Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste

Onderwerpen

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:25

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

junks hebben niet echt een reden nodig om in te breken... is mij ook al eens overkomen was savonds en door de geblindeerde ramen was er echt niet te zien of er wel/niet een radio inzat.

maar het is prettig dat de verzekering vlot meewerkt... maar als je binnen een jaar nog eens zoiets hebt (niet te hopen) ben je alsnog de sigaar want dan gaat het wel no-claim kosten en vervloek je die junk alsnog :P

Greatness Awaits!

• argro
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-10 13:42

argro

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
Chaoss schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:29:
junks hebben niet echt een reden nodig om in te breken... is mij ook al eens overkomen was savonds en door de geblindeerde ramen was er echt niet te zien of er wel/niet een radio inzat.
Sinds in mijn auto ingebroken is staat mijn dashboard-kastje ook altijd open als ik de auto parkeer. Dan kunnen ze in ieder geval zien dat er geen radio of navigatiesysteem in ligt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• joeltje
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
atjong schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:26:
[...]

Voor ons om van te kunnen leren: mag ik vragen wat je zelf denkt dat de reden is geweest voor deze figuur om je auto open te breken? Lagen er interessant uitziende dingen in de auto? Want iemand moet wel wat risico aan hebben gedurfd om hier met een vuilnisbak aan het rammen te gaan.
Niks te zien in de auto, buiten twee kinder stoelen. Dashboard kastje was open, "Luifel" over de kofferruimte was open. Geen idee wat de trigger is geweest, maar het was zeker geen profi-inbreker...

Maar, je hebt nog een middenconsole, laatjes onder je stoelen, vakjes die je van buiten niet kunt bekijken. Geblindeerde ramen en zaken verstoppen heeft geen zin Da's zelfs meer reden om binnen een kijkje te nemen. Je kunt beter zo veel mogelijk open en bloot alles neerleggen..... (aldus oom agent, maar klinkt heel logisch)

joeltje wijzigde deze reactie 31-03-2008 17:00 (21%)

Ik heb niets te melden.

• Harry
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19-10 20:58

Harry

Jaimy & Kaylynn

quote:
Stef schreef op maandag 31 maart 2008 @ 09:52:
Hangen er geen camera's? Lijkt me dat als je in zo'n parkeergarage (was hij betaald of gratis?) parkeert hij toch wel erg veilig moet staan voor dit soort onverlaten. Als hij betaald was kan je iig de garage aansprakelijk stellen. Wat er ook gesuggereerd word.
Camera's mogen alleen hangen (en gericht zijn op) 'bedrijfs kritische' punten (betaalautomaten, ingang/uitgang enz.). In het kader van de wet op de privacy mogen niet zomaar overal camera's worden opgehangen.
quote:
argro schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:34:
Je betaald voor een dienst (het vielig stallen van je auto) en de garagehouder schiet hierin tekort, dat wordt dus betalen voor hem/haar, ongeacht de bordjes die hij ophangt.
Helaas, verdiep je eerst in de dienst die je afneemt.

Je betaald niet voor het veilig stallen van je voertuig.
Je betaald voor een parkeerplaats. Niets meer, niets minder. Vergelijk het met parkeren op/aan de straat maar dan met een dak er boven. Als er op straat in je auto wordt ingebroken stel je de gemeente (verantwoorlijk voor straatparkeren) daar toch ook niet voor verantwoordelijk?

Even zo goed wel knap vervelend Joeltje

2004 Mitsubishi Outlander 2.0 4WD || 1996 Peugeot 306 1.8 Cabriolet || 2013 VW Caddy Maxi 1.6 BlueMotion

• atjong
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

quote:
joeltje schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:57:
Dashboard kastje was open, "Luifel" over de kofferruimte was open. Geen idee wat de trigger is geweest, maar het was zeker geen profi-inbreker...
Hm, misschien werkt een opplakmagneet in de kleur/vorm van een roestplek beter. Mooie auto's hebben teveel aantrekkingskracht op de gemiddelde straatgek.

• joeltje
  • Niet online
@Soulfly: Die hele garage is bedrijfs-kritisch, het zijn een en al in / uitgangen, en ik stond inderdaad naast het betaal automaat (Express, vanwege de camera, en de aanloop van mensen)... Het is in ieder geval goed opgelost, balen, maar ach, tis en blijft maar blik... Ben al lang blij dat ik de kinders niet bij me had toen ik de auto ging halen, zit ik weer weken met wakker liggende kinders die denken een boef te horen..

@ Atjong, ik ga toch niet om deze reden in een aftanse oude bak rijden... Jammer, pindakaas :P

Ik heb niets te melden.

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

@Joeltje; Nee, niet de gehele garage is bedrijfs-kritisch als het gaat om camera's. (was dat maar waar, wij zijn er sterk voorstander van).

Camera's blijven een hekel punt wat dat betreft. Dit is iets waar ik bij ons ook aardig achter aan zit en zou het ook graag zien gebeuren dat het aantal camera's sterk wordt uitgebreid. Helaas is dat juridisch nog niet zo heel gemakkelijk (tenzij je de gemeente bent, dan mag 't in het kader van de veiligheid overal in de stad opgehangen worden.... )

2004 Mitsubishi Outlander 2.0 4WD || 1996 Peugeot 306 1.8 Cabriolet || 2013 VW Caddy Maxi 1.6 BlueMotion

• Executor16
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik heb sinds deze week een Audi S3 Quattro Turbo (210pk volgens mij). Na het chippen komt ie uit op 240pk volgens een aantal websites, ik twijfel alleen heel erg om het nou te doen. Zitten er nog nadelen aan? Ik ben er niet zo bekend mee voor de rest :) Volgens mij gaat ie niet veel zuiniger rijden ofzo. Voor de rest wil ik wel bij een goed bedrijf, op internet wordt je overspoeld door van die vage websites.

Edit: Ik vraag me ook nog af of ik de auto bij het starten en stoppen ongeveer 30 seconden moet laten rusten in verband met de turbo. Vroeger moest dat iig met turbo's :)

Edit2: Foto'tjes (Binnenkort zal ik wat mooiere schieten als de auto af is)

http://home.wanadoo.nl/muratje/DSC00313.jpg

http://home.wanadoo.nl/muratje/DSC00309.jpg

http://home.wanadoo.nl/muratje/DSC00310.jpg

Die vleugeldeuren zitten er dus al op. Wat ik daarvan moet vinden weet ik nog niet echt. Even een tijdje tegenaan kijken en dan zie ik wel of ze eraf gaan of niet.

Executor16 wijzigde deze reactie 03-04-2008 21:58 (58%)

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 23:20
Ik heb geen ervaring met chippen, maar als ik je post zo lees zou ik eerst maar eens wennen aan de auto, en dan kijken of je wat mist.

• Executor16
  • Niet online
quote:
jopie schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:35:
Ik heb geen ervaring met chippen, maar als ik je post zo lees zou ik eerst maar eens wennen aan de auto, en dan kijken of je wat mist.
Ik heb op zich veel soorten auto's gereden. Ik rijd ook een tijdje in een Volvo S40 T4 met hetzelfde soort pk'tjes (225 volgens mij). Ook die Volvo is niet echt een lichte bak. Ik denk dat het wel vergelijkbaar is daarmee :)

• hexagram
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online
quote:
Executor16 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:24:
Ik heb sinds deze week een Audi S3 Quattro Turbo (210pk volgens mij). Na het chippen komt ie uit op 240pk volgens een aantal websites, ik twijfel alleen heel erg om het nou te doen. Zitten er nog nadelen aan? Ik ben er niet zo bekend mee voor de rest :) Volgens mij gaat ie niet veel zuiniger rijden ofzo. Voor de rest wil ik wel bij een goed bedrijf, op internet wordt je overspoeld door van die vage websites.

...
Ten eerste gefeliciteerd, kan uit ervaring zeggen dat het een hele mooie auto is om in te rijden ;). Kan je met betrekking tot het chiptunen weinig advies geven echter.. Heb vandaag een rondje gemaakt in een Impreza WRX (die nu gechiptuned was naar 290 pk/4x0 nm) en je merkte een zeer duidelijk verschil bij de standaard versie (natuurlijk ook even gereden, anders kon ik het niet vergelijken).

De koppelkromme was in dit geval veel vloeiender, de vermogensopbouw had een hele erg andere 'route' leek het wel, en het geweld barste dan ook bij veel lagere toerentallen al los.

Voor de rest ben ik het met Jopie eens, ik zou eerst eens wachten wat de auto nu met je doet, hoe je het vind over een maandje ofzo. Ik bedoel, het is al een dijk van een rij ervaring, en wellicht kan je je dan het geld gewoon besparen. Aan de andere kant, als je een S3 kan aanschaffen en het maakt toch niet veel uit, enk ik dat je er ook weinig op achteruit gaat :)

Offtopic: Wel morgen eventjes foto's showen :D!

EDIT: Oké, het is een mooie bak, goede velgen eronder + ook een goede kleur. Maar die deuren... Echt, zonder geintjes (ben nog steeds blij voor je) maar daarom had ik hem al niet gekocht en verder gekeken :P

Voor de rest rijdt hij wel nog helemaal perfect, en nog geen problemen tegengekomen tijdens testritten? Wat je vaak ziet bij auto's met dit soort modificaties dat ze toch wel aardig afgeragd zijn..

hexagram wijzigde deze reactie 03-04-2008 22:00 (11%)

• Executor16
  • Niet online
quote:
Reacties en Foto's boven je :D

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18-10 19:25
In principe is chippen niet slecht voor je auto. Het enige is wel dat het blok al wat kilometers gelopen heeft dus de turbo is niet echt nieuw meer. De turbo gaat wel na het chippen wat harder werken, dus je moet idd na flink trappen wel even je motor goed laten afkoelen voordat je hem uitzet. Beste is de laatste kilometers rustig rijden. Nadeel is natuurlijk wel dat je nooit weet hoe de vorige eigenaar er mee omgegaan is.. Aan die vleugel deuren te zien hoop ik voor je dat je geen problemen krijgt met je turbo.

Je gaat dan idd richting de 245PK met wat betere koppel krommen zodat je over het gehele toeren gebied gelijkmatig power hebt. Ook kan die wat zuiniger worden als je snelweg kilometers maakt, maar als je trapt zal die wat minder zuinig zijn.

Goede VAG chip tuners in NL zijn: http://www.jdengineering.nl/ (de bekenste) en http://www.hartogtuning.nl/

Verder nette S3! alleen bij die vleugel deuren zet ik een vraagteken :9

KappeNou wijzigde deze reactie 03-04-2008 22:14 (15%)

>PC specs<

• Executor16
  • Niet online
quote:
Voor de prijs waarvoor ik hem heb kun je gewoon niet verder kijken :) Het was een schadeauto en komt bij familie vandaan die in de autohandel zit. Auto en motor zijn supergoed onderhouden. Bij dealers etc. kom ik dus eigenlijk echt nooooit aangezien je daar 3 tot 4 keer meer betaald (ja ook op Marktplaats etc kun je die niet vinden). Daarom kon ik ook niet echt makkelijk ander kleurtje of interieur etc kiezen etc. Het is gewoon geluk hebben of het een goeie en leuke bak is of niet. Tsja, de vleugeldeuren moet ik nog even over denken. Uiteindelijk misschien toch eruit gooien.

Executor16 wijzigde deze reactie 03-04-2008 22:48 (51%)

• Wekkel
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:39

Wekkel

De downloadkoning

Ik zag woensdag een 4.2 Audi A6 van de eerste serie rijden. Toch wel een kekke bak (maar zuipen...)

http://www.autoweek.nl/images/800/f/2d3de9e74f81eb943c55d9867d29ed6f.jpg

leuke bijdrage? je kan mijn tippen met Bitcoin: 1PdsGbeRm5ijJkNEfz5FYQV3vhgxaNAp7v

• philipnorth
  • Laatst online: 06:20

philipnorth

Zeg maar Danny

Ik ben in de markt voor een nieuwe leaseauto, en nu viel mij op dat de A3 Sportback redelijk gunstig in de lease ligt.
Zeker met het Business Edition pakket, en het feit dat nu op de Audi site staat dat cruise control een losse optie is op die uitvoering (was eerst niet mogelijk).

Ik heb mijn wagenparkbeheerder al een offerte aan laten vragen, maar ik vroeg me nog wel iets af.

Kan de Chorus radio (die geleverd wordt bij Business Edition/AircoMetallic pakket) MP3 afspelen vanaf cd?
Uit de prijslijst haal ik dit niet, maar bij de Concert staat het wel weer specifiek vermeld.
En de radio/navi uit de ProLine Business, speelt die MP3 af?

Ik ga morgen wel een proefrit maken (in een gewone A3, sportback was niet beschikbaar op dat moment, dus dat komt voor een volgende keer wellicht wel), maar ja, dat is waarschijnlijk niet de desbetreffende versie.
Ik neem in ieder geval een cd met MP3 mee, kan ik altijd even kijken.

Ben in ieder geval erg benieuwd, het zal wel een flink verschil zijn met de Astra die ik nu heb.

PSN ID: Dbongers -Xbox Gamertag: Dbongers

• KappeNou
Goede vraag. Zou vreemd zijn als die geen mp3 kan afspelen.
Ik denk dat die A3 je wel zou bevallen. Rijd heel goed, alleen voor mij een beetje krapjes met beenruimte aan de kant van de radio.

>PC specs<

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

@executor, mooie bak hoor, goeie kleur voor een S3, maar 210pk in een S3 is wel wat anders dan 220pk in een zwaardere volvo... ik zou er eerst een tijdje mee rijden, minimaal half jaar om te kijken of je geen problemen krijgt met de auto en daarna nog eens nadenken over chippen.

Goed chippen kan weinig kwaad.. laat het wel bij een goed bedrijf doen liever 2x zoveel betalen dan een kapot blok. kijk ook absoluut niet na het bedrijf wat de meeste pk's bied... ook liever 10pk minder en goed gechipt dan de meeste pk's eruit halen en een brak lopend blok!

Wat voor schade heeft de auto gehad en is het goed gemaakt? wat die vleugel deuren betreft... tjah vaag... wie zet zoiets nou in een A3/S3? die voor de rest compleet standaard is? tis niet erg lelijk ofzo, maar erg praktisch is het ook niet en de meeste van die constructies zijn super gammel! Maar terug naar orgineel zal ook wel niet simpel zijn?

@wekkel, geweldige wagen zo'n 100 S4! echt prachtig... vooral met deze velgen...

De 100 S4 is er ook met 2.2Turbo dat blok is ook in combi met een handbak te vinden... bijna even snel als de 4.2 die alleen in automaat is maar wel een stuk zuiniger in gebruik en onderhoud. persoonlijk zou ik die eerder nemen als ik zo'n S4 zou willen.

Chaoss wijzigde deze reactie 04-04-2008 09:45 (20%)

Greatness Awaits!

• KappeNou
De 4.2 is wel wat robuuster en loopt wat soepeler. Maar de Turbo doet idd niet onder voor de V8 en voelt waarschijnlijk een stuk sneller aan door de turbo boost :9

>PC specs<

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

Ok maar een 5-pitter is wat karakteristieker, die hoort niet 100% soepel te lopen... beetje pruttelen hoort erbij :+ , overigens lopen de 5 pitter turbo's een stuk soepeler dan de NA versie's. en de 20V die in de S4 ligt (maar ook in de S2) is een door ontwikkeld blok van de 10V.

Chaoss wijzigde deze reactie 04-04-2008 09:48 (7%)

Greatness Awaits!

• max
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

Hmmmzz ik heb een leuke A6 Avant gezien.

Klik

Weet van wie die af komt en hoe hij er mee om is gegaan. Ben alleen niet zo helemaal zeker van de automaat die er in ligt, zeker icm dat 2.56 V6 blok. Volgens mij zuipt dat echt als een dolle en ik ben nu al niet blij als ik aan de pomp sta. :D

Keuzes keuzes :9

/edit, oja die Audi heeft geen 2.5 blok :P

'03 VW Passat 2.8 sixpack | '83 VW Golf 1.1 keukenmixer \o/

- I only love 2 things in life; bacon and bacon.
- Goddamn cellular fuckin' phones!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

Wel een erg gaaf ding in het wit, 8)

maar een 2,5 bestaat niet, het is een 2.6 met 150pk, Overigens een bekend probleem dat de 100/A6 van dit model wat achterover gaat hangen als ze op leeftijd zijn... zie je hier op de foto's ook duidelijk. Is te verhelpen door hem te verlagen... voor -3cm en echter -2cm... staat ook direct 100x beter 8)

verbruik van de handbak is 1:10... als je echt zuinig kunt rijden... volgens de specs doet de automaat ongeveer hetzelfde... maar dat kan ik me bijna niet voorstellen.

Greatness Awaits!

• Wekkel
  • Laatst online: 21:39

Wekkel

De downloadkoning

Het probleem van deze V6 vind ik het verbruik versus prestatie. Dat is gewoon ondermaats, ook voor die tijd. Het vergelijkbare 2.5i 6 cylinder blok van BMW doet 192pk en het verbruik daarvan is echt niet meer, eerder minder.

Ik heb paar een keer met een 2.6 A6 van die tijd gereden. Voelt superlog aan, ook als je gas geeft. Overigens gaat het dan stiekem toch heel hard, en 160 km/u voelt echt aan als 90. Al met al een lekkere bak die mij teveel zuipt. Met de waarden van die auto kan je net zo goed een groter V8 blok gaan rijden.

leuke bijdrage? je kan mijn tippen met Bitcoin: 1PdsGbeRm5ijJkNEfz5FYQV3vhgxaNAp7v

• hexagram
  • Niet online
Of je koopt een auto met de 2.0 T FSI. Dat is pas een motor, gigantisch koppel bij lage toerentallen (zeg maar rustig diesel gebied) en 200PK uit een 2 liter 4 cilinder motortje.. Geweldig!

Maar goed, dan hebben we het natuurlijk over een nieuwe auto, en die zul je niet vinden (helaas) in de oude modellen ;)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

watnou 2.0 tfsi... daar had je het 2.2T blok voor... je moet idd wel in de tijd blijven.

Daarbuiten is de nieuwe A6 helmeaal niet met 200pk 2.0 tfsi te krijgen alleen een 170pk 2.0tfsi en een audi 100 c4 kun je sowieso niet gaan vergelijken met een nieuwe A4 (veel kleiner)

Chaoss wijzigde deze reactie 04-04-2008 15:07 (56%)

Greatness Awaits!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22-10 14:57

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
philipnorth schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:56:
I

Ik heb mijn wagenparkbeheerder al een offerte aan laten vragen, maar ik vroeg me nog wel iets af.

Kan de Chorus radio (die geleverd wordt bij Business Edition/AircoMetallic pakket) MP3 afspelen vanaf cd?
Uit de prijslijst haal ik dit niet, maar bij de Concert staat het wel weer specifiek vermeld.
En de radio/navi uit de ProLine Business, speelt die MP3 af?
Ehm, bel een dealer? ;)

www.digitalracing.nl

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

quote:
Ach, zoveel Audi rijders hier, wellicht dat iemand het wist? :)

Maar morgen bij de proefrit gewoon even kijken en het navragen :)

• atjong
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

quote:
Executor16 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 21:24:
Die vleugeldeuren zitten er dus al op.
Hoe zit zoiets technisch ik elkaar? Zit daar een ERNORME veer in het scharnierpunt of zo? Heb je wat meer foto's van die deuren, want dit ziet er wel cool uit ;).

• Executor16
  • Niet online
quote:
atjong schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 21:22:
[...]

Hoe zit zoiets technisch ik elkaar? Zit daar een ERNORME veer in het scharnierpunt of zo? Heb je wat meer foto's van die deuren, want dit ziet er wel cool uit ;).
Ik zal deze week ff goeie foto's ervan maken.

• WasBak
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
quote:
philipnorth schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:50:
[...]

Ja de Chorus kan MP3's afspelen, vandaag mn offerte gekregen. 8)

• joeltje
  • Niet online
ze hebben hem te pakken, en hij heeft bekend. Gelukkig.

Het was idd een junk, die was doorgedraaid avond. een idee wat er nu verder gaat gebeuren, de officiele info van justitie krijg ik nog, nu "slechts" een update gekregen van de agent.

Ik ben erg te spreken over dit voorval, qua actie van de politie en de verzekering. Het blijft een nara situatie om in te zitten, mar qua hulp van deze service verleners, kan ik geen kwaad woord spreken!

Ik houd jullie op de hoogte!

Ik heb niets te melden.

• Harry

Harry

Jaimy & Kaylynn

Hey, da's goed bericht joeltje !!

Helaas schiet je met junks vrij weinig op (als in schadevergoeding), maar hij zal er in ieder geval voor, voor moeten komen en dat is in ieder geval iets.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

ik zou zeggen, spuitje met wat teveel heroine erin...

Greatness Awaits!

• joeltje
  • Niet online
het zijn zielige mensen, en je kent de achtergrond niet, dus laat hem eerst maar betalen ;)

Ik heb niets te melden.

• Devil
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Betalen is een leuk plan, maar ik denk niet dat hij je auto open gebroken heeft omdat hij zo rijk is.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

precies dat is nou het probleem met die junks, ze worden af en toe wel eens gepakt, maar geld hebben ze niet dus een schadevergoeding zit er niet in... en een paar nachtjes cel en ze staan weer op straat... lekker weer verder met radio's stelen.

Chaoss wijzigde deze reactie 07-04-2008 08:16 (10%)

Greatness Awaits!

• joeltje
  • Niet online
Welkom in de grote boze wereld.... Auto staat bij de reparateur en ik rijd nu in een Leon, da's opzich wel te doen dus...

Ik heb niets te melden.

• Snow_King
  • Registratie: april 2001

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik kwam dit topic tegen, dus ik denk, ik haak even in met mijn A3!

http://crew.pcextreme.nl/~wido/img/a3/20080404-WidoA3.jpg

Sinds oktober 2007 ben ik de trotse eigenaar van deze A3 met 2.0TDI, met inmiddels 175pk en 410nM koppel.

Hoewel ik graag de 3.2 V6 had gehad in mijn A3 ben ik hier ook heel blij mee :)

Energie verbruik thuis - Ceph, CloudStack en ZFS consultancy: 42on B.V. - "NAT maakt meer kapot dan je lief is"

• marccom
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-10 19:48

marccom

streepjes :9

Dat ziet er heel goed uit :9

Geweldige kleur. Mooi zo met deze velgen!

Ook daglicht foto's?

Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
marccom schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:07:
Dat ziet er heel goed uit :9

Geweldige kleur. Mooi zo met deze velgen!

Ook daglicht foto's?
Ja, ik heb wel wat daglicht foto's, alleen zat het spoilerset er toen nog niet op.

Ik ben op dit moment nog wat foto's aan het uploaden die ik op de zelfde locatie heb gemaakt.

Energie verbruik thuis - Ceph, CloudStack en ZFS consultancy: 42on B.V. - "NAT maakt meer kapot dan je lief is"

• hexagram
  • Niet online
Ik vind dat toch een geile bak he. Zo'n A3 (wel het gefacelifte model, die andere had een lelijke kont) is gewoon zo ontzettend mooi! Goede kleur gekozen met de beste velgenset die er (imho) te krijgen is voor een A3!

Super bak!

• KappeNou
Ziet er goed uit die A3 :) Nu idd nog wat daglicht foto's! Wat voor spoiler setje zit erop? Ziet er in het donker iedergeval al mooi subtiel uit.

>PC specs<

• marccom

marccom

Kwam zojuist deze foto tegen:

http://i2.photobucket.com/albums/y30/shootermcgavinyo/PICT01504.jpg

Zoiets lijkt me een mooie opvolger voor mn huidige A3. Mja, ze zijn er gewoon niet ;(

Heb wel eindelijk weer een mauritiusblauwe 3 deurs gevonden met licht interieur. Binnenkort maar is gaan kijken.

• KappeNou
Hmm op de audi site zijn ze anders gewoon samen te stellen ;)

>PC specs<

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

dat wil nog niet zeggend dat je hem occasion tegen komt...

ik vind het vreemd want imho is mauritiusblauw de moosite kleur op een A3, moet zeggen dat het op een sportback nog een stuk mooier is dan op een 3 deurs... sowieso vind ik de sportbakc mooier dan een 3-deurs, jammer genoeg zijn die dingen zo zwaar dat je kwa gewicht in dezelfde belastingschaal zit als een A4 sedan B6...

/maargoed vind eerst maar een blauwe... die velgen en spiegels kunje altijd nog monteren

Greatness Awaits!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
KappeNou schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:42:
Ziet er goed uit die A3 :) Nu idd nog wat daglicht foto's! Wat voor spoiler setje zit erop? Ziet er in het donker iedergeval al mooi subtiel uit.
Ik heb hier alle foto's: http://www.widodh.nl/foto/index.php?folder=/Prive/Audi_A3/

Er zit een standaard spoilerset van Audi op, weet niet precies welke dit is.

• KappeNou
Hmm het ziet er niet uit als een standaard S-line set.. Ziet er iedergeval wel netjes uit

@Chaoss: daar was ik nou echt niet opgekomen :/ vandaar misschien ook de imooticon ;)

>PC specs<

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

mooie foto's! 8)

Greatness Awaits!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
KappeNou schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:49:
Hmm het ziet er niet uit als een standaard S-line set.. Ziet er iedergeval wel netjes uit

@Chaoss: daar was ik nou echt niet opgekomen :/ vandaar misschien ook de imooticon ;)
Heb ook geen S-Line, de meerwaarde zag ik er niet van. Ik heb daarom zelf wat samengesteld.

• KappeNou
Ik bedoelde eigenlijk de voorbumper, van welke fabrikant is die?

>PC specs<

• marccom

marccom

ABT?
http://www.yeniarabaresimleri.com/arabalar/audi/resim_A3_Abt_Sportback_AS3-R_05_1.jpg

Uitlaatje had overigens wel iets subtieler gemogen :>
quote:
KappeNou schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:42:
Hmm op de audi site zijn ze anders gewoon samen te stellen ;)
Zal ik mn rekeningnr posten ;)

marccom wijzigde deze reactie 07-04-2008 14:26 (40%)

• Wom
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22-10 15:46

Wom

Puik

quote:
marccom schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:45:
Kwam zojuist deze foto tegen:

[afbeelding]

Zoiets lijkt me een mooie opvolger voor mn huidige A3. Mja, ze zijn er gewoon niet ;(

Heb wel eindelijk weer een mauritiusblauwe 3 deurs gevonden met licht interieur. Binnenkort maar is gaan kijken.
Héle fraaie kleur!

CarnavalMarkt.nl - Tweakblog - Twitter - Webshop - Vier linkjes, jaja...

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
KappeNou schreef op maandag 07 april 2008 @ 13:57:
Ik bedoelde eigenlijk de voorbumper, van welke fabrikant is die?
Die komt ook bij Audi vandaan, uit het boekje heb ik daar de spoilers besteld.

De voorbumper zat daar bij, dat is overigens alleen een klein stukje onder de standaard bumper. Dit is overigens wel de Ambition uitvoering, daar heb je standaard al een grotere bumper vanwege de mistlampen.

• Executor16
  • Niet online
De S3 Quattro die ik gekocht heb is waarschijnlijk al gechipped, maar hoe kan ik daar achter komen? (Vorige eigenaar vragen is geen optie) Ik heb gezocht op google naar een rollenbank in de buurt etc. maar een 4-wiel aandrijving kan daar niet op volgens mij. Iemand adressen die het wel kunnen? Liefst in de buurt van R'dam.

Executor16 wijzigde deze reactie 07-04-2008 21:15 (6%)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
Executor16 schreef op maandag 07 april 2008 @ 21:14:
De S3 Quattro die ik gekocht heb is waarschijnlijk al gechipped, maar hoe kan ik daar achter komen? (Vorige eigenaar vragen is geen optie) Ik heb gezocht op google naar een rollenbank in de buurt etc. maar een 4-wiel aandrijving kan daar niet op volgens mij. Iemand adressen die het wel kunnen? Liefst in de buurt van R'dam.
Nieuwe S3 quattro? :9 (Nieuwe model)

Sommige chippers kunnen ook de software uitlezen voor je en zien of deze aangepast is.

• Executor16
  • Niet online
quote:
Snow_King schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 11:06:
[...]
Nieuwe S3 quattro? :9 (Nieuwe model)

Sommige chippers kunnen ook de software uitlezen voor je en zien of deze aangepast is.
Nee, oudere model, zie aantal posts terug voor foto's.
Ben nog student, dus nieuwe model komt hopelijk over een paar jaar :)

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
Executor16 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:52:
[...]

Hehe, ok :)

Hoe trekt dat nou? Ik vind de specificaties van de oude S3 namelijk niet al te overtuigend. Volgens de fabrieksopgave gaat hij 238km/h met 210PK, mijn 2.0TDI loopt 230km/h met 175pk (Getuned door Hartog Tuning, een aanrader!)

Daarnaast gaat de S3 in 6.8 sec naar de 100, waar mijn 2.0TDI er 7.5 sec over doet.

Dus gewoon uit het dagelijkse leven, hoe rijdt het, aggresief? responsive?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

Ach zet ze maar eens naast elkaar bij het stoplicht, zulje zien dat die 6,8s VS 7,5s nog een behoorlijk groot verschil is.

sowieso hoe heb je die 7,5s gemeten bij je eigen auto... want chippen van 140 naar 175pk en dan de standaard 0-100tijd van 9,5s naar 7,5s lijkt me wat ongeloofwaardig.

Greatness Awaits!

• KappeNou
6,8 vs 7,5 is in de praktijk juist een klein verschil :) Mits die natuurlijk ook echt 7,5 haalt. Wat die imo ook echt niet gaat halen aangezien de fabrieks 170PK versie er 8,2sec over doet en met chippen je de 0-100 en top snelheden niet echt veel mee beïnvloed, maar juist de tussen acceleraties en de koppel krommen zodat die soepeler over heel het toeren gebied is.
Met een 170pk Quattro 2.0TDI kom je al in de buurd aangezien je dan met 2500RPM de koppeling kan laten opschieten. Wat resulteerd bij de fabrieks 170pk 2.0TDI Quattro in 7,8sec.

Ik ben idd benieuwd hoe hij dit gemeten heeft. In zo'n rollerbank programma zit wel vaak een simulatie van 0-100 en top, maar of dat nou echt betrouwbaar is aangezien zelfs die rollerbanken ook allemaal afwijken en je niet de start goed kan simuleren wat het belangrijkste is.
quote:
Executor16 schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 12:52:
[...]

Met welk bijbaantje verdien je een S3 bij elkaar en kan je die ook nog is onderhouden en tanken :*) Dat baantje wil ik er wel voor het weekend bij hebben ;)

KappeNou wijzigde deze reactie 08-04-2008 17:40 (56%)

>PC specs<

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
Chaoss schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:58:
Ach zet ze maar eens naast elkaar bij het stoplicht, zulje zien dat die 6,8s VS 7,5s nog een behoorlijk groot verschil is.

sowieso hoe heb je die 7,5s gemeten bij je eigen auto... want chippen van 140 naar 175pk en dan de standaard 0-100tijd van 9,5s naar 7,5s lijkt me wat ongeloofwaardig.
De tuner heeft dit voor mij gemeten met een G-Versnellingsmeter.

Die begint met meten zodra de auto begint op te trekken en meet zo de tijd tot aan de 100km/h

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Snow_King schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 16:47:
[...]
Hehe, ok :)

Hoe trekt dat nou? Ik vind de specificaties van de oude S3 namelijk niet al te overtuigend. Volgens de fabrieksopgave gaat hij 238km/h met 210PK, mijn 2.0TDI loopt 230km/h met 175pk (Getuned door Hartog Tuning, een aanrader!)

Daarnaast gaat de S3 in 6.8 sec naar de 100, waar mijn 2.0TDI er 7.5 sec over doet.

Dus gewoon uit het dagelijkse leven, hoe rijdt het, aggresief? responsive?
Verschillen tussen een A3 en S3 zijn niet alleen de rauwe cijfers. Quattro, een vrijwel geheel herzien onderstel en meer van dat soort aanpassingen maken dat je met zo'n S3 toch een hele andere ervaring hebt en ik vermoed ook behoorlijk wat sneller bent op de bochtige weggetjes (in de handen van de juiste bestuurder uiteraard), waar het dus echt leuk wordt. Het verschil zit hem in heeeeeeel veel kleine dingen die bij elkaar een groot verschil maken, zie bijvoorbeeld ook AMG bij Mercedes-Benz en M bij BMW.

Ik heb zelf een Delta Integrale gehad en rij nu dan een A4 quattro, maar het voordeel van vierwielaandrijving is inmens. Gewoon neus de bocht in, dan vol op het gas en de auto trekt hem er precies goed uit. Vooral op nat wegdek een genot :)

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 08-04-2008 21:32 (6%)

www.digitalracing.nl

• KappeNou
quote:
Snow_King schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 20:04:
[...]
De tuner heeft dit voor mij gemeten met een G-Versnellingsmeter.

Die begint met meten zodra de auto begint op te trekken en meet zo de tijd tot aan de 100km/h
Daar heb je het al.. Daar moet je niet vanuit gaan. Dat is misschien theoretisch haalbaar. Cijfers vanaf fabriek zijn in de praktijk getest.
In de praktijk zal jij overigens nog meer moeite hebben om de max haalbare tijden neer te zetten aangezien je ook te maken krijgt met wheelspin en net niet perfect schakelen. Hier heeft de S3 al een troef in handen aangezien deze een haldex aandrijving heeft, waardoor maar net even de voor bandjes door slippen.

KappeNou wijzigde deze reactie 08-04-2008 23:21 (27%)

>PC specs<

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
KappeNou schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:18:
[...]

Daar heb je het al.. Daar moet je niet vanuit gaan. Dat is misschien theoretisch haalbaar. Cijfers vanaf fabriek zijn in de praktijk getest.
Ik zal het dan eens testen door een filmpje van de teller te maken, dan kan ik precies zien hoe lang hij er over doet!

• KappeNou
Dan moet en je film perfect afspelen, wat zeker niet altijd het geval is en je moet tot ongeveer 105 a 110 tellen, aangezien je teller ook een afwijking heeft. Hier komt het probleem bij kijken dat veel auto's net voor of op de 100 van de teller moeten schakelen ;)
Op die manier kan je dus onmogelijk op tiende van seconden 0-100 tijden meten. Daar heb je echt gprs apparatuur oid voor nodig.

KappeNou wijzigde deze reactie 08-04-2008 23:26 (30%)

>PC specs<

• hexagram
  • Niet online
Sorry hoor, maar de fabrieks gegevens kloppen bijna nooit. Zowel de 0-100 meting als het verbruik is altijd óf overdreven, of vanwege een of andere reden minder dan er in het echt gemeten kan worden...

Ik acht het goed mogelijk dat het in die tijd afgerond wordt, mits er goede banden gebruikt worden en het wegdek goed + droog is! Zou het wel eens willen zien though ;)

• KappeNou
audi staat er wel bekend om dat ze de 0-100 tijden wel halen of juist sneller zijn. Der zijn idd wel zat merken die vaak niet de tijden halen die vermeld staan.

KappeNou wijzigde deze reactie 08-04-2008 23:42 (33%)

>PC specs<

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
philipnorth schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:50:
[...]

Je moet zeker ook even vragen naar de Business Edition uitvoeringen op de Attraction en Ambition. Hierin zit een korting ten opzichte van de normale A3 prijzen van tussen de 1000 en 2000 euro, maar ondanks de lagere prijs krijg je dan wel de Chorus audi, volautomatische airco en metallic lak. Voor 1000 euro extra heb je dan ook nog 18" velgen. Doe er je voordeel mee ;)

Edit: het staat ook op de normale website: http://www.audi.nl/home/m...on/0,19521,_D0Lnl,00.html

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 09-04-2008 16:37 (8%)

www.digitalracing.nl

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

lekker loze discussie dat wel :P

magoed door chippen wordtie altijd sneller, kzit met mijn A4 nu ook wle rond de 9s was standaard ook heel wat trager. En die stnadaard fabriekswaardes? ach das net zoiets als met het "standaard" verbruik :P

Greatness Awaits!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

quote:
KappeNou schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 23:24:
Dan moet en je film perfect afspelen, wat zeker niet altijd het geval is en je moet tot ongeveer 105 a 110 tellen, aangezien je teller ook een afwijking heeft. Hier komt het probleem bij kijken dat veel auto's net voor of op de 100 van de teller moeten schakelen ;)
Op die manier kan je dus onmogelijk op tiende van seconden 0-100 tijden meten. Daar heb je echt gprs apparatuur oid voor nodig.
De teller wordt door mijn GPS systeem geijkt, ik heb ook een digitale teller en die is tot op 2km/h nauwkeurig, met GPS er bij getest.

Daarnaast is het een automaat (DGS / S-Tronic), dus schakelen hoef ik niet ;)

• MexxT
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11-10 20:12
goh, ik had vandaag ook weer wat met een audi :')

ik moest even een S4 binnen zetten, dus ik loop naar de S4 die op de parkeerplaats naast ons stond, stap in, en rij weg richting garage.

Ik vond dat ding al zo verrot sturen, dus ik dacht al, "nou, dit is ook niet alles :X "

Eenmaal binnen sta ik voor de brug, en ik keek naar het linkervoorwiel. Band lek 8)7
Tuurlijk, heb ik weer :'( :P

er moesten toch weer 4 nieuwe banden op, dus het boeide niet zoveel. (ding is wel snel btw :*) )

http://images.automotive.com/stock/300/AUDI/S4/2004/5ES-4.JPG
dat model :)

Audi S3

• KappeNou
quote:
Snow_King schreef op woensdag 09 april 2008 @ 17:32:
[...]
De teller wordt door mijn GPS systeem geijkt, ik heb ook een digitale teller en die is tot op 2km/h nauwkeurig, met GPS er bij getest.

Daarnaast is het een automaat (DGS / S-Tronic), dus schakelen hoef ik niet ;)
Klopt gps altijd? Ze meten namelijk ook nooit met een standaard gps systeem.
Met die S-tronic bak heb je natuurlijk al een voordeel. Ik denk overigens dat je met tussen sprints wel aardig een S3 zal bij houden.

>PC specs<

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Heb ik ook zeker gedaan.

Kwam een mooi plaatje uit, waarbij ook de radio concert, dakdragers, leder stuurwiel en armsteun bij inzaten.
Helaas kwam bij navraag bij leasemaatschappij dan toch het voorstel om een Proline business te nemen, aangezien dat dan leasetechnisch gunstiger uitkomt.

Daarnaast is bij Business Edition wel weer het nadeel dat er geen standaard cruise control meer inzit. Die moet dan dus achteraf ingebouwd worden (en ziet er dan exact hetzelfde uit als af fabriek.)

Al met al een erg leuke proefrit gehad, maar aangezien ik voor een sportback attraction zal gaan, niet enorm representatief, aangezien de proefrit was in een 1.8 TFSI 3-deurs, met Ambition pakket en 18 inch velgen :)

Reed wel erg plezierig, dus a.s. weekend in een sportback attraction een rit die geregeld wordt door de lokale Audi dealer.

Daarna ook nog proefritten in een Leon en Altea, en dan denk ik dat ik mijn keuze wel kan maken.

Ik neig op dit moment iig erg naar de Audi, ondanks dat ik deze niet zo "full options" zal kunnen leasen als de Leon, maar voor ongeveer hetzelfde geld rij ik dan wel een Audi A3 sportback met iig volautomatische airco, armsteun, fijne radio en wellicht nog wat leuks :)

Trouwens, ik zie op directlease dat zij bij de Proline Business spreken over een Blaupunkt navi, en niet de Audi cd/navi. Een collega van mij heeft ook zo'n Blaupunkt, maar zou je op een of andere manier toch kunnen eisen dat je die Audi set krijgt? Aangezien Audi zelf ook spreekt over Audi cd/navi bij het Proline Business pakket.

To be continued dus....
quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 09 april 2008 @ 16:33:
[...]

Je moet zeker ook even vragen naar de Business Edition uitvoeringen op de Attraction en Ambition. Hierin zit een korting ten opzichte van de normale A3 prijzen van tussen de 1000 en 2000 euro, maar ondanks de lagere prijs krijg je dan wel de Chorus audi, volautomatische airco en metallic lak. Voor 1000 euro extra heb je dan ook nog 18" velgen. Doe er je voordeel mee ;)

Edit: het staat ook op de normale website: http://www.audi.nl/home/m...on/0,19521,_D0Lnl,00.html

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het ene nav wordt af-fabriek geleverd en de andere wellicht niet, en dat scheelt BPM en dus in de prijs. Dus je kunt het eisen maar het zal dan duurder worden vermoed ik.

Succes met je keuze. Overigens is een Leon ook best een fijne auto, en bedenk dat de huidige A3 op zijn einde loopt: er komt (vermoedelijk) deze zomer een facelift aan waarmee de neus a la cabrio wordt. Dus als je nog even geduld hebt, kun je nieuw model rijden.

http://www.autoweek.nl/images/480/0/8404fd8bdb53e0f14922243ef9501940.jpg

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 09-04-2008 22:51 (9%)

www.digitalracing.nl

• WasBak
  • Niet online
quote:
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:51:
Het ene nav wordt af-fabriek geleverd en de andere wellicht niet, en dat scheelt BPM en dus in de prijs. Dus je kunt het eisen maar het zal dan duurder worden vermoed ik.

Succes met je keuze. Overigens is een Leon ook best een fijne auto, en bedenk dat de huidige A3 op zijn einde loopt: er komt (vermoedelijk) deze zomer een facelift aan waarmee de neus a la cabrio wordt. Dus als je nog even geduld hebt, kun je nieuw model rijden.

[afbeelding]
In juni komt de a3 met facelift bij de dealers, daarom is de business edition er nu. Alleen zoals de verkoper mij vertelde, zal hij ongeveer 3000 euro duurder worden. Om dan nog het mooie led effect te krijgen moet je een Xenon set nemen, dat is ook weer +1700 euro.

Of dat het nou echt waard is..

Ik heb proefgereden in een Attraction SB met Pro Line pakket, dat was erg prettig. ;)

WasBak wijzigde deze reactie 09-04-2008 23:42 (4%)

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

quote:
WasBak schreef op woensdag 09 april 2008 @ 23:41:
[...]

In juni komt de a3 met facelift bij de dealers, daarom is de business edition er nu. Alleen zoals de verkoper mij vertelde, zal hij ongeveer 3000 euro duurder worden. Om dan nog het mooie led effect te krijgen moet je een Xenon set nemen, dat is ook weer +1700 euro.

Of dat het nou echt waard is..

Ik heb proefgereden in een Attraction SB met Pro Line pakket, dat was erg prettig. ;)
NIeuwe neus vind ik idd niet erg spannend, wel mooi, maar dat vind ik de huidige ook.
En tsja, volgens mij staat een volledig vernieuwde versie voor 2009-2010 op de planning?

Leon vind ik idd ook een erg mooie auto, maar ja, het is geen Audi :)

Als ik eerlijk ben zou ik eigenlijk gewoon een attraction willen met het Proline pakket (dus niet business, dus zonder navi, dat heb ik al op mijn telefoon). Daarmee zou ik eigenlijk zo goed als alles hebben wat ik wil.

• WasBak
  • Niet online
quote:
philipnorth schreef op donderdag 10 april 2008 @ 08:16:
[...]

NIeuwe neus vind ik idd niet erg spannend, wel mooi, maar dat vind ik de huidige ook.
En tsja, volgens mij staat een volledig vernieuwde versie voor 2009-2010 op de planning?

Leon vind ik idd ook een erg mooie auto, maar ja, het is geen Audi :)

Als ik eerlijk ben zou ik eigenlijk gewoon een attraction willen met het Proline pakket (dus niet business, dus zonder navi, dat heb ik al op mijn telefoon). Daarmee zou ik eigenlijk zo goed als alles hebben wat ik wil.
Je bent goedkoper uit als je de business edition pakt en dan de extra opties die de proline heeft er apart bij te nemen. Het enige verschil is dan je radio, maar je hebt wel meteen metallic/parel lak. Blijft er weer geld over voor andere leuke opties ;)

Maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.

• WooK
  • Laatst online: 01-06-2013

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Kwam deze net tegen :)

http://img292.imageshack.us/img292/5281/2704uq8.jpg
quote:
Xof schreef op donderdag 10 april 2008 @ 22:16:
Ik zou dat maar even editten, tis niet zo'n vriendelijke link :P
Ik zie in het midden van de pagina wel een gele audi staan, maar als ik daar op klik kom ik gelijk weer op de hoofdsite.
huh weird, ik zie hem wel gewoon? ff opnieuw naar andere host geupped

WooK wijzigde deze reactie 10-04-2008 22:26 (78%)

I'm not as think as you stoned I am

• Xof
  • Laatst online: 00:40
Ik zou dat maar even editten, tis niet zo'n vriendelijke link :P
Ik zie in het midden van de pagina wel een gele audi staan, maar als ik daar op klik kom ik gelijk weer op de hoofdsite.

• Nyazzin
  • Laatst online: 20-10 20:00
quote:
Leuk speelgoed ;)

• joeltje
  • Niet online
quote:
philipnorth schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:08:
Heb ik ook zeker gedaan.

Daarna ook nog proefritten in een Leon en Altea, en dan denk ik dat ik mijn keuze wel kan maken.

Ik neig op dit moment iig erg naar de Audi, ondanks dat ik deze niet zo "full options" zal kunnen leasen als de Leon, maar voor ongeveer hetzelfde geld rij ik dan wel een Audi A3 sportback met iig volautomatische airco, armsteun, fijne radio en wellicht nog wat leuks :)

[...]
Je gaat erg schrikken van het verschil in kwaliteits gevoel bij de Leon. Die rijd ik nu, omdat mijn A4 wordt hersteld. De Leon is zeker geen verkeerde auto om te sturen, en motorisch zal ik maar geen oordeel geven, maar ik vind de afwerking en bouw kwaliteit echt beduidend minder. Net of je in een hele kleine auto rijdt. Deur dicht klinkt heel erg blik, alles is te licht, en de wagen voelt erg zweverig. Daarnaast vind ik de stuurbekrachtiging echt vreselijk, veel te licht, en geen gevoel met de auto... En de indeleing van de ramen is niet mijn ding, veel glas, maar voor mijn gevoel net op de verkeerde plaatsen. (naar voor leunen om een overhangen stoplicht te zien, de B-stijl zit precies daar waar je fietspaden wilt bekijken bij oversteken, een er zit een binnen spiegel in, die ik op mijn badkamer nog te groot zou vinden. Daar zit ik de hele tijd omheen te kijken)

Verder is hij wel zeer okay, vooral de ruimte is zeer okay. Ik kom natuurlijk uit een A4, maar ik denk dat een nieuw model A3 hier niet voor onder doet.

hoe dan ook, veel plezier, en succes met je keuze!

Ik heb niets te melden.

• KappeNou
De Leon is van binnen idd erg goedkoop, je merkt wel waar je dat extra geld aan uitgeeft bij een A3. Overigens snap ik wel waarom veel mensen de leon kiezen. Het scheeld gewoon een smak geld voor in principe de zelfde auto. Ik zou wel met een nieuwe leon kunnen leven, alleen als ik ook een A3 kan rijden met de balangrijkste opties dan zou ik altijd voor de A3 gaan.

>PC specs<

• marccom

marccom

Ik vind de deurpanelen en het dashboard van een A3 8P meer plastic overkomen dan in mn huidige A3 8L.

Vooral bij de deurpanelen bovenaan tegen het raam aan ziet er jammer genoeg een stuk minder mooi en stevig uit.

Verder snap ik die 2 strippen in het middenconsole niet. Je zit er continu met je benen tegen aan. Mgoed, dat heeft heel de huidige VAG serie geloof ik...

Leon1 had hetzelfde model dashboard als de A3 maar was kwalitatief ook minder (ruwer materiaal).

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Het gaat om het kenteken vermoed ik ;)

www.digitalracing.nl

• WooK
  • Laatst online: 01-06-2013

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Waarbij idd leetspeak is toegepast :)

I'm not as think as you stoned I am

• Nyazzin
  • Laatst online: 20-10 20:00
quote:
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 10:35:
[...]

Het gaat om het kenteken vermoed ik ;)
Lol zie ik net pas :P ik zat meer naar het rs4 logotje en de rest van de auto te kijken.
Maarja dan nog is het leuk speelgoed :D

• joeltje
  • Niet online
quote:
KappeNou schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 08:50:
De Leon is van binnen idd erg goedkoop, je merkt wel waar je dat extra geld aan uitgeeft bij een A3. Overigens snap ik wel waarom veel mensen de leon kiezen. Het scheeld gewoon een smak geld voor in principe de zelfde auto. Ik zou wel met een nieuwe leon kunnen leven, alleen als ik ook een A3 kan rijden met de balangrijkste opties dan zou ik altijd voor de A3 gaan.
Dat mensen voor een Leon kiezen snap ik ook, maar ik denk dat als je de keuze hebt, en je gaat voor iets meer klasse, dat de A3 je beter past. Niets ten nadele van de Leon, keurige auto..

Ik heb niets te melden.

• max
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

Ik heb het echt helemaal gehad met het "in de stad wonen". :( :(

Heeft er verdomme weer een of andere klootzak tegen mijn auto op gezeten en mijn rechterachterlicht gesloopt. En natuurlijk weer geen telefoonnummer of whatsoever achtergelaten, want je zult toch maar eens wat bij je aansprakelijkheidsverzekering moeten claimen.

GLOEIENDE GLOEIENDE KLEREZOOI!! :( :r

* not amused! :( :r

geen pics, ben ik even te pissig voor...

max wijzigde deze reactie 12-04-2008 09:33 (6%)

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

quote:
max schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 09:32:
Ik heb het echt helemaal gehad met het "in de stad wonen". :( :(

Heeft er verdomme weer een of andere klootzak tegen mijn auto op gezeten en mijn rechterachterlicht gesloopt. En natuurlijk weer geen telefoonnummer of whatsoever achtergelaten, want je zult toch maar eens wat bij je aansprakelijkheidsverzekering moeten claimen.

GLOEIENDE GLOEIENDE KLEREZOOI!! :( :r

* not amused! :( :r

geen pics, ben ik even te pissig voor...
Da's zwaar klote :(
Vind t ook zo laf om dan niks te melden ofzo.

Ik woon ook "in de stad", maar heb iig nog het voordeel dat we bij ons echt parkeerplaatsen hebben met auto's die naast elkaar komen te staan, dus als er al wat gebeurd is t een putje in de deur (wat ook zonde is).
En vanaf volgend jaar eigen parkeerplek op parkeerterrein behorende bij nieuwbouw woning :)

Om 11 uur staat mijn proefrit met de 1.6 sportback geplanned, en vanmiddag om een uur of 2 de Leon en de Altea.
Ik laat het wel weten :)

• joeltje
  • Niet online
ben benieuwd, veel plezier!!

Ik heb niets te melden.

• joeltje
  • Niet online
en?

Ik heb niets te melden.

• max
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

Hij is op de vlucht voor de dealer omdat hij die sportback niet meer terug wil geven. :+

• philipnorth

philipnorth

Zeg maar Danny

Nee heb hem wel gewoon ingeleverd :) (helaas)

Ja proefrit in sprtback beviel erg goed, duurde alleen even voor de stoel+stuur goed stond enzo.
Stoelen zaten wel heerlijk (was een attraction).
Qua ruimte, tsja, het is dat we met z'n tweetjes zijn, en een kleine zou ook nog wel gaan, maar ik denk niet dat het lekker zit als volwassene achterin... Maar kofferruimte e.d. is voldoende voor ons.

Proefrit in Leon en Altea gingen helaas niet door, dus die zijn a.s. zaterdag.
Maar qua rijcomfort hebben de beide Seat's een uitdaging iig, want wat zat die A3 lekker zeg :)

philipnorth wijzigde deze reactie 16-04-2008 23:35 (21%)

• marccom

marccom

Ben afgelopen zaterdag met 2 A3's 8P pre-facelift in Ambition en Ambiente uitvoering wezen proefrijden en het is me opgevallen dat deze van binnen meer ruimte heeft dan een 8L. Zowel voor als achterin! Ook meer ruimte als in de nieuwe S3.

Een er van had een lederen sportinterieur. Dat zit pas goed O+

2.0FSI motor is me wel bevallen. Mooi geluid bij accelereren, lekker stil, rap en die 6e versnelling... Denk niet dat het nog nut heeft om nog met een 1.6 (FSI) te gaan rijden.

Kan nog een aardige inruil krijgen op mn huidige A3. Hmmm, vakantiegeld komt er aan enzo. Misschien maar gewoon doen ondanks dat ie niet blauw is.

• joeltje
  • Niet online
welke kleur is 'ie wel? Indien roze, moet ik je toch adviseren te wachten op een blauwe nml. :+

Ik heb niets te melden.

• marccom

marccom

quote:
joeltje schreef op donderdag 17 april 2008 @ 09:33:
welke kleur is 'ie wel? Indien roze, moet ik je toch adviseren te wachten op een blauwe nml. :+
De Ambiente van april 2004 staat bij een uni garage en is mauritiusblauw met licht interieur (heb ik het liefst) maar vind het stuur niet echt mooi met die radiobediening. Ook het notenhout is niet echt mn smaak en er zat een carkit in het dashboard geschroeft. Die mag er wmb meteen uit. Verder een nette auto met leuke opties, automatische lichtschakelaar, regensensor, lichtpakket, klasse 3 alarm, dubbeldin frame (helaas met cassettespeler en cd wisselaar maar kan makkelijk een Naviplus in).

De Ambition van okt 2003 is dolfijngrijs met antraciet lederen sport interieur, dealer auto. Deze heeft zwarte inlegdelen tov het notenhout. Het mooist is het matte aluminium maar dat heeft volgens mij alleen de facelift. Verder had deze niet de opties die de blauwe wel heeft. Wel een bluetooth carkit en een ConcertII radio in enkeldin frame. Helaas wat kleine beschadigingen, armsteunsluiting, koplamp lek, opbergvak onder stoel incompleet. Verder zitten er 2 sets velgen bij, een met zomer en een met winterbanden, beide op lichtmetaal.

Vraagprijzen liggen bij elkaar, km stand scheelt 10k en bij de dealer krijg ik een scherper bod met meer garantie.

Roze is idd zo wat, er staan wel 2 knalgele te koop. Ook mooi... :9

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

is dat stuur echt zo lelijk? is me nooit echt opgevallen, en zelf vind ik radio bediening aan stuur wel een groot pluspunt. In de A4 is het stuur verder hetzelfde, mits je een 3 spaaks "sportstuur" besteld... maar die vindt ik zelf dan weer lelijk.

Dolfijngrijs vindt ik zelfs naast mauritiusblauw de mooiste kleuren voor een A3 of A4, ben zelf ook niet echt weg vand at notenhout maar in combi met een licht interieur kan ik het wel waarderen.

Overigens vindt ik het vreemd dat een dealer een auto met nogal wat minpunten aanbied... ben ik eignelijk niet gewend van een Audi dealer... wellicht is er kans dat je kan eisen dat ze de mankementen oplossen?

Greatness Awaits!

• Boeie
  • Laatst online: 20:20
In welke volgorde moet ik de Audi uitrustingen zien?

Attraction (basic)
Ambition (sportief)
Ambiente (luxe)

? klopt dit?
* Boeie kijkt ook naar een A3 en A3 SB als nieuw vehikel

• marccom

marccom

quote:
Chaoss schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:01:
is dat stuur echt zo lelijk? is me nooit echt opgevallen, en zelf vind ik radio bediening aan stuur wel een groot pluspunt. In de A4 is het stuur verder hetzelfde, mits je een 3 spaaks "sportstuur" besteld... maar die vindt ik zelf dan weer lelijk.

Dolfijngrijs vindt ik zelfs naast mauritiusblauw de mooiste kleuren voor een A3 of A4, ben zelf ook niet echt weg vand at notenhout maar in combi met een licht interieur kan ik het wel waarderen.

Overigens vindt ik het vreemd dat een dealer een auto met nogal wat minpunten aanbied... ben ik eignelijk niet gewend van een Audi dealer... wellicht is er kans dat je kan eisen dat ze de mankementen oplossen?
Geen fotos van de betreffende autos op detail maar even een voorbeeldje:

http://autotelegraaf.nl/images/speurder/3/6/9/12276369.4.big.gen.jpg
Ambiente met 4spaaks radio/telefoonbediening in stuurwiel inclusief precies dezelfde carkit. Alleen is dat dash grijs ipv paarsig als op deze foto.

http://autotelegraaf.nl/images/speurder/2/9/7/12317297.3.big.gen.jpg
Ambition met 3spaaks stuurwiel inclusief de radio die in de Ambiente zit.

De bediening op het stuurwiel vind ik niet zo spannend, tenslotte zit de radio 20 cm verderop en waren de knopjes niet echt prettig in te drukken (best stroef).

De dealer had de auto nog niet zo lang binnen en er was verder nog niets aan gedaan. Er kon wel eea aan gedaan worden, auto moest zowiezo nog gepoetst/gecleaned worden.

Nog wat pics opgezocht van de inleg uitvoeringen:

Notenhout (precies dezelfde uitvoering qua bekleding op het stuur na):
http://autotelegraaf.nl/images/speurder/6/9/6/12247696.3.big.gen.jpg

Aluminium
http://autotelegraaf.nl/images/speurder/0/3/7/12328037.2.big.gen.jpg

Zwart
http://autotelegraaf.nl/images/speurder/8/0/7/12319807.6.big.gen.jpg
quote:
Boeie schreef op donderdag 17 april 2008 @ 10:04:
In welke volgorde moet ik de Audi uitrustingen zien?

Attraction (basic)
Ambition (sportief)
Ambiente (luxe)

? klopt dit?
* Boeie kijkt ook naar een A3 en A3 SB als nieuw vehikel
Jep, helemaal goed.

Overigens is spiegelverwarming nog steeds een accessoire op een A3. Audi mag zich zwaar schamen daarvoor :(

Maar dan heb je wel een of ander zonneschermpje in de hoedenplank. 8)7

marccom wijzigde deze reactie 17-04-2008 10:53 (4%)

• bartvl
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:09

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tsja, die driespaaks ziet er toch wel een stukje mooier uit, ook comfortabeler lijkt het, of valt dat wel mee?

Life is not about specs, it is about joy!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

Idd dat zijn de sturen zoals ik ze ook ken, nee dan geef ik toch de voorkeur aan een 4 spaaks-stuur

Greatness Awaits!

Pagina: 1 ... 4 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013