Reg. datum: 16 januari 2005
Ook zou ik al die herhalingen van dat ESN logo weghalen en alleen die onder de 'W' van 'Welcome' laten staan... verder opzich een prima poster

Pas geleden geleerd wat je allemaal wel niet kunt doen met de pen tool
Oguz286 wijzigde dit bericht 20-01-2008 14:19 (13%)
Reg. datum: 18 maart 2006
Je hebt helemaal gelijk, ik heb het even aangepast en nu ziet het er hetzelfde uit als het orgineelquote:H004 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 14:31:
Klein puntje: ik vind die pukkel boven haar rechterwang (voor de kijkers) niet passen bij de rest. Allemaal sharp edges en dan opeens een soft edge. Ik zou die ook met hard edges tekenen.
Oguz286 wijzigde dit bericht 20-01-2008 14:55 (15%)
ik dacht al dat ik die op dA was tegen gekomenquote:

Mijn WIP-website layout. Moet mijn fotografie portfolio worden.
"more in experimental" moet een stukje hoger komen te staan zie ik net, anders is het niet consequent met de rest. Verder opmerking/verbeterpunten die jullie zien?
Fructi (70 Holy paladin) || Anceres (70 rogue) || Tyridun (70 Prot warrior) || Appie (70 MM hunter) @ EU-Xavius
Verder vind ik het jammer dat alle foto's nu zo bij elkaar staan. Als ik ze met mijn vingers uitkader zijn het stuk voor stuk best sterke beelden, maar door de 'postzegelverzameling' die je er nu van maakt verliezen ze allemaal hun kracht, omdat het zulke aparte onderwerpen en stijlen zijn.
Sommige van je foto's zijn van zichzelf ook al gewoon te donker,... eigenlijk die hele bovenste rij wel. En dan dat samenvloeien met het zwart, komt ze niet ten goede.
Als je je foto's presenteert op een zwarte fotowand (nb. in real life) is die ook niet helemaal zwart.Er valt toch altijd wel wat licht op. Ik zou dus voor heel donkergrijs of een warmere donkere tint gaan.
Dark Blue wijzigde dit bericht 21-01-2008 09:26 (4%)
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Nu je het toch over deviantArt hebt. Als we dat vergelijken met jouw website. dA maakt niet voor niks gebruik van die kleur groen. Het is een kleur waar bijna elke kleur goed tegen afsteekt. Met zwart en wit loop je heel makkelijk het risico dat het niet goed afgekaderd is, maar in de achtergrond doorloopt. Dit kun je in principe redelijk makkelijk voorkomen, door of een andere kleur kader om de foto's te zetten, of een andere kleur achtergrond die minder vaak in de foto's die erop staan voorkomt (liefst helemaal niet). Verder is er vrij weinig samenhang tussen alles. Ik ben zelf ook altijd voor een originele aanpak met portfolio's en niet zomaar een verzameling met werk, maar dat terzijdequote:addictive schreef op maandag 21 januari 2008 @ 03:26:
[...]
ik dacht al dat ik die op dA was tegen gekomen
[afbeelding]
Mijn WIP-website layout. Moet mijn fotografie portfolio worden.
"more in experimental" moet een stukje hoger komen te staan zie ik net, anders is het niet consequent met de rest. Verder opmerking/verbeterpunten die jullie zien?
Het lijkt trouwens ook wel alsof je de layout van de frontpage van dA een beetje hebt willen namaken hehe, maar probeer creatief met je ruimte om te gaan.

Iemand commentaar?
Leedbek Luuk - Lekker chillen, je weet toch!
Ik laat het centreren, resolutie van de gebruiker maakt dus niet uit.quote:Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 09:25:
Ik vind het geheel te donker, het is zo zwart dat je lang moet kijken om de foto's van hun achtergrond te onderscheiden. Bovendien zie ik nu niet echt wat je met de uitlijning wil; hoe lijnt het zich uit op widescreen? Gecentreerd? Of komt er meer marge tussen de verschillende foto's?
De marge tussen de foto's is dan ook in pixels uitgedrukt, thumbs zijn maximaal 150x150px, daartussen zit dan 50px 'witruimte'.
