[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 12
Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 16 januari 2005
ik weet niet waar mijn oog nou heen zou moeten gaan.
maar het artwork erin ziet er erg netjes uit verder. wat misschien ook al helpt is de tekst aan de rechterkant zetten ipv links, omdat de artwork ook van links naar rechts 'beweegt'.
Wellicht kijken we heel verschillend naar dit soort werk. Ik vind het iig een erg krachtige en mooie flyer.
Reg. datum: 02 februari 2004
Aangezien ik niet echt tevreden was met het vorig ontwerp heb ik gisteren een poging gedaan tot een wat meer professioneel overkomend design dat wat meer "catering" uitstraalt.quote:debilio schreef op zondag 29 juni 2008 @ 19:27:
[...]
Ondertussen ff een site die ik voor een cateringbedrijfje moest maken een redesign gegeven:
Oud ontwerp
[afbeelding]
Nieuw ontwerp
[afbeelding]
Nu nog een oplossing vinden voor mijn kleurbeheerproblemen... *zucht*
Ondertussen hoor ik graag van jullie wat jullie er van vinden.
Straalt inderdaad veel meer catering uit
Dit is een dikke imho, maar ik zou je kleurenpalet nog wel wat verzachten. Die witte achtergrond past er (imho!) bijvoorbeeld niet erg bij en is erg "hard" voor de ogen.
Ik heb ook m'n vraagtekens bij het dubbele menu en de plaatsing/grootte van de aanvraag v/d offerte. Voor anderen kan ik niet spreken, maar wanneer ik als bezoeker zo'n klein mini-invoerhokje tegenkom, dan ren ik meestal heel snel weg (of naar Notepad, maar zou dat echt nodig moeten zijn om iets in te vullen voor een form op een internetpagina?).
Iig veel beter dan de vorige denk ik
quote:debilio schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:29:
[...]
Aangezien ik niet echt tevreden was met het vorig ontwerp heb ik gisteren een poging gedaan tot een wat meer professioneel overkomend design dat wat meer "catering" uitstraalt.
[afbeelding]
Nu nog een oplossing vinden voor mijn kleurbeheerproblemen... *zucht*
Ondertussen hoor ik graag van jullie wat jullie er van vinden.
Ziet er al een stuk beter uit, heel veel beter zelfs. Toch zijn ook hier weer een paar puntjes die nog even verbeterd mogen worden.
1) Tekstfont. Kies alsjeblieft een standaard font als bijv. Arial, Verdana, Helvetica oid. Alle tekst in hetzelfde font en als standaard tekst gebruiken is op een website helaas nog steeds not-done. Voor je menu bovenaan kan het wel, als tekst-kop kan het ook prima overigens.
2) Boven "Pino staat voor" staan 2 afbeeldingen met tekst aan de zijkant. Zijn dit knoppen of slechts een illustratie? Maak dit ff duidelijker
3) De invulvakjes zijn wat aan de kleine kant. Maakt ze iets langer (en hoger). 25% meer is al genoeg.
Verder gewoon zo laten. Dat menu, adres etc.. kan gewoon blijven. Staat gewoon netjes.
Rakkerzero wijzigde dit bericht 08-07-2008 17:08 (3%)
Reg. datum: 02 februari 2004
Aanpassingen:
* middenstuk en formuliertje zijn lichtgrijze bgcolor ipv wit
* formuliertje is wat groter (groot genoeg zo?)
* font : helvetica ipv century gothic
Bemerkingen:
* de grote brede foto wil ik een slideshow van maken (js/flash) zodanig dat er verschillende foto's worden getoond met een fade-effect
* de kleine foto's rechts (catering en styling) zijn knoppen met een subtiel rollover efect
* ik kan niet wachten om te beginnen slicen en coden maar ik zit spijtig genoeg nog steeds met dit probleem
Ik heb het wit in lichtgrijs veranderd zodat het contrast wat afneemt.quote:Stukfruit schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 15:48:
@debilio:
Dit is een dikke imho, maar ik zou je kleurenpalet nog wel wat verzachten. Die witte achtergrond past er (imho!) bijvoorbeeld niet erg bij en is erg "hard" voor de ogen.
Zacht genoeg of moet ik volgens jouw echt andere kleuren gaan gebruiken?
Kan je dit even verduidelijken?quote:Menesis schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 16:43:
Misschien kun je het witte juist groter maken, zodat onderaan een smalle balk overblijft met linkjes
Bedankt allemaal voor de opbouwende input!
debilio wijzigde dit bericht 09-07-2008 00:15 (32%)
En waarom een offerte formulier zo pontificaal in de footer? Wil de klant dat? Anders zou ik er gewoon een subpagina van maken (evt met op elke pagina een koe van een glossy button ernaartoe).
Het allertofste ASCII teken: #8238. !snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW
Reg. datum: 18 maart 2006
Maar ik vond de uitlijning van het formulier in de vorige versie mooier dan deze. De linkerkant van de kolom (Pino staat voor...) zou ook de linkerkant van de text-input-boxen moeten zijn in mijn ogen. Misschien is het een idee om zodra de gebruiker klikt op het textarea, om deze dan dynamisch groter te maken (uit te laten klappen, zeg maar)?
Overigens klopt de uitlijning _voor mij_ in de eerste versie ook niet helemaal: het formulier zou nog een paar pixels naar rechts moeten.
Guitar Zero
live / psn : phusebox | F1 = L1FE |
digitale print.. ik werk zelf bij een textieldrukkerij (zeefdruk tot max 10 kleuren), maar dit gaan we gebruiken om de huidige 'direct-to-garment' printers te testenquote:Menesis schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:32:
Vet! maar hoe ga je zoveel kleuren mooi (en niet al te duur lijkt me) op n shirt krijgen?
Eigenlijk gewoon een soort inkjets die drukken op textiel.
Phusebox wijzigde dit bericht 09-07-2008 11:36 (3%)
Guitar Zero
Nou dat onderste zwarte vlak met snelmenu en gegevens is nu wat groot misschien. Misschien kun je er voor zorgen dat die wat minder hoog wordt, en altijd in dat formaat onderaan de site getoond wordt. Of anders gezegd: pak de oranje lijn onder "U bent hier: .." en sleep die, samen met het vlak eronder wat naar beneden.quote:debilio schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:08:
[...]
Kan je dit even verduidelijken?
Bedankt allemaal voor de opbouwende input!
Hierdoor wordt de grootte van het witte vlak dan variabel (je site moet immers geschikt zijn voor verschillende venstergroottes)
Is maar een idee hoor
@Phusebox: wow dat klinkt cool! Zo heb je geen instelkosten meer? Is dat even mooi als zeefdruk?(zo heet dat toch?) Wat zou zoiets dan voor een klant kosten per shirt?
Menesis wijzigde dit bericht 09-07-2008 11:39 (11%)
In principe niet nee, maar de kwaliteit is momenteel nog niet gelijk aan zeefdruk. Gaat er wel komen hoor, maar dan zijn we weer wat jaartjes verder.quote:Menesis schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:38:
[...]
@Phusebox: wow dat klinkt cool! Zo heb je geen instelkosten meer? Is dat even mooi als zeefdruk?(zo heet dat toch?) Wat zou zoiets dan voor een klant kosten per shirt?
Denk dat je voor een full colour shirt straks ongeveer 10 euro betaald (alleen de bedrukking).
Guitar Zero
Echt heel vet, ik zou hem zo kopen als ik hem tegen kwam in de stad (wel max 30euro btwquote:Phusebox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:26:
ontwerpje voor een shirt, gewoon om wat dingen te testen op textiel.
[afbeelding]
[clickable]
Over het drukken, ja dat blijft lastig inderdaad.. Wel tof dat je bij een drukkerij werkt, kan je inderdaad zo een hoop proberen
Zwaar vet, ik zou het kopen! (tenzij achterlijk duur..)quote:Phusebox schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:26:
ontwerpje voor een shirt, gewoon om wat dingen te testen op textiel.
[afbeelding]
[clickable]
Waar heb je dat in gemaakt?
[ Canon 450D + EFS 18-55 IS ]
misschien komt ie ooit wel te koop; ik ga hem posten op threadless.com als ie final is. Misschien dat jullie dan voor me kunnen stemmenquote:Gdo0 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:30:
[...]
Zwaar vet, ik zou het kopen! (tenzij achterlijk duur..)
Waar heb je dat in gemaakt?
Is trouwens allemaal Illustrator.
Phusebox wijzigde dit bericht 10-07-2008 08:12 (5%)
Guitar Zero
Oké! Moet je tegen die tijd maar posten (spam?quote:Phusebox schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 08:12:
[...]
misschien komt ie ooit wel te koop; ik ga hem posten op threadless.com als ie final is. Misschien dat jullie dan voor me kunnen stemmen
Is trouwens allemaal Illustrator.
Guitar Zero
Heel nice! Een logo van een duur merk erop en hij is te verkopen voor 100+...quote:
of een duur merk in de wordingquote:Gdo0 schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 04:14:
[...]
Heel nice! Een logo van een duur merk erop en hij is te verkopen voor 100+...
ga er wel serieus mee bezig zijn om te proberen een merk neer te zetten, probleem is natuurlijk naamsbekendheid. Pas dan kun je er leuke marges op zetten. Aan het begin is het vooral tegen lage prijzen verkopen.
Ik denk max. 25 voor een shirt, en beperkte oplages om het exclusief te houden.
Guitar Zero
Vet, keep us in touch!quote:Phusebox schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:01:
[...]
of een duur merk in de wording
ga er wel serieus mee bezig zijn om te proberen een merk neer te zetten, probleem is natuurlijk naamsbekendheid. Pas dan kun je er leuke marges op zetten. Aan het begin is het vooral tegen lage prijzen verkopen.
Het probleem is inderdaad die naamsbekendheid, alhoewel exclusieviteit ook erg gaaf is
Zo heb ik een keer in Antwerpen in een één of ander afgelegen winkeltje echt een heel vet tshirt gekocht, ik heb nog nooit iemand met zoiets zien lopen

Veranderd naar 800x600 (klikbaar)

In mijn fotoalbum staan ook verschillende resoluties.
het eerste plaatje is gemaakt met een transparante achtergrond helaas laat Internet Explorer het op een andere kleur zien. Dit zijn zomaar probeersels die er goed uit kwamen waar ik naar op zoek ben is een nebula achtig iets.
we_are_borg wijzigde dit bericht 13-07-2008 19:38 (17%)
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Reg. datum: 21 september 2003
Waar kan ik zo'n shirt gaan bestellen ?! (zie geen email e.d. in je profiel staan namelijk)quote:Phusebox schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 09:01:
[...]
of een duur merk in de wording
YOU - create !
Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last