Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
kaassouffle schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:41:
Hier op mijn mac (jn Preview) zie ik geen tekst?
Ik zie in mn Preview alleen letters opelkaar gedrukt..

http://www.shrien.nl

Bravia Commercial o//

quote:
gerbenvandijk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:38:
Daar was ik weer. Even wat werk voor een klant van me, ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

http://www.dna-conference.eu/folder.pdf
http://stevenp.nl/steven/tmp/Picture%202.png
..ziet er niet zo best uit :P
Yum!

Doet het prima hier op Windows XP, Firefox en Adobe plugin :P

Overigens, nette folder :)

Krusher wijzigde dit bericht 08-05-2008 15:52 (19%)

Hier ook gewoon goed op windows xp met foxit

ik vind de folder nou niet echt bijzonder moet ik eerlijk zeggen...
heeft een beetje het uiterlijk van een standaard powerpoint of iets dergelijks...
quote:
gerbenvandijk schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 14:38:
Daar was ik weer. Even wat werk voor een klant van me, ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

http://www.dna-conference.eu/folder.pdf
Folder ziet er opzich wel goed uit. Tenminste de eerste pagina. Vanaf de tweede pagina wordt minder, omdat het er enorm saai uitziet en mij totaal niet uitnodigd om de tekst te gaan lezen. Wellicht 1 of meerdere illustraties of foto's toevoegen zou dit kunnen verhelpen. Mensen kijken graag plaatjes ;)
Reg. datum: 18 maart 2006

En is het misschien een idee op de tekst in twee kolommen te plaatsen, met redelijk wat witruimte, dat leest imho namelijk een stuk prettiger.

quote:
Tjeemp schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:16:
ik vind de folder nou niet echt bijzonder moet ik eerlijk zeggen...
heeft een beetje het uiterlijk van een standaard powerpoint of iets dergelijks...
Haha, overdrijven is ook een vak :P
De kritiek van de rest neem ik serieuzer, alleen wil ik wel ff een en ander verduidelijken. De folder is op A5 formaat, ik was gebonden aan het aantal pagina's en de hoeveelheid tekst ;) was een hoop gepruts e.e.a. allemaal passend te krijgen. Ik zal kijken of ik nog ergens ruimte kan maken voor wat plaatjes, maar het is geen prioriteit voor me, aangezien het een programmaboekje is voor mensen die wel wat tekst gewend zijn (juristen). Ik zal eens even gaan prutsen met 2 kolommen overal :) Merci!

@stevenp: gewoon de officiele adobe software gebruiken voor de mac. Een maat van me had dit ook, hij gebruikte een andere PDF plugin/reader (ben de naam kwijt)

Misschien ook leuk om te zien, de onderliggende site is ook van mijn hand, lekker simpel gehouden, maar ben toch wel een beetje benieuwd stiekem ;) www.dna-conference.eu

gerbenvandijk wijzigde dit bericht 10-05-2008 03:25 (17%)

quote:
Misschien ook leuk om te zien, de onderliggende site is ook van mijn hand, lekker simpel gehouden, maar ben toch wel een beetje benieuwd stiekem ;) www.dna-conference.eu
Ik vind de site duidelijk en goed navigeerbaar, maar ook saai.

Bovenaan de pagina gaat het nog wel, maar daaronder is het een brei van tekst op een egaal grijze achtergrond. Om het minder saai te maken zou ik de koppen (die nu hetzelfde zijn als de tekst, maar dan bold) accentueren met een mooi en groter sans-serif font. De tekst in de header kan je misschien beter maken met html/css in plaats van een plaatje. Klein detail: underlining in het hoofdmenu is blurry, dat kan strakker.

Daarnaast zeg je leuk "xHTML 1.0 and CSS 2.0 valid", terwijl het niet valid is. Ik zou dat sowieso gewoon weglaten, gros van de bezoekers heeft daar geen boodschap aan.

Opdrachtje voor school; Maak een logo voor een trein- of vliegtuigmaatschappij.

etvoila !
http://shrien.nl/vliegtuiglogo.png

Acties: [view][quote]

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

En dat logo moest full-color zijn? Dat is meestal nogal een kostenpost (hoewel dat voor sommigen niet kan jeuken :P ) en komt (bijvoorbeeld) in Fax communicatie (ja, dat wordt nog gebruikt) bagger door. Daarbij vind ik het nog erg leeg in het midden en weinigzeggend. Ja, ik zie wat landmassa's maar wat doen die witte strepen en die rooie vlakjes? Als ik het logo zo zie denk ik alleen maar; we brengen je maar naar tweederde van de mogelijke bestemmingen; de rest mag je zelf ontdekken. Kortom; ik mis een logische verklaring voor de elementen (laat staan die tacky spiegeling) en 'idee' of 'concept' erachter. Ik zie meer een 'ik heb alle hippe en trendy stijlen van de laatste jaren in een losse flodder' gegooid (spiegeling, 'glimmende bol', 'hippe lijntjes') en noem dat een logo :P

NOFI overigens, just my $0.02

RobIII wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:29 (25%)

quote:
RobIII schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:23:
En dat logo moest full-color zijn? Dat is meestal nogal een kostenpost (hoewel dat voor sommigen niet kan jeuken :P ) en komt (bijvoorbeeld) in Fax communicatie (ja, dat wordt nog gebruikt) bagger door. Daarbij vind ik het nog erg leeg in het midden en weinigzeggend. Ja, ik zie wat landmassa's maar wat doen die witte strepen en die rooie vlakjes? Als ik het logo zo zie denk ik alleen maar; we brengen je maar naar tweederde van de mogelijke bestemmingen; de rest mag je zelf ontdekken. Kortom; ik mis een logische verklaring voor de elementen (laat staan die tacky spiegeling) en 'idee' of 'concept' erachter. Ik zie meer een 'ik heb alle hippe en trendy stijlen van de laatste jaren in een losse flodder' gegooid (spiegeling, 'glimmende bol', 'hippe lijntjes') en noem dat een logo :P

NOFI overigens, just my $0.02
Jeez..
Het was een klein huiswerk opdrachtje, er zaten weinig/geen eisen aan vast.
Ik vind 'm wel hip dus ik dacht ik post 'm even.

Acties: [view][quote]

Door: RobIII Moderator PRG/SEA/WEB
Papa van LucaIII \o/

Ik ken de opdracht en eisen niet; wat ik wou aangeven is dat de meeste logo's toch wel doordachter zijn en dat een logo ontwerpen (bijna?) een vak apart is. En, again NOFI, deze poging illustreert heel mooi hoe een ondoordacht en (in mijn ogen althans) fout logo er dus uit ziet.
To be clear; ik wil je echt niet afvallen of afzeiken, ik geef gewoon een mening waar je impliciet om vroeg door hier te posten ;)

RobIII wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:45 (4%)

1 eye 4 ...

Die witte lijnen en de rode vlakken zijn overigens een deel van een vliegtuig ;)
Jaja scherpe ogen :D
Verder ziet het er wel ok uit, maar ook ik vind dat er wat ontbreekt... nvm, zitten geen eisen aan vast dus dan is die toppo! :>

cc_tuner wijzigde dit bericht 12-05-2008 00:48 (41%)

Binnenkort hardware winnen per sms! onder constructie maar hou het in de gaten! klik hier en wie weet...

quote:
RobIII schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:44:
Ik ken de opdracht en eisen niet; wat ik wou aangeven is dat de meeste logo's toch wel doordachter zijn en dat een logo ontwerpen (bijna?) een vak apart is. En, again NOFI, deze poging illustreert heel mooi hoe een ondoordacht en (in mijn ogen althans) fout logo er dus uit ziet.
To be clear; ik wil je echt niet afvallen of afzeiken, ik geef gewoon een mening waar je impliciet om vroeg door hier te posten ;)
Ik vraag natuurlijk ook wel om jullie mening, maar ik ben maar een simpel studentje en ik werk (nog) niet voor een bedrijf waar duizenden euro's worden besteed aan een logo. Dus zoveel is er niet nagedacht over hoe het hele concept in elkaar zit. :)

quote:
Shrien schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:55:
[...]

Ik vraag natuurlijk ook wel om jullie mening, maar ik ben maar een simpel studentje en ik werk (nog) niet voor een bedrijf waar duizenden euro's worden besteed aan een logo. Dus zoveel is er niet nagedacht over hoe het hele concept in elkaar zit. :)
dan nog hoef je je niet aangevallen te worden. Een reactie zoals die van RobIII zou ik dan eerder als positief ervaren, je leert er immers enkel van!

Ik vind het ook eerder te hip, meer een icon voor een programma-snelkoppeling dan een logo.
New style: MisterJey.com

nieuw logo van mijn website.

http://www.misterjey.com/logo6.jpg

Specifications
--------------------
ZALMAN POWERED
Athlon 3800+ 2.4ghz | X1900GT 256mb | 2GB DDR @400Mhz | 16x DVD-DL | X-Fi Platinum | 2160gb | PSP 1.5+/white | Ipod touch 16g | Wii | Canon Ixus 800 IS | 26" Canon

Bravia Commercial o//

quote:
Ik vind 'm erg netjes :) Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe je dit in je site gaat passen (zeker door de misschien wat ongewone kleurencombo's), dat zal 'm maken of kraken. (538-style 8) )

Het enige puntje van kritiek is misschien de font-keuze. Ik mag dan geen expert zijn, maar ik vind zelf de tekening best wel cartoon'ish, maar dan met een heel strak/modern font erbij. En dan het woord "portfolio" pak je weer iets heel anders uit de lucht.. Het kan heel leuk staan - cartoon's met een strak font - maar dit lijkt te veel bij elkaar geraapt vind ik.

Maar keep up the good work, ik vind de algemene 'cartoon' er zeker netjes uit zien! :)
New style: MisterJey.com

quote:
stevenP schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 00:46:
[...]

Ik vind 'm erg netjes :) Ik ben dan ook erg benieuwd naar hoe je dit in je site gaat passen (zeker door de misschien wat ongewone kleurencombo's), dat zal 'm maken of kraken. (538-style 8) )
http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/home.gif :*)

Specifications
--------------------
ZALMAN POWERED
Athlon 3800+ 2.4ghz | X1900GT 256mb | 2GB DDR @400Mhz | 16x DVD-DL | X-Fi Platinum | 2160gb | PSP 1.5+/white | Ipod touch 16g | Wii | Canon Ixus 800 IS | 26" Canon

1 eye 4 ...

Het past er wel mooi bij hoor ;)
Ik zou dan, om het af te maken op je site rechts omheen/achter "Jey's creative studio edition 4" een zelfde soort iets maken... Nu is het zo'n leeg vlak :P

Binnenkort hardware winnen per sms! onder constructie maar hou het in de gaten! klik hier en wie weet...

quote:
RobIII schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:23:
Kortom; ik mis een logische verklaring voor de elementen (laat staan die tacky spiegeling) en 'idee' of 'concept' erachter. Ik zie meer een 'ik heb alle hippe en trendy stijlen van de laatste jaren in een losse flodder' gegooid (spiegeling, 'glimmende bol', 'hippe lijntjes') en noem dat een logo :P
Eens.
quote:
Shrien schreef op maandag 12 mei 2008 @ 00:39:
[...]
Het was een klein huiswerk opdrachtje, er zaten weinig/geen eisen aan vast.
Ik vind 'm wel hip dus ik dacht ik post 'm even.
Slechte smoes. :D Ik weet niet waar jij op school zit maar waar ik les heb gekregen gaven ze je toch wel een duwtje in de goede richting voordat ze je een logo lieten ontwerpen!

Als je van mooie kleuren en fancy effecten, reflectie en vervormingen houdt, zijn logo's eigenlijk heel saai om te ontwerpen. Een sterk logo ziet er namelijk in mat zwart op wit uit een laserprinter even goed uit als in gouddraad geborduurd op het borstzakje van een maatpak.

Logo's zijn geen plaatjes, geen postzegeltjes. Logo's zijn vormpjes, zo mogelijk met een herkenbare kleur... van die vormpjes die je voorbij ziet schieten op een vrachtwagen of vanuit je ooghoeken op iemands jas ziet. En dat je ze dan nóg kunt herkennen. Dat maakt het logo van de KNHS sterk, maar aan de andere kant Fortis óók, al zit dat echt wel op het randje mijns inziens.

De tijden veranderen wel een beetje hoor. Ik zie tegenwoordig de lelijkste logo's voorbij komen (van shoarmaboer tot slecht kredietbureau) maar dat komt volgens mij niet alleen doordat fullcolour drukwerk toegankelijker is geworden; het komt volgens mij ook doordat er tegenwoordig ontwerpers van de lopende band af rollen die de hele essentie van een logo niet begrepen hebben, maar toevallig slaagden omdat hun leraar even niet oplette.

Maargoed, de wereld verloedert. En ik word oud. En ik heb alweer 6 minuten aan dit stukje tekst besteed. Gaat iemand dit lezen? :{

gallerypage Ecrasons les Infâmes! ~ Voltaire | If you can't convince them, confuse them!

@ Dark Blue

Is KPN dan ook naar een belabberd ontwerpbureau geweest voor hun logo? Deze is namelijk ook in full-color. (die 3 glimmende bolletjes met een kroontje eroverheen.)

vind het geen super logo van KPN, maar idd wel full-color, al is ie ook te doen in grijstinten.
quote:
HHS eerste jaars CMD O-) .
Ik heb er verder nog niet echt les over gehad, komt nog wel.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws