Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
addictive schreef op maandag 21 januari 2008 @ 03:26:
[...]

ik dacht al dat ik die op dA was tegen gekomen :D

[afbeelding]
Mijn WIP-website layout. Moet mijn fotografie portfolio worden.
"more in experimental" moet een stukje hoger komen te staan zie ik net, anders is het niet consequent met de rest. Verder opmerking/verbeterpunten die jullie zien?
Een geupdate versie naar aanleiding van het commentaar in dit topic:

http://img257.imageshack.us/img257/3862/mickbenjaminscomjz5.jpg
Ziet er een stuk duidelijker uit! :)

edit:
nu ik hem op mijn thuis scherm kijk vind ik hem toch nog iets te donker, zo nogmaals aanpassen dus.

addictive wijzigde dit bericht 22-01-2008 12:11 (7%)

quote:
Tjeemp schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 01:17:
[...]

Het lijdt inderdaad tot gebrek aan creativiteit en originaliteit. Oke haha, leuk geintje.
Anyway. Het is nu eenmaal zo dat internet verandert, gebruikers veranderen en de ontwerpers zouden ook moeten veranderen.
Ik heb persoonlijk ook wel een stijl. Strak en simpel is mijn motto, maar dat wil niet zeggen dat ik elke website met 2 kleuren opzet, in 2 kolommen, menu op dezelfde plek, zelfde type menu.
Ik kijk eerst wat voor type website het is, dan kijk ik wat de belangrijke info is (die wil ik natuurlijk wat naar voren laten komen) en dan ga ik van alles verzinnen en het liefst doe ik zo min mogelijk een menu of indeling hetzelfde. Elke opdracht vraagt om zijn eigen oplossingen.
Klopt, zo werk ik over het algemeen ook, en het is ook echt niet zo dat al mijn ontwerpen neerkomen op een tweekolommige webssite. Ik merk alleen wel dat de opzet over het algemeen min of meer hetzelfde is, wat ertoe leidt (ja ja) dat het toch enigszins herkenbaar is als 'van mij'. Nou kan dat slecht of goed zijn :)
quote:
In jou geval zijn er een paar dingetjes:
- je gaat mij niet vertellen dat voor een website met zo'n duidelijk onderwerp je twee menu's nodig hebt die bomvol staan. Een website mag best gelaagd zijn, zolang je maar niet door de bomen het bos niet meer ziet. Houdt die menu's overzichtelijk, het wordt niet duidelijker als je een menu hebt met bijna 20 'items'
Ben ik met je eens, maar mijn opdrachtgever (in dit geval mijn vriendin) niet. Zij wil dat alle kopjes direct beschikbaar zijn. Vandaar het forse linker menu. Ik had eerst alleen het bovenste menu in gedachten. Of dat bovenste menu dan nog veel extra toegevoegde waarde heeft, daar moet ik eens over nadenken.
quote:
- zoals al eerder gezegd werd geef je inhoud lucht. De uitstraling van een website is meer open als je niet alles helemaal op elkaar gepakt hebt. De zwarte afkadering zou er al flink wat aan doen. Die lijnen gooien je hele ontwerp 'op slot'.
Klopt. Ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan doen.
quote:
- Het is een informatieve website, maar is het nieuws bij het paarden rechtrichten zo belangrijk dat het helemaal bovenaan het menu staat?
Nee, eigenlijk niet. Maar het is iets wat ik eigenlijk standaard bovenin het menu zet. In dit geval is dat misschien niet zo noodzakelijk, maar om het nou helemaal onderin weg te moffelen vind ik ook weer zo vreemd. Moet ik nog even over nadenken...
quote:
- oh, op een nederlandse website 'Webdesign by Luuk Bruggeman' ;)
Hehe, heb je gelijk in, beetje fout zinnetje ;) Ga ik aanpassen, thx.
quote:
en over bovenstaand. je kunt altijd buiten het doosje denken, wat je ook maakt. een informatieve website geeft juist de vrijheid/uitdaging om informatie origineel weer te geven. ga die uitdaging ook aan, daar heb je geen speciaal project voor nodig toch?
Heb je ook wel gelijk in, en misschien laat ik me inderdaad teveel beperken door het vastgeroeste ontwerp wat ik in mijn hoofd heb. Aan de basis van dit ontwerp ga ik niet te veel meer sleutelen, afgezien van bovenstaande puntjes. Mijn vriendin is er namelijk wél helemaal weg van :)
quote:
ik hoop dat je er iets aan hebt :)
Zeker, werpt weer een nieuw licht op de zaak. Dus bedankt voor je commentaar!

Leedbek Luuk - Lekker chillen, je weet toch!

Beetje veel websites hier de laatste tijd. Daarom maar weer eens wat abstracts posten.

Gisteravond wat bij elkaar gegooid...

http://www.reaktiv.nl/got/rktv_expl_crop_copy.jpg
HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
EsCo schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:58:
Beetje veel websites hier de laatste tijd. Daarom maar weer eens wat abstracts posten.

[afbeelding]
Best urban-looking :)

Ik zou dat blauwe van de letters wat minder gelikt/zuurstokkleur maken om het beter in het concept te laten passen.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Reg. datum: 18 maart 2006

quote:

[afbeelding]
Hoe heb je de letters van Explosiv zo mooi 3d gekregen?

quote:

[afbeelding]
dope. Waarmee heb je die tekst gemaakt? Combinatie van 3D programma en Photoshop?
quote:
PcDealer schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:14:
[...]
Ik zou dat blauwe van de letters wat minder gelikt/zuurstokkleur maken om het beter in het concept te laten passen.
Dat is wel een goeie tip ja, bedankt, was me zelf nog niet opgevallen, maar dat gebeurt vaker als je je een tijd blind zit te staren op een ontwerp.
quote:
H004 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 15:45:
[...]

Hoe heb je de letters van Explosiv zo mooi 3d gekregen?
Die heb ik in Cinema4D gemaakt. Al die gebroken kanten subdividen, disconnecten en verplaatsen/roteren was overigens goed monikkenwerk. Daarna in Photoshop alleen de levels van de letters aangepast.
In 3dsMax heb je daarvoor de Greeble plugin, of hoe heet dat ding ook alweer. Je zou ook kunnen kijken of er al iets vergelijkbaars is voor C4D

verder vind ik het er netjes uit zien, vind het contrast tussen dat strakke en die collage stijl wel leuk...

quote:
Tjeemp schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 20:00:

verder vind ik het er netjes uit zien, vind het contrast tussen dat strakke en die collage stijl wel leuk...
Dan zou ik het contrast juist groter maken door grotere letters te gebruiken het er beter uit te laten "springen" en meer neoneffect gebruiken.

Comp specs LinkedIn

http://tweakers.net/ext/f/T6HoifFFI4NMxfRCy9KGG44X/full.jpg
Woohow, even maar iets heel anders van mij. Van een foto overgetrokken in Illustrator.
Ik begon met mijn Wacompen maar met rechte lijnen werkt een muis toch stukken lekkerder. :)

gallerypage This year, nothing will escape premiumization. | One step ahead of the innovation avalanche. ﴾͡๏̯͡๏﴿

quote:

[afbeelding]
Wow, vette plaat :o
Erg mooi gemaakt. Kleuren heb ik ook niets op tegen. Het enige wat mij direkt opvalt is dat de halftone effect bij de letter v een horizontaal afgesneden is onder en boven. Misschien dat volledig maken voor de perfectie. Nu komt het als een half uitgewerkt effect naar mijn idee.
ik post mijn 2d stuff maar weer xD

mooie plaat trouwens esco, ik moet ook maar weer is in maya aan de slag.

http://i26.tinypic.com/qq4x39.jpg

gemaakt in een tussenuurtje op school, niet echt veel werk maar ik vind de figuurtjes zo aandoenlijk :3

Canon Powershot A410 | Canon 350D | Canon 40D | 18-55 f/3.5 | 17-50mm f/2.8 | 50mm f/1.8 Mk1

Nou ja, aandoenlijk ;)

Teletubbies... from the Twilightzone. })

Comp specs LinkedIn

quote:
pauldegroot schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 11:52:
gemaakt in een tussenuurtje op school, niet echt veel werk maar ik vind de figuurtjes zo aandoenlijk :3
Haha, die linker heeft een grappige blik in zijn/haar ogen... Leuke stijl heb je trouwens, zit een duidelijke lijn in al je platen.
quote:
Rakkerzero schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 23:00:
[...]

Het enige wat mij direkt opvalt is dat de halftone effect bij de letter v een horizontaal afgesneden is onder en boven. Misschien dat volledig maken voor de perfectie.
Thanks, ga ik zeker doen. Zelf ook nog een aantal dingetjes gezien. Vervelend hoe altijd van die foutjes erin sluipen die je zelf op een gegeven moment niet meer ziet. :z
Bravia Commercial o//

Ja, ziet er erg netjes uit :)
* Slaat zichzelf dat hij meer met z'n wacom / vectoren moet gaan tekenen

Anyways, ik heb weer 's zitten spelen met een ontwerpje voor een weblog, opbouwende kritiek is welkom :)
http://www.stevenp.nl/steven/tmp/weblog.layout.jpg

Vrij minimalistisch / rustig door de 'open' structuur (maar wel met samenhang) en het gebruik van meerdere grijstinten + oranje. het "StevenpWeblog" is maar even vlug gedaan, moet nog wel wat netters in! ;)

stevenP wijzigde dit bericht 27-01-2008 16:17 (26%)

quote:
stevenP schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:16:

Anyways, ik heb weer 's zitten spelen met een ontwerpje voor een weblog, opbouwende kritiek is welkom :)
Schitterend!

Comp specs LinkedIn

quote:
* PcDealer rapt stukje uit "It's good to be a gangsta" uit Office Space.

Comp specs LinkedIn

@stukfruit

tis met muis gedaan... krijg binnekort pas een wacom.

maar dat betekent nog niet dat het niet handgetekend is in principe :P
Peer op pootjes

Tenzij je je muis met je voet vasthoudt :)

Ik geloof dat doorgaans alles dat er getekend/geschilderd uitziet in het andere topic thuishoort :)

Ik heb ook niet stil gezeten.

Het plan is namelijk om mijn website, ondanks dat de huidige nog lang niet af is (of beter gezegd nog niet aan begonnen), helemaal te gaan restylen.

Voor die restyle heb de volgende twee ontwerpen gemaakt, een light en een dark theme:

http://tweakers.net/ext/f/Mk8go0tupCOJ0BnyQZEw60Iu/full.jpg

http://tweakers.net/ext/f/O7U2plsKnrJnBf556I5hk0xX/full.jpg

Het is de bedoeling dat ik de light theme als eerste ontwikkel :)
quote:
Spike_wolf schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 17:30:
Nice rakker :)
De lichte is erg mooi... de donkere is ook wel stoer, maar hoe ga je hem weergeven? beeldvullend, of een kader er omheen?
Horizontaal vullend.

Rakkerzero wijzigde dit bericht 29-01-2008 17:33 (17%)

Genius Or Madman?.. You Decide

Nice rakker :)
De lichte is erg mooi... de donkere is ook wel stoer, maar hoe ga je hem weergeven? beeldvullend, of een kader er omheen?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws