Gathering of Tweakers

Quicksearch
ik heb een probleempje met mijn enheim 1048

http://www.dekschrobbers.nl/ab/fotos/case/DSC01689.JPG

ik denk dat mijn plaatje wel genoeg zegt 8)7

het pompje werkt wel alleen maakt nogal veel lawaai. ik zou graag jullie mening willen over het vervangen van de as. ik zat te denken aan een rvs lasdraadje van 2,5 dik(is namelijk de bestaande asdikte) maar zou dat geen problemen kunnen opleveren omdat de bestaande as van kunstof is, kwa sluitage enzo?

Reg. datum: 04 september 2002

Een Eheim 1048 is een pomp die magnetisch werkt. Daarom zal die as ook wel van kunstof zijn. Die gaan vervangen door iets van metaal zou ik niet doen Grote kans dat de pomp dan niet meer werkt of slecht werkt.
quote:
PilatuS schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:38:
Een Eheim 1048 is een pomp die magnetisch werkt. Daarom zal die as ook wel van kunstof zijn. Die gaan vervangen door iets van metaal zou ik niet doen Grote kans dat de pomp dan niet meer werkt of slecht werkt.
tja rvs is ook niet magnetisch dus opzig zou ik dat kunnen proberen denk ik. op de as zitten wel sporen van kunstof van het schoepje misschien dat dat door rvs eerder gaat slijten?

Ik denk dat de ontwerpers van de pomp niet voor niets kunstof gekozen hebben. Er zal vast een goede reden voor zijn om dit niet van metaal of iets anders te maken.

Je kan het natuurlijk altijd proberen maar ik zou toch voor kunstof gaan als je dat ergens kan krijgen.
[Zelf in te vullen]

quote:
The_Ownman schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:09:
[...]

Blokjes zitten er goed op denk ik, onverroerbaar in ieder geval, CPU zeer strak aangedraaid (moederbord buigt een klein beetje) en videokaart koeler ook strak (buigt ook). Maar water temp is zo max 35 graden met die cpu en gpu temps dus lijkt me prima contact, wat zeg jij van zulke CPU/GPU vs water temps?

Maar mijn rads zijn volgens mij ook hopeloos verouderd, dus vond ik het niet gek.

Ik kijk nu: CPU temp 32 graden, water temp 25 graden, lijkt me prima verhouding, radiatoren kunnen warmte denk ik gewoon niet aan.
Lijkt me idd. een logische redenatie.
quote:
hood schreef op maandag 28 januari 2008 @ 19:17:
ik heb een probleempje met mijn enheim 1048

[afbeelding]

ik denk dat mijn plaatje wel genoeg zegt 8)7

het pompje werkt wel alleen maakt nogal veel lawaai. ik zou graag jullie mening willen over het vervangen van de as. ik zat te denken aan een rvs lasdraadje van 2,5 dik(is namelijk de bestaande asdikte) maar zou dat geen problemen kunnen opleveren omdat de bestaande as van kunstof is, kwa sluitage enzo?
Ik zou voor een nieuwe gaan ;)
Seventeen Or Cow!

@TEAMIKKE, die alcohol kan je zeker halen bij de apotheek :?
Morgen maar weer alles uit elkaar halen :(
De voeding is het niet; met een paperclip in de atx stekker start die gewoon op en loopt de wc ook.
Ik hoop echt zo dat het mobo weer levend wordt :'(

X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld

Reg. datum: 23 december 2006

Ik zag laatst dat je ook deze asjes bij een webshop los kon bestellen. (heb een beetje het zelfde probleem) maar kan de site niet meer vinden. Weet 1 van jullie waar je een eheim 1048 as kan bestellen?

quote:
sjimmel schreef op maandag 28 januari 2008 @ 23:44:
Ik zag laatst dat je ook deze asjes bij een webshop los kon bestellen. (heb een beetje het zelfde probleem) maar kan de site niet meer vinden. Weet 1 van jullie waar je een eheim 1048 as kan bestellen?
klik

Overigens, wat is BG-computers traag met verzenden. Ik had de 19e een bestelling geplaatst en betaald van onderdelen die allemaal op voorraad waren. En ze verzenden het vandaag pas.

In ieder geval kan ik morgen dan eindelijk mijn waterkoeling af gaan maken. Tenminste, dat hoop ik dan maar. Als het is gelukt zal ik zeker wat foto's posten :)

Als er iemand trouwens interesse heeft in een Eheim 1060 (2200 l/h 3,10m opvoerhoogte) dan laat het weten. Hij lekte wel een beetje zoals ik eerder verteld hebt maar dit is wellicht te verhelpen. Verder is hij ook gemod met een 12v relais. Dat kun je trouwens ook allemaal in dit topic vinden.
Wat mot je?!?

Wat wil je ongeveer voor je pomp hebben dan eigenlijk?
Tja, noem een leuk bedrag. Ik had hem voor ¤40 overgekocht van de vorige eigenaar. Mijn modificaties eraan hebben minstens ¤10 gekost. De fittingen, die je erbij mag hebben, ook zoiets. De nieuwprijs van dat ding is rond de ¤130.

Maar goed, met ¤30 ben ik tevreden, gezien het feit dat hij lekt.

Verder is hij ook niet meer als dompel pomp bruikbaar is. Het snoer is namelijk kapot geschuurd, dat was het al toen ik hem kreeg. Echter, mijn relais is ook niet volledig waterdicht weggewerkt, dus onderdompelen is hoe dan ook niet aan te raden :P

Mocht je echt interesse hebben, dan maak ik er nog wel wat foto's van.
Seventeen Or Cow!

Zojuist gaf mn mobo een lange piep toen ik er stroom op aansloot en de power sw kortsloot. :)
Alleen met de cpu 4 pins erin doettie niks. Terwijl een Antec NeoHe 430 niet slecht ofzo is. :/
Alleen mijn mobo wil wel 1x8/2x4 pins hebben.
Hopen dat het niet daaraan ligt.
Alles weer uit elkaar halen en vanavond voorzichtig en langzamer weer in elkaar zetten.

Als wc noob heb ik al heel wat geleerd :)

X2 6400--Gigabyte MA790FX-DQ6--Asus 8800GT 700/1800/1950--4GB OCZ pc6400--2x160gb in raid0--watergekoeld

Ik zit me eigenlijk ook iets af te vragen. Nu heb ik wel een mooie Laing 12v pomp. Alleen hoe kan ik mijn systeem op lekke testen zonder de pc aan te zetten? Met mijn eheim had ik tenminste een schakelaar die het relais omzeilde.

Als het niet anders kan, kan ik wel een 2e voeding pakken en die aanzetten door de pinnen te verbinden. Maar hoe doen jullie dat normaal gesproken?

quote:
aapenootjes schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:28:
Ik zit me eigenlijk ook iets af te vragen. Nu heb ik wel een mooie Laing 12v pomp. Alleen hoe kan ik mijn systeem op lekke testen zonder de pc aan te zetten? Met mijn eheim had ik tenminste een schakelaar die het relais omzeilde.

Als het niet anders kan, kan ik wel een 2e voeding pakken en die aanzetten door de pinnen te verbinden. Maar hoe doen jullie dat normaal gesproken?
Het beste voor zulk soort dingen is een oude AT voeding. Die hebben nog gewoon een knop om ze aan en uit te zetten. Je kan die voedingen vaak gratis of anders voor een paar euro kopen. Is ook handig om andere dingen te testen zoals verlichting.

Anders moet je bijna wel een andere voeding gebruiken en daarvan de pinnen kort sluiten.
nuttig.

quote:
PilatuS schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:53:
[...]

Het beste voor zulk soort dingen is een oude AT voeding. Die hebben nog gewoon een knop om ze aan en uit te zetten. Je kan die voedingen vaak gratis of anders voor een paar euro kopen. Is ook handig om andere dingen te testen zoals verlichting.

Anders moet je bijna wel een andere voeding gebruiken en daarvan de pinnen kort sluiten.
Inderdaad doe ik ook altijd :)
Ik ga ook waterkoeling voor mn broer maken wacht op d-tek fuzion :)

Specs 1000 posts \o/

Seventeen Or Cow!

Woepsie; er zat te weinig water in werd ie 105 graden (de cpu) in het bios :X
Stonk naar verbrand plastic dus snel maar wat water bijgedaan, zakte gelukkig snel.
Maar ik heb wel beeld nu :)

.... volgens mij heb je toch ergens mega kortsluiting. 105C.....

Q6600 @ 3,6 Ghz, 4 x 1024MB PC6400 @ 1000MHz (5-5-5-12) , GA-P35-DS3R, Asus EN9800GTX, TG530-U22

quote:
aapenootjes schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 16:28:

Tja dat moet je eigenlijk doen wat elke Tweaker zou moeten hebben (is wel heel handig): een regelbare voeding :P. Eigenlijk niet te missen als je eens een fannetje wil testen ofzo, maar is voor heel veel toepassingen handig.

Hmmm, mijn nozzle kit voor de D-Tek Fuzion is binnen. Nu nog de vraag welke ik zal installeren...

Ik heb een CPU only loop en een Laing DDC 1T Pro pomp met een Thermochill 120.2 rad. Zat te denken aan een 4.4 of is dat te groot?

E8400 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Asus HD3870 CF | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.2/D-Tek Fuzion/Laing Pro DDC-1T/Tygon slang

Misschien nog groter zelfs. Zelf had ik er een 4.4 in zitten en merkte geen verschil. Kan aan mij gelegen hebben, omdat ik hem slechts twee keer geremount had.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168551
quote:
CPU only loop - Install the most restrictive nozzle that gives you the best possible temps. High powered pumps like the Iwakis may favor the 3.6 or 4.4mm nozzle. More mainstream pumps may favor one of the slightly larger nozzles. It may turn out the 4.4mm nozzle is best for Iwaki/CPU setups, and the 5.5 is best for D5/DDC CPU only setups.

coolfris wijzigde dit bericht 29-01-2008 23:38 (74%)

Seventeen Or Cow!

Hoe kan ik mn radiator het bete in mn kast inbouwen?
Ik heb wel wat plek aan de bovenkant + een aantal lege 5.25 inch plekken.
Helaas is onderin geen optie.
Mn pomp+res past wel mooi in het hd kooitje bovenin mn kast :D

quote:
coolfris schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 23:34:
Misschien nog groter zelfs. Zelf had ik er een 4.4 in zitten en merkte geen verschil. Kan aan mij gelegen hebben, omdat ik hem slechts twee keer geremount had.

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=168551

[...]
Thanks, dus 5.5 zou beter zijn, ga ik dat ff mooi proberen :)

E8400 | Asus X48 Rampage Formula | Crucial Ballistix Tracer Led PC6400 2x1GB | Asus HD3870 CF | Antec 650W NeoPower Blue | HP W2207H | Logitech G15 | Logitech Z5500 | Microsoft Habu | Custom WC: Thermochill 120.2/D-Tek Fuzion/Laing Pro DDC-1T/Tygon slang

quote:
boerenlater schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 12:54:
Hoe kan ik mn radiator het bete in mn kast inbouwen?
Ik heb wel wat plek aan de bovenkant + een aantal lege 5.25 inch plekken.
Helaas is onderin geen optie.
Mn pomp+res past wel mooi in het hd kooitje bovenin mn kast :D
Je kan boven in de kast een paar gaten maken met de rad en fans daar onder. Bij mij houden de 3 fangrills de rad vast en daar onder zitten weer 3 fans aan de rad.
quote:
aapenootjes schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:56:
Overigens, wat is BG-computers traag met verzenden. Ik had de 19e een bestelling geplaatst en betaald van onderdelen die allemaal op voorraad waren. En ze verzenden het vandaag pas.

blablabla
Zucht, heb nu ook nog verkeerde fittingen ontvangen, kan ik weer niet verder...
quote:
aapenootjes schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 16:56:
[...]

Zucht, heb nu ook nog verkeerde fittingen ontvangen, kan ik weer niet verder...
Altijd balen, Freezing heeft kleiner assortiment en weinig voorraad, BG is dan al beter maar opsturen duurt lang en je moet overmaken ipv iDeal. Aquatuning is buitenland en overmaken en zijn langzaam.

Waarom is er niet gewoon een Next-Day waterkoelingshop?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws