Reg. datum: 18 december 2006
Kekke flyers!quote:MaKK0 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:21:
--
Een paar flyers van de laatste tijd. Allemaal stuk voor stuk feestjes met snoeiharde franse house/electro etc.
edit: feedback gebeurt niet direct iets mee, aangezien het al gedrukt is. Beetje lastig... Echter, feedback wordt wel meegenomen in de toekomst. Yeah!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(wat is het letterype van 'neon punx' ?)
Ik wou eens een typisch Web 2.0 design maken zoals je die vaak ziet bij die 'over the top' websites. Dus lekker overdreven doen met kleur etc.
Nu ben ik met dit gekomen:
Click
Ik vind het zelf wel redelijk gelukt, enkel ben ik 'bang' dat het mischien wat té groen is. Wat denken jullie ervan?
ClickIk vind het zelf wel redelijk gelukt, enkel ben ik 'bang' dat het mischien wat té groen is. Wat denken jullie ervan?
Ik hou wel van simplistisch design, en je kleurgebruik is prima. Misschien zouden wat accenten in een derde tint (oranje, donkergroen, zoiets) de boel nog wat kunnen aankleden.
Het tekstvak vind ik te breed,10-15 woorden per regel leest veel fijner.
De term Web 2.0 draait trouwens om de inhoud en opzet van een webpagina, en niet om het design.
De term Web 2.0 draait trouwens om de inhoud en opzet van een webpagina, en niet om het design.
Het allertofste ASCII teken: #8238. !snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW
Netjes, alleen de buttons steken erg af.
Voor de rest heel leuk en een mooi begin.
Voor de rest heel leuk en een mooi begin.
Reg. datum: 16 januari 2005
Reg. datum: 16 januari 2005
Dat is waar, maar Web 2.0 wordt nu ook als een ontwerpstijl gezien binnen webdesign.quote:Bozozo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:43:
Ik hou wel van simplistisch design, en je kleurgebruik is prima. Misschien zouden wat accenten in een derde tint (oranje, donkergroen, zoiets) de boel nog wat kunnen aankleden.
Het heeft een bepaalde vorm van ontwerp die anders is dan voorheen. veel glossy en reflecties en gradients etc.
Vind het juist niet overdreven met kleur. Tis gewoon groen. Niets over the top aan.quote:ZktaS schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 13:31:
Ik wou eens een typisch Web 2.0 design maken zoals je die vaak ziet bij die 'over the top' websites. Dus lekker overdreven doen met kleur etc.
[afbeelding] Click
Ik vind het zelf wel redelijk gelukt, enkel ben ik 'bang' dat het mischien wat té groen is. Wat denken jullie ervan?
Ziet er wel lachen uit, maar vind het nou niet echt bijster interessant. Probeer ook eens aan de content te denken. Waarom moet het een "web 2.0" uitstraling hebben? Heeft het een functie? Of is het gewoon "tof"?
Is het niet interessanter om te denken aan wat het doel van de website gaat zijn, en daar dan uiteindelijk een vorm aan te hangen? Ik vind het nou niet echt een presentatie van je werk (portfolio).
Is het niet leuker om ipv visueel iets te maken eerst goed te denken over de structuur van de website: Wat zie je eerst? Welke mogelijkheden zijn er? Daar zit denk ik een grotere uitdaging in dan "leuke plaatjes maken".
...en je regels zijn veel te lang.
--
Vandaag doosje flyers binnen gekregen...

Bedankt voor de reacties! 
Waar ik aan denk als ik aan Web2.0 denk is gewoon simpelweg het websites maken met technieken die op het moment helemaal 'in' zijn, zoals AJAX. En ik denk dus ook deze manier van een design.
Mischien moet ik inderdaad nog wat anders erbij doen. Ik denk nu zelf aan een foto van een leuk bloempie, iets als een zonnebloem of iets dergelijks. En dat dan subtiel verwerken. - Of mischien wel een glossy logo maken in illustrator?
Het is inderdaad wel leuk om na te denken over hoe en wat van de website zelf, in plaats van de graphics. Ik zat sowieso wel al te denken aan het horizontaal scrollen van pagina's. Bijvoorbeeld voor elk onderdeel van het portfolio een nieuwe pagina die je horizontaal scrollend tegen komt. Dat zou je mischien makkelijk kunnen maken door onderaan de pagina ruimte te reserveren voor kleine tumbnails van elke pagina die oplicht zodra je op dat onderdeel zit.
Dat zou wel goed te doen zijn in flash lijkt me?
Ik zal van het weekend er aan werken (vanavond gaat niet he
) en daarna zal ik voor meer tips vragen! 
Waar ik aan denk als ik aan Web2.0 denk is gewoon simpelweg het websites maken met technieken die op het moment helemaal 'in' zijn, zoals AJAX. En ik denk dus ook deze manier van een design.
Mischien moet ik inderdaad nog wat anders erbij doen. Ik denk nu zelf aan een foto van een leuk bloempie, iets als een zonnebloem of iets dergelijks. En dat dan subtiel verwerken. - Of mischien wel een glossy logo maken in illustrator?
Het is inderdaad wel leuk om na te denken over hoe en wat van de website zelf, in plaats van de graphics. Ik zat sowieso wel al te denken aan het horizontaal scrollen van pagina's. Bijvoorbeeld voor elk onderdeel van het portfolio een nieuwe pagina die je horizontaal scrollend tegen komt. Dat zou je mischien makkelijk kunnen maken door onderaan de pagina ruimte te reserveren voor kleine tumbnails van elke pagina die oplicht zodra je op dat onderdeel zit.
Dat zou wel goed te doen zijn in flash lijkt me?
Ik zal van het weekend er aan werken (vanavond gaat niet he
Na jaren toch maar weer eens een poging gedaan om een oude persoonlijke website (en potentieel bedrijfje) nieuw leven in te blazen, hier het voorlopige resultaat. Hoor graag jullie comment 

Ik zou graag meer structuur willen zien, meer hiërarchie dmv koppen etc.
Komt er wel zo veel tekst in het portfolio gedeelte? en is dit allemaal dan platte tekst? Komt er überhaupt zo veel tekst op de website. Is het wel een realistische opzet?
Of zit er soms ook een opsomming in? Hoe ziet deze er dan uit?
Wat zijn de 6 menu items boven in beeld? Heb je ze allemaal nodig?
Je "tekstvlak" staat veel te lange regels toe, dat is voor de leesbaarheid niet aan te raden...
Komt er wel zo veel tekst in het portfolio gedeelte? en is dit allemaal dan platte tekst? Komt er überhaupt zo veel tekst op de website. Is het wel een realistische opzet?
Of zit er soms ook een opsomming in? Hoe ziet deze er dan uit?
Wat zijn de 6 menu items boven in beeld? Heb je ze allemaal nodig?
Je "tekstvlak" staat veel te lange regels toe, dat is voor de leesbaarheid niet aan te raden...
MaKK0 wijzigde dit bericht 17-06-2008 11:12 (38%)
Met je ontwerp is in principe niks mis mee. Enkel de tekstindeling zou ik nog eens goed over nadenken.
Dit is een te groot blok tekst waardoor de meeste mensen, inclusief mezelf, hoogstwaarschijnlijk afhaken en op zoek gaan naar een pagina die wel bevalt om te lezen. Is die pagina niet op jouw website dan verlies simpel gezegd bezoekers.
Het toevoegen van kolommen is dit geval een mooie oplossing. Evenals het toevoegen van afbeeldingen. Hierdoor maak je jouw pagina's veel interresanter om te lezen en te bekijken. Bij een pagina als portfolio is het toevoegen van afbeeldingen zelfs een must!
Doe daar wat aan en je hebt een prima website
Dit is een te groot blok tekst waardoor de meeste mensen, inclusief mezelf, hoogstwaarschijnlijk afhaken en op zoek gaan naar een pagina die wel bevalt om te lezen. Is die pagina niet op jouw website dan verlies simpel gezegd bezoekers.
Het toevoegen van kolommen is dit geval een mooie oplossing. Evenals het toevoegen van afbeeldingen. Hierdoor maak je jouw pagina's veel interresanter om te lezen en te bekijken. Bij een pagina als portfolio is het toevoegen van afbeeldingen zelfs een must!
Doe daar wat aan en je hebt een prima website
Dank voor de tips. Tekst heb ik inderdaad nog niet genoeg naar gekeken en zie nu wel wat jullie bedoelen. Zie mezelf wel werken in kolommen inderdaad. 6 kopjes heb ik wel nodig ja, en wil (veel) met javascript mouseover's en AJAX gaan werken, beetje demonstratie van wat we te bieden hebben zegmaar
Meestal ben ik er ook voorstander van om in 1 oogopslag te laten zien waar de kopjes voor staan, maar in dit design zou het denk ik niet passen om overal tekst bij te zetten. Gelukkig is het geen e-commerce oid, maar moet de site beetje prikkelen tot nieuwsgierigheid ipv pure functionaliteit en vind ik het dus we acceptabel.
De hoeveelheid tekst is trouwens idd niet representatief, wil de pagina's redelijk klein houden.
De hoeveelheid tekst is trouwens idd niet representatief, wil de pagina's redelijk klein houden.
Dan zou ik éérst over de tekst gaan nadenken... de tekst die wél representatief is.quote:Terranca schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
Dank voor de tips. Tekst heb ik inderdaad nog niet genoeg naar gekeken en zie nu wel wat jullie bedoelen.
(...)
* Dark Blue heeft niet voor niks een miniscule website, gewoon om die tekst leesbaar te houden...
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Reg. datum: 04 januari 2002
Reg. datum: 04 januari 2002
Uhm, je tekst is niet echt leesbaar als ik op "menu - begin hier" klik. Zwarte tekst op een zwarte afbeelding....quote:Dark Blue schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 15:29:
[...]
* Dark Blue heeft niet voor niks een miniscule website, gewoon om die tekst leesbaar te houden...
Ik heb zelf even een klein vraagje. Ik heb sinds gisteren Adobe CS3. Nu wil ik Photoshop CS3 net zoals ik nog uit CS1 gewend was door de CTRL + klik op een laag om de opgevulde omvang van die laag als selectie te krijgen, maar ik kom er net achter dat dit dus niet in Photoshop CS3 werkt.
Weet iemand hoe ik dit wel kan doen??
Werkt wel, maar alleen op het plaatje in de layerlijst.
Dat was in CS1 nog niet op deze manier.
Weet iemand hoe ik dit wel kan doen??
Werkt wel, maar alleen op het plaatje in de layerlijst.
Rakkerzero wijzigde dit bericht 18-06-2008 15:25 (14%)
Reg. datum: 17 januari 2006
Reg. datum: 17 januari 2006
Nog even mijn mening:quote:Terranca schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:28:
Dank voor de tips. Tekst heb ik inderdaad nog niet genoeg naar gekeken en zie nu wel wat jullie bedoelen. Zie mezelf wel werken in kolommen inderdaad. 6 kopjes heb ik wel nodig ja, en wil (veel) met javascript mouseover's en AJAX gaan werken, beetje demonstratie van wat we te bieden hebben zegmaarMeestal ben ik er ook voorstander van om in 1 oogopslag te laten zien waar de kopjes voor staan, maar in dit design zou het denk ik niet passen om overal tekst bij te zetten. Gelukkig is het geen e-commerce oid, maar moet de site beetje prikkelen tot nieuwsgierigheid ipv pure functionaliteit en vind ik het dus we acceptabel.
De tekst vind ik op donkere achtergrond wat lastig lezen, misschien dat je voor een iets grijzere tint zou kunnen gaan. Dat het contrast wat minder groot wordt.
Let op dingen als justify/uitvullen, het leest prettiger al je gewoon links uitlijnt, dan heb je een referentiepunt aan het einde van de zin vanwege verschillende regellengtes.
De lijnhoogte, leading iets groter dan die nu is, en inderdaad ook de tekst wat minder breed. Ideaal als er zo tussen de 45-75 karakters per regel.
Maar verder ziet het er zeker slick uit, mooi logo en de stijl van de knoppen bevalt me wel.
http://www.shrien.nl
Opzetje voor mijn portfolio site:

Kritiek en suggesties meer dan welkom. Het patroontje op de achtergrond is trouwens geïnspireerd op mijn mp3 speler
Kritiek en suggesties meer dan welkom. Het patroontje op de achtergrond is trouwens geïnspireerd op mijn mp3 speler
Het allertofste ASCII teken: #8238. !snee raam tsket ezed reetceleS ?moraaW
Heb je elke maand een nieuw ontwerp? En hoe wil je die reflectie van de tekst gaan doen?quote:Shrien schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:31:
Beginnetje van mijn nieuwe persoonlijke site.
[afbeelding]
Klik voor de grotere afbeelding
Ik hou misschien iets te veel van veranderingquote:Blaise schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 23:18:
[...]
Heb je elke maand een nieuw ontwerp? En hoe wil je die reflectie van de tekst gaan doen?
Dunno, het is ook maar een idee'tje.
http://www.shrien.nl
Shrien, leuk ontwerp maar ik vind het eigenlijk niets qua website. Het zou wel niet mistaan als ontwerp voor bijvoorbeeld op een flyter. Nu gebruik je IMHO te veel kleur en tinten tegelijk. Daarnaast waarom de SH anders dan de rien? Dat ziet er namelijk erg 'vaag' uit 
And remember, Respect is Everything !
Misschien omdat zijn naam Rien is, zie profiel.quote:alex3305 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 01:34:
Daarnaast waarom de SH anders dan de rien? Dat ziet er namelijk erg 'vaag' uit
idd classic; check ook de film 'Helvetica' must see voor graphic-hoerenquote:MaKK0 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 23:39:
Helvetica bold, stukkie krapper gespacieerd... classic
critique me
live / psn : phusebox | F1 = L1FE |
ik heb hem op dvdquote:Phusebox schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 08:47:
[...]
idd classic; check ook de film 'Helvetica' must see voor graphic-hoeren
Fructi (70 Holy paladin) || Anceres (70 rogue) || Tyridun (70 Prot warrior) || Appie (70 MM hunter) @ EU-Xavius