quote:
PilatuS schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:55:
Bij de Halfords verkopen ze Longlife koelvloeistof wat op glycol basis is. Daar draai ik zelf mee en vind het super spul. Geen algen of corrosie mogelijk. Ontluchten gaat met dat spul veel makkelijker. Eerst duurde bij mij ontluchten een paar dagen, met die koelvloeistof is het binnen een paar uur helemaal lucht vrij.
Het is alleen samen met water een beetje roze van kleur. Met blauwe leds ziet het er groen uit wat wel weer mooi is.
Dat spul samen met gedestileerdwater werkt echt super en kost bijna niets.
Ik heb ondertussen al meer dan 2 jaar hetzelfde water/mix in m'n systeem zitten..
Dus Demi - Longlife & Waterwetter.. Ik had het spul een half jaar geleden ofzo een keer door zo'n groot wit koffiefilter laten lopen, omdat er wat stofdeeltjes in zaten, maar verder ziet het eruit als op de eerste dag. Alleen die kleur..
Ben nu ook net weer m'n systeem opnieuw aan het opbouwen (EK 8800GT/GTS blokje), en m'n zelfde mix gaat er gewoon weer lekker in..

quote:
LaMaGRa schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:05:
[...]
wat bedoel je met drainen??? systeem compleet aftappen ofzo? alle water eruit?
en kan ik de rad in de onderkant van me pc kast leggen? of is dit juist niet handig?
opzich kan ik hem denk ik wel bovenin kwijt achter me voeding in de bovenste dvd bay zeg maar... maarja... warmte stijgt.. dus word me rad warmer dan onderin de kast dacht ik zo...
edit..
kwa reso.. is deze ook niet makkelijk??
[
afbeelding]
Drainen is idd aftappen. Het handigst is het om op het laagste punt in de loop een aftap-punt te hebben, zodat je je kast niet op z'n kop hoeft te zetten of wat dan ook.
Je rad kan overal liggen/hangen, zolang er maar koele lucht kan worden aangezogen en de verwarmde lucht kan worden afgevoerd..
Qua reso's heb ik er een stuk of 8-9 verschillende gehad, maar de MCRES & BayRes principes met middenschot zijn gewoon de beste oplossingen.
Die geanodiseerde Alu resjes zien er leuk uit, en als dat ding buiten je kast hangt gaat je temp nog een graadje omlaag, maar als je geen luchtbellen-festijn in je loop wilt hebben zou ik een andere nemen..
Waarom neem je trouwens niet dat EK blok.. kost evenveel en koelt stukken beter. Vooral met die pomp (500Lpu) ben je volgens mij beter af met het EK blok dan met de TDX - wat een typisch hiflow blok is.