Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Het Grote Audi-topic Deel 3 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste

Onderwerpen

• Sick Nick
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:08

Sick Nick

Drop the top!

een 1.8T met 170 pk en dan een 2.0T met 230 pk (zoals in de golf gti edition 30) en daarboven dan de 3.2 met 265 pk en daarboven de S5. Mooi oplopende lijn toch? De 2.0T werkt prima als 230 PK blok, de 1.8T kan het ook wel aan (de tt met 225 pk had ook de 1.8T) maar de 2 liter zal wat soepeler lopen.

SLK 230 Kompressor | Surface Pro 2 - 8GB - 512GB | Lenovo Y510p - i7 4700MQ - 16GB RAM - 512GB SSD - 2 x GT 755M SLI
Sony RX1 | Sony RX10 | Ricoh GR

• SChief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
Sick Nick schreef op maandag 28 januari 2008 @ 18:53:
een 1.8T met 170 pk en dan een 2.0T met 230 pk (zoals in de golf gti edition 30) en daarboven dan de 3.2 met 265 pk en daarboven de S5. Mooi oplopende lijn toch? De 2.0T werkt prima als 230 PK blok, de 1.8T kan het ook wel aan (de tt met 225 pk had ook de 1.8T) maar de 2 liter zal wat soepeler lopen.
Mooie Line-Up, maar ik denk dat de 2.0T dan toch echt iets te dichtbij de 3.2 zou zitten. Zelf zou ik kiezen voor een 3.2 met 280 pk, om nog een beetje onderschijd van de 2.0T te maken, maar dat ligt dan weer te dicht tegen de S5 aan, en zo gaat het weer opnieuw.. :)

• Chaoss
  • Registratie: december 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

ik denk datje als merk wel een 2.0T en 3.2 V6'je kunt elveren die kwa vermogen bij elkaar in de buurt liggen, want het zijn totaal verschillende motoren met een totaal ander karakter... welke je dan kiest is een kwestie van smaak.

maargoed wordt vanzelf bekend welke uitvoeringen er leverbaar worden. ;)

Greatness Awaits!

• HappyFun
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online
quote:
Chaoss schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:39:
ik denk datje als merk wel een 2.0T en 3.2 V6'je kunt elveren die kwa vermogen bij elkaar in de buurt liggen, want het zijn totaal verschillende motoren met een totaal ander karakter... welke je dan kiest is een kwestie van smaak.

maargoed wordt vanzelf bekend welke uitvoeringen er leverbaar worden. ;)
De 2.0 is door Audi al aangekondigd (stond al in het systeem), maar komt pas over 5mnd (iets in die richting)

Defunctus Deo Juvente

• Daniel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:01

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik meende dat Audi ook weer bezig was met een 5-cylinder met turbo om in de kleinere modellen ook vermogens boven de 250 te kunnen aanbieden, zonder gebruik te moeten maken van een flink opgevoerde 2.0T of een zware V6. Maar recent heb ik daar niets meer van gehoord.

Some people are destined for greatness. Unfortunately, you're not one of them. | Twitter | LinkedIn

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

zal tijd worden.... de Audi 5 cilinder weer in ere hersteld!! 8) kheb alleen het vermoeden dattie lang zo leuk niet gaat klinken als de "oude" 5-cilinders... zal wel allemaal veel te geraffineerd worden...

Greatness Awaits!

• KappeNou
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
Daar zijn inderdaad speculaties van geweest voor de nieuwe TT-rs. Dus dat word afwachten

>PC specs<

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

van mij mogen ze anders ook wel met een ongeblazen 5-cillinder komen... niet te veel demping en lekker laten roffelen dat ding :P

Greatness Awaits!

• Rejgun
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 20:16

Rejgun

Leven is Bier drinken

In Duitsland is de 1.8 TFSI (160 pk) A4 met een multitronic bak leverbaar en in Nederland (nog) niet.

Waarom is er in Nederland tot op heden eigenlijk geen automaat i.c.m. de 1.8 leverbaar? Is de markt in Nederland voor automaten zo slecht?

Beschikt er iemand over een overzicht welke uitvoeringen wanneer in Nederland leverbaar zullen zijn.

Zelf wil ik volgend jaar een jong gebruikte A4 kopen, het liefst met automaat. Waarschijnlijk zal deze uit Duitsland moten komen, omdat het aanbod in Nederland van dergelijke auto's nihil zal zijn.

Rejgun wijzigde deze reactie 29-01-2008 19:02 (22%)

Audi: Vorsprung durch Technik

• KappeNou
Dat is per land verschillend. De B7 2.0T cabrio is in NL ook niet met Quattro te krijgen, maar in belgiŽ weer wel

KappeNou wijzigde deze reactie 29-01-2008 19:51 (6%)

>PC specs<

• LeonM
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 17:51
:( :( :(

@#$@#@!@!!! Stelletje @#$@@!!

Vanochten loop ik naar mijn auto toe (parkeerplaats circa 20 meter van mijn voordeur) zie ik ineens de deur aan de bestuurderskant op een kier... misselijk gevoel onderin mijn maag meteen, snel eropaf gerend en ja hoor :(

Dit weekend hebben ze dus mijn mooie audi open gebroken :'( de buit: een 4 jaar oude radio, een zonnebril van §5,- en de sierdoppen van de velgen |:(

Schade is aanzienlijk, slotmechanisme is volledig kapot gedraaid, handgreep is gebroken en wat beschadiging rond het slot. Bovendien is het dashboard beschadig, en heb ik een diepe kras op me achterklep.

http://home.wanadoo.nl/familiemelis/diefstal1_klein.JPG
Sleutel gaat er niet verder dan dit in, de strip rondom de cylinder zit los (hier moeilijk te zien) en de krassen lijken me duidelijk

http://home.wanadoo.nl/familiemelis/diefstal2_klein.JPG
Welke m*ngool jat er nou sierdoppen van standaard audi velgen? Stelletje prutsers.

Gelukkig haal ik altijd alle eigendommen uit mijn auto als ik deze parkeer, want ze hebben zelfs de tijd genomen om de inhoud van de achterbak te controleren (en daarmee ook meteen flinke kras gemaakt)

Kan hier zooooo boos om worden, ze moeten gewoon met hun poten van andersmans auto afblijven!

• Xof
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:10
Ough wat kut.. als iedereen nou met zijn poten van andersman spullen afblijft :(
Maarja zo is de wereld helaas niet..

Al een idee wat de kosten gaan worden?

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

• RobertJ
  • Laatst online: 19-07 02:04
Kut man! Dat is echt vervelend? Maar had je het frontje op de radio laten zitten oid? Want daar willen ze wel op afkomen.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• LeonM
quote:
RobertJ schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 21:53:
Kut man! Dat is echt vervelend? Maar had je het frontje op de radio laten zitten oid? Want daar willen ze wel op afkomen.
De radio had geen afneembaar frontje, het was een JVC chameleon, zo een die volleidg inklapt als je hem uitzet. Auto was gewoon afgesloten, maar is niet uitgerust met een alarm, alleen met startonderbreking (=alarm klasse 1) even afwachten wat mijn verzekering ervan vind...

Schade is nog niet getaxeerd, maar het komt ongeveer op het volgende neer:
- Slot + handgreepmechanisme + afdekstrip in kleur circa 250 euro bij de dealer (incl montage)
- Radio circa 200 euro (voor een nieuwe vergelijkbare)
- Dashboard geen idee, moet ik nog over informeren
- Schade aan achterklep zal circa 150~200 euro zijn om te laten spuiten, maar dat is moeilijk aantoonbaar dus weet niet of dit wordt gedekt door de verzekering
- Doppen voor velgen zijn ongeveer 50 euro per set, maar dat kan ook 2e hands

Het monteren van deze mooie nieuwe Valeo lampen die gisteren binnen kwamen moet dus maar even wachten...

http://home.wanadoo.nl/familiemelis/valeo_klein.JPG

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

tjah dat is echt om misselijk van te worden :( het idee alleen al dat er mensen rondlopen die je auto openbreken :( dan heb je dus echt 0,0 respect en fatsoen... honden zijn het! :(

Waar op je dash zit die kras? op dat frame rond je radio en je knoppen in de middenconsole?

iig succes met het oplossen van je schade!

Greatness Awaits!

• LeonM
quote:
Chaoss schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:06:
tjah dat is echt om misselijk van te worden :( het idee alleen al dat er mensen rondlopen die je auto openbreken :( dan heb je dus echt 0,0 respect en fatsoen... honden zijn het! :(

Waar op je dash zit die kras? op dat frame rond je radio en je knoppen in de middenconsole?

iig succes met het oplossen van je schade!
Die twee opvulblokjes rond de radio (als je geen audi-radio hebt) zijn gesloopt, en de afdekplaat die rond de ventilatieknoppen zit is gebarsten, ben er al mee naar de dealer geweest inmiddels, en het valt gelukkig wel mee, is een kwestie van een nieuwe afdekplaat.

Ben nu in afwachting van een telefoontje van me verzekeraar, kijken wat er wel en niet wordt vergoed...

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

idd zo'n afdek plaat is vrij simpel te vervangen... heb de mijne ook eens vervangen omdat er een krasje opzat.. koste max 25-30 euro geloof ik,

Greatness Awaits!

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-07 13:48
Ik heb vandaag een Audi A4 1,9TDi 115pk "ProLine Business" uit 2005 met 105.000km op de klok opgehaald/ gekocht.

Wat vinden jullie ervan?

http://i32.tinypic.com/2upeceg.jpg

http://i29.tinypic.com/dxigcn.jpg

http://i27.tinypic.com/w1z5f.jpg

:) Als nieuw en rijdt echt heerlijk. Beter dan mijn Leon. :) _/-\o_

Format-C wijzigde deze reactie 31-01-2008 22:29 (3%)

--> If it can't be fixed, break it! <--

• Xof
  • Laatst online: 11-07 12:10
Ik zit ook naar een Pro-line diesel A4 te kijken, ook van 2005 maar dan wel met de grote grill iig. Maar die zijn helaas wat duurder. Maar deze is natuurlijk ook zondermeer mooi, lekkere grote kont :D
Geniet ervan :)

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

• Format-C
Dank je.

Als de banden versleten zijn zet ik er misschien nog wel 17 of 18 inch velgen op, maar dat bekijk ik nog wel ff. Ik wil geen comfort kwijtraken. :) Ik heb al eens een verlaagde Polo van 2002 gehad met platte bandjes, maar dat vond ik achteraf niet zo lekker rijden als een standaard geveerde auto. Hij "stuiterde" me teveel. En wat voor tierelantijnen er aan de buitenkant zitten zie ik toch niet als ik erin rij.

Ik vind het interieur van deze Audi erg mooi, en fantastisch mooie metertjes en een grappige boordcomputer met navigatie tussen de toerenteller en snelheidsmeter. Hij rijdt heerlijk. Ik heb er vanavond even een kilometertje of 50 in gereden, en je hebt direkt het gevoel dat deze auto gemaakt is om veel en ver te rijden. Heerlijk. :) Cruise control is ook heerlijk vind ik. :) Super bak. :)

Als het mooier weer is zal ik eens een apar fotootjes bijschieten. Deze heb ik van de "dealer" zijn site gehaald. :)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

mooie wagen, gefeliciteerd ermee.

maar ik dacht dat een pro-line een multifunctioneel stuur en achteruitrij sensoren had?

Greatness Awaits!

• Format-C
Ik weet het niet helemaal zeker, maar er stond nog eenzelfde auto bij de dealer en die had dat wel. Alleen had die weer geen navigatiesysteem en nog iets niet. Ik weet niet meer wat. Dat was ook een pro-line, maar dan geen business... Die auto was bijna hetzelfde alleen had die lederen bekleding, was 2 jaar ouder, en had 40.000km meer gelopen. Alleen wil ik geen lederen bekleding... En de auto's verschilden niet zo veel in prijs. Vandaar mijn keuze voor de iets jongeren met minder km's. Het maakt me verder ook niet uit. Ik ben er heel erg blij mee, en parkeersensoren heb ik zowieso niet nodig. Al was bediening op het stuur wel grappig geweest. :)

Edit; volgens mij zat er in die andere geen surround systeem, en in die van mij wel. Maar goed, ik weet het niet meer helemaal zeker. :>

Format-C wijzigde deze reactie 01-02-2008 00:07 (42%)

• 125609
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
:9 zo mooi is dat bij een Audi ja, dat dashboard is echt prachtig. Laatst bij een vriend van me in de auto gezeten en de tellers waren allemaal rood, vond ik erg mooi. :9~

Ben nu gestopt met me studie en ga nu fulltime werken en ben op zoek naar een audi a3 ( wel een 1.8) , vind ik echt prachtige auto's. Eigenlijk zijn die dingen hier in Nl te waardevast om hier een fatsoenlijke te halen rond de 5000 euro's. Ik wil daarom binnekort een keer in Duitsland gaan kijken, zag op website's dat daar een prijs rond de 4000~4500 heel normaal is, BPM is maar een euro of 750 en ben je dus veel goedkoper uit. Auto's in Duitsland hebben meer opties en vaak lagere kilometerstanden. (heb het hier trouwens over bouwjaren 97' tot 00'

Klopt dit nou wat ik allemaal zeg en is het gewoon qua kosten verstandig om er 1 uit Duitsland te halen? Iemand hier al eens een Audi uit Duitsland gehaald?

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

Hou er wel rekening mee datje naast BPM ook nog een RDW en APK keuring moet betalen +aanvragen kenteken.

Op het moment dat je de auto koop magje er in NL iig niet mee rijden dus moet je hem met een auto-ambulance ophalen of een 1 dags kenteken aanvragen.

Verder wat auto's betreft er is in duitsland genoeg troep te koop maar ook genoeg goed spul... eigenlijk hetzelfde als in NL.. dus hou je ogen goed open.

Greatness Awaits!

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

quote:
RappieRappie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:15:
Ik heb vandaag een Audi A4 1,9TDi 115pk "ProLine Business" uit 2005 met 105.000km op de klok opgehaald/ gekocht.

Wat vinden jullie ervan?
Feli.

Dit model rijdt ik ook, alleen dan een 2.0 benzine. Fijne wagen

Is de plek op de bestuurdersstoel zo vuil? Lijkt op kringen als gevolg van water. Wellicht lekkage van de linker bovenhoek van de voorruit!

Of ik zie het verkeerd en het is gezichtsbedrog :)

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

quote:
hardcore_bass schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:00:
[...]

:9 zo mooi is dat bij een Audi ja, dat dashboard is echt prachtig. Laatst bij een vriend van me in de auto gezeten en de tellers waren allemaal rood, vond ik erg mooi. :9~

Ben nu gestopt met me studie en ga nu fulltime werken en ben op zoek naar een audi a3 ( wel een 1.8) , vind ik echt prachtige auto's. Eigenlijk zijn die dingen hier in Nl te waardevast om hier een fatsoenlijke te halen rond de 5000 euro's. Ik wil daarom binnekort een keer in Duitsland gaan kijken, zag op website's dat daar een prijs rond de 4000~4500 heel normaal is, BPM is maar een euro of 750 en ben je dus veel goedkoper uit. Auto's in Duitsland hebben meer opties en vaak lagere kilometerstanden. (heb het hier trouwens over bouwjaren 97' tot 00'

Klopt dit nou wat ik allemaal zeg en is het gewoon qua kosten verstandig om er 1 uit Duitsland te halen? Iemand hier al eens een Audi uit Duitsland gehaald?
De 1.8 staat er wel om bekend dat ie een aardige slok lust. Houdt daar rekening mee.

Importeren stelt weinig voor. Met een auto ambulance de gekochte auto naar Nederland halen en ter 'keuring' (men loopt een rondje en rijdt misschien een paar 100 meter) aanbieden bij een RDW station en de BPM afdragen. Met de papieren die je krijgt kun je een kenteken aanvragen die je vervolgens binnen een week hebt. En rijden maar.

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online

Workaholic

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik vergeet altijd te kijken in dit topic aangezien ik bijna alleen in HK kom :P.

Maar nog even een laatste foto van mijn audi (hij staat namelijk in de verkoop :))

http://www.xs4all.nl/~jsbosch/audi/audi4-border.jpg
quote:
RappieRappie schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 22:15:

Wat vinden jullie ervan?

:) Als nieuw en rijdt echt heerlijk. Beter dan mijn Leon. :) _/-\o_
Super! Mag ik vragen wat je hier voor betaald hebt. Ik zoek exact hetzelfde model, maar liever met 130pk. Twijfel nog tussen blauw/zwart of jouw kleur.
quote:
hardcore_bass schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 00:00:
[...]

Geen A3, maar misschien wel iets voor jou ;)

http://auto.marktplaats.n...-1999-2000-uiterlijk.html

Workaholic wijzigde deze reactie 06-02-2008 10:27 (26%)

Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

B5 is wel een stuk mooier dan een A3 O-)

Greatness Awaits!

• 125609
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
quote:
Audi-Addict schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:23:
Ik vergeet altijd te kijken in dit topic aangezien ik bijna alleen in HK kom :P.

Maar nog even een laatste foto van mijn audi (hij staat namelijk in de verkoop :))

[afbeelding]

[...]

Super! Mag ik vragen wat je hier voor betaald hebt. Ik zoek exact hetzelfde model, maar liever met 130pk. Twijfel nog tussen blauw/zwart of jouw kleur.

[...]

Geen A3, maar misschien wel iets voor jou ;)

Hele leuke auto ja, mooie uitstraling ook. Zal er is over nadenken, duurt nog wel eventjes voor ik een auto kan kopen want kan waarschijnlijk volgende week pas beginnen. Wel een mooie bak 8) die ben je zo kwijt :)

• Heuving
  • Laatst online: 12-03 10:00
quote:
KappeNou schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 14:45:
Daar zijn inderdaad speculaties van geweest voor de nieuwe TT-rs. Dus dat word afwachten
Q5 gelekt, als alternatief voor de X3.
http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/08/audi-q5-gelekt

Ik vind m eerlijk gezegd beter geslaagd (lees: niet beter of mooier) dan de baby X van BMW.

Heb je de A4 weleens getest in die garage?
Misschien als Brain Quattro had gehad, was het niet gebeurd ;)

• KappeNou
Ja had hem al gezien. Ik vind het maar niks, maarja alles beter dan een X3 ;)

nee nog nooit getest. Ik denk dat hij eerder abs nodig had :P

>PC specs<

• Heuving
  • Laatst online: 12-03 10:00
quote:
KappeNou schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 17:06:
Ja had hem al gezien. Ik vind het maar niks, maarja alles beter dan een X3 ;)

nee nog nooit getest. Ik denk dat hij eerder abs nodig had :P
ABS op zn handrem? :+

• SChief
  • Niet online
Om het topic maar even te kicken, zodat m'n favoriete plek op GoT niet uitsterfd: Wouter van Autoblog.nl heeft eventjes mogen rijden met de nieuwe RS6. http://www.autojunk.nl/clips/view/135934?feature

• Workaholic
  • Niet online

Workaholic

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Nieuwe en recente foto's van mijn Audi A4. (vandaag gemaakt)

Spam : hij staat overigens te koop :P

spam! :P

http://www.xs4all.nl/~jsbosch/auto/audi1%20%5b640x480%5d.jpg
http://www.xs4all.nl/~jsbosch/auto/audi2%20%5b640x480%5d.jpg
http://www.xs4all.nl/~jsbosch/auto/audi3%20%5b640x480%5d.jpg
http://www.xs4all.nl/~jsbosch/auto/audi4%20%5b640x480%5d.jpg
http://www.xs4all.nl/~jsbosch/auto/audi5%20%5b640x480%5d.jpg

Imgur of photobucket alternatief voor foto's uploaden http://imgup.nl

• _Brake_
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 23-07 19:31
We zijn vrijdag bij de garage geweest om de MMI volledig te updaten samen met de 2008 navigatie DVD. Echter krijg ik nu niet meer m'n telefoon- en/of simboek via Bluetooth te zien in de MMI?

Iemand een idee hoe dit kan? Of moet ik gewoon even wachten (staan 200 nummers op de SIM en >200 in de telefoon zelf, hierin zit overlap en alleen het telefoongeheugen is actief).

_Brake_ wijzigde deze reactie 10-02-2008 20:42 (27%)

Asus N76VZ-V2G (T1241H) // Samsung 840 PRO 128GB // Samsung SpinPoint M8 1TB // Kingston HyperX 8GB DDR3-1600 // Panasonic UJ-240 Blu-ray
Panasonic TX-P50ST60E // Pioneer VSX-922-K // Pioneer BDP-150-K // Jamo S606 HCS3 // SVSound PB-1000

• max
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

Gloeiende gloeiende gloeiende!!! :( :( :r :r

Een of andere eikel heeft zijn deur tegen mijn linkervoordeur aangegooid. Leuke verticale deuk, ingedeukte stootstrip en een stuk lak er afgesprongen.

Aaaaargh!! Kijk verdomme een keer uit als je met je koters boodschappen gaat doen.

Fuck dit! :( :(

'03 VW Passat 2.8 sixpack | '83 VW Golf 1.1 keukenmixer \o/

- I only love 2 things in life; bacon and bacon.
- Goddamn cellular fuckin' phones!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:12

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Vuile lijers zijn het. Ik kan daar ook altijd zo pissig om worden en ik probeer mijn auto dan ook altijd ergens neer te zetten naast een auto waar niet in potentie kinderzitjes in zitten of bejaarden in rijden :D Misschien waren er nog getuigen? Maar zelfs dan wordt het altijd moeilijk.

www.digitalracing.nl

• joeltje
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
quote:
Rick Molema schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:41:
We zijn vrijdag bij de garage geweest om de MMI volledig te updaten samen met de 2008 navigatie DVD. Echter krijg ik nu niet meer m'n telefoon- en/of simboek via Bluetooth te zien in de MMI?

Iemand een idee hoe dit kan? Of moet ik gewoon even wachten (staan 200 nummers op de SIM en >200 in de telefoon zelf, hierin zit overlap en alleen het telefoongeheugen is actief).
Hier zit bij mij ook altijd wat vertraging in. Het enige wat mij niet lukt, en waar ik van baal, is dat ik geen nummers kan kopieren naar mijn navi-plus, dus dat er altijd uit de tel. gelezen wordt. Er zou eigenlijk een soort "synchronisatie functie" op moeten zitten...

Ik heb niets te melden.

• fozz
  • Laatst online: 05-06 08:23

fozz

Are You In Or Out?

Ik weet hoe het voelt als ze aan je audi zitten of stelen

Dit is de audi die ik nu rij.
http://www.steegh.com/cpg/albums/carz/coupe/normal_IMG_1389.jpg
Een Audi Coupe 2.8E uit 1992
174PK/250NM
meer info

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

• SChief
  • Niet online
quote:
fozz schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 11:17:
Ik weet hoe het voelt als ze aan je audi zitten of stelen

Dit is de audi die ik nu rij.
[afbeelding]
Een Audi Coupe 2.8E uit 1992
174PK/250NM
meer info
Mooie wagen! Ziet er netjes uit. Maar die schadefoto's op je website, zijn die van deze auto..? Of van een andere Coupť..?

EDIT: Ik heb net gezien dat je het woord "stelen" gekoppeld hebt aan de schade site. Dus dit is een andere. Erg zonde van die oude Coupť, en schandalig dat ze dit hebben durven doen.

SChief wijzigde deze reactie 13-02-2008 19:42 (14%)

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Die op zijn site ziet er behoorlijk total loss uit, dus ik gok dat dit een andere is ;)

• Fire_Bird
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 09-04 02:14
quote:
Rejgun schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:05:
Die op zijn site ziet er behoorlijk total loss uit, dus ik gok dat dit een andere is ;)
Wel dezelfde velgen en eindstuk van de demper?
Vermoed diefstal met andere platen er dus op en teruggevonden in de sloot ?

• max
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

Het is echt niet mijn maand geloof ik.... :'(

Op wintersport telefoon kwijt geraakt, pinpas in 2-en gebroken en een harde klap tegen mijn ribben gehad. Hier een leuke deuk in mijn auto en sinds vandaag houd de 80 ontzettend in bij het optrekken.

Rrrrrrr..... alles gebeurt weer tegelijk. :(

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Wat vinden we van de nieuwe A4 Avant?

In mijn ogen een zeer geslaagde auto. Al blijf ik de dagrijverlichting wat minder vinden. Ben bang dat je er straks een beetje mee voor lul gaat rijden als elke johnnie het in zijn golf/astra heeft zitten....

Verder een mooi ingetogen verschijning.

http://www.autobild.de/ir_img/52326905_91eaa895cd.jpg

http://www.autobild.de/ir_img/52326913_9b66d3a07a.jpg

http://www.autobild.de/ir_img/52326912_0d94a50dfc.jpg

Rejgun wijzigde deze reactie 20-02-2008 19:15 (23%)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

wat voor moter ligt er ook alweer in je 80?

Greatness Awaits!

• SChief
  • Niet online
Als dat de nieuwe A4 Avant definitief wordtDe nieuwe A4 Avant ziet er heel erg strak uit, echt super. Die rode kleur is werkelijk prachtig! :)

Moet toch echt weer Autoblog.nl als homepage gaan instellen.. :)

SChief wijzigde deze reactie 20-02-2008 20:05 (27%)

• max
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

quote:
Chaoss schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 19:13:
wat voor moter ligt er ook alweer in je 80?
2.0E 85kw motorcode ABK

max wijzigde deze reactie 20-02-2008 20:55 (4%)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

hmmm nahja kan bij een benzine verschillende dingen zijn

van kleine dingen zoals verotte rotor/verdelerkap/bougie kabels tot erg dure grapjes zoals een kapotte Kat.

Greatness Awaits!

• HappyFun
  • Registratie: mei 2001
  • Niet online
Leuke review van de A3 Cabriolet @PetrolHead

http://www.petrolhead.nl/beelden/audia3cabrio1_fotogrootst.jpg

http://www.petrolhead.nl/audi-a3-cabrio-2.jpg

http://www.petrolhead.nl/audi-a3-cabrio-6.jpg

HappyFun wijzigde deze reactie 20-02-2008 23:13 (24%)

Defunctus Deo Juvente

• Floor-is
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:36

Floor-is

Woepsie

Die dude van Petrolhead vind de A3 nietzo zegtie, in het rood dan wel. Ben ik wel met hem eens, maar die witte is echt geen porum, een zwarte is wel nice ;)

Omdat ik binnenkort bij een nieuwe werkgever begin en daar weer een leasewagentje uit mag zoeken, heb ik een mooie shortlist gemaakt met auto's die ik wel zou willen rijden. De Audi A3 zit zeker in dit rijtje, maar de prijs is altijd even schrikken; kan dan niet de 2.0TDI rijden en stiekem vind ik dat best balen.

Ben daarom blijven haken bij:
Audi A3 1.9TDIe Ambition Pro Line
- Licht- en regensensor pakket
- ProLine
- Metallic Lak (die bruin/zwart metallic, ben ff de naam kwijt)
- Opbergpakket
- iPod aansluiting
- Zwarte Hemelbekleding
- Multifunctioneel stuurwiel
- Winterbandjes

Leek me wel strak, helaas iets buiten budget dus zal moeten meebetalen als het er van komt. (Heb ook nog andere auto's in de shortlist ;))
Schijnt dat ik eerst een Volvo V50 (2.0D) op moet rijden, geen idee hoe lang dat nog duren moet...

Floor-is wijzigde deze reactie 23-02-2008 20:25 (55%)

It's not as if we have that luck
No endless time to dream, to fall in love
To ever get to know.

• marccom
  • Laatst online: 08:45

marccom

streepjes :9

Vanmorgen bij een zwarte 8P wezen kijken. Toch blijf ik een blauwe mooier vinden. Maar waar zijn ze? Alle blauwe die aangeboden worden ligt een 1.6 blok in en ik wil nu wat zwaarders. Van de eerste serie 8P's zijn er bijna alleen maar zwarte of grijze te vinden :/

Wie heeft er een mooi gemotoriseerde blauwe met licht interieur in de aanbieding ;)

Je bent tevreden met wat je hebt totdat je iets beters kunt krijgen

• Format-C
quote:
Audi-Addict schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 10:23:
§21.950 + nieuwe distributieriem, en redelijk hoge inruil voor mijn Leon. Ik heb er 14 voor moeten bij lappen. :) Weinig kilometers he? Duur.... :$ Maar goed, ik ben van plan hem een jaar of wat te houden. Ik heb bewust voor een grijs metallic gekozen, aangezien je daarop geen wasstraat schade en of lichte krasjes ziet. Op blauw en zwart wel!

En deze heeft dan wel 115pk, maar voor §499,- kan je hem laten chippen en heb je ook 143pk. :)

Misschien ga ik mijn eigen binnenkort chippen en 18 of 19 inch velgen erop zetten. :) Ligt eraan, ik wil niet teveel comfort kwijt. En hij moet niet teveel gaan zuipen door het chippen. Ik rij nu gemiddeld 1:19. Dus das wel lekker.

Ik vind deze velgen wel mooi voor mijn A4:

http://www.meijerstuning.nl/images/producten/61Autostyle-dubbelspaak-17.gif

Of deze:

http://www.meijerstuning.nl/images/producten/63RS4-17.gif

ik vind velgen trouwens "belangrijker" dan chippen. Op zich vind ik hem zo al wel lekker rijden.

Format-C wijzigde deze reactie 24-02-2008 17:15 (79%)

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

maar met bredere banden wordtie ook trager :+ als je niet teveel comfort wilt verleisen meotje voor 18"gaan kvin 19"ook te overdone onder een A4,

chippen is wel erg nice natuurlijk... als het maar goed gebeurd, magoed mij A4 reed eerst 1:18 toen 18" met brede banden 1:17, toen heb ik hem laten chippen en was het 1:16

Greatness Awaits!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
Floor-is schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 19:55:

Omdat ik binnenkort bij een nieuwe werkgever begin en daar weer een leasewagentje uit mag zoeken, heb ik een mooie shortlist gemaakt met auto's die ik wel zou willen rijden. De Audi A3 zit zeker in dit rijtje, maar de prijs is altijd even schrikken; kan dan niet de 2.0TDI rijden en stiekem vind ik dat best balen.

Ben daarom blijven haken bij:
Audi A3 1.9TDIe Ambition Pro Line
- Licht- en regensensor pakket
- ProLine
- Metallic Lak (die bruin/zwart metallic, ben ff de naam kwijt)
- Opbergpakket
- iPod aansluiting
- Zwarte Hemelbekleding
- Multifunctioneel stuurwiel
- Winterbandjes

Leek me wel strak, helaas iets buiten budget dus zal moeten meebetalen als het er van komt. (Heb ook nog andere auto's in de shortlist ;))
Schijnt dat ik eerst een Volvo V50 (2.0D) op moet rijden, geen idee hoe lang dat nog duren moet...
Klinkt mooi, maar moet je per se diesel rijden? Voor hetzelfde geld (ca. 31000 euro) rij je volgens mij ook een Golf V GTI, wat een erg fijne auto moet zijn.

Die V50 is trouwens ook een fijne auto, Ford techniek dus stuurt als een eh, Ford :) meer dan goed dus.

BeQuietAndDrive wijzigde deze reactie 24-02-2008 21:11 (10%)

www.digitalracing.nl

• FlipFluitketel
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 12:07

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Iemand tips waar op te letten bij aankoop van een A3 2.0 FSI Attraction uit 2003 met zo'n 60.000km op de teller?
Wat zou een redelijk prijs zijn? Die A3 heeft Xenon verlichting, parkeersensoren (niet perse noodzakelijk maar zit er al op :P) en is een Pro-Line uitvoering (:?).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• KappeNou
Ik zou zeggen kijk een beetje rond bij verschillende dealers, etc. wat voor prijzen er gehanteerd worden.
Pro-line is een pakket waar een aantal opties inzitten voor een bepaalde prijs waardoor je iets goedkoper uit bent dan als je deze los zou nemen.

KappeNou wijzigde deze reactie 25-02-2008 09:39 (8%)

>PC specs<

• marccom

marccom

Attraction is basis model. Ik vind het stuur niet echt mooi (4spaaks plastic) dus zou voor een Ambition (sportmodel) gaan waar ook mooiere/betere stoelen in zitten.

Ben zelf ook zoekende naar een 8P. Valt denk ik in de categorie waarin ik ook zoek, prijzen rond de 17500~19500k.

Onderhoudshistorie?

Valt jou ongetwijfeld ook op dat er maar 2 kleuren gangbaar zijn in deze modellen...

Overigens heb ik na een maand of wat zoeken en ervaringen lezen geen problemen gehoord over deze motor. Wel dat deze al een tijdje niet meer leverbaar is in een A3 en enkel nog bij VW en Seat. Heb er nog nooit mee gereden maar je ziet ze toch vaak genoeg rijden. Moet vanmiddag naar de dealer dus zal een monteur is vragen.

• jopie
  • Laatst online: 13:22
Ik heb wel eens een proefrit gemaakt in de A3 2.0 FSI, reed prima!
Het is toch de 1.8 TFSI geworden toen ik ging leasen ipv 2ehands kopen.

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Op de site van Audi staat bij Pro-Line dat er een leren 4-spaaks stuurwiel in het pakket zit maar als ik de foto's van de auto zie zit er toch echt een 3-spaaks stuurwiel in. Waarschijnlijk een aanpassing van het pakket bij de nieuwere wagens.

Wat de kleuren betreft ben ik eigenlijk meer op zoek naar een zwarte (of in ieder geval donkere kleur). Meeste A3's die ik vind zijn zilver/donker-blauw/zwart.

Die A3 die ik op het oog heb staat al een tijdje te koop maar ik ben eigenlijk nog steeds te lam geweest om er even naar te gaan kijken/proefrit mee te maken. Voornamelijk omdat ik de prijs (zoals ie op de website staat) te hoog vind en bij een vorige auto die ik bij dat bedrijf had zien staan ging er ook niet veel meer van de prijs af. Toevallig is de prijs een week of 3 geleden met §260,- verlaagd. :') Op die ruim § 21.000 wat ie eerst moest kosten vind ik dat dus niet echt een verlaging.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• marccom

marccom

Deze zeker ;)
http://autotelegraaf.nl/o...ction_zwart_metallic.html

Zeker weten geen Attraction... Dit is een Ambition uitvoering.

Helaas kan ik geen foto's vinden van het interieur, dat kan het uitsluiten.

Anyway, mooi ding al zou ik een andere kiezen :)

Deze wat voor je?
http://www.audi.nl/home/g...,0_13483672_D0Lnl,00.html

Zaterdag wezen kijken. Helaas voor mij, ze waren niet geinteresseerd in kopers.

marccom wijzigde deze reactie 25-02-2008 13:20 (31%)

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Die 1e is het inderdaad.. Volgens de specificaties bij autoweek heeft de attraction geen mistlampen en de ambition wel (wat dus wel op die auto zit bij Van Mossel).
Die 2e staat te ver weg, ik heb geen zin om 150km te gaan rijden voor een auto te bekijken. Valkenswaard is iets van 30/40km (en als ze nog steeds de auto's over laten brengen naar hun andere vestigingen is het zelfs maar 15km naar Weert :P).
Sowieso zou ik wel enorm graag xenon verlichting hebben aangezien ik merk dat ik in het donker niet enorm geweldig meer kan zien.

Straks nog eens kijken of er iets te vinden is waar je op moet letten bij die FSI-motoren. Een klant van me vertelde me dat ze er bij de garage waar hij werkt meer problemen mee hadden dan met de oudere 1.8 turbo motoren.

• Floor-is

Floor-is

Woepsie

quote:
BeQuietAndDrive schreef op zondag 24 februari 2008 @ 21:10:
[...]

Klinkt mooi, maar moet je per se diesel rijden? Voor hetzelfde geld (ca. 31000 euro) rij je volgens mij ook een Golf V GTI, wat een erg fijne auto moet zijn.

Die V50 is trouwens ook een fijne auto, Ford techniek dus stuurt als een eh, Ford :) meer dan goed dus.
De A3 zoals ik op het oog heb kost waarschijnlijk richting de 36k zelfs, dan kan ik een Golf V rijden met meer aankleding of een BMW 118d of een Skoda Octavia of een Toyota Avensis ofzo, maar ik vind de Audi toffer, zit lekkerder, rijd beter etc.
Ik moet en wil echter diesel rijden, wat gezien het verwachte jaarkilometrage eenvoudigweg slimmer is. In mijn huidige functie rijd ik ongeveer 63Mm per jaar, ik verwacht dat dat niet verder zal dalen dan zo'n 50-55Mm. Dergelijke hoeveelheden wil je niet in een GTI rijden, hoewel je wel een enorme berg shell-handdoeken zult hebben na een jaar of 4. :Y)

De V50 weet ik weinig over behalve dat het een 2.0D is in een Kinetik-uitvoering met iets betere radio/speakers dan normaal. Zelfs de kleur is me onbekend en eigenlijk boeit me dat ook niet zo. Had misschien vanmiddag wel even kunnen vragen tot wanneer het vehikel in de lease zit bedenk ik me. :P

To ever get to know.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zei niet zomaar Golf V he, ik zei Golf V (2.0 TFSI) GTI. Dat GTI is belangrijk ;)

www.digitalracing.nl

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
Floor-is schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:09:
De V50 weet ik weinig over behalve dat het een 2.0D is in een Kinetik-uitvoering met iets betere radio/speakers dan normaal. Zelfs de kleur is me onbekend en eigenlijk boeit me dat ook niet zo. Had misschien vanmiddag wel even kunnen vragen tot wanneer het vehikel in de lease zit bedenk ik me. :P
Is een Momentum met High Performance audio, zwart metallic en nog wat kleine meuk geloof ik. Leasecontract loopt nog tot 17-6-2009, maar er is ook wel kans dat het ding bij VNU in de pool gegooid wordt voordat jij bij ons begint :).

Some people are destined for greatness. Unfortunately, you're not one of them. | Twitter | LinkedIn

• biobak
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 23-07 21:51
laat maar :)

biobak wijzigde deze reactie 26-02-2008 13:00 (97%)

Alienware 17 | i7 4900MQ | 16 Gb | 250 Gb SSD | 750 Gb HDD | 780M | 1080p 3D | Windows 8.1

• Floor-is

Floor-is

Woepsie

quote:
DaniŽl schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 10:02:
[...]

Is een Momentum met High Performance audio, zwart metallic en nog wat kleine meuk geloof ik. Leasecontract loopt nog tot 17-6-2009, maar er is ook wel kans dat het ding bij VNU in de pool gegooid wordt voordat jij bij ons begint :).
Ah, nou ik denk dat ik dan wel ga merken wat voor karretje er gereden moet gaan worden. :)

To ever get to know.

• Dagi
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

Ik heb een Audi A3 Sportback 1.9 TDI van mei 2006.

Identiek aan deze:
http://eurocars.files.wordpress.com/2007/12/audi_a3_sportback.jpg

Nu wil ik het laten chippen door ziptuning omdat zij beweren dat ik het volgende krijg:
- Hoger topsnelheid (200 km/u)
- Sneller aan de 100km/u (10s)
- Beter tussenacceleratie
- Minder in verbruik bij 'normale' snelheden
- 3 jaar garantie en niet herkenbaar voor een garage
- 140pk
- 310Nm

Klopt dit allemaal? Kan ik zonder ongerust te worden gebruik maken van dit alles? Het is overigens wel een leaseauto en volgens mij leasemaatschappij mag ik wel chippen maar dit moet ik laten doen bij een audi dealer. De kosten daar zijn minimaal 2x zo hoog. Komen ze bij een grote beurt hierachter? :+

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• RobertJ
Wellicht niet, totdat er iets fout gaat en ze uitgebreid een diagnostische operatie uitvoeren op je auto.. :+

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
De kern van de zaak is natuurlijk dat de VAG-groep zo ongeveer als enige chiptunen met behoud van fabrieksgarantie toestaat. Laat je door een niet door Audi goedgekeurd bedrijf aan je motor rommelen dan kan het best eens zo zijn dat ze een garantieclaim verwerpen op het moment dat je onverhoopt je aandrijflijn in de soep draait. De kans daarop is nogal gering (VAG heeft dusdanig veel vertrouwen in haar producten dat ze tuning als geen probleem beschouwen) maar de leasemaatschappij wil natuurlijk zo veel mogelijk zekerheid. Zonder toestemming van de eigenaar van de auto gaan rommelen zou ik nooit doen.

De claims voor wat betreft de prestaties kloppen wel, eerlijk gezegd denk ik dat hij nog wel wat sneller wordt dan wat ze opgeven. Het lagere verbruik zou ik niet al te veel van verwachten.

Ik rij vandaag in de drieliter TDI-versie van mijn A5, als vervangend vervoer omdat er in mijn auto een telefoon wordt ingebouwd. Fijne motor hoor :) bergen trekkracht en lekker stil.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

idd dat verbruik zou ik ook niets van verwachten, in de praktijk zal je verbruik stijgen, want je gaat die extra pk's toch gebruiken.... en een paar keer volgas optrekken en wat tussen acceleraties met zon 35pk's extra hakt er aardig in.

Greatness Awaits!

• Dagi
  • Registratie: juli 2006
  • Niet online

Dagi

Work Smart - Not Hard

quote:
DaniŽl schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:45:
De kern van de zaak is natuurlijk dat de VAG-groep zo ongeveer als enige chiptunen met behoud van fabrieksgarantie toestaat. Laat je door een niet door Audi goedgekeurd bedrijf aan je motor rommelen dan kan het best eens zo zijn dat ze een garantieclaim verwerpen op het moment dat je onverhoopt je aandrijflijn in de soep draait. De kans daarop is nogal gering (VAG heeft dusdanig veel vertrouwen in haar producten dat ze tuning als geen probleem beschouwen) maar de leasemaatschappij wil natuurlijk zo veel mogelijk zekerheid. Zonder toestemming van de eigenaar van de auto gaan rommelen zou ik nooit doen.

De claims voor wat betreft de prestaties kloppen wel, eerlijk gezegd denk ik dat hij nog wel wat sneller wordt dan wat ze opgeven. Het lagere verbruik zou ik niet al te veel van verwachten.

Ik rij vandaag in de drieliter TDI-versie van mijn A5, als vervangend vervoer omdat er in mijn auto een telefoon wordt ingebouwd. Fijne motor hoor :) bergen trekkracht en lekker stil.
Ik kan mij herinneren dat jij ook enorm was te spreken over je BMW 645 :+
Merk je nu dat je een volwassener auto rijdt? Is de 3.0 TDI/3.2 FSI wel voldoende voor jou?

Maar je hebt wel gelijk. De kans dat er wat mis gaat (motor technisch) lijkt mij bijzonder klein. Ik ben geen speedy gonzales maar ik zou het wel prettiger hebben gevonden als het net iets sneller ging. :9 Dit laten uitvoeren zonder het aan de leasemaatschappij door te geven lijkt mij niet handig. Maar aan de andere kant, er zijn inmiddels aardig wat collega's voor mij geweest die het wel hebben gedaan en het zo veel beter vinden. Choices, choices...

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
Dagi schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:55:
Ik kan mij herinneren dat jij ook enorm was te spreken over je BMW 645 :+
Merk je nu dat je een volwassener auto rijdt? Is de 3.0 TDI/3.2 FSI wel voldoende voor jou?
De 3.0TDI en 3.2FSI zijn voor het dagelijks verkeer echt zeer ruim bemeten. Je merkt wel dat de 645 op hogere snelheid nog wel een stuk harder doorsjouwt (bijna 70 pk en 150 Nm meer bij een gelijk gewicht voel je wel) maar dat is op mijn normale woon-werk-route nu niet echt de meest noodzakelijke kwaliteit.

Het 'wow'-gevoel ontbreekt natuurlijk wel, voordat ik nog onder de indruk te raak van vermogen moet je toch met een pktje of 400 aan komen zetten :) Da's het nadeel dat van dagelijks met een snelle auto onderweg zijn, je raakt erg snel verwend.

• KappeNou
Sommige lease maatschappijen laten het chippen vanaf de dealer wel toe.

@daniel: De A5 is toch wel bijna 100kilo lichter dan de 645. Ook zijn de 0-100 tijden bijna gelijk. Maarja die V8 laat hem met 200+ idd nog wel wat vlotter door gaan ;)

Dat gewend raken aan die PK's heb ik idd ook. Een aantal jaar geleden toen ik voor het eerst in een snelle auto stapte (911 996) dacht ik van wow dit gaat best hard. Maar nu heb ik dat gevoel niet meer.. Ik had dat pas weer toen ik 2 jaar geleden in een gallardo stapte.

>PC specs<

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
KappeNou schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:45:Ook zijn de 0-100 tijden bijna gelijk
Handbak + quattro vs. automaat + RWD: dat maakt de A5 in de sprint extra vlot :)

• joeltje
  • Niet online
quote:
DaniŽl schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:49:
[...]

De 3.0TDI en 3.2FSI zijn voor het dagelijks verkeer echt zeer ruim bemeten. Je merkt wel dat de 645 op hogere snelheid nog wel een stuk harder doorsjouwt (bijna 70 pk en 150 Nm meer bij een gelijk gewicht voel je wel) maar dat is op mijn normale woon-werk-route nu niet echt de meest noodzakelijke kwaliteit.

Het 'wow'-gevoel ontbreekt natuurlijk wel, voordat ik nog onder de indruk te raak van vermogen moet je toch met een pktje of 400 aan komen zetten :) Da's het nadeel dat van dagelijks met een snelle auto onderweg zijn, je raakt erg snel verwend.
Lol, dat verwend klopt wel. Ik kan bijna niet meer in een andere auto rijden met een "normale" motor, ik zit steeds tegen het stuur te duwen, en vaak vergis ik me in de inhaal acties bij een twee-baans weg :X

Ik heb niets te melden.

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

M'n broertjees Coupe Quattro project staat er nu zo bij:

http://www.audi-fan.nl/uploads/tx_zwfmycars/laswerk1..jpg

Als het meezit worden alles laswerkzaamheden deze week afgerond... valt me nog mee want er waren heeeeel wat rotte plekken :D De auto wordt direct gespoten.

meer foto's van het project kun je hier vinden: http://www.audi-fan.nl/index.php?id=9&uid=5

Motorblok is iig klaar, compleet gereviseerd, gevlakte kop, andere nokkenas, klepseals, alle pakkkingen etc vervangen. Komt straks een RVS uitlaad van EPS onder.

na het spuiten verdwijnt de auto voor een paar weken in een garage (ivm ruimte gebrek bij mn broer thuis), over een paar weken heeft hij een loods tot zijn beschikking waar de auto komt te staan voor de opbouw,

Greatness Awaits!

• Liquid
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Ik heb nu momenteel de Audi TT automaat op het oog. Liefst met beige leren bekleding etc. Maar zit er toch flink over te tobben tussen de quattro 3.2 en de 2.0. Ik rij doorgaans altijd gepast op de maximale snelheid en op de snelweg nooit harder dan 160km/u. Dan lijkt de meerprijs zo ehm onverantwoord.

Parel marineblue of die donkerder blauw. Vind het wel jammer dat het middennoot de audi tt altijd zien als een vrouwenauto'tje. Maar wat is dat toch een mooi auto'tje! :P
Ik wacht nog een jaartje en hoop er eentje te kunnen kopen waar de kop er al vanaf is. 50.000 euro heb ik er helaas niet voor over. max 40.000 ofzo voor een 2008 zou wel mooi zijn.

@DaniŽl hoe ervaar je die audi tt? Gebruik je dat echt als een eerste auto of meer als tweede auto die je erbij hebt, neem aan dat de bmw 6 toch nog wat comfortabeler is en meer executive is, dan de audi tt.

• fozz
  • Laatst online: 05-06 08:23

fozz

Are You In Or Out?

Weer te lang gelden, dus hier de late reacties:

@SChief: Thnx, oude coupe was afgeschreven,
deze was toevallig de zelfde kleur en zelfde bouwjaar.

@Fire_Bird: Ik heb in begin dezelde velgen gereden, nadat ik ze recht heb laten maken.
Nu zijn ze vervangen door 17" Borbet-T
De einddemper was vanaf de achteras met de hand gemaakt, omdat de orginele rot was
en we van mening waren dat het beter kon :) Dus die heb ik over gezet.
In de "nieuwe" zijn ook de Kats vervangen, die die is vanaf het spruitstuk vervangen voor
custum build.
-Het was inderdaad diefstal, en ik heb m zo terug gekregen, over de kop gegaan en bij
iemand in een boomgaard gevlogen, wat nog interessante verzekerings kwesties oplevert.

@Chaoss: mooi project, je ziet ze niet zoveel meer, de 2e generatie coupe's
Hou ons op de hoogte.

Specs -There's a dozen reasons it won't work and eleven guys who don't care.

• KappeNou
quote:
Liquid schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:39:
@DaniŽl hoe ervaar je die audi tt? Gebruik je dat echt als een eerste auto of meer als tweede auto die je erbij hebt, neem aan dat de bmw 6 toch nog wat comfortabeler is en meer executive is, dan de audi tt.
Hij heeft toch een A5?
De TT kan je gewoon als dagelijkse auto gebruiken, mits je niet veel ruimte nodig hebt. Tussen de 3.2 Quattro en 2.0Tfsi FWD kan je het beste zelf kiezen. Als jij idd niet echt heel hard wil scheuren etc zal ik voor de zuinigere 2.0Tfsi gaan. Daar kan je ook nog flink mee scheuren en gaat hard zat.
Tegen die tijd moet je gewoon even een proefritje maken.

KappeNou wijzigde deze reactie 02-03-2008 19:46 (4%)

>PC specs<

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

quote:
fozz schreef op zondag 02 maart 2008 @ 16:33:

@Chaoss: mooi project, je ziet ze niet zoveel meer, de 2e generatie coupe's
Hou ons op de hoogte.
en al helemaal niet in Quattro uitvoering, er zijn minder Coupe Quattro's gemaakt dan oerquattro's

Greatness Awaits!

• Z___Z
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online
Heeft er iemand al ervaring met die nieuwe 1.8l 120 pk A4? Ik vraag me af of die motor voldoende vermogen heeft om vlot door het verkeer heen te komen, aangezien deze wagen behoorlijk zwaar is.

[SAY NO TO SILVERS - SILVERS FUND TERRORISM]

• KappeNou
Productie versie Q7 V12 TDI

http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/2/9080302.003/9080302.003.Mini4L.jpg

MTM R8:

http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/2/9080302.009/9080302.009.Mini1L.jpg

http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/2/9080302.009/9080302.009.Mini6L.jpg

http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/2/9080302.009/9080302.009.Mini4L.jpg

http://images.worldcarfans.com/articles/2008/3/2/9080302.009/9080302.009.Mini5L.jpg

KappeNou wijzigde deze reactie 02-03-2008 23:55 (47%)

>PC specs<

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
quote:
Liquid schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:39:
Ik heb nu momenteel de Audi TT automaat op het oog. Liefst met beige leren bekleding etc. Maar zit er toch flink over te tobben tussen de quattro 3.2 en de 2.0. Ik rij doorgaans altijd gepast op de maximale snelheid en op de snelweg nooit harder dan 160km/u. Dan lijkt de meerprijs zo ehm onverantwoord.
Ik zou altijd de 2.0T nemen. Voor krap 800 euro laat je hem bij de beste VAG-tuner van Nederland (http://www.jdengineering.nl/) chippen naar 245 pk en 350 Nm, waarbij de prestaties op het niveau van de 3.2 komen, terwijl je 10k in je zak houdt. De V6 loopt natuurlijk wel wat mooier ťn heeft quattro, wat op de 2.0T niet leverbaar is. Ik zou dat echter niet als een groot nadeel beschouwen.
quote:
Ik heb geen TT, maar een A5 3.2 :)

• joeltje
  • Niet online
Geen quattro is voor je grip toch zeker wel een nadeel te noem..

245pk op alleen voorwielen doen het net wat moeilijker dan op 4 wielen....
Maar, voor "normaal"gebruik zal de 2.0 het prima doen....

Ik heb niets te melden.

• KappeNou
Mja ach.. TT/TTS en A3/S3 hebben toch "nep" Quattro (haldex systeem) Dus opzich is een gechipte 2.0tfsi op de voorwielen ook wel leuk. Alleen met optrekken en in het nat ga je het natuurlijk echt goed merken

>PC specs<

• Rejgun

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ik heb al een tijdje geen nieuws meer over de A1 gehoord. Heeft er iemand wellicht al wat meer informatie over? De reeds bekende beelden zullen immers nog wel veranderen. Staat inmiddels de introductie al vast? Er werd gesproken over eind 2009 begin 2010.

http://www.autobild.de/ir_img/38452150_ef64c0ddbc.jpg

Lijkt me best laat als je weet dat BMW met zijn MINI grote successen haalt en Alfa er ook al aankomt met een concurrent (waarschijnlijk Mito genaamd).

http://www.autobild.de/ir_img/38452134_e5aa991bdf.jpg

Met de huidige prijsstijgingen in het vooruitzicht in Nederland lijkt me dat een auto in deze klasse een goed verkopende wagen kan worden. Zeker als ze het prototype met daarin de 1.4 TFSI met 150 pk uitbrengen met een elektromotor van 41 pk er aan gekoppeld. Eindelijk een hybride met een beloofd verbruik van 4,1/100. Onwaarschijnlijk dat je dit kunt halen, maar 1 op 20 zou ook al geweldig zijn.

http://www.autobild.de/ir_img/38452151_ec329c4582.jpg

Met enkele relatief kleine aanpassingen ziet dit prototype er uit alsof deze elk moment in productie zou kunnen worden genomen. Denk aan de grill en een B-stijl.

Rejgun wijzigde deze reactie 03-03-2008 19:33 (7%)

• KappeNou
* September 2007 - B8 A4
* September 2007 - C6 RS6
* January 2008 - A3 Cabrio
* March 2008 - B8 A4 Avant
* June 2008 - A3 Facelift
* July 2008 - Q5
* August 2008 - TT-S
* September 2008 - R8 V10
* December 2008 - Q7 Hybrid
* January 2009 - A5 Cabrio
* February 2009 - RS5
* March 2009 - R8 Targa
* June 2009 - A7 Coupe
* July 2009 - Q3
* August 2009 - TT-RS
* September 2009 - A5 Sportback
* December 2009 - A1
* February 2010 - Q5 Hybrid
* June 2010 - New D4 A8
* October 2010 - New A3
* January 2001 - A7 Cabrio
* January 2011 - New C7 A6
* May 2011 - C7 A6 Avant
* June 2011 - R4
* October 2011 - A1 Cabrio
* January 2012 - A4 Facelift

http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini1L.jpg
A1
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini2L.jpg
A1 cabrio
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini3L.jpg
A7
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini5L.jpg
Q3
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini6L.jpg
Q5
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/9/24/9070924.007/9070924.007.1L.jpg
R4
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini7L.jpg
R8 Targa
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini8L.jpg
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/11/27/9071127.012/9071127.012.1M.jpg
RS5
http://images.worldcarfans.com/articles/2007/12/7/9071207.006/9071207.006.Mini9L.jpg

KappeNou wijzigde deze reactie 03-03-2008 20:28 (10%)

>PC specs<

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
DaniŽl schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:43:
[...]
De V6 loopt natuurlijk wel wat mooier ťn heeft quattro, wat op de 2.0T niet leverbaar is. Ik zou dat echter niet als een groot nadeel beschouwen.
Quattro tegen voorwielaandrijving is natuurlijk wel een groot verschil. Ik heb zelf nog nooit een voorwielaangedreven auto gehad, maar wel met regelmaat in gereden en ik snap niet hoe hele volkstammen daar blij van worden eerlijk gezegd. Toch jammer dat Audi zijn tweewielaandrijvers niet met achterwielaandrijving levert :(

www.digitalracing.nl

• max
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

Hmmzzzzz.. ik moet nieuwe bandjes onder de 80. Op dit moment is het zelfs met redelijk droog weer glijden geblazen... :X

Iemand tips voor 215/45/17? :P

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
max schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:19:
Hmmzzzzz.. ik moet nieuwe bandjes onder de 80. Op dit moment is het zelfs met redelijk droog weer glijden geblazen... :X

Iemand tips voor 215/45/17? :P
Ik ben zelf altijd wel te spreken over Bridgestone, liefst Potenza. Pirelli maken ook prima banden, en de Dunlop Sports zijn ook wel ok. Ik ben wel iemand die graag wat meer over heeft voor een goede band, dus het zal ook van je budget afhangen.

www.digitalracing.nl

• RobertJ
Leuke wagen die A1! Concurrent voor de Scirocco die er ook aankomt? Ben wel benieuwd naar de motoriseringen, zouden er ook nieuwe diesels (1.4TDI commonrail?) komen?

• max
  • Niet online

max

Fulltime Zanik-guru

quote:
BeQuietAndDrive schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:09:
[...]

Ik ben zelf altijd wel te spreken over Bridgestone, liefst Potenza. Pirelli maken ook prima banden, en de Dunlop Sports zijn ook wel ok. Ik ben wel iemand die graag wat meer over heeft voor een goede band, dus het zal ook van je budget afhangen.
Zo denk ik er ook over. Ik bedoel, het is je enige contact met het wegoppervlak en daar betaal ik graag meer voor. Moet natuurlijk niet te gek worden, maar op een 150,- p/band had ik wel gerekend.

Vriend van me raadde me gisteren Pirelli Zero Nero's aan. Heeft hij onder zijn Corolla.....lagen er alleen pas 15000km op en waren al een beetje aan vervanging toe.... :X

Aangezien ik nu op 3 maanden 10000km heb gereden lijkt me dat niet zo'n verstandige keuze. :P

• KappeNou
zero nero's zijn idd goed en ook die potenza RE's.

>PC specs<

• marccom

marccom

Zodan das een aardige lijst.

Verdwijnt de A4 Cabrio?

• Chaoss
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

www.audi-fan.nl

die lijst is hoog waarschijnlijk fake..

Greatness Awaits!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

quote:
max schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 00:09:
[...]

Zo denk ik er ook over. Ik bedoel, het is je enige contact met het wegoppervlak en daar betaal ik graag meer voor. Moet natuurlijk niet te gek worden, maar op een 150,- p/band had ik wel gerekend.

Vriend van me raadde me gisteren Pirelli Zero Nero's aan. Heeft hij onder zijn Corolla.....lagen er alleen pas 15000km op en waren al een beetje aan vervanging toe.... :X

Aangezien ik nu op 3 maanden 10000km heb gereden lijkt me dat niet zo'n verstandige keuze. :P
Ja, Potenza's zijn perfect. P Zero Nero ook, ligt eraan hoe je ermee omgaat natuurlijk. We hebben die Pirelli's in 17" onder de Ford Focus van vriendinlief liggen, en dat stuurt als een dolle :)

www.digitalracing.nl

• KappeNou
quote:
marccom schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 08:26:
Zodan das een aardige lijst.

Verdwijnt de A4 Cabrio?
ja, die plaats wordt ingenomen door de A5 Cabrio. Opzich wel logisch aangezien de A4 cabrio duurder is dan de A5 en dan zouden ze de A4 weer een coupe moeten gaan maken en ook het dak eraf halen. Kan je beter meteen de A5 nemen die ook gewoon het zelfde platform heeft als de nieuwe A4 B8.

>PC specs<

• marccom

marccom

quote:
KappeNou schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:50:
[...]

ja, die plaats wordt ingenomen door de A5 Cabrio. Opzich wel logisch aangezien de A4 cabrio duurder is dan de A5 en dan zouden ze de A4 weer een coupe moeten gaan maken en ook het dak eraf halen. Kan je beter meteen de A5 nemen die ook gewoon het zelfde platform heeft als de nieuwe A4 B8.
Wat dan met de (R)S4 Cabrio?

• KappeNou
Waarschijnlijk zal er dan eerst een S5 cabrio komen en misschien na een half jaar/jaar na de introductie van de RS5 een RS5 cabrio

KappeNou wijzigde deze reactie 04-03-2008 11:17 (59%)

>PC specs<

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb even een technisch vraagje. Ik heb vorige week een lege accu gehad in mijn A4 1997 (2.8 V6 quattro). Deze heb ik na een paar dagen leegstand (tijdgebrek om het eerder te fixen) weer gestart middels startkabels, dit ging soepel, hij sloeg in 1x aan. Toen heb ik direct weer een stuk gereden en de accu weer opgeladen.

Nu reed ik er vanmorgen mee in de file, en de motor is tot vier keer toe afgeslagen. Je trapt de koppeling in, het toerental valt naar zo'n 300-400 toeren en dan slaat 'ie af. Soms herstelt 'ie en zie je het toerental weer iets opveren, maar soms dus ook niet. Ik had geen stroomverbruikers aan (geen radio, geen lampen, alleen de verwarming uiteraard). De voltmeter op het dashboard geeft iets van 14 volt aan.

Vragen:
-Komt dit door de lege accu of heeft het een andere oorzaak?
-Is de accu dus gewoon niet goed meer?
-Wat voor accu raden jullie eigenlijk aan? Er zit nu een Conac 65ah/480A in.

www.digitalracing.nl

Pagina: 1 2 3 ... 51 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013