Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 13 september 2004

http://i32.tinypic.com/2z3s7yg.jpg

Intro

LG brengt met de KU990 bijgenaamt Viewty een verrassend mooi en volledig toestel uit! Het superstrakke design met groot en goed bedienbaar touchscreen gemixt met onder andere een 5MP camera, HSPDA en vele nieuwe technieken is hij zeker geen underdog bij de grote concurentie. Hieronder meer informatie over het toetsel!

Specs

Design:
* Afmetingen (LxWxD): 103.5 x 54.4 x 14.8 mm
* Gewicht: 112 gram
* Display: 3 inch 262.144 kleuren 240 x 400 pixels (WQVGA) Touchscreen

Connectivity
* 3G: HSDPA / EDGE
* Bluetooth 1.2
* USB 2.0

Geheugen
* 100 mb memory Intern
* Met MicroSD uitbreidbaar (tot 2 gig. 4 gig met nieuwere kaartjes?)
* Batterij: 1000mAh Li-Ion battery
* Stand-by: GSM: 434 uur, 3G: 454 uur
* Gesprekstijd: GSM: 355 uur, 3G: 233 uur
* Trilalarm

Camera:
* 5 MP CMOS digitale camera met Schneider Kreuznach Lens
* 640 x 480 pixel camera (30 fps) - 640 x 384 (breedbeeld) - 320 x 240 (120 fps)

Multimedia
* FM Radio Receiver
* Divx player
* Goede mp3 speler
* Word, Excel,PDF support

Plaatjes/Video's

http://www.tecnosquad.com/wp-content/uploads/2007/08/lg-u990.jpg

Software

Autogk Divx converter met veel mogelijkheden.
Torrent van de officiele pc software/drivers voor de KU990

Reviews:

Review: Gsmarena.com
Review 2: Gsmhelpdesk.com
Review 3: Letsgomobile.orf
Duitste video review: vitivi.tv
Meest waardeloze toch grappige review: Tweakers.net. Let op de reacties :P

De +plus en -minpunten

Tot nu toe zijn bij de tweakers/reviewers de volgende punten naar voren gekomen:

De pluspunten:
+ Touchscreen werkt verassend goed,
+ Sms-en met qwerty toetsenbord werkt erg snel,
+ Scherm erg groot en superhelder,
+ Mp3 speler laat zich goed bedienen,
+ Goede kwaliteit van video's (al dan niet bij voldoende licht),
+ Internetbrowser is uitgebreid,
+ Divx support !!
+ Google aplicaties! (gmail, googlemaps en crappy youtube)

De minpunten:
- Menu komt niet overal even snel over,
- 5MP camera laat op auto instellingen de wensen nog een beetje over (hopelijk met firmwareupdate).
- Sms in/outbox is beperkt tot 300 sms berichten.
- Telefoon heeft de neiging om stof onder het scherm te verzamelen..

Handige links:

Screenprotectors
Productpagina LG
Officiele Viewty pagina
KU990forum met games,themes enz.

Hier kan je vanaf je KU990 door heel youtube browsen!

Tips & Tricks:

Aanbrengen screenprotector:
quote:
- maak een ruimte klaar waar geen/zo min mgoelijk stof is (badkamer: hete kraan open laten staan om te stomen en de stoom neer laten slaan)
- Haal de accu uit je telefoon
- Maak een oplossing van lauw water en afwasmiddel
- Was je handen direct om je vingers van vet te ontdoen, liefst niet afdrogen met doek (= pluisjes)
- Zorg dat het scherm van je viewty stofvrij is
- Haal de screenprotector van de bescherming
- Zet de screenprotector in je zeepoplossing
- Pak je screenprotector en laat hem uitlekken
- Plaats je screenprotector op het scherm, door het zeepwater kan je de protector nog makkelijk verschuiven.
- Met een plastic card de bubbels eruit duwen
- Laten drogen
Schuttersound uitschakelen:
quote:
Download het programma (trail is ook aanwezig) MobyExplorer, Dit is een soort file manager java applicatie die je toegang geeft tot alle bestanden in je telefoon. Als je een .wav bestandje opneemt (bijv. via de windows geluidsrecorder) zonder geluid, die vervolgens de zelfde naam geeft als een van de 'shutter' geluiden (dus shutter1,wav of shutter2.wav of shutter3.wav) dan kun je het bestand via het programma vervangen voor het originele bestand. Als je dat bestand dan vervolgensselecteerd als shutter geluid, dan hoor je dus je eigen bestandje zonder geluid wanneer je een foto neemt.
Volume van de telefoon & headset verhogen:
quote:
Headset:
1/ Ga naar het service menu 3845#*990#
2/ Ga naar 2 "Device Test"
3/ kies 8 "Sound"
4/ kies dan voor 7 "Audio CAL Tool"
5/ en hierna 1 "Audio Calibration"
6/ 3 "Change Sound DB"

Nu zijn we in het menu waar we het volgende gaan veranderen:
7/ Verander snd_device_type naar SND_STEREO_HEADSET_MEDIA
8/ Verander snd_method_type naar METHOD_MIDI
9/ Verander Item_Title to rx_volume_db7(dec) (Dit is de maximale volumesetting, db0 isde laagste of stille)
10/ Waarschijnlijk zie je in Get data iets als -1400? dat gaan we veranderen!

Uitleg: -50000 is stil.Dus 0 moet voluit zijn! Hiermee gaat de bass ook mee waardoor je deze beter niet op 0 kan zetten.. Het limiet ligt waarschijnlijk rond de -500.

Om het te veranderen ga je naar "set box" waar je 500 intypt. Eenmaal dit gedaan klik je op de (-minus) button (in het menu) waardoor er een - voor komt. Klik hiernaa op OK om het te bevestigen

10/Klik nu op de terug toets (dus geen "c" )

11/ Als laatste klikken we op "Write Sound DB to EFS"
Toets op de c om weer terug te gaan naar het servise menu om daarna de rode toets in te drukken om hieruit te gaan.

Toestelvolume:

Hetzelfde kunnen we voor het toestelvolume doen.
Hier kies je bij snd_device_type "SND_SPEAKER_MEDIA"

EIGEN RISICO!!!!!
Heb hem zelf op -500 staan en klinkt erg goed. Maar geen garantie dat dit blijft..
Instellingen Interneten Google apps:
quote:
Voor de instellingen van je internet kan je op de site van provider terecht. Hier is meestal een optie te vinden waarmee je alle instellingen naar je telefoon kan laten sturen.

Google:
Op de Viewty zijn ook google aplicaties te vinden. Deze willen echter bij velen niet werken. De oplossing voor mij (Orange) en voor anderen bij T-mobile is:

Maar een internet profiel aan in:
Spelletjes en toepassingen => instellingen => opties => nieuwe toevoegen.
Vul een naam in en kies bij verbindingsmodus TCP without Proxy,
Kies bij toegangspunten een java profiel (bij orange Orange Java).
De rest allemaal leeg laten. Nu moet het werken!

Firmware

Op dit moment zijn er geen nieuwe firmware-updates beschikbaar. De huidige versie is v10a /b of c afhankelijk van of je een branded toestel hebt

Faq

Kan ik mijn eigen oordopjes gebruiken?
Ja dat kan!

Kan mijn telefoon meer als de opgegeven 2gig kaartjes aan?
Ja dit kan. Dit blijkt overgens alleen te werken op zogenaamde "Micro SDHC 4 gig" kaartjes. Wat ook belangrijk is is dat je deze eerst tot over de 2 gig moet vullen! Officieel ondersteunt hij het dan ook niet..

Hoe kan ik snel bestanden overzetten van de pc naar mijn telefoon?
De snelste manier is om je KU990 in te stellen als usb massa-apperaat. Dit kan je doen door in je telefoon naar de volgende menu's te gaan
Menu -> 4e tabblad -> Telefoon instellingen -> Verbindingen -> USB-verbindingsmogelijkheden -> Massaopslag.
(Hier kan je alleen je sd kaartje mee vullen)

Hoe kan ik al mijn smsjes verwijderen?
Ga naar in/outbox, opties waar je voor Markeren/mark ophalen kiest. Pak nu het bovenste "selecteer boxje" waarbij hij alle berichten selecteerd. Nu kan je ze verwijderen! (bij mij moet ik een paar x drukken om het boxje te selecteren op een 1 of andere manier..)

Kan ik andere theme's downloaden?
Ja dit is mogelijk! Op het http://www.ku990.co.uk forum (wel even registreren) zijn ze druk in de weer om de Viewty te hacken. En met succes want er zijn op dit moment talloze theme's waarvan een aantal ook je complete menu structuur omver gooien. LET WEL OP!! Dit bericht begon niets voor niets met het woord hacken. Lees eerst goed het forum na over hoe en wat alles zit. Beperk je met de vragen over theme's enz. ook gelieve bij dat forum aangezien ze je de daar beter kunnen helpen :)

Zijn er ook leuke Windows icons voor de Viewty?
Ja die zijn er incl handleiding! klik

Hoe kom ik in het sevice/unlock menu?
Viewty Service Menu:
3845#*990#

Unlocking Menu:
2945#*990#

LET OP!! Hiermee kan je je telefoon naar de ** helpen..

Do! 8) & Not to do! }:|

- Dit is het KU990 topic. GEEN ABONEMENTEN TOPIC! Er zijn genoeg site's en winkels te vinden die je hiermee kunnen helpen dus hou het daar dan ook bij.
- Geen post over"ik heb de mijne besteld" of "bij netwerk Jodel is hij nu al voor 5 cent per maand" Hier zijn genoeg andere site's voor.

+ Handige links zijn altijd erg welkom! Als je denkt deze te hebben PM me dan zodat ik ze in de startpost kan zetten.

Slot

Mis je nog wat in de startpost? PM Me !
Credits naar Mordrakka Voor de info uit deel1. Ook naar iedereen die links en info geeft !

jupjup wijzigde dit bericht 10-04-2008 14:59 (21%)

Join or beat me

Reg. datum: 13 september 2004

Hier deel 3 !
Iemand enig idee hoe ik de titel kan veranderen? :'(

Edit,

Waar kan ik dat doen? :)

Is aangepast bedankt!

jupjup wijzigde dit bericht 11-01-2008 14:24 (34%)

Join or beat me

Damn.. missed me again!

TR aanmaken wil wel eens helpen :)

You could not be more wrong...you could try...but you would not be successful...

Reg. datum: 21 september 2006

ik heb weleens het idee dat mensen denken dat de LG viewty een smartphone is. Nu heeft hij ook heel veel mogelijkheden, maar is toch niet te vergelijken met een smartphone denk ik. Wat is jullie idee hierover?

[T-Mobile MDA Vario 2] [LG KU990 Viewty]

quote:
HardKnoX schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 15:57:
ik heb weleens het idee dat mensen denken dat de LG viewty een smartphone is. Nu heeft hij ook heel veel mogelijkheden, maar is toch niet te vergelijken met een smartphone denk ik. Wat is jullie idee hierover?
Nu ik hem een tijd in bezit heb kan ik met zekerheid zeggen dat dit totaal geen smartphone is. Het mist gewoon de uitgebreide functionaliteit van een smartphone. Agenda functies enzo zijn het allemaal net niet.
Mijn volgende telefoon wordt weer gewoon een officiele smartphone. Ik mis hier teveel dingen.

Asus P5W DH Deluxe | Intel E6700 | Asus Geforce 8800GTX | 4GB PC6400 CL4 OCZ | 2x WD Raptor 74GB (Raid 0) | Scythe Infinite | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | (MSDNAA - Anytime upgrade) Windows Vista Ultimate x64

quote:
Kleine update voor de sms hack. Het is waarschijnljik niet nodig om een factory reset uit te voeren. Een reset van de instellingen

Menu --> Telefoon Instellingen --> Instelling resetten

Zou voldoende moeten zijn. Het zou mooi zijn als iemand dat kan testen. Het voordeel is dat je dan niet al je gegevens kwijt bent.
Zou iemand me kunnen vertellen wat voor code je hier in moet voeren? Ik kom er zelf niet uit namelijk. Misschien dat ik niet goed nadenk ofzo.

SuperKneus was here

standaard code is
code:
1
0000

Misschien een idee om de sms hack ook in de startpost te zetten?

De groente en tot sinas

quote:
Bedankt! Hij werkt! (de code, en de sms hack!)
Het is idd een goed idee om de sms-hack in de startpost te plaatsen!

Ik heb een password manager op mijn Viewty geinstalleerd. Werkt prima. Keepass manager is een applicatie op je PC (windows, linux of mac) waar je al je wachtwoorden veilig op kan slaan. Met de java applicatie kun je de database op je Viewty bekijken en heb je je wachtwoorden altijd bij je. Helpt me weer om me ervan te overtuigen dat ik mijn Treo 750 kan thuislaten als ik de Viewty bij me heb.

Kijk op http://sourceforge.net/projects/keepassj2me

Reg. datum: 10 januari 2008

He Younes,
mijne is Vodafone-branded.Het stof dat er nu onder zit is nog erg weinig, maar als er al stof onder zit kan dat natuurlijk altijd meer worden. Ook lijkt er een minimale speling in de bovenhoek te zitten bij het scherm, deze komt soms een heel klein beetje omhoog. Toch ben ik er van overtuigd dat ik hier gewoon recht heb op garantie, ga dit aankomende week vragen bij de vodafone shop.

Weet iemand waar je voor een goede prijs een 2de LG USB kabel kan kopen? Handig voor het opladen op bv werk.
heb zojuist een screenprotector geplaatst op de wijze zoals die in de start wordt beschreven. De protector is nu een beetje wit uitgeslagen. Ik neem aan dat dit nog wegtrekt als alles droog is?? iemand ervaring?

Reg. datum: 05 februari 2005

He jongens,

Op ku990.co.uk hebben ze een manier gevonden om je mobiel te firmware updaten >:) .
Hier is de link:
http://www.ku990.co.uk/forum/viewtopic.php?f=33&t=1127

Hier is ook de nieuwe v10e firmware te downloaden is, dus met ondersteuning van sdhc :9~ .

Wie o wie gaat het op zijn eigen viewty uitproberen?

@aramdin:
Ebay staat vol met kabels voor viewty, en ze kosten daar bijna niets.

gyjo wijzigde dit bericht 13-01-2008 00:21 (12%)

Reg. datum: 13 januari 2008

*nieuw op het forum - dus mocht ik iets verkeerds doen dan hoor ik het graag*

Ben al enige tijd in het bezit van de Viewty en vond dat het wel tijd werd voor wat leuke gadgets en dingen uitproberen.
Nu heb ik hier kunnen lezen dat ipv de suite ook voor massaopslag kunt kiezen. Werkt prima, totdat ik de bestanden op de telefoon wil bekijken.Aangemaakte mappen herkent ie niet.

Ook al een poging gedaan om bestanden via de cardreader op het externe geheugen te krijgen, dan zijn de mappen die ik heb aangemaakt 1x zichtbaar op de Viewty, maar als ik dan opnieuw de map wil aanklikken begint ie 'iets' te laden en kan ik de map weer niet zien!!!1

Ben al door beide topics heen gelopen, mocht ik het toch gemist hebben, zou iemand hier de link willen plaatsen of paginanr.

Alvast bedankt

quote:
Koenu22 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:10:
He Younes,
mijne is Vodafone-branded.Het stof dat er nu onder zit is nog erg weinig, maar als er al stof onder zit kan dat natuurlijk altijd meer worden. Ook lijkt er een minimale speling in de bovenhoek te zitten bij het scherm, deze komt soms een heel klein beetje omhoog. Toch ben ik er van overtuigd dat ik hier gewoon recht heb op garantie, ga dit aankomende week vragen bij de vodafone shop.
Beste koen,
ik heb het vermoeden dat dat dit niet puur toeval is, maar dat iedereen die een VF viewty heeft stof onder zijn beeld heeft/zal krijgen.Dit om het feit dat ik al 2 viewtys in bezit heb gehad en bij beide stof onder het scherm kwam( Beide VF branded viewty's ) en koen ditzelfde probleem ook heeft. Om dit na te gaan en valse beschuldigen te voorkomen verzoek ik degene met een Vodafone brandend Viewty:

Dus SVP alle mensen die een vodafone branded viewty hebben, even zeggen of ze stof onder het beeld hebben, en hoe lang ze het toestel al in bezit hebben en waar heb je 'm gekocht, webshop, of in de winkel.

quote:
younes0807 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:52:

Dus SVP alle mensen die een vodafone branded viewty hebben, even zeggen of ze stof onder het beeld hebben, en hoe lang ze het toestel al in bezit hebben en waar heb je 'm gekocht, webshop, of in de winkel.
Ik heb VF branded, en ik heb wel een heel klein beetje stof onder het display

PSN nick: Basic_NL

Hallo,
Ik heb het bijgeleverde cdrommetje geladen. Ik krijg steeds maar heel kort een verbinding tussen pc en gsm tot stand. Heb 4 mp3's kunnen laden en verder verbreekt hij steeds de verbinding.
Ik heb de software al een keer verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd.
Wat kan ik doen ? (ben een beetje een pc-oen hoor).

quote:
gyjo schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:55:
He jongens,

Op ku990.co.uk hebben ze een manier gevonden om je mobiel te firmware updaten >:) .
Hier is de link:
http://www.ku990.co.uk/forum/viewtopic.php?f=33&t=1127

Hier is ook de nieuwe v10e firmware te downloaden is, dus met ondersteuning van sdhc :9~ .

Wie o wie gaat het op zijn eigen viewty uitproberen?

@aramdin:
Ebay staat vol met kabels voor viewty, en ze kosten daar bijna niets.
Daar staat goeie shit op, je kunt ook je lettertype veranderen, heb ik ook nog niet aangedurft :P
Heb al wel die Iphone theme geinstalleerd :9

Heb btw geen stof onder m'n scherm, is geen branded telefoon ;)

Reg. datum: 10 januari 2008

Ik heb dit al aan het eind van deel 2 gepost, maar ik denk dat niemand het gezien heeft. Aangezien er toch zoveel vraag naar was(is?), zal ik het hier nog maar een keertje zetten. Het spijt me dat dit de tweede keer is, maar volgens mij willen velen van jullie dit wel en is het niet zo erg ;)
--------------------------------------------------------------
Hoi Viewty-gebruikers,

Er is blijkbaar een firmware update!

Ik lees nu al een tijdje dit topic mee en ik moet zeggen; bedankt voor alle tips en hulp :).
Ik heb een week geleden evenals velen van jullie ook de brief verstuurd. Ik kreeg vrij snel een bericht dat het doorgestuurd nou worden naar de juiste afdeling en zowaar; ik heb een reactie! _/-\o_
Er stond in;

U kunt twee dingen doen. U kunt het toestel bij Uw dealer brengen en deze kan hem dan ter reparatie of voor een update opsturen naar een door LG geautoriseerd Service Centrum. U kunt dit ook rechtstreeks doen door contact op te nemen met DynaFix.

Customer Service DynaFix : 0900-3962349
Daalderweg 21
6361 HK Nuth
e-mail: support.helpdesk@dynafix.nl

Ik heb echter nog geen contact opgenomen omdat ik zelf niet veel problemen heb (vrijwel geen). Echter dacht ik dat jullie er wel iets aan zouden hebben. Succes en laat maar even weten of het heeft geholpen, anders ga ik er weer even achteraan! :9

Nick

Heey mensen..

ook ik heb weer problemen met het maken van een nieuwe theme op mn viewty...iedereen heeft het over het ESF media builder dat je ervoor nodig hebt...nu heb ik echter een Macbook van Apple...waarop ik dat programma niet kan installeren...iemand enig idee hoe apple gebruikers dit oplossen??? een ander programma? of andere manier voor plaatsen van bestanden???

jposma wijzigde dit bericht 13-01-2008 21:15 (10%)

SuperKneus was here

quote:
Vmware and parallels both work for me. I didn't do anything special. Just installed the lg suite and enabled usb mode in vmware and parallels.
Bovenstaande kwam ik tegen, op dit moment is het dus nog niet mogelijk om vanaf een mac een theme op de viewty te plaatsen. Je zal dus gebruiken moeten maken van vmware of iets dergelijks

De groente en tot sinas

'Weet iemand een goed freeware programmatje om die 3gpp mee af te spelen en eventueel te converten.
Mijn quicktime geeft wel geluid, maar geen beeld.....

quote:
PatrickG schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:14:
[...]

Ik heb VF branded, en ik heb wel een heel klein beetje stof onder het display

quote:
Eigen bericht vergeten :S

Ik heb ook een VF branded Viewty sinds 3 Januari. Heb nog geen stof onder mn display, ook geen tekenen van een loslatend scherm. Hopen dat t zo blijft.

Ik mag een nieuwe telefoon uitzoeken. Ik twijfel nog tussen de viewty en de SE K850i. Doorslag gevend zal zijn of mijn HBH-DS980 werkt met die viewty.

Heeft iemand dit al getest?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws