Gathering of Tweakers

Quicksearch
HP Proliant DL785 - 32 cores

Heel mooi Rakkerzero!

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
Rakkerzero schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:27:
Ik heb ook niet stil gezeten.

Het plan is namelijk om mijn website, ondanks dat de huidige nog lang niet af is (of beter gezegd nog niet aan begonnen), helemaal te gaan restylen.

Voor die restyle heb de volgende twee ontwerpen gemaakt, een light en een dark theme:

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is de bedoeling dat ik de light theme als eerste ontwikkel :)

[...]

Horizontaal vullend.
Hoe ga je die donker / lichte achtergrond oplossen ? Het worden 2 verschillende plaatjes, dus (erg) snel laden zal imo niet gaan. Misschien een idee om een pattern te maken zodat je die kan repeaten ? EDIT: Zie net dat het weerspiegeld, dus in feite 1 plaatje, maar dan +backflip :9
Maarre een pattern repeaten vind je niks ?

R-Duin wijzigde dit bericht 29-01-2008 19:38 (7%)

Ziet er leuk uit Rakkert.
Alleen stoort het mij dat ik jouw(?) gezicht net niet kan zien. }:O

http://www.shrien.nl

quote:
R-Duin schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:35:
[...]

Hoe ga je die donker / lichte achtergrond oplossen ? Het worden 2 verschillende plaatjes, dus (erg) snel laden zal imo niet gaan. Misschien een idee om een pattern te maken zodat je die kan repeaten ? EDIT: Zie net dat het weerspiegeld, dus in feite 1 plaatje, maar dan +backflip :9
Ik zou zeggen gewoon een plaatje van zo rond de 1500h x 5w (afhankelijk van de breedte van het pattern) maken en die laten repeaten en de volledige website links uitlijnen...

even terugkomend op het ontwerp:
- ik vind die met de donkere achtergrond mooier
- maar ik vind de foto niet mooi kleuren bij de grijze achtergrond, omdat het grijs bij de foto groen/blauw is.
- ik zou die witte rand op een of andere manier boven die foto ook door laten lopen...
- die zwarte lijn bij het menu zou ik niet van meerdere pixels naar 1 px laten lopen, ziet er een beetje apart uit...

verder vind ik het een net ontwerp!
quote:
R-Duin schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 19:35:
[...]

Hoe ik dat ga doen moet ik idd nog even uitvogelen, want weet ook nog of ik de pattern als grunged of kale strepen door wil laten lopen. Indien het kale strepen gaat worden, dus enkel de paar pixels brede en lange image, zal geen probleem zijn. Alleen die header gaat ff een struikelblokje zijn, maar misschien dat ik de header wel met flash ofzo kan oplossen. Ik wil overigens het menu sowieso met flash gaan doen, nu ik flash wil gaan leren ben. Moet ik nog wel ff dat flash boek verder doorspitten dat ik onlangs gekocht heb :P
Maar het zal hoe dan ook goed komen.
quote:
Tjeemp schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:48:
even terugkomend op het ontwerp:
- ik vind die met de donkere achtergrond mooier
- maar ik vind de foto niet mooi kleuren bij de grijze achtergrond, omdat het grijs bij de foto groen/blauw is.
Ik wilde die groen/blauwe kleur ergens laten terugkomen, omdat ik het anders zo'n kleurloze site vind. Vandaar dat de donkere kleuren dus groen/blauwig uitvallen :) Maar de uitwerking van die kleur moet ik sowieso nog aan werken om de op meer plaatsten terug te laten keren.
quote:
- ik zou die witte rand op een of andere manier boven die foto ook door laten lopen...
- die zwarte lijn bij het menu zou ik niet van meerdere pixels naar 1 px laten lopen, ziet er een beetje apart uit...
Ik vond het zelf wel apart om die lijn ineens te laten ophouden ipv cliche door te laten lopen naar het einde, zoals ik onderaan wel gedaan heb. Ook was het oorspronkelijke ontwerp van die lijn 1 pixel breed, maar omdat de lijn dan niet genoeg opvalt heb ik hem 2 pixels breed gemaakt. Toen was ik er wel tevreden over.
quote:
verder vind ik het een net ontwerp!
Thanx :)

