Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPod touch] Ervaringen & Discussie - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Freeply
Reg. datum: 09 juni 2003

quote:
donaldo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:51:
Ik ben van plan deze week een iPod touch te kopen. De aanbieding van dixons.nl geldt trouwens ook voor de vestigingen. 8GB voor 259 euro met waardebon van 35 euro als je een oude walkman oid inlevert en dan ook nog 500 extra airmiles. In de winkel wisten ze niets van de updates. Mijn vraag is daarom:

Kun je aan de verpakking zien of het een nieuwe versie met de updates is of niet (zegt John Lennon op de verpakking iets)? Of alleen aan het typenummer?
Nee, de iPods in de John Lennon verpakking hebben niet perse de laatste update. Die verpakking wordt al een tijdje gebruikt.

Reg. datum: 29 augustus 2006

quote:
Ik ben van plan deze week een iPod touch te kopen. De aanbieding van dixons.nl geldt trouwens ook voor de vestigingen. 8GB voor 259 euro met waardebon van 35 euro als je een oude walkman oid inlevert en dan ook nog 500 extra airmiles. In de winkel wisten ze niets van de updates. Mijn vraag is daarom:

Kun je aan de verpakking zien of het een nieuwe versie met de updates is of niet (zegt John Lennon op de verpakking iets)? Of alleen aan het typenummer?
Alle iPod Touches die voor 259,- danwel 349,- worden verkocht hebben nog de ''oudere'' firmware. Zodra alle filialen alleen maar iPods met de nieuwe firmware hebben worden de prijzen weer gelijk getrokken met de Apple prijs. Dus, wil je een iPod Touch en hoef je die update niet per se te hebben, dan raad ik je aan om er nu eentje te kopen. :)

Keep trying

quote:
donaldo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:51:Kun je aan de verpakking zien of het een nieuwe versie met de updates is of niet (zegt John Lennon op de verpakking iets)? Of alleen aan het typenummer?
Je kunt het alleen zien aan het modelnummer. Als het modelnummer eindigt op /A, dan is het de 'oude', als het eindigt op /B dan is het de nieuwe.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

\m/
Reg. datum: 14 februari 2001

quote:

Ter bevestiging: Nee, mijn iPod Touch heeft ook John Lennon verpakking maar niet de nieuwe applicaties.

Metal up your ass

Reg. datum: 06 januari 2008

quote:
Moejo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:21:
[...]

Alle iPod Touches die voor 259,- danwel 349,- worden verkocht hebben nog de ''oudere'' firmware. Zodra alle filialen alleen maar iPods met de nieuwe firmware hebben worden de prijzen weer gelijk getrokken met de Apple prijs. Dus, wil je een iPod Touch en hoef je die update niet per se te hebben, dan raad ik je aan om er nu eentje te kopen. :)
Hmm, zit er toch over te twijfelen om er een te kopen. Die update kost anders...20 euro ofzo?

17 euri...ben je 3 euro goedkoper uit :)

quote:
MrOrange schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 17:56:
17 euri...ben je 3 euro goedkoper uit :)
Hehe oke :)

Maar ik weet het nog niet zeker of ik er een moet kopen. Het lijkt me echt een geweldig apparaat maar ik vraag me af of ik het die ruim 200 euro waard vind. Ik kan ook nog even afwachten, ik wil wel graag dat ik er radio mee kan luisteren (.PLS bestanden) en .ASX (voor streaming video) kan kijken. Zou dit gemaakt kunnen worden met behulp van de naderende SDK van Apple?

Reg. datum: 07 oktober 2007

Radio weet ik wel zeker, aangezien dat nu ook al kan met jailbreaken. Streaming video weet ik niet, waarschijnlijk wel.

Reg. datum: 05 september 2001

Ook ik sta op het punt om een iPod touch te kopen. Nu heb ik nog een aantal vragen:
quote:
Daedalus schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 00:25:[...]Als het modelnummer eindigt op /A, dan is het de 'oude', als het eindigt op /B dan is het de nieuwe.
Als ik het dus goed begrijp eindigen de 'oude' modellen op /A en kosten ¤ 349.00 (16gb) (exclusief nieuwe apps) en eindigen de nieuwe modellen op /B en kosten ¤ 369.00 (16gb) (inclusief nieuwe apps).

1. Is het enige verschil tussen de nieuwe en oude modellen dan de eerste met applicaties word geleverd? Of is het een revisie van het oude model en wellicht een betere keuze?