Ik had het idee om ze zo als thumbs te presenteren, en dan uiteraard klikbaar te maken voor het volle formaat (in combinatie met het Lightbox scipt klik).quote:Verder vind ik het jammer dat alle foto's nu zo bij elkaar staan. Als ik ze met mijn vingers uitkader zijn het stuk voor stuk best sterke beelden, maar door de 'postzegelverzameling' die je er nu van maakt verliezen ze allemaal hun kracht, omdat het zulke aparte onderwerpen en stijlen zijn.
klinkt logisch. Ik ga het vanavond eens aanpassen!quote:Sommige van je foto's zijn van zichzelf ook al gewoon te donker,... eigenlijk die hele bovenste rij wel. En dan dat samenvloeien met het zwart, komt ze niet ten goede.
Als je je foto's presenteert op een zwarte fotowand (nb. in real life) is die ook niet helemaal zwart.Er valt toch altijd wel wat licht op. Ik zou dus voor heel donkergrijs of een warmere donkere tint gaan.
Zoals DB ook zeiquote:Tjeemp schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:53:
[...]
Nu je het toch over deviantArt hebt. Als we dat vergelijken met jouw website. dA maakt niet voor niks gebruik van die kleur groen. Het is een kleur waar bijna elke kleur goed tegen afsteekt. Met zwart en wit loop je heel makkelijk het risico dat het niet goed afgekaderd is, maar in de achtergrond doorloopt. Dit kun je in principe redelijk makkelijk voorkomen, door of een andere kleur kader om de foto's te zetten, of een andere kleur achtergrond die minder vaak in de foto's die erop staan voorkomt (liefst helemaal niet).
De manier waarop ik ze nu 'presenteer' vind ik zelf wel leuk, maar dat loopt niet op alle computers evengoed (ivm flash) Dus daar wil ik vanaf.quote:Verder is er vrij weinig samenhang tussen alles. Ik ben zelf ook altijd voor een originele aanpak met portfolio's en niet zomaar een verzameling met werk, maar dat terzijde
Het idee achter de site was dat hij snel laadbaar moet zijn, en dat het portfolio meteen zichtbaar is, zodat ook mensen die minder bekend zijn met internet toch kunnen navigeren, en niet diep een site in hoeven te klikken om tot de foto's te komen.
Dat was iig niet het geval, maar nu je het zegt kan ik het begrijpen dat je dat dachtquote:Het lijkt trouwens ook wel alsof je de layout van de frontpage van dA een beetje hebt willen namaken hehe, maar probeer creatief met je ruimte om te gaan.
In ieder geval hartstikke bedankt beide! Mooie opbouwende (en onderbouwde!) kritiek is altijd goed, en daar heb ik tenminste iets aan. Top!
Fructi (70 Holy paladin) || Anceres (70 rogue) || Tyridun (70 Prot warrior) || Appie (70 MM hunter) @ EU-Xavius
Waarom niet? Het is ook 2dquote:PcDealer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:34:
Mag ik hier ook een flyer posten die ik Publisher heb gemaakt?
Het komt op mij over als het zoveelste <insert standaard cms layout>, is dat ook zo? Ik vind de kaders niet zo erg, maar daar ben ik zelf dan ook fan vanquote:Luuk-Online schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:18:
Ik ben bezig om een website voor mijn vriendin te maken. Het moet een informatieve website worden over het zogenaamde rechtrichten van paarden. Dit is het ontwerp tot nu toe (klikbaar):
[afbeelding]
Wiiiiiiiiiiiii!quote:
Is het handig als iedereen wat standaard zaakjes post om e.e.a. te verduidelijken voor de lezer?
| Soort project: | Flyer van Starterpack / reclame |
| Gebruikt OS:: | Windows Server 2003 |
| Gebruikte hardware: | Pentium III 600, 320MB, 2MB video |
| Gebruikt programma: | Microsoft Office Publisher 2007 |
Voorkant:
Achterkant:
In het linkergedeelte van de achterkant, had ik een lijst met merken op willen nemen in twee rijen. Het is met echter niet goed gelukt. Weet iemand hoe ik dat handig kan doen vanuit Excel?
PcDealer wijzigde dit bericht 21-01-2008 15:29 (39%)
Comp specs LinkedIn
Hehe nee, het komt wel op een CMS te draaien, maar op een zelfgeschreven CMS, geen Joomla o.i.d.quote:PcDealer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:20:Het komt op mij over als het zoveelste <insert standaard cms layout>, is dat ook zo? Ik vind de kaders niet zo erg, maar daar ben ik zel dan ook fan van
Ik houd zelf ook wel van strak gekaderde websites, is ook een beetje mijn stijl. En daar zit ik ook een beetje mee in dubio: is een herkenbare stijl in dit geval goed, of lijdt leidt het tot gebrek aan creativiteit en originaliteit? Als ik kijk naar andere door mij gemaakte sites, ontkom ik niet aan elke keer hetzelfde stramien. Het lukt mij nauwelijks meer om een goed ontwerp te maken voor een functionele site zónder dat stramien aan te houden.
Is dat herkenbaar? Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Hoe los je dat op of is het juist goed om een vaste stijl te hanteren?
Nou... zoveel info... 'soort project' was eigenlijk al voldoende.quote:PcDealer schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:20:
Is het handig als iedereen wat standaard zaakjes post om e.e.a. te verduidelijken voor de lezer?
Soort project: Flyer van Starterpack / reclame Gebruikt OS:: Windows Server 2003 Gebruikte hardware: Pentium III 600, 320MB, 2MB video Gebruikt programma: Microsoft Office Publisher 2007
(waarom gebruik je in hemelsnaam een serveros voor een ontwerpmachine? is dan weer een vraag die wel bij me opborrelt maar die hier heel ongepast is, pm anders maar)
Ik vind het een beetje ondoordacht dat je op voor- en achterkant de donkere balk aan de zelfde kant hebt zitten. Als hij voor links zit, zou ik hem achter rechts doen. Bij dun papier zie je namelijk zo'n donkere kleur er heel sterk doorheen schijnen. Als je ze exact tegenover elkaar zet los je dat op.quote:Voorkant:
[afbeelding]
Achterkant:
[afbeelding]
In het linkergedeelte van de achterkant, had ik een lijst met merken op willen nemen in twee rijen. Het is met echter niet goed gelukt. Weet iemand hoe ik dat handig kan doen vanuit Excel?
Je logo van HP is een pixelafbeelding. Kun je in Publisher vectorafbeeldingen plaatsen? Op www.brandsoftheworld.com kun je aan een vectorversie van het HP logo komen, of je vraag het je leverancier natuurlijk gewoon even zelf.
Verder vind ik je lettertype niet zo erg spannend. Je hoeft geen Afrikaans stipjeslettertype te gebruiken dat bij wijze van spreke van je folder afswingt, maar kies wel iets originelers dan dit (Verdana?). Iets stijlvollers. Myriad of Univers, doe eens gek. Verdiep je even in serif- en non-serif fonts (Google!) want wat ik nu zie is dat je beide door elkaar gebruikt. Op gedrukte media is een serif-font lekkerder leesbaar, op een scherm een non-serif. Dat is het uitgangspunt, meningen daarover zijn nogal eens verdeeld. Kies wat jou het beste lijkt, maar kies consequent! Niet in de grijze balk een serif en in de rest van de tekst een non-serif. Houd het eenduidig!
Voor je 'ACSP' woordmerk zou ik wat opvallenders bedenken, wat meer 'gevormd' en niet zozeer plomp neergezet in een dunne, kartelige Verdana. Ook hier geldt weer: Don't overdo it! Bij een strak software/hardwarebedrijf hoeft geen swingend lettertype.
Onderaan je blaadje, voorop, staat 'Prodcuts'. Hoort dat zo?
Verder gebruik je hier ook weer verschillende lettetypen én uitlijningen door elkaar. Niet doen! Hou het gestructureerd en eenduidig.
Oja, na een komma hoort een spatie alvorens je een nieuw woord begint. Ook staan niet alle producten die je in het lijstje noemt, als plaatje weergegeven.
Zoals het er nu uitziet ben je een reseller van HP. Waarom ga je daar dan zelf foldertjes voor fixen? Vraag meer materiaal aan bij HP! Jij brengt voor hen geld in het laadje! Vraag ze gerust om high-res foto's en precieze productomschrijvingen!
Die ookquote:Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:51:
[...]
Nou... zoveel info... 'soort project' + 'Gebruikte programma's' 'was eigenlijk al voldoende.
* Dark Blue komt met Rakkerzero's verloren kortetermijngeheugen aanrennenquote:
Was je vergeten dat hij dat al gemeld had, en dat je dat zelfs al gequote had?
Jij bedoeld dat ik gezegd dat Publisher ook gewoon mag?quote:Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:24:
[...]
* Dark Blue komt met Rakkerzero's verloren kortetermijngeheugen aanrennen
Was je vergeten dat hij dat al gemeld had, en dat je dat zelfs al gequote had?
Want daar doelde ik namelijk niet op. Ik doelde op dat PCDealer zegt: "Is het handig als iedereen wat standaard zaakjes post om e.e.a. te verduidelijken voor de lezer?"
JIj zegt: "Nou... zoveel info... 'soort project' was eigenlijk al voldoende.", maar reageerde enkel op PCDealer ipv het idee algemeen.
Ik doelde op het idee algemeen, maar had jouw zin half gelezen
Dus dat 'Gebruikte programma's' wel aan het rijtje toegevoegd kan worden mochten we een regeltje gaan verzinnen om die info er altijd bij te gaan zetten
Np, had ik met de jouwe ook maar half gedaan zo te zien.quote:Rakkerzero schreef op maandag 21 januari 2008 @ 21:30:
Ik doelde op het idee algemeen, maar had jouw zin half gelezen
Heb een goedkope machine in de woonkamer. Het is een 2U dingetje en ik dacht: gooi er eens een 180day trial op van Server 2003. Gebruikt weinig resources en start snel opquote:Dark Blue schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:51:
[...] (waarom gebruik je in hemelsnaam een serveros voor een ontwerpmachine? is dan weer een vraag die wel bij me opborrelt maar die hier heel ongepast is, pm anders maar)
Ik heb het dubbelzijdig geprint op mijn schitterende HP Color Laserjet 3550n op (ik denk) HP All-in-one-Printingpaper en schijnt niet door, althans niet als het zo op tafel ligt. Extra wit en beter in elkaar geweven vezels.quote:[...]
Ik vind het een beetje ondoordacht dat je op voor- en achterkant de donkere balk aan de zelfde kant hebt zitten. Als hij voor links zit, zou ik hem achter rechts doen. Bij dun papier zie je namelijk zo'n donkere kleur er heel sterk doorheen schijnen. Als je ze exact tegenover elkaar zet los je dat op.
Ik sleep alles gewoon erin. Dat HP-logo is erg gekarteld op papier, terwijl in .pub en .pdf niet. Ik heb een login van HP, maar dat zijn alleen productfoto's. Ik kon het logo daar niet vinden. Jammer genoeg ook niet het "The computer is personal again"-gebeuren. Die site die je gaf moest ik inderdaad nog onderzoekenquote:Je logo van HP is een pixelafbeelding. Kun je in Publisher vectorafbeeldingen plaatsen? Op www.brandsoftheworld.com kun je aan een vectorversie van het HP logo komen, of je vraag het je leverancier natuurlijk gewoon even zelf.
Ja, ik wilde het wel strak houden. Ik zal er zeker naar kijken!quote:Verder vind ik je lettertype niet zo erg spannend. Je hoeft geen Afrikaans stipjeslettertype te gebruiken dat bij wijze van spreke van je folder afswingt, maar kies wel iets originelers dan dit (Verdana?). Iets stijlvollers. Myriad of Univers, doe eens gek.
Kun je meer uitleg geven?quote:Verdiep je even in serif- en non-serif fonts (Google!) want wat ik nu zie is dat je beide door elkaar gebruikt. Op gedrukte media is een serif-font lekkerder leesbaar, op een scherm een non-serif. Dat is het uitgangspunt, meningen daarover zijn nogal eens verdeeld. Kies wat jou het beste lijkt, maar kies consequent! Niet in de grijze balk een serif en in de rest van de tekst een non-serif. Houd het eenduidig!
Hier op papier is het niet kartelig, maar Verdana is wellicht wat saai.quote:Voor je 'ACSP' woordmerk zou ik wat opvallenders bedenken, wat meer 'gevormd' en niet zozeer plomp neergezet in een dunne, kartelige Verdana.
Da dacht ik!quote:Ook hier geldt weer: Don't overdo it! Bij een strak software/hardwarebedrijf hoeft geen swingend lettertype.
Grmbl!quote:Onderaan je blaadje, voorop, staat 'Prodcuts'. Hoort dat zo?
Ik ga er een x blik op werpen.quote:Verder gebruik je hier ook weer verschillende lettertypen én uitlijningen door elkaar. Niet doen! Hou het gestructureerd en eenduidig.
Inderdaad.quote:Oja, na een komma hoort een spatie alvorens je een nieuw woord begint.
Papier vond ik niet zo spannend, maar ik zal eens kieken.quote:Ook staan niet alle producten die je in het lijstje noemt, als plaatje weergegeven.
Joa. Volgens mij is er een promotional programme, maar dan moet je certified zijn en dat is nog niet in zicht.quote:Zoals het er nu uitziet ben je een reseller van HP. Waarom ga je daar dan zelf foldertjes voor fixen? Vraag meer materiaal aan bij HP! Jij brengt voor hen geld in het laadje! Vraag ze gerust om high-res foto's en precieze productomschrijvingen!
De plaatjes in mijn eerdere post zijn trouwens vervangen door een nieuwere versie.
Comp specs LinkedIn
Tja, persoonlijk vind ik dit erg 1996 maar dat is dan misschien smaak. Er is niks mis met je site op te splitsen dmv. kaders en strepen. Maar met mate! Bijv. een lijntje in dezelfde kleur als het object, maar 1 tint donkerder, heeft hetzelfde effect en is veel subtieler.quote:Luuk-Online schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:35:
[...]
Ik houd zelf ook wel van strak gekaderde websites, is ook een beetje mijn stijl. En daar zit ik ook een beetje mee in dubio: is een herkenbare stijl in dit geval goed, of lijdt het tot gebrek aan creativiteit en originaliteit?
Je content wil ook graag zuurstof... witruimte werkt - vind ik - beter als je secties wilt scheiden.
Ga je deze site opbouwen in tabellen? Zo ziet het er uit namelijk. De zoveelste 2 column layout. Alsof je je laat beperken door een raster van tabellen.
quote:There is a new kid on the block
and her name is “I’ve never designed with a table in my career.” To her, our old ways often seem strange and confining, and it is within this generation that we will most likely see more departures from what design conventions have emerged in the past decade.
Tuurlijk, iedereen blijft wel eens in dezelfde stijl hangen. Maar ik zie dit persoonlijk wel als vrij negatief. Probeer wel te blijven ontwikkelen en overtreffen. Oplossen door veel rond te zoeken op internet. Zoek naar sites waar je écht tegenop kijkt en analyseer wat je er precies mooi aan vind en probeer dit te vertalen naar een eigen idee. Bijvoorbeeld...quote:Is dat herkenbaar?
Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Hoe los je dat op of is het juist goed om een vaste stijl te hanteren?
Nouja, 1996 vind ik wel erg overdrevenquote:DoubleJ schreef op maandag 21 januari 2008 @ 23:59:
[...]
Tja, persoonlijk vind ik dit erg 1996 maar dat is dan misschien smaak. Er is niks mis met je site op te splitsen dmv. kaders en strepen. Maar met mate! Bijv. een lijntje in dezelfde kleur als het object, maar 1 tint donkerder, heeft hetzelfde effect en is veel subtieler.
Je content wil ook graag zuurstof... witruimte werkt - vind ik - beter als je secties wilt scheiden.
Alleen witruimte als scheiding vind ik persoonlijk weer te mager, misschien dat ik kan kijken naar een compromis
Nee hoor, er komt geen tabel aan te pas in deze layoutquote:Ga je deze site opbouwen in tabellen? Zo ziet het er uit namelijk. De zoveelste 2 column layout. Alsof je je laat beperken door een raster van tabellen.
Als ik ga nadenken over wat de beste manier is om een informatieve site met veel subpagina's overzichtelijk weer te geven, dan kom ik al snel op een layout met 2 kolommen uit. Dat lijkt mij in dit geval niet eens zo verkeerd. De nadruk ligt hier op de informatieve waarde en overzichtelijke structuur, dan ga ik juist niet 'out of the box' werken met afwijkende stramiens.
Die pagina ken ik en daar valt veel voor te zeggen, maar nogmaals: voor een puur informatieve website vind ik dat niet opgaan, daar werkt een speelse opmaak juist averechts vind ik.quote:
Klopt. Probeer ik uiteraard ook zo veel mogelijk te doen. Maar het hangt natuurlijk van het doel van de website en de wensen van de opdrachtgevers af hoe vrij je kunt zijn met het 'thinking outside the grid'. Ik hoop binnenkort nog eens een project te doen waarbij dat écht kan... ben benieuwd wat ik er dan vanaf brengquote:Tuurlijk, iedereen blijft wel eens in dezelfde stijl hangen. Maar ik zie dit persoonlijk wel als vrij negatief. Probeer wel te blijven ontwikkelen en overtreffen. Oplossen door veel rond te zoeken op internet. Zoek naar sites waar je écht tegenop kijkt en analyseer wat je er precies mooi aan vind en probeer dit te vertalen naar een eigen idee. Bijvoorbeeld...
Bedankt voor je input, al ben ik het niet volkomen met je eens
Het lijdt inderdaad tot gebrek aan creativiteit en originaliteit. Oke haha, leuk geintje.quote:Luuk-Online schreef op maandag 21 januari 2008 @ 15:35:
[...]
Hehe nee, het komt wel op een CMS te draaien, maar op een zelfgeschreven CMS, geen Joomla o.i.d.
Ik houd zelf ook wel van strak gekaderde websites, is ook een beetje mijn stijl. En daar zit ik ook een beetje mee in dubio: is een herkenbare stijl in dit geval goed, of lijdt het tot gebrek aan creativiteit en originaliteit? Als ik kijk naar andere door mij gemaakte sites, ontkom ik niet aan elke keer hetzelfde stramien. Het lukt mij nauwelijks meer om een goed ontwerp te maken voor een functionele site zónder dat stramien aan te houden.
Is dat herkenbaar? Zijn er meer mensen die daar last van hebben? Hoe los je dat op of is het juist goed om een vaste stijl te hanteren?
Anyway. Het is nu eenmaal zo dat internet verandert, gebruikers veranderen en de ontwerpers zouden ook moeten veranderen.
Ik heb persoonlijk ook wel een stijl. Strak en simpel is mijn motto, maar dat wil niet zeggen dat ik elke website met 2 kleuren opzet, in 2 kolommen, menu op dezelfde plek, zelfde type menu.
Ik kijk eerst wat voor type website het is, dan kijk ik wat de belangrijke info is (die wil ik natuurlijk wat naar voren laten komen) en dan ga ik van alles verzinnen en het liefst doe ik zo min mogelijk een menu of indeling hetzelfde. Elke opdracht vraagt om zijn eigen oplossingen.
In jou geval zijn er een paar dingetjes:
- je gaat mij niet vertellen dat voor een website met zo'n duidelijk onderwerp je twee menu's nodig hebt die bomvol staan. Een website mag best gelaagd zijn, zolang je maar niet door de bomen het bos niet meer ziet. Houdt die menu's overzichtelijk, het wordt niet duidelijker als je een menu hebt met bijna 20 'items'
- zoals al eerder gezegd werd geef je inhoud lucht. De uitstraling van een website is meer open als je niet alles helemaal op elkaar gepakt hebt. De zwarte afkadering zou er al flink wat aan doen. Die lijnen gooien je hele ontwerp 'op slot'.
- Het is een informatieve website, maar is het nieuws bij het paarden rechtrichten zo belangrijk dat het helemaal bovenaan het menu staat?
- oh, op een nederlandse website 'Webdesign by Luuk Bruggeman'
en over bovenstaand. je kunt altijd buiten het doosje denken, wat je ook maakt. een informatieve website geeft juist de vrijheid/uitdaging om informatie origineel weer te geven. ga die uitdaging ook aan, daar heb je geen speciaal project voor nodig toch?
ik hoop dat je er iets aan hebt
Tjeemp wijzigde dit bericht 22-01-2008 01:20 (5%)