@Shrien,
Dat mijn hoofd er niet opstaat, is gewoon mijn manier van een stukje anoniemiteit op internet. In principe niks mis mee dus ;)

Rakkerzero wijzigde dit bericht 29-01-2008 22:05 (33%)

als je met flash de header wilt maken dan kun je een meestretchende header maken natuurlijk 8)

quote:
Shrien schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 20:29:
Ziet er leuk uit Rakkert.
Alleen stoort het mij dat ik jouw(?) gezicht net niet kan zien. }:O
Hier: http://walrus.wr.usgs.gov...l/photos/kayen_rob200.jpg

Comp specs LinkedIn

quote:
:?

Ik vind het wel wat hebben hoor. Je kunt dan een beetje zelf invullen waar hij naar kijkt en hoe zijn gezichtsuitdrukking is. Laat wat te bedenken over :)

In de intermediair (tijdschrift) hebben ze ook elke week de 'column van de hipo' en daar staat een fotootje van haar / of 'een' meisje bij waarvan het gezicht niet zichtbaar is. Dat heeft wel wat.

gallerypage This year, nothing will escape premiumization. | One step ahead of the innovation avalanche. ﴾͡๏̯͡๏﴿

quote:
haha, elite set-up :)

http://www.shrien.nl

quote:
De monitor is echter niet aangesloten...

Comp specs LinkedIn

quote:
PcDealer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:16:
[...]

Nee, daar was op het moment dat de foto gemaakt werd nog mee bezig. Daarna kwam een 36 uur durende LAN party met wat vrienden 8)
Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
PcDealer schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 19:16:
[...]

Jawel, das een hip draadloos model :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

quote:
HAMSTEREN !

Sorry, flauw :/

Om nog even terug te komen op je ontwerp.
Misschien is het een idee om meer kleur erin te stoppen ? I.c.m. duidelijke strakke huisstijl. Imo is je ontwerp nogal grauw, ik weet niet of dat bedoeld of onbedoeld is ?
Ik weet niet of je al eens eerder een ontwerp hebt omgezet naar html? Want sommige mensen maken hier echt ontwerpen die tegen alle regels in gaan van webdesign.
Voor die mensen een kleine tip: Leer het boxmodel !

quote:
R-Duin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:14:
[...]

HAMSTEREN !

Sorry, flauw :/

Om nog even terug te komen op je ontwerp.
Misschien is het een idee om meer kleur erin te stoppen ? I.c.m. duidelijke strakke huisstijl. Imo is je ontwerp nogal grauw, ik weet niet of dat bedoeld of onbedoeld is ?
Kleur is dus iets waar nog over aan het nadenken ben hoe ik dat het beste kan implementeren in het ontwerp. OF in ieder geval hoe ik de bestaande kleuren meer kan laten voor komen. Want ik heb al 2 kleuren in gebruik namelijk :)
quote:
Ik weet niet of je al eens eerder een ontwerp hebt omgezet naar html? Want sommige mensen maken hier echt ontwerpen die tegen alle regels in gaan van webdesign.Voor die mensen een kleine tip: Leer het boxmodel !
Nou ik dacht het volgende:

http://tweakers.net/ext/f/6Hp1S4qDNAbd8jTBgrwvovxZ/full.jpg
Ik wil graag het gedeelte in het rood in flash gaan zetten om mij een hoop gekloot met html/css codering te besparen :)

Of misschien heel de website in flash.

quote:
Het nadeel van flash opbjecten vind ik altijd dat je ze eerst moet activeren door er op te klikken, voor ze reageren, je moet de eerste keer dus 2 keer klikken om naar een pagina te gaan, echt bloed irritant...

Is iig zo in IE7, weet niet hoe dat in FF en opera enzo zit.. maar ik word er altijd neidig van :+

Tweak for Speed

Dat is toch dmv een simpel javascriptje te omzeilen tegenwoordig:

google maar eens op "AC_RunActiveContent"

Voegt dreamweaver ook automatisch toe als je flash elementen gebruikt.

quote:
Giant87 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:45:
Dat is toch dmv een simpel javascriptje te omzeilen tegenwoordig:

google maar eens op "AC_RunActiveContent"

Voegt dreamweaver ook automatisch toe als je flash elementen gebruikt.
Ah, maar dat moet dus in de site geimplementeerd worden?
Blijft het probleem dus bij 9 van de 10 sites bestaan :/

Tweak for Speed

In firefox zijn ze volgens mij standaard geactiveerd als je er met de muis overheen gaat. Weet niet zeker of dit juist is. Maar misschien dat zoiets wel in de parameters van het flashobject ingesteld kan worden :S
quote:
Rakkerzero schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 20:36:
[...]
Kleur is dus iets waar nog over aan het nadenken ben hoe ik dat het beste kan implementeren in het ontwerp. OF in ieder geval hoe ik de bestaande kleuren meer kan laten voor komen. Want ik heb al 2 kleuren in gebruik namelijk :)

[...]

Nou ik dacht het volgende:

[afbeelding]
Ik wil graag het gedeelte in het rood in flash gaan zetten om mij een hoop gekloot met html/css codering te besparen :)

Of misschien heel de website in flash.
Als je dan toch in flash gaat werken, zou je dan niet een nog wat meer gewaagdere menu ontwerpen ? Imo lijkt dit menu meer op een html menu, dan een flash menu. Als je dan toch gaat flashen, doe het dan meteen goed :9

(Word voor mij ook eens tijd te beginnen aan flash 8)7 )

quote:
R-Duin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:24:
[...]

Als je dan toch in flash gaat werken, zou je dan niet een nog wat meer gewaagdere menu ontwerpen ? Imo lijkt dit menu meer op een html menu, dan een flash menu. Als je dan toch gaat flashen, doe het dan meteen goed :9

(Word voor mij ook eens tijd te beginnen aan flash 8)7 )
Ben nog flash beginner, dus een gewaagd menu wilde ik nog niet aan beginnen zegmaar. :) Daarnaast doet een leuke mouseover animatie ook al wonderen :)

quote:
Rakkerzero schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:25:
[...]

Ben nog flash beginner, dus een gewaagd menu wilde ik nog niet aan beginnen zegmaar. :) Daarnaast doet een leuke mouseover animatie ook al wonderen :)
pcies.. je moet niet van die super spacy bewegende rotzooi hebben... komt alleen maar rommelig over imho.. ik zie ook liever gewoon wat rustigs wat langzaam van kleur veranderd ofzo.. :)

Tweak for Speed

quote:
Spike_wolf schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 21:27:
[...]

pcies.. je moet niet van die super spacy bewegende rotzooi hebben... komt alleen maar rommelig over imho.. ik zie ook liever gewoon wat rustigs wat langzaam van kleur veranderd ofzo.. :)
Wie zegt dat ik het daar over heb ? Een gewaagd menu hoeft helemaal niet super spacy te zijn, maar goed...

quote:
R-Duin schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 22:07:
[...]

Wie zegt dat ik het daar over heb ? Een gewaagd menu hoeft helemaal niet super spacy te zijn, maar goed...
Is ook zo idd, maar zo komt het wel snel over natuurlijk.

Feit is dat er zo ontzettend veel fancy websites ronddwalen waar alles beweegt en draait en licht geeft en geluid maakt, dat je er soms duizelig van word... dat is echt 3 keer niks, en alleen maar slecht designwerk.. dat het er stoer uit ziet is leuk. Maar als mensen er niet mee overeweg kunnen dan heb je gefaald in je ontwerp. hoe mooi of stoer het er ook uit ziet..

Imho kun je het beter rustig en netjes houden :)

Maar als je je best doet kun je natuurlijk ook een gewaagd en rustig menu bouwen :P

Tweak for Speed

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws