Hoewel ik ook wel een flink aantal dingen zie aan het ontwerp die ik persoonlijk zou veranderen, houd ik mezelf het liefst ver van allerlei conventies en door jan en alleman vastgestelde 'regels' wat betreft design. Beauty is in the eye of the beholder en dat geldt ook voor 'design'.
Het is nou ook weer niet zo dat ik mij niet laat inspireren door bestaande werken/stijlen of andere beproefde concepten, ik vind het alleen onzin om te zeggen dat een ontwerp per definitie niet goed of zelfs ronduit fout/lelijk is, louter omdat het niet klopt met bestaande richtlijnen.
Voor mij is iets een goed design als het voor mij goed oogt, voelt en voor mijn gevoel (!) ook klopt. Als dat gevoel daarnaast ook nog bevestigd wordt door anderen, ben ik tevreden.
Maar goed, het is in geen geval mijn bedoeling om hier een discussie over uit te lokken of op te roepen, ik denk dat het weer tijd wordt dat iemand weer wat 2d-stuff gaat posten. (Helaas zelf even niets voorhanden op dit moment)
Wellicht heb ik ook meer deze overtuiging omdat mijn werk over het algemeen een wat abstractere inslag heeft en verminderd een bruikbare-functie heeftEsCo wijzigde dit bericht 14-02-2008 20:26 (7%)