[ Canon 450D + EFS 18-55 IS ]
[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last
Reageer Nieuw Topic25 euro's, niet 25 exemplarenquote:
http://www.shrien.nl
Reg. datum: 15 juli 2008
Intressante techniek, maar is deze inkt dan volledig dekkend op een zwarte ondergrond zonder dat je eerst een witte basislaag moet aanbrengen?quote:Phusebox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:34:
[...]
digitale print.. ik werk zelf bij een textieldrukkerij (zeefdruk tot max 10 kleuren), maar dit gaan we gebruiken om de huidige 'direct-to-garment' printers te testen
Eigenlijk gewoon een soort inkjets die drukken op textiel.
Hmm, nice, maar dit zijn nogal 'dingen op zich'. Zou je er een leuke compositie mee kunnen maken, met meerdere ofzo? Want het lijkt nu meer op 'stel wat parameters in en druk op generate'.quote:we_are_borg schreef op zondag 13 juli 2008 @ 19:36:
Na gevraagd te hebben over welk programma er gebruikt werd om fractels te maken heb ik het programma gedownload en geinstalleerd. Na wat proberen zijn deze twee plaatjes er uit gekomen.
[afbeelding]
Veranderd naar 800x600 (klikbaar)
[afbeelding]
In mijn fotoalbum staan ook verschillende resoluties.
het eerste plaatje is gemaakt met een transparante achtergrond helaas laat Internet Explorer het op een andere kleur zien. Dit zijn zomaar probeersels die er goed uit kwamen waar ik naar op zoek ben is een nebula achtig iets.
Oh en ze heten trouwens 'fractals'. De beroemdste zijn van Mandelbrot.
Dark Blue wijzigde dit bericht 15-07-2008 10:10 (3%)
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Vanaf vrijdag kun je op me stemmen, ik zal dan de link posten. Als ik dan wordt uitgekozen kun je dit eerste shirt op desbetreffende site bestellen. (Ben je ongeveer 20 euro kwijt incl. verzendkosten)quote:fabbert schreef op maandag 14 juli 2008 @ 09:29:
[...]
Waar kan ik zo'n shirt gaan bestellen ?! (zie geen email e.d. in je profiel staan namelijk)
een aantal van deze machines brengt uiteraard een witte onderlaag aan, anders is dit niet mogelijk.quote:kwaakvaak schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:44:
[...]
Intressante techniek, maar is deze inkt dan volledig dekkend op een zwarte ondergrond zonder dat je eerst een witte basislaag moet aanbrengen?
Zelfs met dekkende plastisol inkten kun je niet (mooi) rechtstreeks drukken op donkere shirts.
Maar ben nog niet echt tevreden met de kwaliteit met die machines, en alle bijbehorende problemen.
Phusebox wijzigde dit bericht 15-07-2008 11:09 (27%)
Guitar Zero
live / psn : phusebox | F1 = L1FE |
ik vind het machtig intressant, zeker voor kleine oplage shirts in meerdere kleuren, met een witte onderlaag kun je elke kleur textiel beprinten die je kunt bedenken als je maar geen overprint/bleed van die witte laag hebt,
nee daar heb je geen last van maar nogmaals, de techniek staat nog in de kinderschoenen.quote:kwaakvaak schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 11:41:
Heb je dan geen last van overprint bij die witte ondergrond?
ik vind het machtig intressant, zeker voor kleine oplage shirts in meerdere kleuren, met een witte onderlaag kun je elke kleur textiel beprinten die je kunt bedenken als je maar geen overprint/bleed van die witte laag hebt,
Een goed apparaat kost ca. 90.000 euro en dan nog moet die zeer goed onderhouden worden zodat ie niet gaat verstoppen/indrogen.
Guitar Zero
Ik zie er toch wel wat in, zeker als het verder uitgecrystalizeerd is en je mischien meerdere technieken kunt combineren. Flockprint opdruk gecombineerd met deze nieuwe techniek bijvoorbeeld
flockprint zou je er dan overheen moeten zetten, maar flock en inkt gaat nu ook al samen hoor.quote:kwaakvaak schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 14:29:
Dat is een hoop geld, maar gelukkig zijn er bedrijven net als waar jij werkt die zo'n ding kopen/leasen en waar idioten als ik dan gewoon werk naar toe kunnen uitbesteden
Ik zie er toch wel wat in, zeker als het verder uitgecrystalizeerd is en je mischien meerdere technieken kunt combineren. Flockprint opdruk gecombineerd met deze nieuwe techniek bijvoorbeeld
Guitar Zero
Wel ik ben sinds kort weer bezig met Photoshop en Fratals, ik doe eerst even probeersels. Ik heb het onderstaande plaatje nog gemaakt voor mijn blog op Tweakers.net. Hier in ben ik een beetje aan het combineren geslagen.quote:Dark Blue schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 10:09:
[...]
Hmm, nice, maar dit zijn nogal 'dingen op zich'. Zou je er een leuke compositie mee kunnen maken, met meerdere ofzo? Want het lijkt nu meer op 'stel wat parameters in en druk op generate'.
Oh en ze heten trouwens 'fractals'. De beroemdste zijn van Mandelbrot.Maar die zijn net iets krulliger gevormd.
Klikbaar voor juiste schaal.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Reg. datum: 18 maart 2006
Een betere oplossing is (in photoshop CS3):quote:H004 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:14:
Tip: als je de personen bv een inner shadow van een paar zwarte pixels met een medium transparantheid zou geven zie je de lichte lijn eromheen wat minder.
Dullicate de laag met de personen. Kies dan de onderste laag. Ga dan naar Hue/saturation om verlaag de lichtintensiteit zodat de personen zwart worden. CTRL + klik op het layerhokje om de enkel de personen de selecteren (niet de complete laag!) en keer de selectie om. Ga dan naar Feather en kies daar een waarde van 1 of 2. Druk dan op delete om alle selectie te wissen en een smalle geblurde rand over te houden. Kies nu de bovenste laag en druk op CTRL + ALT + G om de layermask te activeren.
Klaar! en je verliest niet de originele afbeelding.
Reg. datum: 18 maart 2006
Een innershadow is overigens ook gewoon loss-less... T effect kan je aan of uitzetten in je layer-list.
Edit: oh, wacht, t verschil zit m in het feit dat je met een inner shadow ook een inner shadow aan de onderkant krijgt, en die wil je niet!
H004 wijzigde dit bericht 18-07-2008 20:02 (24%)
Reden: typo
Volgens mij is dit gewoon het bij elkaar zoeken van wat plaatjes en daar die eerste fractal weer achter plaatsen. Kan je doel zijn hoor, maar volgens mij kun je hier zoveel meer uit halen.
Bijv. dit is een voorbeeld van een Escher-achtige tekening maar je kunt ook zeggen: het is het trucje met een blauwe lucht en een grasmat die van Google Images gesnoept zijn. Dit is ook een Escher, maar die is veel interessanter, omdat Escher roeide met de riemen die hij had en dus heel gedetailleerd werk maakte van die tekenstijl.
Misschien push ik je nu een kant op die je helemaal niet op wil, hoor... maar zeg het maar.
Optische illusie maakt het geen Escher
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...
(zie mij trouwens even hierboven een vette edit maken zonder dat er iets bij komt te staan
Dark Blue wijzigde dit bericht 18-07-2008 23:37 (21%)
K snap helemaal wat je bedoelt. Maar ik kan goed begrijpen dat Escher zich omdraaid in zijn graf iedere keer als iemand zo'n afbeelding als die je als voorbeeld gaf een 'escher' noemt.quote:Dark Blue schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 23:36:
Ow, Spike_Wolf, het gaat om wat je er mee doet. Van die lucht en dat gras. Die dingen van we are borg zijn ook geen schoolvoorbeelden van fractals, maar het gaat wel om wat je er mee doet.
(zie mij trouwens even hierboven een vette edit maken zonder dat er iets bij komt te staan)
Verder heb je wel gelijk hoor
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...
Heb inmiddels weer wat vrije tijd dus dat betekent weer photoshoppen
Plaatje op imageshack (popups!)
A4 @ 300DPI
lzfy.deviantart.com
Weer zwaar vet, vind alleen de vingers er een beetje te raar uit zien.quote:mavi schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 16:14:
Het is al weer een tijdje geleden sinds ik hier iets gepost heb. Ik was druk bezig met mijn stage.
Heb inmiddels weer wat vrije tijd dus dat betekent weer photoshoppen![]()
[afbeelding]
A4 @ 300DPI
ook vette shops op je site!!
[ Canon 450D + EFS 18-55 IS ]
Te veel smudge tool op de vingers gebruikt
lzfy.deviantart.com
Reg. datum: 20 augustus 2007
wat zou ik hieraan nog kunnen veranderen?
Wel eerlijk gezegt weet ik niet welke kant ik op wil. Ik had een header nodig voor mijn blog en ik heb gewoon het e.e.a. bij elkaar gevoegd. De Fractals zijn een onderdeel van mijn blog en wel Stargate, Dr. Who, Star Trek etc etc dienen dadelijk ook een onderdeel te worden van mijn blog. Maar ik kan moeilijk alles in een header gaan zetten aangezien het dan weer te druk wordt.quote:Dark Blue schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:23:
Nou nou we are borg... netjes uitgeknipt... maar kun je iets meer gas geven? En dan in de richting van een looping of een road to the unknown?
Volgens mij is dit gewoon het bij elkaar zoeken van wat plaatjes en daar die eerste fractal weer achter plaatsen. Kan je doel zijn hoor, maar volgens mij kun je hier zoveel meer uit halen.
Bijv. dit is een voorbeeld van een Escher-achtige tekening maar je kunt ook zeggen: het is het trucje met een blauwe lucht en een grasmat die van Google Images gesnoept zijn. Dit is ook een Escher, maar die is veel interessanter, omdat Escher roeide met de riemen die hij had en dus heel gedetailleerd werk maakte van die tekenstijl.
Misschien push ik je nu een kant op die je helemaal niet op wil, hoor... maar zeg het maar.
Het uitsnijden is gedaan door een plugin genaamd Mask Pro (onOne Software) is zeer gemakkelijk in gebruik. Werkt met welke kleur moet blijven en welke kan weg, dit wordt in een lijst opgenomen en dan kan je zeer simpel uitsnijden. Op hun website staat als het goed is een demo.
Maar momenteel ben ik gewoon aan het proberen en tutorials aan het kijken. Ik heb al veel opgepakt maar het is nu detail werk aan het worden daar moet ik even in komen, het is voor mij te lang geleden dat ik met Photoshop heb gewerkt.
Ik zal zodra ik tijd heb een nieuwe header maken met de tips die hier gegeven zijn even kijken of het netter en beter kan.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Reg. datum: 21 augustus 2006
Hier enkele werken van mij. De style die ik graag goed naar voren wil brengen is een combinatie van 'foto, vector en line art'. Ik denk dat je deze stijlen fantastisch kunt mixen/omvormen tot 1 style.
Check www.jurgt.nl (binnenkort nieuwe website) en http://jurryt.deviantart.com (Recent werk) voor mijn werk.
Even voor toevoeging;
Wat je onderstaand vooral ziet zijn mensen op wit. Natuurlijk wil ik deze style nog meer op die manier uitbreiden om het te claimen, maar ik ga binnenkort ook afbeeldingen proberen met 'meer sfeer'.
Afijn, genoeg gelult

-- -- -- -- -- -- en ander soort werk

thanks =) comments etc zijn natuurlijk welkom.
Jurryt wijzigde dit bericht 20-07-2008 18:22 (2%)
Reden: typofoutjes
Misschien heeft het niet eens een achtergrond nodig joh. Ik zou het zoiezo niet al te druk doen.
Nadruk leggen op die nieuwe stijl, dus alle aandacht naar het personage.
Keep up the good work
http://www.shrien.nl
Reg. datum: 16 januari 2005
Doe je eigenlijk het kleuren van de vectoren volledig handmatig of niet? Het ziet er iig strak uit.
Je kunt natuurlijk kijken hoe je een achtergrond in die stijl kunt krijgen (natuurlijk kan je dan natuurlijk afhankelijk van de plaat kiezen of je die gebruikt of niet). Misschien is iets met de wazige achtergrond van een foto (het off-focus deel) wel leuk hiervoor.
Een probeerseltje voor een nieuwe/retro stijl... tis een WiP, maar weet niet of er nog iets mee gaat gebeuren binnen afzienbare tijd.

Tjeemp wijzigde dit bericht 21-07-2008 03:01 (20%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last