mogenlijk blijven
- zéker geen videomogelijkheid
- geen iso3200
- 12 bits
- practisch zelfde AF als 400D (al zal men natuurlijk roepen dat ie 30% sneller is)
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Reg. datum: 22 september 2005
Ik niet eigenlijk, je kunt de klok er op gelijk zitten, de cyclus is 18 maandenquote:Simon schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:39:
Ik betwijfel de komst van de 450D ten zeerste.
Hoe triviaal de upgrade ook zijn moge (of niet), een nieuw model uitbrengen is cashen, dus dat gaan ze wel doen, no worries
Reg. datum: 19 december 2004
Dat was mijn gedachte ook.quote:eSCe schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 00:15:
Man dit is ech geniaal! Ik was al een tijdje aan het uitkijken voor een 400D maar als de 450D een leuk prijsje heeft zal het waarschijnlijk deze worden.
Het lijkt me logisch dat de 400D nu ook in prijs zal zakken(?)
Maar de prijzen van de 400D zullen pas na een jaar dalen denk ik.
De 350D zal hopelijk lekker goedkoop worden!
Ik weet niet wat er dan mis was met het rubber op je fuji, maar het soort rubber dat op de 40D grip gebruikt wordt, is volgens mij behoorlijk slijtvast. Ik heb in de afgelopen jaren met mijn dslr's geen last gehad van slijtage in ieder geval.quote:sapphire schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:01:
niet dat rubber.....
Mijn fuji had ook dat rubberen profiel/reliëf en dat slijt te erg vind ik. Na veel gebruik zie je gewoon dat eht steeds vlakker word, lijkt me cosmetisch een slechte zet.
Als de specs van de 450D tegenvallen dan kan k altijd nog voor een 40D kijken
Het voelt zoveel beter dan het harde plastic dat er nu opzit.
Reg. datum: 02 november 2002
Canon 40D+grip, Sigma 17-70, EF-S 10-22, EF 50/1.8, EF 70-200L F2.8 IS, 580EX flitser, Gitzo GT2530EX+GH2750QR statief
Prijzen van de 400D pas na een jaar dalen?quote:Dazsur schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:20:
[...]
Dat was mijn gedachte ook.
Maar de prijzen van de 400D zullen pas na een jaar dalen denk ik.
De 350D zal hopelijk lekker goedkoop worden!
Ik heb de mijne begin november gekocht en ondertussen is hij al 100¤ in prijs gezakt!
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Waarom is dat dan bij de 5D niet het geval?quote:- J.W. - schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 02:14:
[...]
Ik niet eigenlijk, je kunt de klok er op gelijk zitten, de cyclus is 18 maanden
Hoe triviaal de upgrade ook zijn moge (of niet), een nieuw model uitbrengen is cashen, dus dat gaan ze wel doen, no worries
De 400D ligt nu prima in de markt. Voeg er live view aan toe en je ligt een stuk hoger dan de D40x en soortgenoten. Maar is dat het waard om een nieuw model voor uit te brengen?
Waarom geen opvolger van de 5D? Je hoort er iedereen over dat full frame zo geweldig is, maar wil dat interresant worden, dan moet je veel geld voor een 1D neerleggen of genoegen nemen met een 5D met oudere techniek. Stel dat ze die updaten, smijt er een full frame reclame tegenaan en de liefhebbers kopen allemaal een full frame, waardoor er weer een hoop AF lenzen extra verkocht kunnen worden.
Voorzien van luchtgekoelde auto en watergekoelde PC....
In anderhalf jaar tijd is de prijs van de body bijna gehalveerd en de laatste paar maanden gaat het behoorlijk rap ja. Hij zal vast nog wel iets verder zakken zodra de opvolger er is, maar niet extreem veel in een keer denk ik. Er is genoeg ruimte (tussen 400D en 40D) om de opvolger er een stuk boven te plaatsen qua prijs zonder daarvoor de 400D meteen een stuk goedkoper te hoeven maken.quote:Fire69 schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:38:
[...]
Prijzen van de 400D pas na een jaar dalen?
Ik heb de mijne begin november gekocht en ondertussen is hij al 100¤ in prijs gezakt!
Uiteindelijk zullen de laatste modellen (net als op dit moment met de 350D) wel tegen een hele fijne prijs verkocht gaan worden. En ja, dat gaat inderdaad nog wel meer dan een jaar duren.
Orion84 wijzigde dit bericht 19-01-2008 11:58 (33%)
The problem with common sense is that it is not all that common. | Nikon D40 Powered
Reg. datum: 22 september 2005
Canon gaat er kennelijk vanuit dat mensen langer met hun 5D doen en hem minder impulsief kopen etc en dat klopt ook wel natuurlijk. De cylci van de 1D's zijn ook veel langer, maar ze verkopen er daardoor niet minder van, zolang zo'n (dure) camera niet is afgeschreven "hoort" een pro gewoon niet een nieuwe te halen. Al kan ik me haast niet voorstellen dat de 5D niet vervangen wordt in feb..quote:_ferry_ schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 11:56:
[...]
Waarom is dat dan bij de 5D niet het geval?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 60 61 62 63 last