Je neemt dus ipv. een 3x 120mm radiator een 1x 120mm mega overpriced radiator van feserquote:
Flythe wijzigde dit bericht 22-06-2008 15:47 (6%)
GoT Index » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen » [Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Je neemt dus ipv. een 3x 120mm radiator een 1x 120mm mega overpriced radiator van feserquote:Maksvr schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:42:
Omdat ik helemaal nieuw ben met waterkoeling leek mij het een goed idee om een alles in een set te kopen (dan heb ik gelijk alles compleet). Nu zag ik deze set staan: klik. Die leek me wel wat, kwalitatief goede onderdelen allemaal had ik in recensies gelezen. Ik neem hem met een Feser Single radiator (+20 e) en een HD3870 blok (+5,50) dus ¤374,50 totaal.
Het is nogal veel geld voor mij maar ik heb het er graag voor over, als ik maar zeker weet dat het een goede koop is.
Flythe wijzigde dit bericht 22-06-2008 15:47 (6%)
Ja want dan kan ik het mooi in mijn midi-tower wegwerken. 36 cm kan ik niet kwijt (240 ook niet) dus was mijn idee om voor een goede 120 mm radiator te gaan waar ik mee vooruit kan. De Thermochill 120mm die ze bij HighFlow hebben is even duur als die van Feser alleen heeft die 3/8 aansluitingen waardoor ik van die koppelstukjes enzo nodig heb.quote:Flythe schreef op zondag 22 juni 2008 @ 15:44:
[...]
Je neemt dus ipv. een 3x 120mm radiator een 1x 120mm mega overpriced radiator van feser. Als je die set neemt kies dan gewoon de black ice GT of als je nog wat betere prestaties wilt de thermochill, de feser triple radiator is nog eens ¤40,- duurder dan de thermochill, de prestaties van feser zijn dan wel wat beter maar het prijskaartje is echt belachelijk.
Maksvr wijzigde dit bericht 22-06-2008 16:21 (11%)
Jeetje ik heb even die topic opgezocht over die NZXT Rogue, heb er laatst eentje voor mijn broer gekocht echt een heel mooi ding (standaard al). Maar die mod van die kerel heeft er bij mij wel even voor gezorgd dat ik mijn onderbroek moest verschonen.quote:Flythe schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:43:
Ik vind het zelf ook wel mooi om alles in één kastje te hebben zitten. Maar als je groter dan 120mm wilt hebben moet wel de zaag erbij gehaald worden.
Iemand op bit-tech heeft het zelfs voor elkaar gekregen om 2x 240mm radiator, een peltier element, full size atx en nog een heleboel zooi in een NZXT Rogue te proppen en die kast heeft ook geen zeeën van ruimte.
Ik vind het ook mooier om alles in de kast te hebben, maar als je je rad ergens uit het zicht kan hangen merk je er dus niks van. Er lopen alleen twee slangen met je kabels mee. Dit is echter alleen maar handig las je je pc op één plek houdt en hem niet continu verplaatst.quote:Flythe schreef op zondag 22 juni 2008 @ 17:43:
Ik vind het zelf ook wel mooi om alles in één kastje te hebben zitten. Maar als je groter dan 120mm wilt hebben moet wel de zaag erbij gehaald worden.
Iemand op bit-tech heeft het zelfs voor elkaar gekregen om 2x 240mm radiator, een peltier element, full size atx en nog een heleboel zooi in een NZXT Rogue te proppen en die kast heeft ook geen zeeën van ruimte.
jdm8 wijzigde dit bericht 22-06-2008 20:10 (8%)
Ik heb een complete set in de verkoop: V&A aangeboden: Diverse hi-end waterkoelspullenquote:Maksvr schreef op zondag 22 juni 2008 @ 11:42:
Omdat ik helemaal nieuw ben met waterkoeling leek mij het een goed idee om een alles in een set te kopen (dan heb ik gelijk alles compleet). Nu zag ik deze set staan: klik. Die leek me wel wat, kwalitatief goede onderdelen allemaal had ik in recensies gelezen. Ik neem hem met een Feser Single radiator (+20 e) en een HD3870 blok (+5,50) dus ¤374,50 totaal.
Het is nogal veel geld voor mij maar ik heb het er graag voor over, als ik maar zeker weet dat het een goede koop is.
E8500 - Asus Striker II Extreme - OCZ Flex II DDR3-2000 - XFX GTX 280 XXX - Asus Xonar D2/PM - Corsair TX750
Tja ik dus welquote:Granted, most people should not attempt to cool an 8800GTX and a Q66600 CPU on just a 120mm radiator,
Heb ook een Soprano, als je de 3,5" bays eruit sloopt maakt dat heel veel ruimte, maar je krijgt er net geen 240mm radiator in (spreek uit ervaring) dan moet je ook een beetje gaan slopen in de 5.25" bays. Je zou eventueel kunnen overwegen een 360mm radiator op het dak van de kast te maken.quote:Maksvr schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:40:
Nouja het probleem is dat ik 3 SATA schijven ook nog eens heb, die nemen de onderste bays in beslag. Om dan maar even alles compleet te maken: Ik heb een Thermaltake Soprano kast met een AMD 5000+ BE @ 3,2 ghz. met een Artic Freezer. Die kan het echt net aan, 40 graden, tegenwoordig soms 60 na zware load (vcore 1,473, speeds alleen bij benchmarks). Videokaart is een HD3870 met een Thermaltake Duorb (ook overpriced maar dat ding ziet er stoer uit).
Is een 120 rad dan echt te weinig? Als ik een 240 rad dan moet dan zal ik inderdaad met de Dremel aan de slag moeten (kan ik dat ding ook weer eens gebruiken) maar dat doe ik liever niet...vandaar.
[...]
Tja ik dus wel![]()
Ben trouwens ook op zoek naar FET waterkoelblokjes, heb nu maar een paar heatsinks er op geplakt maar ze worden nog steeds erg warm (designfoutje in de K9A2 CF). Ik heb ze voor verschillende moederborden gezien maar nog nooit voor de K9A2. Anders moet ik daar nog steeds een fan op laten blazen namelijk.
En rabor ziet er leuk uit maar ik weet eigenlijk niet wat ik precies nodig heb.
Thanks, en twee keer een 120 mm rad? Is dat ook mogelijk? Dan moet ik mijn hardeschijven wel een stuk hoger hangen maar dan kan ik een rad bij de intake vooraan en een rad bij de outtake links achter.quote:The_Ownman schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:09:
[...]
Heb ook een Soprano, als je de 3,5" bays eruit sloopt maakt dat heel veel ruimte, maar je krijgt er net geen 240mm radiator in (spreek uit ervaring) dan moet je ook een beetje gaan slopen in de 5.25" bays. Je zou eventueel kunnen overwegen een 360mm radiator op het dak van de kast te maken.
Welke beeldkaartjes zijn het daar die je koeltquote:Nomolus schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:53:
Hier nog wat foto's in actie, voor de geintereseerden.
http://img174.imageshack.us/img174/9528/wc3lq7.jpg
http://img254.imageshack.us/img254/3999/redwitoutuvyq6.jpg
http://img366.imageshack.us/img366/3646/dsc00471px9.jpg
http://img257.imageshack.us/img257/3028/dsc00437yo5.jpg
http://img296.imageshack....trynandcomputer151ds0.jpg
..::EvErYbOdY GoT iSsUeS::..::Do YoU?::..
Ik zou sowieso die 3.5" bays eruit slopen die zijn lelijk (vind ik) en dan zet je daar een 1x120 met een fan aan de binnekant (dus niet tussen de radiator en gat) dan is dat gewoon intake, dan kan je er eventueel nog eentje aan de achterkant van je kast zetten (misschien wel 2x120mm zoals de link die je zelf had). Ik denk dat je dan een mooi hanteerbare kast hebt met niet te veel gezeur van waterkoelingh.quote:Maksvr schreef op maandag 23 juni 2008 @ 10:55:
[...]
Thanks, en twee keer een 120 mm rad? Is dat ook mogelijk? Dan moet ik mijn hardeschijven wel een stuk hoger hangen maar dan kan ik een rad bij de intake vooraan en een rad bij de outtake links achter.
En mijn pc neem ik twee keer per jaar ongeveer mee om te lannen dus opzich kan ik wel een externe rad denk ik. Deze vond ik mooi, dan is je rad wel extern maar dan is het toch "een geheel" dat kan ik denk ik zelf ook wel doen.
Pff zo gaat dat altijd bij mij, dan kijk ik naar een Tt Bigwater en komt er zo'n gigantische set uit
Maar iedereen in iedergeval bedankt want anders was ik voor een 120 rad gegaan, dat zou denk ik echt geen slim idee zijn.
Edit\ Dus ik wil voor een 240 extern gaan
Sorry, niet helemaal goed gelezen. Ik zag in je link een 88GT blok staan, dus dan had ik een complete set liggen..quote:Maksvr schreef op maandag 23 juni 2008 @ 01:40:
[...]
En rabor ziet er leuk uit maar ik weet eigenlijk niet wat ik precies nodig heb.
E8500 - Asus Striker II Extreme - OCZ Flex II DDR3-2000 - XFX GTX 280 XXX - Asus Xonar D2/PM - Corsair TX750
Ja nais, deze is het he?quote:The_Ownman schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:47:
[...]
Ik zou sowieso die 3.5" bays eruit slopen die zijn lelijk (vind ik) en dan zet je daar een 1x120 met een fan aan de binnekant (dus niet tussen de radiator en gat) dan is dat gewoon intake, dan kan je er eventueel nog eentje aan de achterkant van je kast zetten (misschien wel 2x120mm zoals de link die je zelf had). Ik denk dat je dan een mooi hanteerbare kast hebt met niet te veel gezeur van waterkoelingh.
Een paar pagina's eerder staat ook mijn oplossing voor een extern rad, niet te netjes gedaan maar het werkt.
Ik heb met een Dreml een paar stukjes metaal uit het casefangat gehaald om daar slanger door heen te doen. Verder zou ik met een hamer en beitel op de schroeven (zijn van die vastgemaakte dingen zonder schroefdraad) ze eruit tikken (10 min werk niet heel erg grof geweld nodig) en dan komen ze er vrij gemakkelijk uit. Verder heb ik de kabels redelijk goed weggewerkt. Mobo en sata kabels zichtbaar en PCI express.quote:Maksvr schreef op maandag 23 juni 2008 @ 13:08:
[...]
Ja nais, deze is het he?
Die 3.5" bays krijg je die er makkelijk uit? En jammer dat de foto's met de voeding er in onscherp zijn. Want de voeding (en met name de draadjes die er uit komen) is voor mij toch een bron van ergernissen qua looks. Ik heb een modulaire voeding maar dan is het nog een draadentroep
Heb je daar nog tips voor? Ik neig nu meer naar een 240 mm rad aan de achterkant ben alleen nog op zoek naar gromets zodat het er mooi ziet als die slangen naar buiten komen (afwerking is alles he), weet iemand daar nog iets voor? Hoe heb jij dat gedaan Ownman?
De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!
Over het algemeen zitten ze strak op de rad als je ze er normaal op schroeft. Je kan er natuurlijk wel zelf voor kiezen om ze er wat vanaf te plaatsen. De fans iets van de rad af is beter voor de koeling en het maakt ook minder herrie door ruizen door de lamellen heen.quote:AlexanderB schreef op maandag 23 juni 2008 @ 16:58:
vraagje in het algemeen he? hoe zit het met de plaatsing van de fans op de radiator? zitten die strak tegen elkaar? of hoe groot is de tussenruimte? of wisselt dat ook nog per merk?
(ik wil namelijk in mn nieuw te bouwen case gelijk voorziening inbouwen voor waterkoeling, en als ik de fan gaten en montage vast zo maak dat ik er een 2x120 rad tussen kan schroeven zonder al te veel moeite, zou dat zeer fijn zijn)
PilatuS wijzigde dit bericht 23-06-2008 17:25 (14%)

AlexanderB wijzigde dit bericht 23-06-2008 18:10 (106%)
De dag dat Microsoft iets maakt dat niet zuigt is de dag dat ze stofzuigers gaan maken!
Ik had idd ff wat moeite met de vraag goed begrijpenquote:AlexanderB schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:54:
ik bedoel meer.. zijwaartste afstand tussen de fans..
je had et zelf al verbeterd..
"3mm ofzo".. de vraag is dus.. wat is ofzo?want ik houd rekening met de diepte, maar ik moet wel weten hoe ver ik de bevestigingsgaten uit elkaar moet zetten, de "breedte" dus..
[edit3:]
[afbeelding]
gevonden
[edit4:]
en gecombineerd met het feit dat 120mm fans een center to center aftand van 105mm hebben op de schroefgaten, betekent dus dat de fans strak tegen elkaar zitten (tenzei je 118mm fans hebt, sommige 120mm fans zijn in werkelijkheid maar 118-119 mm breed.)
Heb geen idee, het is niet mijn pc.quote:Smitch schreef op maandag 23 juni 2008 @ 11:41:
[...]
Welke beeldkaartjes zijn het daar die je koelt?
Dat plaatje gooi ik even in de SPquote:AlexanderB schreef op maandag 23 juni 2008 @ 17:54:
ik bedoel meer.. zijwaartste afstand tussen de fans..
je had et zelf al verbeterd..
"3mm ofzo".. de vraag is dus.. wat is ofzo?want ik houd rekening met de diepte, maar ik moet wel weten hoe ver ik de bevestigingsgaten uit elkaar moet zetten, de "breedte" dus..
[edit3:]
[afbeelding]
gevonden
[edit4:]
en gecombineerd met het feit dat 120mm fans een center to center aftand van 105mm hebben op de schroefgaten, betekent dus dat de fans strak tegen elkaar zitten (tenzei je 118mm fans hebt, sommige 120mm fans zijn in werkelijkheid maar 118-119 mm breed.)
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
|| [CCIP] Demission || Specs! ||
GoT Index » Tweaking, Cooling & Overclocking Algemeen » [Ervaringen] Deel 2 - Waterkoeling en onderdelen/setjes
Pagina's: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona