Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone] Ervaringen & Discussie Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
we know! we know!
Reg. datum: 24 april 2003

Het topic wordt inmiddels een beetje overheerst door de discussie over het jailbreaken. Dit is mede, omdat de informatie nu erg gefragmenteerd is.

Hierbij dus het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPhone, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje voor toestemming, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

Het kan ook simpel
Reg. datum: 05 december 2000

Vandaag redelijk wat berichten verstuurt en het valt me op hoe heerlijk het wegtypt. Het is een prachtapparaat, ben er dolverliefd op ! Als ik nu nog flatrate EDGE kan hebben op Mobistar (BE) dan ben ik helemaal gelukkig !

Sinds vrijdag ook weer over op 1.1.3, heb bootloader 3.9

Werkt prima :D

Canon EOS 5D met wat prutsels. fotografie | website

Reg. datum: 22 maart 2002

quote:
fabulaus schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:01:
Kan je alleen met een creditcard een iPhone aanschaffen in de UK of kan je ook gewoon contant of met pin betalen?
Cash (contant) kan sowieso niet. Ik woon in UK heb gewoon me bankpas (geen creditcard) gebruikt dus ik neem aan dat een NL "wereldpas" ook zou moeten werken zolang je maar de pin weet.
269,- (pond) bij O2

Reg. datum: 20 december 1999

Ik heb al ene tijdje zitten zoeken ,maar het is me nog niet helemaal duidelijk geworden.

Een kennis van mij heeft een iphone 1.1.2 OTB gekocht samen met een Turbosim. De website bood de iphone aan als gegarandeerd simlockvrij. Het toestel is geleverd met een AT&T sim waar een stuk uit geknipt is en een malletje om het zelfde met je eigen sim kaart te doen.

Nu heb ik het hoekje van de sim kaart geknipt en deze samen met de turbosim in het toestel geplaatst, maar hij blijft aangeven "no sim", zonder de turbosim geeft de iphone aan dat het een gelockte sim is en met de AT&T kaart geeft hij "no service" aan. Hiermee concludeer ik dat de afzonderlijke componenten goed functioneren, maar dat de combinatie van de KPN sim en de Turbo sim niet lekker is.

Ik heb geen handleiding bij de Turbosim gekregen en op de site van de fabrikant kan ik ook niets vinden. Moet ik eerst nog wat handelingen met de Turbosim verrichten voordat hij met de KPN kaart kan werken?

Let op, ik vraag niet hoe ik het toestel kan unlocken, maar alleen naar de werking van de Turbosim O-)

Een moderator wijzigde dit bericht 29-01-2008 12:37 (35%)

Misschien een idee om in de link die je aanhaalt het bespreken van dergelijk hardware oplossingen ook te verbieden. Ik had het al gelezen maar had niet het idee dat mijn vraag niet door de beugel kon.

In mijn ogen valt het bespreken van de werking van een Turbosim namelijk niet onder het unlocken van een toestel. Fysiek gezien verander je namelijk niets aan de software van de iphone (vermoed ik). Maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Hopelijk mag de werking van de Turbosim wel besproken worden (zonder dat er dan aangegeven wordt hoe je je iphone werkend moet krijgen), want daar ben ik wel benieuwd naar.

Een moderator wijzigde dit bericht 29-01-2008 12:36 (178%)

Moderator APL / PMD
we know! we know!

My bad ;). De alarmbellen gingen al rinkelen bij het aanschouwen van het woord 'unlocken'. Tot op zekere hoogte mag de werking van de proxy sims (zoals de TurboSIM) besproken worden, met de beperking die jij zelf ook al aangeeft, zolang het maar niet over software aanpassingen gaat.

This is dirty water, but it's still something worth drinking down, if it can cure my dehydration from the words you let slip out. Cuz we've got dirty laundry and we've got closets with hinges that beg to bust.

Reg. datum: 09 februari 2002

quote:
Hoedje schreef op maandag 28 januari 2008 @ 20:21:
[mbr]Het topic wordt inmiddels een beetje overheerst door de discussie over het jailbreaken. Dit is mede, omdat de informatie nu erg gefragmenteerd is.

Hierbij dus het verzoek of iemand een topic wil openen over het jailbreaken van de iPhone, waarbij de startpost duidelijke instructies bevat over het jailbreaken (how-to). Neem wel eerst even contact op met modje voor toestemming, zodat er geen dubbel werk verricht wordt ;).[/]
Dit mag toch niet @got :S

Powered by Marantz

quote:
Hoedje schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 12:42:
My bad ;). De alarmbellen gingen al rinkelen bij het aanschouwen van het woord 'unlocken'. Tot op zekere hoogte mag de werking van de proxy sims (zoals de TurboSIM) besproken worden, met de beperking die jij zelf ook al aangeeft, zolang het maar niet over software aanpassingen gaat.
Dank u _/-\o_ , ik ben er namelijk benieuwd naar of een Turbosim specifiek klaargemaakt moet worden voor een sim kaart of dat je ongeacht welke simkaart je hebt zonder verdere modificaties er gebruik van zou moeten kunnen maken.

Voor de reacties:
Nogmaals let op! Ik vraag niet naar het unlocken, maar meer naar de reden dat de Turbosim bij de KPN sim "no sim" zegt en bij de AT&T sim het wel doet. Daar moet een technisch verhaal achter zitten :)

Vergelijk het maar een beetje met iemand uitleggen hoe DRM in elkaar steekt zonder dat je vertelt hoe je het kan omzeilen.

nitraat wijzigde dit bericht 29-01-2008 13:52 (6%)

Heb je een hele oude sim kaart ?
Dit zou een probleem kunnen geven.. haal eens een nieuwe voor een paar ¤, en try again..

de leven is hard

Moderator APL / PMD
we know! we know!

quote:
Jailbreaken mag al sinds half december besproken worden op GoT: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen :)

quote:
Kaspers schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:39:
Heb je een hele oude sim kaart ?
Dit zou een probleem kunnen geven.. haal eens een nieuwe voor een paar ¤, en try again..
De sim zelf is krap aan een maand oud.

Reg. datum: 24 augustus 2007

1.1.3 heb ik opgegeven, 1e keer kreeg ik geen WiFi meer, en de 2e keer bleef hij rebooten :x
Heb er voorlopig genoeg van, en 112 werkt goed genoeg voor mij :)

Bangalore, India
Reg. datum: 03 december 2005

Hier geen enkel probleem. Loopt als een zonnetje zowel op mijn toestel als dat van mijn vrouw.

Moest wel gmail handmatig instellen en de netwerkinstellingen een keer resetten.

Ik heb de oplossing al gevonden.

De reden dat de Turbosim niet met mijn sim wilde werken is omdat ik niet genoeg van de sim af gesneden had. Hoe simpel kan het zijn.

Schijnbaar luistert het heel nauw, want ik heb een heel fijn beetje van mijn sim kaart af geschaafd en toen werd hij opeens wel herkend.

Reg. datum: 06 juli 2004

RTFM dus :P

Ik heb niets te melden.

Reg. datum: 17 augustus 2004

Hallo Tweakers.

Ik heb van het weekend tijdens het uitgaan m`n telefoon in het toilet laten vallen 8)7 . Nu zijn er op het scherm 2 "dead strips" waar het touchgedeelte niet meer werkt. Nu weet ik dat er een bedrijf is die het voor je kan maken, maar tweakers als ik ben wil ik het natuurlijk zelf doen ;)

Nu heb ik op deze site http://cnn.cn/shop/apple-...ete-digitizer-p-1863.html een iPhone scherm gevonden ( met digitizer, die het touchgedeelte regelt ) En ook hebben hun de schroevendraaier en opener om het toestel te openen.

Mijn vraag is of iemand ooit iets van deze site gehoord heeft. Ik heb al op internet gekeken en de site doorgespit en het ziet er allemaal O.K. uit naar mijn mening. Maar ik vroeg mij af of iemand hier op tweakers ooit iets bij deze winkel gekocht heeft.

quote:
Hehe, had ik ook gedaan. Er wordt zelfs een malletje meegeleverd waarmee je op de sim kan aftekenen welk stuk je weg moet snijden. Ik ben braaf over de lijntjes gegaan maar geen resultaat.

Vervolgens heb ik verschillende sim kaarten gepakt en ook vergeleken met het origineel van AT&T welke wel werkte en het leek erop dat ik een fractie van een millimeter meer van mijn eigen sim af moest snijden. Let wel ik heb niet eens een reepje eraf gesneden, maar slechtes met de rand van een mes een beetje plastic weg geschraapt. Vervolgens de Turbosim er weer in voila ik had contact.

Wat ik helemaal vreemd vind is dat de contactpunten van de Turbosim al lang en breed contact maakten met de vlakjes van de simkaart, dus wat die 0.1mm verschil uitmaakt.... geen idee.

Ik kan iig bij deze bevestigen dat een Turbosim zowel met een hele oude sim van Ben als met een nieuwe van T-mobile werkt. Nu nog met KPN aan de praat zien te krijgen :P

nitraat wijzigde dit bericht 30-01-2008 09:47 (19%)

Cosmopoliet
Reg. datum: 30 november 2001

quote:
JelleZwollenaar schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 09:29:
Hallo Tweakers.

Ik heb van het weekend tijdens het uitgaan m`n telefoon in het toilet laten vallen 8)7 . Nu zijn er op het scherm 2 "dead strips" waar het touchgedeelte niet meer werkt. Nu weet ik dat er een bedrijf is die het voor je kan maken, maar tweakers als ik ben wil ik het natuurlijk zelf doen ;)

Nu heb ik op deze site http://cnn.cn/shop/apple-...ete-digitizer-p-1863.html een iPhone scherm gevonden ( met digitizer, die het touchgedeelte regelt ) En ook hebben hun de schroevendraaier en opener om het toestel te openen.

Mijn vraag is of iemand ooit iets van deze site gehoord heeft. Ik heb al op internet gekeken en de site doorgespit en het ziet er allemaal O.K. uit naar mijn mening. Maar ik vroeg mij af of iemand hier op tweakers ooit iets bij deze winkel gekocht heeft.
Dat is ook al aan de prijzige kant zeg!! Tja techniek mag ook wat kosten ja.
Ik weet niet of er hier veel mensen zijn die hun iphone al een keer hebben opengemaakt, maar de site verkoopt wel veel "spare-parts" moet ik zeggen als ik hem bekijk.

Maarre waarom ga je dan ook op de plee met je iphone zitten spelen als je gaat stappen :P

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Reg. datum: 09 februari 2002

Je kan hem bij www.fixsupport.nl laten repareren. Je hebt hem vaak binnen een week al terug. Is vrij prijzig, maar je krijgt er ook garantie op :)

Zijn op iphoneclub goede ervaringen ondervonden door forumleden.