2. Wat is het grootste verschil tussen een normale winkel en een Apple Premium reseller op het gebied van garantie?

Keep trying

quote:
Resinman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 01:48:
1. Is het enige verschil tussen de nieuwe en oude modellen dan de eerste met applicaties word geleverd? Of is het een revisie van het oude model en wellicht een betere keuze?
Het enige verschil zijn de applicaties. Voor de rest is er niets aan veranderd.
quote:
2. Wat is het grootste verschil tussen een normale winkel en een Apple Premium reseller op het gebied van garantie?
In principe is er geen verschil qua garantie. Het enige is alleen dat als je iPod gerepareerd moet worden, een normale winkel je of doorstuurt naar een APR (waar je dan vaak servicekosten moet betalen), of je bent 'm 3 tot 6 weken kwijt. Bij een APR is een iPod meestal binnen 2 tot 3 dagen gerepareerd.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 1 avatar! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

Reg. datum: 22 februari 2007

Hey ervaren itunes gebruikers.
Ik lees al vaak dit forum en dat heeft mij zover gekregen een ipod touch te kopen. wat een geweldig ding!
Nu zit ik echter met een probleem. Ik heb me gewoon geregistreerd bij itunes en apple zoals iedereen dat de eerste keer deed. Vervolgens wilde ik de januari software update kopen en dit heb ik gedaan via Click & Buy. Gegevens in gevult dat ik via IDEAL wilde betalen (maar niet mijn rek nr en pin etc) en toen ging hij automatisch terug naar itunes en begon hij de software update te downloaden. En die heb ik nu ook werkende. Alleen is er dus nooit iets afgeschreven op mijn rekening? Als ik nu inlog bij click and buy zie ik het volgende:

22.01.2008 Incasso van Bankrekening (automatische afschrijving) openstaand 18,98 EUR -- 18,98 EUR

Ik heb alwel mn bankrek 'geverivierd' via de code die ik kreeg bij die 0.01 cent op mijn rabobank rekening. Maar alsnog heb ik nog niks betaald.
Iemand een iedee hoe ik moet betalen en hoe dat wordt verrekend? en wanneer?

Heel erg bedankt alvast want ik snap er niks van :D
ps. ik heb al het click & buy telefoon nr gebeld maar die mensen nemen nooit op :'(

ferryvh wijzigde dit bericht 23-01-2008 12:34 (3%)

Reg. datum: 12 juli 2007

gewoon niet betalen :D

quote:
dat is voor mij geen oplossing natuurlijk. Wil het wel correct afhandelen :)

Reg. datum: 12 juli 2007

och , als ze er niet achter vragen, gewoon niets doen

lijkt me wel dat ze jou instructies moeten geven ofzo?

Where are you?
Reg. datum: 11 november 2002

Wat ik mij afvraag he. Als je een laptop met batterij aan de stroom hangt en er lekker dagen lang aan werkt, is dat opzich niet lekker voor de batterij. Nu heb ik mijn touch op de PC aangesloten en speel ik via Itunes lekker mijn muziek op mijn werk af. Effectief wordt de touch dus continu geladen. Zou dit ook nadelig zijn voor de batterij (duur)? Of werkt het princiepe niet zo ? :)

|| Specs PC ||
EOS 40D + Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro + Sigma 17-70/2.8-4.5 + 4Gb Sandisk Extreme IV+2 Gb Steno Pro II CF

Freeply
Reg. datum: 09 juni 2003

quote:
ferryvh schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 12:30:
Hey ervaren itunes gebruikers.
Ik lees al vaak dit forum en dat heeft mij zover gekregen een ipod touch te kopen. wat een geweldig ding!
Nu zit ik echter met een probleem. Ik heb me gewoon geregistreerd bij itunes en apple zoals iedereen dat de eerste keer deed. Vervolgens wilde ik de januari software update kopen en dit heb ik gedaan via Click & Buy. Gegevens in gevult dat ik via IDEAL wilde betalen (maar niet mijn rek nr en pin etc) en toen ging hij automatisch terug naar itunes en begon hij de software update te downloaden. En die heb ik nu ook werkende. Alleen is er dus nooit iets afgeschreven op mijn rekening? Als ik nu inlog bij click and buy zie ik het volgende:

22.01.2008 Incasso van Bankrekening (automatische afschrijving) openstaand 18,98 EUR -- 18,98 EUR

Ik heb alwel mn bankrek 'geverivierd' via de code die ik kreeg bij die 0.01 cent op mijn rabobank rekening. Maar alsnog heb ik nog niks betaald.
Iemand een iedee hoe ik moet betalen en hoe dat wordt verrekend? en wanneer?

Heel erg bedankt alvast want ik snap er niks van :D
ps. ik heb al het click & buy telefoon nr gebeld maar die mensen nemen nooit op :'(
Het is een automatische afschrijving, dus je hoeft helemaal niks te bevestigen met rek.nr. of pincode of whatever. Je hebt misschien bij het aanmaken van je account al je bankgegevens ingevuld zodat die automatisch gebruikt worden? Ik neem aan van wel want je hebt het over het verifieren van je rekening. Ik gebruik Click&Buy zelf niet, maar ik neem aan dat er zo iets gaande is. De afschrijving verschijnt vanzelf op je rekeningafschrift of in je internetbankieren.

Reg. datum: 07 mei 2005

Vraagje over de nieuwe mail applicatie van de ipod touch:
Is het hierbij mogelijk om de emails binnen te halen maar op de webserver van je provider achter te laten (zoals je dat ook kunt instellen bij Outlook)?

Sony Vaio - FS315E

Reg. datum: 24 december 2002

quote:
Mister__T schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:34:
Is het hierbij mogelijk om de emails binnen te halen maar op de webserver van je provider achter te laten (zoals je dat ook kunt instellen bij Outlook)?
Dat gebeurt volgens mij automatisch als je IMAP hebt aanstaan.
Ik gebruik de mail app voor mijn gmail account (daar heb ik IMAP enabled) en dus blijven de mailtjes netjes op de server.

quote:
Minnema schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:31:
[...]

Het is een automatische afschrijving, dus je hoeft helemaal niks te bevestigen met rek.nr. of pincode of whatever. Je hebt misschien bij het aanmaken van je account al je bankgegevens ingevuld zodat die automatisch gebruikt worden? Ik neem aan van wel want je hebt het over het verifieren van je rekening. Ik gebruik Click&Buy zelf niet, maar ik neem aan dat er zo iets gaande is. De afschrijving verschijnt vanzelf op je rekeningafschrift of in je internetbankieren.
Bedankt voor je reactie. ;)
Ik vraag me dan alleen af wanneer dat gaat gebeuren (die afeschrijving). En ik had die software al gedownload voordat ik mijn rekening geverifierd had. dat vind ik raar. Zonder dat er een pincode etc aan te pas komt? Zijn er mischien click & Buy gebruikers hier die dit kunnen bevestigen?

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
ferryvh schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:15:
[...]

dat is voor mij geen oplossing natuurlijk. Wil het wel correct afhandelen :)
Stort het op mijn rekening dan maak ik het wel voor je over naar Apple....

quote:
Notna schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:21:
Wat ik mij afvraag he. Als je een laptop met batterij aan de stroom hangt en er lekker dagen lang aan werkt, is dat opzich niet lekker voor de batterij. Nu heb ik mijn touch op de PC aangesloten en speel ik via Itunes lekker mijn muziek op mijn werk af. Effectief wordt de touch dus continu geladen. Zou dit ook nadelig zijn voor de batterij (duur)? Of werkt het princiepe niet zo ? :)
Lijkt me niet erg praktisch voor de batterij. Tuurlijk werkt het eerst nog prima, maar op de lange termijn kan de accu wel achteruit gaan (dat is tenminste mijn ervaring met andere mobiele apparaten)

Reg. datum: 05 september 2001

Bedankt Daedalus, dat is dan duidelijk.

Zijn er hier bezitters welke geen beschermhoesje gebruiken voor het Touch? Zelf zou ik liever ook geen beschermhoesje gebruiken.

Nu kwam ik het volgende tegen:

ISKIN iPod Touch hoesje
http://img90.imageshack.us/img90/4560/skinay7.gif
quote:
Wanneer je een bescherming zoekt voor je iPod Touch zonder dat deze veel dikker wordt, gebruik dan deze Iskin skin. De Iskin Touch skin is slechts 0,5 mm dik en gemaakt van siliconen. Je bescherm je iPod Touch tegen stof en krassen. De bedieningsknoppen zijn normaal te gebruiken en er is een uitsparing voor de hoofdtelefoon.
Nu kan ik geen goede foto vinden op internet. Kan iemand mij vertellen hoe dit eruit ziet? Of heeft er misschien iemand een tip over een beschermhoesje welke ontzettend dun is, zo dun alsof je hem niet eens ziet.

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
Mister__T schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 13:34:
Ja hier wel de E-mails van planet blijven gewoon staan, en ik haal ze later nog een keer binnen met outlook.

Unox: the worst OS...
Reg. datum: 18 februari 2002

quote:
Resinman schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:48:
Nu kan ik geen goede foto vinden op internet. Kan iemand mij vertellen hoe dit eruit ziet? Of heeft er misschien iemand een tip over een beschermhoesje welke ontzettend dun is, zo dun alsof je hem niet eens ziet.
Nou, ik vind dat fabrikant iSkin toch voldoende informatie heeft neergezet...
Goed, in de "gallery" zijn de plaatjes inderdaad aan de kleine kant, maar de "features" geven een dikte aan van 1,5 mm en een "film protected screen". Da's toch genoeg? :?

This is my sick nature...

Ik ben, dus ik tweak
Reg. datum: 03 december 2004

quote:
Fuentes schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 15:37:
[...]

Lijkt me niet erg praktisch voor de batterij. Tuurlijk werkt het eerst nog prima, maar op de lange termijn kan de accu wel achteruit gaan (dat is tenminste mijn ervaring met andere mobiele apparaten)
Is niet zo. Wanneer de batterij volzit zal hij, als je hem nog steeds hebt aangekoppeld, niet meer laden. Het is dus ook niet slecht voor de batterij om hem 'onnodig' verbonden te laten zijn met je computer. De batterij gaat een aantal laadcycli mee en 1 cyclus is pas voltooid wanneer hij een hele keer volgeladen is. Laad je hem dus 2x voor de helft op (omdat hij maar voor de helft leeg was), is er 1 cyclus voorbij. Daarnaast is het juist goed voor de batterij om hem op te laden wanneer dat mogelijk is.

Het klopt dat het bij veel apparaten anders is, maar voor de iPod is het juist goed om hem veel op te laden (en als hij volzit zorgt hij er zelf voor dat hij niet meer verder opgeladen wordt).

"Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie en Adriaan
Studeren in the States: My Destiny

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: