Hier volgt even een korte impressie die ik nu vlug neerschrijf omdat het van mijn hart moest

:
Uit sommige comments hierboven kan ik besluiten dat sommigen de game alleen kopen om de singeplayer. Wat ik persoonlijk zeer raar vind.
Ik heb natuurlijk ook de singleplayer eerst gespeeld, maar daarna begin ik onmiddellijk met multiplayer, en die vind ik superzalig!!
(Weet dat ik de originele Crysis MP óók plat heb gespeeld, en ik Crysis Wars toch niet beu wordt!)
Maar normaalgezien ben ik eerder het singeplayer-type. Liever alles rustig op z'n gemak spelen, dus niet rushen.
Er zijn dus daarom maar enkele games die ik ook in multiplayer wil / blijf spelen: dit zijn momenteel COD4 en Crysis Wars. (bv. BF2 daarentegen heb ik online niet echt leuk gevonden, was voor mij iets té tactisch

)
Maar Crysis Wars vindt ik dus wél heel leuk, en vooral op grote maps zoals Mesa!!
En doordat er zo een goeie physicsengine in zit, moet ik regelmatig wel eens lachen met de stuntelige rij- en vliegtechnieken van anderen! En uiteraard mogen we de ordinaire bugs niet vergeten!
Maar dat vind ik dus net zo leuk aan Crysis Wars, dat het niet alleen puur schieten is!
En de nano suit voegt ook een heel nieuwe dimensie van gameplay toe!
Ik ben zelf geen sniper (infantry FTW!) maar voor de snipers onder ons zal de cloak-mode dus schitterende toevoeging zijn.
Op het eerste zicht lijkt dit dan zeer nadelig voor spelers zoals mij, maar dit is niet zo: Ik vind het leuk om te weten waar een sniper ongeveer zit, in cloak er naar toe sluipen, aandachtig luister waar het sis-geluid van zijn cloak vandaan komt, en hem uiteindelijk doodpunchen in strenght-mode!
Het oog voor details bij Crytek is dus zeer groot, een goed en duidelijk voorbeeld is het ingame hoofdmenu: echt mooi die animaties als je over een button zweeft!
De muziek vindt ik ook beter dan in het origineel.(vooral menu soundtrack is nice!) (Ze hebben de muziek nu zelf in-house gemaakt want Inon Zur, de oorspronkelijke muziekcomposer in Crysis, hebben ze buitengesmeten fzo)
Wat ik dan wel weer mis, is een squad-based system. Let wel, ik heb nog nooit eerder bij eender welke game een drang gehad om in een clan of squadbased te spelen, maar bij deze game is dit anders!
Hoe leuk zou het wel niet zijn om samen met een paar nanosuit-guys op stap te gaan! De eenen gaan voorop met cloak, de andere volgen met weapon mounted vehicles, etc!
Zo'n een teamgevoel heb ik echt al gehad als je aan de US kant staat en samen, in Mesa, in die tunnel gaat die uitkomt aan de NK base!
De eenen snipen daar volop, de andere cloaken en probeer zo ver mogelijk te raken, de anderen komen met tanks, etc
En in Crysis Wars ben ik nog niet echt storend bugs tegengekomen. Buiten dat de focus van de cursor bij het purchase-venster precies niet al te correct is.
Oja, ik vind dat de cloak-functie veel nuttiger is geworden tov. de originele Crysis. Nu zie je de cloaked enemy bijna niet en hij ziet jou tegelijk ook niet. Enkel het sis-geluid kan voor beide partijen helpen.
Zo, denk dat ik alles heb gezegd wat ik wou zeggen!
(m'n specs: Intel Q6600 @ stock, nVidia 8800 GTX.)
(m'n ingame settings: 1280x1024 - graphics op hoogste! - loopt allemaal vloeiend!)
(m'n scherm loopt native op 1680x1050 maar dmv. de nVidia-drivers kan ik aan beide kant vh scherm dus zwarte balken zetten waardoor het beeld niet uitgerokken wordt)