[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 5
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 49 50 51 52 last
Nieuw TopicBerichten: 21
Reg. datum: 13 februari 2008
Da's inderdaad mijn kabel.. Gezien de reacties ga ik maar eens een test doen met dvi -> hdmi.. en dan maar een seperate audiokabel spannen. Dat zou dan stukken beter moeten werken.quote:Pixal schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:57:
[...]
DVI of VGA kabels van 10 meter of meer zijn totaal geen probleem, heb er hier zelfs meerdere liggen.
Kijk bijvoorbeeld op www.elektronica-online.nl voor een professionele vga kabel, kost nauwelijks wat en je hebt mooier beeld.
S-video is echt compleet achterhaald op dit soort schermen, S-video kan alleen uitgeworpen worden op resoluties tot 1024x768 en dan is de tekst nauwelijks leesbaar met dit signaal. S-video maakt namelijk gebruik van beeldlijnen zoals videorecorders en oude televisies terwijl jouw tv weergeeft in pixels. Als je VGA of DVI gebruikt kan je via de computer zelf de resolutie instellen waarop dit scherm het beste weergeeft, die resolutie kan je opzoeken in de gebruiksaanwijzing van de televisie.
Noodzakelijk of niet het zou niet eens in me opkomen om er een s-video kabel aan te hangen, 3 dagen vanaf nu kan je al een goede kabel in huis hebben.
[...]
Hij heeft waarschijnlijk zo'n kabel:
[afbeelding]
Reg. datum: 26 mei 2005
In vorige berichten te lezen, ben ik nu de trotse eigenaar van een X3500. Na gelezen te hebben in dit topic is de garantie via sony zelf te verlengen. Zo gezegd zo gedaan en besteld bij een aardige dame in badhoevedorp. Vandaag in de bus een factuur gekregen, waarin staat dat het artikel binnenkort geleverd word en de betalingsmogelijkheden. Staat er 30 minuten later een bezorger aan de deur 'mag ik even geld vangen'? Als ze dat nou even zeggen van te voren dat er aan de deur betaald moet worden!
Wat ik raar vind is dat je eerst moet betalen en dan pas de garantievoorwaarden te zien krijgt
Wat ik raar vind is dat je eerst moet betalen en dan pas de garantievoorwaarden te zien krijgt
Alles over glasvezel: http://www.glasvezel.nu/
Zo'n lijst zou wel interessant zijn ja. Er zijn diverse belangrijke revisies geweest, waaronder een oplossing voor de gevreesde "fan bug" (een bug in de firmware waardoor de fans te hard en/of onnodig gingen draaien).quote:Trax_Digitizer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 15:22:
Bestaat er ergens een overzicht van de verschillende revisies (en doorgevoerde verbeteringen) van bijvoorbeeld de x3500? Ik overweeg namelijk om zo'n tv te kopen.
Als je de X3500 op dit moment koopt weet je in ieder geval dat je een product hebt waar de meeste kinderziektes uit zijn. In zekere zin kun je dus zeggen dat, in tegenstelling tot wat dikwijls aangeraden wordt, een product juist te kopen vlak voor dat er een nieuwe versie komt.
De X3500 is overigens niet -perfect-, maar het perfecte (LCD) scherm bestaat simpelweg nog niet. Alleen al elk type panel heeft nog b.v. haar eigen karakteristieke voor en nadelen.
Ruim baan voor de geemancipeerde vrouw!
Woon in de regio Leidenquote:JaymzHetfield schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 10:03:
[...]
Zou je ook kunnen zeggen in welke regio je woont? Wellicht neem ik dan ook de gok met Casema+W3000.
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Ik heb al gezocht met google, maar over revisies kan ik helemaal niks vinden. Ik vraag me namelijk af of er behalve de software (firmware) ook wijzigingen zijn geweest in de gebruikte componenten.quote:flowerp schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 19:03:
[...]
Zo'n lijst zou wel interessant zijn ja. Er zijn diverse belangrijke revisies geweest, waaronder een oplossing voor de gevreesde "fan bug" (een bug in de firmware waardoor de fans te hard en/of onnodig gingen draaien).
Als je de X3500 op dit moment koopt weet je in ieder geval dat je een product hebt waar de meeste kinderziektes uit zijn. In zekere zin kun je dus zeggen dat, in tegenstelling tot wat dikwijls aangeraden wordt, een product juist te kopen vlak voor dat er een nieuwe versie komt.
De X3500 is overigens niet -perfect-, maar het perfecte (LCD) scherm bestaat simpelweg nog niet. Alleen al elk type panel heeft nog b.v. haar eigen karakteristieke voor en nadelen.
Ik las overigens in de reviews op kieskeurig.nl dat het fan-probleem met een firmware update opgelost wordt. Met een beetje mazzel heb ik al een nieuwere firmware als ik nu een X3500 koop, zodat ik geen last heb van de fan.
Daarnaast ben ik het zeker met je eens dat de perfecte LCD (nog) niet bestaat. Ik was destijds 'verliefd' op de W2000, ik heb eigenlijk gewacht op 24p en 100Hz omdat me dat verstandig leek. Van één ding ben ik overigens wel overtuigd, en dat is dat de x3500 een van de betere (misschien wel de beste) LCD TV's op dit moment is.
Duik eens in het X-serie topic van avsforums en spit eens door, laten we zeggen, de laatste 30 pagina’s (en vergeet uiteraard het begin van de TS niet). Let daarbij vooral op de discussie omtrent de T1 en T2 panels. De trend die daarbij langzamerhand ontdekt is is erg interessant, ondanks dat het natuurlijk allemaal subjectieve bevindingen zijn.quote:Trax_Digitizer schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 22:51:
Ik heb al gezocht met google, maar over revisies kan ik helemaal niks vinden. Ik vraag me namelijk af of er behalve de software (firmware) ook wijzigingen zijn geweest in de gebruikte componenten.
PSN -> Shiverzz
Heb mijn s-video -> scart omgeruild naar dvi -> hdmi... dat maakte een wereld van verschil. Ik ben tevree 
Reg. datum: 14 oktober 2007
Ik heb nu ook zo'n BS-PM230 Energiekostenmeter aangeschaft, en komt tot vergelijkbare resultaten bij mijn 32D3000. Als de TV aanstaat meet ik 115 W, in standbystand 30 W (na enige tijd teruglopend naar 9 W) en in uitstand 9 W. De handleiding geeft als stroomverbruik 149 W en 0,3 W standby.quote:hoenderdos schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:29:
Standby verbruik Sony Bravia D3000
Ik heb onlangs een Sony Bravia aangeschaft. Als deze in standby modus staat verbruikt hij nog zo'n 25 watt. als ik hem uitschakel met de schakelaar bovenop dan verbruikt hij nog 9 watt.
In de handleiding staat dat het standby verbruik 0,5 watt is met als voetnoot dat dit pas bereikt wordt als alle interne processen voltooid zijn. Welke dat dan zijn weet ik niet.
ik heb de tv in beide standen gedurende meerdere uren laten staan maar het stroomverbruik blijft 25 of 9 watt.
Weet iemand hier meer van?
Ik heb ook nog wat getest met andere apparaten, zoals:
gloeilamp 15 W, meter toont 18 W
spaarlamp 8 W, meter toont 9 W
nachtlampje 0,5 W, meter toont 0 W
CRT televisie standby stand, meter toont 0 W
De handleiding van de BS-PM230 meter geeft als precisie: +/- 5% en +/- 10 W (!)
Uit het bovenstaande concludeer ik dat de meter bij laag energieverbruik zeker niet precies is, maar als de meter 30 W resp. 9 W toont dan is het echt wel duidelijk meer dan 0,3 W .
Ik ben benieuwd naar de resultaten...quote:obsidian schreef op maandag 04 februari 2008 @ 10:57:
Ik heb de beschikking over een meter van 15k euroAlleen ik heb een andere TV dan jullie
(40T3500) Maar wil er best een keer een meting tegenaan gooien hoor
Reg. datum: 08 december 2007
Reg. datum: 08 december 2007
Ik heb een vraagje, ik heb een kdl26P3000
Als ik mijn Analoge stekker in mijn t.v steek dan kan ik 4 digitale zenders ontvangen
ned 1,2,3 en T.V Noordholland (Woon in Amsterdam en heb upc als aanbieder)
Zijn dit alle digitale zenders of kan ik meer gratis ontvangen ?
Als ik mijn Analoge stekker in mijn t.v steek dan kan ik 4 digitale zenders ontvangen
Waarschijnlijk functioneert je anologe stekker als antenne en vang je hier alle free one airquote:Jeffrey88 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 23:47:
Ik heb een vraagje, ik heb een kdl26P3000
kanalen mee op en dat zijn precies zoals je aangeeft:
- Ned 1,2,3
- En de lokaal provincie omroep.
Voor de rest van de dvb-t kanalen moet je betalen en een abbonoment nemen op digitenne.
En heb je nog een smartcard, een cammodule, en een antenne.
Om je het makkelijk te maken heeft kpnn het KPN DIGITENNE STARTERSKIT op de markt gebracht waar alle onderdelen inzitten die je nodig hebt!
http://www.satellitecity.nl/digitenne-starterskit-universeel-voor-plasma-p-244.html
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Reg. datum: 11 november 2006
Reg. datum: 11 november 2006
Ik heb het volgende probleem met mijn 32D3000
Ik heb eigelijk al vanaf het begin donkere hoeken bij gekleurd beeld, en vooral bij grijs viel het op. Ik heb daar uiteindelijk genoegen meegenomen. Maar gister viel mij iets anders op. Bij het spelen op mijn PS3 kwam ik een rare vlek tegen. Ik heb hem even getekend, en iets overdreven, maar de vorm klopt (de onderkant van de vlek is bij de TV ook helemaal recht). Nu weet ik 100% zeker dat dit eerst niet was. Ik heb inmiddels ook al andere HDMI kanalen gekeken, en daar exact hetzelfde probleem. Het valt vooral op bij stilstaand eenkleurig beeld, en wanneer een kleur langzaam verschuift op het scherm (ik dacht eerst dat het aan de PS3 achtergrond lag, maar toen ik het gister ook tijdens een game zag, moet het wel iets anders zijn). Het probleem is, bij Digitale Televisie kan ik het niet vinden. Ten eerste omdat ik geen goed beeld er voor kan vinden, en ten 2e is er natuurlijk een kansje dat het aan mijn PS3 ligt.

Is iemand hiermee bekend?
Ik heb eigelijk al vanaf het begin donkere hoeken bij gekleurd beeld, en vooral bij grijs viel het op. Ik heb daar uiteindelijk genoegen meegenomen. Maar gister viel mij iets anders op. Bij het spelen op mijn PS3 kwam ik een rare vlek tegen. Ik heb hem even getekend, en iets overdreven, maar de vorm klopt (de onderkant van de vlek is bij de TV ook helemaal recht). Nu weet ik 100% zeker dat dit eerst niet was. Ik heb inmiddels ook al andere HDMI kanalen gekeken, en daar exact hetzelfde probleem. Het valt vooral op bij stilstaand eenkleurig beeld, en wanneer een kleur langzaam verschuift op het scherm (ik dacht eerst dat het aan de PS3 achtergrond lag, maar toen ik het gister ook tijdens een game zag, moet het wel iets anders zijn). Het probleem is, bij Digitale Televisie kan ik het niet vinden. Ten eerste omdat ik geen goed beeld er voor kan vinden, en ten 2e is er natuurlijk een kansje dat het aan mijn PS3 ligt.

Zojuist de extra garantie ontvangen, voor wie het nog onduidelijk is hierbij de voorwaarden:
- De Sony Extra Garantie-overeenkomst houdt in dat u 5 jaar lang bij storingen niets hoeft te betalen voor materiaal en arbeidsloon, ongeacht de reparatieprijs.
- Wanneer het niet mogelijk blijkt het apparaat op een verantwoorde manier te repareren, dan wordt het gratis door gelijkwaardige apparatuur vervangen.
- Eventuele transport- of voorrijkosten vallen niet onder de regeling, met uitzondering van LCD-/Plasma-televisies met een beeldmaat vanaf 27 inch. Op deze grotere modellen LCD- en Plasma-televisies wordt gratis aan-huis-service verleend.
- Het Sony Extra Garantie Certificaat is overdraagbaar. Wanneer u het apparaat aan iemand anders zou willen schenken of verkopen, dan kunt u er de nog resterende garantieperiode bij aanbieden.
- De overeenkomst dekt uitsluitend de reparatiekosten van storingen en geen schade door ongelukken of verkeerd of anders dan huishoudelijk gebruik, overeenkomstig de garantievoorwaarden zoals die op het fabrieksgarantiecertificaat zijn omschreven.
- De overeenkomst geldt niet voor bijgeleverde accessoires, zoals batterijen, snoeren, cd`s, videobanden, cassettes, hoofdtelefoons, afstandsbediening, et cetera. De wijze van gebruik van deze accessoires bepaalt immers sterk de levensduur ervan.
Misschien interessant om de prijzen en de voorwaarden in de startpost te vermelden, het is een ideetje.
Sony GARTV1.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie < 27 inch, 69,-
Sony GARTV2.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie 27-36 inch, 119,-
Sony GARTV3.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie > 37 inch 149,-
- De Sony Extra Garantie-overeenkomst houdt in dat u 5 jaar lang bij storingen niets hoeft te betalen voor materiaal en arbeidsloon, ongeacht de reparatieprijs.
- Wanneer het niet mogelijk blijkt het apparaat op een verantwoorde manier te repareren, dan wordt het gratis door gelijkwaardige apparatuur vervangen.
- Eventuele transport- of voorrijkosten vallen niet onder de regeling, met uitzondering van LCD-/Plasma-televisies met een beeldmaat vanaf 27 inch. Op deze grotere modellen LCD- en Plasma-televisies wordt gratis aan-huis-service verleend.
- Het Sony Extra Garantie Certificaat is overdraagbaar. Wanneer u het apparaat aan iemand anders zou willen schenken of verkopen, dan kunt u er de nog resterende garantieperiode bij aanbieden.
- De overeenkomst dekt uitsluitend de reparatiekosten van storingen en geen schade door ongelukken of verkeerd of anders dan huishoudelijk gebruik, overeenkomstig de garantievoorwaarden zoals die op het fabrieksgarantiecertificaat zijn omschreven.
- De overeenkomst geldt niet voor bijgeleverde accessoires, zoals batterijen, snoeren, cd`s, videobanden, cassettes, hoofdtelefoons, afstandsbediening, et cetera. De wijze van gebruik van deze accessoires bepaalt immers sterk de levensduur ervan.
Misschien interessant om de prijzen en de voorwaarden in de startpost te vermelden, het is een ideetje.
Sony GARTV1.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie < 27 inch, 69,-
Sony GARTV2.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie 27-36 inch, 119,-
Sony GARTV3.YNL, Sony 5 jaar Sony Garantie > 37 inch 149,-
Reg. datum: 15 februari 2006
Andere HDMI kabel al geprobeerd?quote:Ramon NL schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 11:01:
Ik heb het volgende probleem met mijn 32D3000
[afbeelding]
Of via component?
Ik heb sinds donderdag ook de KDL32D3000.
Als ik de dvd speler aansluit via scart krijg ik wel beeld maar geen geluid op de tv.
Ik heb de handleiding doorgelezen en gezocht op internet maar kan er niks over vinden.
Iemand bekend met mijn probleem?Zie ik misschien een instelling over het hoofd?
Als ik de dvd speler aansluit via scart krijg ik wel beeld maar geen geluid op de tv.
Ik heb de handleiding doorgelezen en gezocht op internet maar kan er niks over vinden.
Iemand bekend met mijn probleem?Zie ik misschien een instelling over het hoofd?
Wanneer kan je deze extra garantie (verzekering) afsluiten? Alleen direct bij aankoop? Bij de leverancier zelf of bij Sony? Heb je een link? Met wat extra info en een link kan ik het wel bij de TS zetten.quote:mrc16 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 22:34:
Zojuist de extra garantie ontvangen, voor wie het nog onduidelijk is hierbij de voorwaarden:
[..]
Je kan de extra garantie binnen een jaar na aankoop registeren/aanschaffen, De garantie is via sony zelf te bestellen. Sony geeft geen extra informatie gaat allemaal telefonisch. De informatie die ik in de andere post staat daar moeten we het helaas mee doen. De garantie word onder rembours toegestuurd. Hiervoor betaal je geen verzendkosten. Alleen te bestellen via:quote:Joop schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:25:
[...]
Wanneer kan je deze extra garantie (verzekering) afsluiten? Alleen direct bij aankoop? Bij de leverancier zelf of bij Sony? Heb je een link? Met wat extra info en een link kan ik het wel bij de TS zetten.
020-6581888 (servicenummer) en dan vragen naar de afdeling garantieverlening/verkoop.
Wil je gebruik maken van de garantie dan kan dat via de leverancier of via sony zelf, bij modellen groter dan 26inch komen ze gratis aan huis, anders betaal je voorrijkosten.
mrc16 wijzigde dit bericht 16-02-2008 12:53 (18%)
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen maar hierbij,
We hebben thuis een Sony KTV: KV-32FQ86B Wega theatre staan, deze heeft het 1 maand geleden begeven. Er is een monteur bijgeweest, maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Onderdelen besteld, maar deze zijn niet meer leverbaar. Het toestel is pas 4 jaar oud. Moet ik genoegen nemen met het feit dat er geen onderdelen meer zijn? Of is er ander manier. Ondertussen staat er al een nieuwe LCD-TV, maar wil de KTV toch wel erg graag bewaren en weer werkend zien, een toestel van 1200 euro mag toch niet zomaar binnen 4 jaar de geest geven, en vervolgens kan hij niet gemaakt worden.
We hebben thuis een Sony KTV: KV-32FQ86B Wega theatre staan, deze heeft het 1 maand geleden begeven. Er is een monteur bijgeweest, maar heeft het probleem niet kunnen oplossen. Onderdelen besteld, maar deze zijn niet meer leverbaar. Het toestel is pas 4 jaar oud. Moet ik genoegen nemen met het feit dat er geen onderdelen meer zijn? Of is er ander manier. Ondertussen staat er al een nieuwe LCD-TV, maar wil de KTV toch wel erg graag bewaren en weer werkend zien, een toestel van 1200 euro mag toch niet zomaar binnen 4 jaar de geest geven, en vervolgens kan hij niet gemaakt worden.
mrc16 wijzigde dit bericht 18-02-2008 10:59 (191%)
Zometeen toch maar sony weer eens bellen of ze in iedergeval ergens mee tegemoet kunnen komen.quote:mrc16 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:52:
Ik weet niet of ik deze vraag hier moet stellen maar hierbij,
Reg. datum: 19 september 2006
Ik ben me ook aan het orienteren om een Sony Bravia aan te schaffen... Ik twijfel nog wel tussen 32 en 40 inch... Jammer dat er niet zoiets is als 36 inch... Misschien is 40 wel een tikkie te groot en 32 een tikke te klein.
Ik heb al wat research gedaan en zal wel voor de D-serie gaan. Nu zie ik dat er een 40D3000 is en een 40D3500. Is de conclusie juist dat de 3000 een HD-Ready is en de 3500 een Full-HD (=beter dan HD Ready?)
Ik vind het nl. opmerkelijk dat volgens www.kieskeurig.nl de 3500 zelfs goedkoper is dan de 3000...
Sony KDL-40D3000
16 prijzen van ¤1249 tot ¤1799
Sony KDL-40D3500
45 prijzen van ¤1199 tot ¤1699
Dan lijkt de 3500 toch echt de beste keus of zie ik iets over het hoofd, waarbij de 3000 uitblinkt tov de 3500?
*edit*
De startpost goed lezen wil ook nog wel eens helpen
3500 tov 3000:
+ Full HD
- geen 100Hz
- 2 (ipv 3) HDMI
Ik heb al wat research gedaan en zal wel voor de D-serie gaan. Nu zie ik dat er een 40D3000 is en een 40D3500. Is de conclusie juist dat de 3000 een HD-Ready is en de 3500 een Full-HD (=beter dan HD Ready?)
Ik vind het nl. opmerkelijk dat volgens www.kieskeurig.nl de 3500 zelfs goedkoper is dan de 3000...
Sony KDL-40D3000
16 prijzen van ¤1249 tot ¤1799
Sony KDL-40D3500
45 prijzen van ¤1199 tot ¤1699
Dan lijkt de 3500 toch echt de beste keus of zie ik iets over het hoofd, waarbij de 3000 uitblinkt tov de 3500?
*edit*
De startpost goed lezen wil ook nog wel eens helpen
Oftewel de 100Hz techniek zou het enige noemenswaardige verschil zijn...quote:Inmiddels zijn echter de 40 en 46 inch D3000 niet meer goed leverbaar (de 32 inch nog een beetje) en is de D3500 ook beschikbaar gekomen, ditmaal alleen in 40 en 46 inch, mét een Full HD Panel, maar zonder Motionflow 100 Hz. Aan de ene kant heeft Sony de serie dus iets lager in de range geplaatst, maar wel met een Full HD panel. Het bestaansrecht van de D-serie ten opzicht van de V serie is wat onduidelijk. Zo'n beetje het enige noemenswaardige verschil is dat de V serie 500 cd/m2 helderheid heeft terwijl dit bij de D3500 450 cd/m2 is. Wat de plannen verder zijn met de D-serie op de lange termijn is niet bekend.
Belangrijkste specs D3500:
Panelresolutie: 1920x1080 (1080p Full HD)
Beeldformaten: 40" (KDL-40D3500), 46" (KDL-46D3500)
Beeldtechniek: BRAVIA Engine + Live Color Creation
Video ingangsignalen: 576i, 480p, 576p, 1080i, 720p, 1080p
Contrast: 1600:1
Helderheid: 450 cd/m2
Motionflow +100Hz: NEE
24p True Cinema: JA
Aansluitingen: HDMI(2), SCART(2), Component, S-video, Composite, VGA
Decoders: DVB-T-Tuner, DVB-C-Tuner
Belangrijkste specs D3000:
Panelresolutie: 1366x768 (720p)
Beeldformaten: 32" (KDL-32D3000), 40" (KDL-40D3000), 46" (KDL-46D3000)
Beeldtechniek: BRAVIA Engine + Live Color Creation
Video ingangsignalen: 576i, 480p, 576p, 1080i, 720p, 1080p
Contrast: 1600:1
Helderheid: 450 cd/m2
Motionflow +100Hz: JA
24p True Cinema: JA
Aansluitingen: HDMI(3), SCART(2), Component, S-video, Composite, VGA
Decoders: DVB-T-Tuner, DVB-C-Tuner
3500 tov 3000:
+ Full HD
- geen 100Hz
- 2 (ipv 3) HDMI
Dr. Quipers wijzigde dit bericht 18-02-2008 16:57 (53%)
Reg. datum: 21 januari 2008
Reg. datum: 21 januari 2008
Weet iemand hier of de 32D3000 nog ergens te koop is gewoon in een winkel en dus niet via een webwinkel?
Volgens mij heb ik die 'gewoon' bij de Mediamarkt gezien...
idd Mediamarkt & It's hebben de tv gewoon op voorraad(mediamarkt ¤100 goedkoper)quote:Bathing Aap schreef op maandag 18 februari 2008 @ 17:30:
Weet iemand hier of de 32D3000 nog ergens te koop is gewoon in een winkel en dus niet via een webwinkel?
Mediamarkt 999,-
It's 1299,- -15% lukt altijd,ongeveer 1100,-
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 49 50 51 52 last
Dit topic is gesloten.